Pan KIEROWCA mnie dzisiaj osłabił

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Super_Be
    Rider
    • 2010
    • 308

    Zamieszczone przez blind_walker
    Brak udzielenia pierwszej pomocy ofiarom wypadku/kolizji. :wink:
    Może i tak... 8) Tyle że on nie brał udziału w kolizji, więc czy tak naprawdę mógł odpowiadać za to, że się nie zatrzymał (a w momencie dzwona był już prawie za skrzyżowaniem)? Równie dobrze wszyscy inni kierowcy w promieniu kilkunastu metrów mogliby zostać o to oskarżeni. Co ma wspólnego z tą kolizją fakt, że szwagier jechał za nimi/obok nich już od wielu kilometrów :?:

    Jemu przemknęło tylko przez głowę, że mógł zawrócić, poczekać na niebieskich i złożyć zeznania jako świadek zdarzenia. Tylko po pierwsze: niewiele by to wniosło - wymuszenie pierwszeństwa na tramwaju było ewidentne, a kogo obchodzi, że np. ruszył z piskiem? A po drugie: ci panowie nie wyglądali na takich, co po wszystkim podadzą policjantom i świadkom rękę i powiedzą: no cóż, przepraszamy, dobrze że spotkała nas zasłużona kara...
    :
    : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
    :
    : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
    : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
    :

    Komentarz

    • pskosz
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 703

      A mnie wczoraj (piątek) rozpierdolił motocyklista. Jechałem Młodzieńczą w kierunku Bródna i chciałem skręcić w lewo w uliczkę. Dałem kierunek dużoooooooooooo wcześniej coby kierowcy za mną się zorientowali że skręcam, i już prawie skręcałem w lewo a tu akurat motocyklista je.... ny mnie ominął z lewej. Prawie go zgarnąłem na maskę kretyn jeden :evil:
      pozdrowienia

      Komentarz

      • chrisk_89
        Elegance
        • 2010
        • 834
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez Super_Be

        Więc tak:[...]

        Więc ruszając ze świateł (tym razem szwagier jechał za nimi) dali ostro buta, po czym gwałtowny skręt w lewo i...

        JEBUT!!! Prosto pod tramwaj, który właśnie ruszył w tym samym kierunku po torze obok jezdni :lol: :lol: :lol: . Jeszcze kawałek ich pociągnął - tyle zdążył szwagier zobaczyć, zanim odjechał, wyobrażając sobie, jak muszą teraz przeklinać jakiegoś gostka w megance... 8)
        Super_Be - w pewnych kręgach nazywa się to "stuprocentową resocjalizacją" - pod warunkiem, że kubusie wprost z bolidu trafiają między cztery dębowe deski. :twisted:
        Szukam STAŁEGO zajęcia/pracy w rejonie Bochni/Tarnowa/Krakowa

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          dzisiaj osłabiła mnie kierowniczka chyba focusa która wymusiła mi pierwszeństwo przejazdu wyjezdzając wprost pod moją maskę, zaznacze że poruszałem sie z prędkością około 80km/h i zhamowałem do zera dotykając moją rejestracją jej przedniego lewego nadkola :shock:
          Dzisiaj mieliśmy dużo szczęscia, na szczęscie nic sie nie stało ale jak by nie abs to raczej wcześniej bym sie zatrzymał, droga była sucha, szkoda że człowiek nie ma bardziej sportowych odruchów bo w momencie krytycznym zamias zaciągnąć dodatkowo ręczny hamulec człowiek wgapia sie przed siebie i nadzieją że do kolizji nie dojdzie :shock:
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • Super_Be
            Rider
            • 2010
            • 308

            Zamieszczone przez chrisk_89
            Super_Be - w pewnych kręgach nazywa się to "stuprocentową resocjalizacją" - pod warunkiem, że kubusie wprost z bolidu trafiają między cztery dębowe deski. :twisted:
            Tak, nawet można wtedy wielce prestiżową nagrodę dostać - Darwina :lol:
            :
            : Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
            :
            : Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
            : Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
            :

            Komentarz

            • ZipY
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2007
              • 875

              piramida, Ręczny nie pomoże Ci w hamowaniu. Zaciągnięcie ręcznego pomaga Ci pokonać zakręt powodując uślizg tylnej osi i tyle w temacie sportów motorowych.. Ręczny nie pomoże Ci w hamowaniu. Ja przynajmniej nie widziałem, żeby ktokolwiek tak uczył i tak robił. Zblokowanie tylnych kół w konsekwencji może się zakończyć obrotami auta i możliwym uderzeniem każdą z jego części (modlić się wtedy trzeba żeby nie drzwiami). Wystarczy popatrzeć jak niebezpieczny jest niekontrolowany uślizg tylnej osi patrząc na spektakularne pościgi amerykańskiej policji. Tam delikatne trącenie tyłu z jednego z boków tak aby oś tylna zaczęła się ślizgać, kończy się pięknymi bączkami w wykonaniu ściganego pojazdu.

              Na kanwie tego można się pokusić o obalenie oponiarskiego mitu... Dlatego rzucę pytaniem:

              Załóżmy, że nie stać mnie na komplet 4 nowych opon. Kupiłem tylko dwie. Gdzie zakładam nowe opony (nie pytam o warsztat ) aby zysk z nowych opon był jak najbardziej optymalny?
              http://www.misiak.art.pl http://www.myspace.com/krzysztofmisiak http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Misiak

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                Zamieszczone przez ZipY
                piramida, Ręczny nie pomoże Ci w hamowaniu. Zaciągnięcie ręcznego pomaga Ci pokonać zakręt powodując uślizg tylnej osi i tyle w temacie sportów motorowych.. Ręczny nie pomoże Ci w hamowaniu. Ja przynajmniej nie widziałem, żeby ktokolwiek tak uczył i tak robił. Zblokowanie tylnych kół w konsekwencji może się zakończyć obrotami auta i możliwym uderzeniem każdą z jego części (modlić się wtedy trzeba żeby nie drzwiami). Wystarczy popatrzeć jak niebezpieczny jest niekontrolowany uślizg tylnej osi patrząc na spektakularne pościgi amerykańskiej policji. Tam delikatne trącenie tyłu z jednego z boków tak aby oś tylna zaczęła się ślizgać, kończy się pięknymi bączkami w wykonaniu ściganego pojazdu.

                Na kanwie tego można się pokusić o obalenie oponiarskiego mitu... Dlatego rzucę pytaniem:

                Załóżmy, że nie stać mnie na komplet 4 nowych opon. Kupiłem tylko dwie. Gdzie zakładam nowe opony (nie pytam o warsztat ) aby zysk z nowych opon był jak najbardziej optymalny?
                tak sie własnie zastanawiam czy dodatkowe zaciągnięcie ręcznego podczas ostrego hamowania na wprost przy suchej nawierzchni gdzie włączył sie abs, skróci drogę hamowania bo wiadomo ze przy włączonym abesie droga hamowania sie wydłuża.
                Nie mówimy o hamowaniu tylko ręcznym, wydaje mi sie że jednak na zblokowanych kołach na suchym asfalcie auto szybciej sie zatrzyma.
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • ZipY
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 875

                  piramida, obawiam się, że ABS pomimo wszystko jest najlepszym rozwiązaniem. I tak przy hamowaniu obciążasz przód, więc dohamowanie tyłu ręcznym i tak da skutek mizerny, a może pogorszyć trakcję. Sprawnie działający ABS powoduje, że samochód zatrzymuje się na możliwie najkrótszej odległości pozostawiając nam właściwą trakcję pojazdu, co w przypadku aut bez ABSa osiągaliśmy hamowaniem pulsacyjnym i walką z kierownicą w celu zachowania właściwego toru jazdy. Dla mnie pomysł z zaciągnięciem ręcznego jest w tym przypadku nietrafiony...
                  http://www.misiak.art.pl http://www.myspace.com/krzysztofmisiak http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Misiak

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    Zamieszczone przez ZipY
                    piramida, obawiam się, że ABS pomimo wszystko jest najlepszym rozwiązaniem. I tak przy hamowaniu obciążasz przód, więc dohamowanie tyłu ręcznym i tak da skutek mizerny, a może pogorszyć trakcję. Sprawnie działający ABS powoduje, że samochód zatrzymuje się na możliwie najkrótszej odległości pozostawiając nam właściwą trakcję pojazdu, co w przypadku aut bez ABSa osiągaliśmy hamowaniem pulsacyjnym i walką z kierownicą w celu zachowania właściwego toru jazdy. Dla mnie pomysł z zaciągnięciem ręcznego jest w tym przypadku nietrafiony...
                    teoretycznie masz rację ale nie raz wydaje mi sie ze jezdząc fiatem 125p przy ostrym hamowaniu na suchej nawierzni jednak ta droga hamowania była krótsza niż w przypadku hamowania z absem, w zimie na pewno jest inaczej, abs skraca hamowanie, chyba będe musiał jednak to sprawdzić :szeroki_usmiech
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • Karql
                      L&K
                      • 2010
                      • 1124

                      Zamieszczone przez ZipY
                      Załóżmy, że nie stać mnie na komplet 4 nowych opon. Kupiłem tylko dwie. Gdzie zakładam nowe opony (nie pytam o warsztat :lol: ) aby zysk z nowych opon był jak najbardziej optymalny?
                      Teoretycznie daje się na tył, ale mimo wszystko wolę dać na przód Wolę mieć krótszą drogę hamowania i w przypadku nadsterowności robić lekką kontrę, niż mieć dłuższą drogę hamowania i podsterowność taką, że ląduje na drugim pasie.

                      Zamieszczone przez piramida
                      tak sie własnie zastanawiam czy dodatkowe zaciągnięcie ręcznego podczas ostrego hamowania na wprost przy suchej nawierzchni gdzie włączył sie abs, skróci drogę hamowania bo wiadomo ze przy włączonym abesie droga hamowania sie wydłuża.
                      Nie mówimy o hamowaniu tylko ręcznym, wydaje mi sie że jednak na zblokowanych kołach na suchym asfalcie auto szybciej sie zatrzyma.
                      Na suchej nawierzchni masz krótszą drogę hamowania z absem, wydłuża się na śliskiej czy oblodzonej. A co do ręcznego to nic by Ci nie dał, tylne koła mają praktycznie zerową efektywność hamowania. Spróbuj na luzie zatrzymać auto powiedzmy z 40 samym ręcznym i zobaczysz jak długa to będzie droga. Mogło by pomóc jakbyś postawił samochód bokiem , ale na to przeważnie jest i mało miejsca i mało czasu :diabelski_usmiech
                      Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                      Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                      -> MOJA SKODA <-

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        Karql, piszesz że na sliskiej nawierzchni z absem wydłuża sie droga hamowania?
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          Bo ABS nie ma za zadanie skrocic drogi hamowania, a umozliwic kontrole nad samochodem i przykladowo ominac przeszkode na wcisnietym do konca hamulcu, co bez ABSu bylo do wykonania, ale nie dla kazdego
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Karql
                            L&K
                            • 2010
                            • 1124

                            Zamieszczone przez piramida
                            Karql, piszesz że na sliskiej nawierzchni z absem wydłuża sie droga hamowania?
                            Dokładnie tak

                            W ogóle abs nie został wynaleziony, aby skrócić drogę hamowania, tylko aby możliwa była kontrola pojazdu podczas hamowania. Dzięki temu kierowca podczas awaryjnego hamowania może się skupić na kierowaniu, a nie na tym czy dobrze hamuje. Skrócenie drogi hamowania, na niektórych nawierzchniach to jest po prostu efekt uboczny :szeroki_usmiech

                            W prawnemu kierowcy również ciężko jest dorównać absowi, ponieważ abs działa na każdego koło osobno. Na torze czy w innych miejscach gdzie mamy taką samą nawierzchnię jeszcze może próbować, ale w normalnym ruchu jeszcze takimi samochodami co my mamy tj. z nie równym rozłożeniem mas, raczej ciężko konkurować. Dodatkowo co innego jest jak się ścigasz, bo wtedy cały czas czujesz jaka jest nawierzchnia, a co innego jak jedziesz sobie spokojnie z rodzinką i nagle Ci ktoś wyskakuje - pierwsze nawet z odruchem zahamujesz za lekko, a później za mocno i zablokujesz koła

                            Co do hamowania na śliskiej tj. śnieg, lód, szuter itp. abs daje trochę dupy. W tym momencie hamowanie z zablokowanymi kołami jest lepsze, bo auto Ci się zakupuje i robi się wałek pod oponą, który trzyma Ci samochód, abs nie umie wykorzystać tej minimalnej przyczepności. Jednak z drugiej strony powiem Ci, że po przesiadce z clio, wydawało mi się, że skoda ma strasznie długą drogę hamowania w zimie przez abs. Po odłączeniu absu nie udawało mi się dużo szybciej wyhamować, więc w grę pewnie wchodzi tutaj to prawie 0.5 tony różnicy

                            Abs daje dupy na lodzie i dziurach, nie raz miałem tak, że zgłupiał, ale po jeździ samochodami z i bez stwierdzam, że lepiej go mieć. W większości wypadków uratuje Ci dupę. Co z tego, że na prostej może Ci się udać zahamować odrobinę krócej, jak przyjdzie Ci awaryjne hamowanie na mokrym łuku i jesteś w dupie.
                            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                            -> MOJA SKODA <-

                            Komentarz

                            • ZipY
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 875

                              Karql, a ja wolę walić przodem niż zastanawiać się, która część mojego auta spotka się z przeszkodą

                              Tak jak mówisz - teoria to zakładanie lepszych na tył niezależnie od napędu. Ja stosuję to w praktyce ze względów bezpieczeństwa. Najgorszym dla kierowcy jest niekontrolowany poślizg i w przypadku kiepskich opon z tyłu jest to bardzo prawdopodobne, dlatego w ten sposób wolę sobie oszczędzać takich atrakcji.

                              piramida, Tak jak Karql, napisał zawsze na śliskiej nawierzchni wydłuża się droga hamowania (na lodzie znacznie! :diabelski_usmiech ) To właśnie ABS powoduje, że droga w przypadku hamowania ze zblokowanymi kołami jest dużo dłuższa niż z ABSem, ale relatywnie i tak jest dłuższa zarówno z ABS jak i bez w porównaniu z sytuacją hamowania na suchym, przyczepnym asfalcie.

                              [ Dodano: Pon 12 Wrz, 11 11:03 ]
                              Karql, na śniegu jestem skłonny się zgodzić, ale na lód nic nie jest w stanie pomóc.. ABS ułatwia wtedy kontrolę, ale droga hamowania jest i tak długa...

                              Gdyby ABS był takim zbawieniem, to po jego wprowadzeniu nie byłoby stłuczek.. A SĄ... a zatem nic nie zastąpi dobrego oceniania sytuacji i reagowania możliwie najwcześniej jak się da.

                              Tak czy inaczej prawidłowo pracujący ABS pomoże Ci bardziej, niż hamowanie bez niego... Niestety tak jak mówisz.. odruch jest taki, że ciśniemy hamulec w podłogę co bez ABSu jest niewłaściwym działaniem, które da na śliskim wprost odwrotny efekt.
                              http://www.misiak.art.pl http://www.myspace.com/krzysztofmisiak http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Misiak

                              Komentarz

                              • Karql
                                L&K
                                • 2010
                                • 1124

                                Zamieszczone przez ZipY
                                Karql, a ja wolę walić przodem niż zastanawiać się, która część mojego auta spotka się z przeszkodą
                                Ja mam inne zdanie na ten temat.

                                - lepsze opony na przodzie = krótsza droga hamowania, odnośnie tego nie ma co dyskutować

                                - mając gorsze opony na tyle, szybciej ucieka Ci dupa, co sygnalizuje Cię, że za szybko jedziesz. Wolę złapać delikatną nadsterowność i nawet nie robić kontry tylko delikatnie odpuścić skręt i wszystko wraca do normy, niż jechać i wydaje mi się, że wszystko jest ok, a tu na zakręcie w prawo łapię podsterowność i wylatuję przodem z zakrętu na nadjeżdżającego z przeciwka tira. Nadsterowność jest zawsze prościej opanować niż podsterowność. Do tego dochodzi Ci fakt, że przy uślizgu tylnej osi zawsze tracisz trochę prędkości. Kiedyś miałem sytuację, że za szybko wszedłem na mokrym w zakręt uciekła mi dupa, założyłem lekką kontrę i bez problemu wyprowadziłem auto wytracając trochę prędkości. Jakby mi na tym zakręcie przód poszedł prosto to już nic bym nie zrobił, hamowanie nic by nie dało, gaz tak samo i znalazłbym się na barierce

                                - a kolejną najważniejszą kwestią jest, że na oponach się nie oszczędza lepiej dać parę stówek więcej za opony, niż parę tysi za blacharza, już nie mówię o zostaniu kaleką.

                                [ Dodano: Pon 12 Wrz, 11 11:18 ]
                                Zamieszczone przez ZipY
                                Karql, na śniegu jestem skłonny się zgodzić, ale na lód nic nie jest w stanie pomóc.. ABS ułatwia wtedy kontrolę, ale droga hamowania jest i tak długa...
                                Mieszkam w górach, w mojej wiosce jest sporo różnych podjazdów i zimą zrobiłem już parę km. Nie raz jest tak, że masz stromy zjazd, który dochodzi prostopadle do głównej drogi, a za drogą masz rzekę. W tym wypadku skręcanie nic Ci nie da, bo jak abs złapie lód to jest tylu tu tu tu tu i lecisz w dół, a na główną się nie skręcisz z takiej prędkości. Jedynym ratunkiem w takiej sytuacji było zbliżanie się maksymalnie do korytek i łapanie pod koła kopanego śniegu z drogi. Chociaż to nie zawsze pomagało...

                                Nie raz te podjazdy były tak śliskie, że masakra. Znajomy kiedyś wyjeżdżał vitem. W połowie drogi się zatrzymał i zaczęło go cofać w dół. Obróciło go tak, że stał bokiem do drogi i jakoś się zatrzymał. Chcieli go popchnąć i praktycznie, że się oparli o niego i poleciał dalej.

                                Na takie warunki to nie ma lekarstwa, ale wydaje mi się, że lepiej je ogarniałem bez absu, ale mimo wszystko wolę jak jest w samochodzie

                                Przypominają mi się te czasy jak jeszcze miałem 205, albo clio to mieszkańcy stali pod wyjazdem i dochodzili do domów na nogach, a ja tymi pyrtkami jak chciałem wyjeżdżałem. Teraz skoda jakby nie było sporo większa jest to muszę się poważniej zastanowić czy wyjeżdżać czy nie
                                Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                -> MOJA SKODA <-

                                Komentarz

                                • ZipY
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 875

                                  Karql, Ok.. każdy ma swoje zdanie, ale eksperci mówią, że trzeba na tył. Nie mówię o Panu Kaziu z oponiarskiego, bo to nie autorytet :diabelski_usmiech Oczywiście jestem daleki od takich oszczędności i zawsze kupuję kompletami opony, ale w miarę zużywania tak nimi żongluję, żeby tył mieć ubezpieczony. Bawi mnie oczywiście kontrowanie uciekającej dupy, ale w przypadku lepszego tyłu mam większe szanse na walkę z kierunkiem jazdy niż w przypadku lepszego przodu. Tak jak mówię, każdy ma swoje zdanie, ale ja wolę zgodnie z teorią, którą wskazałeś na samym początku.

                                  Co do lodu.. tak jak mówiłem ani ABS nic tu nie poradzi ani tym bardziej zblokowanie kół. Lepiej mieć szanse odzyskać trakcję i próbować tak jak mówisz łapać pobocze gdzie jest śnieg, który daje szanse na sterowność i hamowanie. Lód to lód.. kolce i koniec... Na nartach jeżdżąc na ostrych krawędziach nie raz zaliczyłem zjazd prostopadły do stoku.. więc opony nie mają najmniejszych szans.
                                  http://www.misiak.art.pl http://www.myspace.com/krzysztofmisiak http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Misiak

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    Zamieszczone przez ZipY
                                    Karql, Ok.. każdy ma swoje zdanie, ale eksperci mówią, że trzeba na tył. Nie mówię o Panu Kaziu z oponiarskiego, bo to nie autorytet :diabelski_usmiech Oczywiście jestem daleki od takich oszczędności i zawsze kupuję kompletami opony, ale w miarę zużywania tak nimi żongluję, żeby tył mieć ubezpieczony. Bawi mnie oczywiście kontrowanie uciekającej dupy, ale w przypadku lepszego tyłu mam większe szanse na walkę z kierunkiem jazdy niż w przypadku lepszego przodu. Tak jak mówię, każdy ma swoje zdanie, ale ja wolę zgodnie z teorią, którą wskazałeś na samym początku.

                                    Co do lodu.. tak jak mówiłem ani ABS nic tu nie poradzi ani tym bardziej zblokowanie kół. Lepiej mieć szanse odzyskać trakcję i próbować tak jak mówisz łapać pobocze gdzie jest śnieg, który daje szanse na sterowność i hamowanie. Lód to lód.. kolce i koniec... Na nartach jeżdżąc na ostrych krawędziach nie raz zaliczyłem zjazd prostopadły do stoku.. więc opony nie mają najmniejszych szans.
                                    dobrze prawisz kolego ale dodam że jednak esp robi robotę i w tym przypadku róznica stanu opon pomiedzy tyłem a pzodem już sie zaciera, cięzko auto wyprowadzić z równowagi
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • Deo
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1729
                                      • Volkswagen
                                      • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                      Mnie jakiś kwadrans temu może nie osłabił, a w.r.ił Szanowny Pan, [email protected].w.s.n, który w swoim przyciasnym srebrnym Polo 9N 1.2 na krakowskich tablicach jadąc al. Bora-Komorowskiego w kierunku Makro zajechał mi drogę na estakadzie, a później jeszcze się dziwił na światłach, że ktoś może mu zwracać uwagę. :evil:

                                      I w sumie olałbym tego jeźdźca, gdyby nie fakt, że próbował wycierać sobie gębę Skodą. :evil:

                                      No q.wa, czego jak czego, ale tego nie zdzierżę i z tego miejsca chciałbym temu Panu (który na 99% tu zawita) złożyć najserdeczniejsze życzenia świąteczne i ciepło pozdrowić ..I..

                                      Peace...
                                      Pozdrawiam,
                                      Grzesiek


                                      Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                      Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                      Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                      Komentarz

                                      • micho_m
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 528
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Zamieszczone przez ZipY
                                        Bawi mnie oczywiście kontrowanie uciekającej dupy, ale w przypadku lepszego tyłu mam większe szanse na walkę z kierunkiem jazdy niż w przypadku lepszego przodu.
                                        Bez jaj, jak masz slaby przod to nic nie pokierujesz i nie powalczysz. Duzo latwiej jest opanowac nadsterownosc niz podsterownosc. Jak sie zacznie zima to zaloz na tyl zimowki a z przodu zostaw letnie, a nastepnie zamien je miejscami i porownaj kiedy mogles wiecej pojezdzic.
                                        Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                                        www.nawmar.pl

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          Zamieszczone przez Deo
                                          Mnie jakiś kwadrans temu może nie osłabił, a w.r.ił Szanowny Pan, [email protected].w.s.n, który w swoim przyciasnym srebrnym Polo 9N 1.2 na krakowskich tablicach jadąc al. Bora-Komorowskiego w kierunku Makro zajechał mi drogę na estakadzie, a później jeszcze się dziwił na światłach, że ktoś może mu zwracać uwagę. :evil:

                                          I w sumie olałbym tego jeźdźca, gdyby nie fakt, że próbował wycierać sobie gębę Skodą. :evil:

                                          No q.wa, czego jak czego, ale tego nie zdzierżę i z tego miejsca chciałbym temu Panu (który na 99% tu zawita) złożyć najserdeczniejsze życzenia świąteczne i ciepło pozdrowić ..I..

                                          Peace...
                                          Deo a co gość z polówki ma do ocp? :szeroki_usmiech
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • Coke
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 771
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                            • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                            a ja pozdrawiam kierowcę superba combi który jak wracałem z nad morza i zacząłem go wyprzedzać to przyspieszał, miałem dopiero 190 jak udało mi się wjechać przed niego tuż przed autem jadącym z naprzeciwka które zjechało na pas awaryjny , gdyby nie zjechało to niewiem czy by nie doszło do czołówki.
                                            W takich sytuacjach brakuje mi mojej octavii, tam nie było by tego typu problemu.. po prostu bym go wyminął jak parcha ;P
                                            Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                                            Komentarz

                                            • zepter00
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 2304

                                              Zamieszczone przez ZipY
                                              piramida, Ręczny nie pomoże Ci w hamowaniu. Zaciągnięcie ręcznego pomaga Ci pokonać zakręt powodując uślizg tylnej osi i tyle w temacie sportów motorowych.. Ręczny nie pomoże Ci w hamowaniu. Ja przynajmniej nie widziałem, żeby ktokolwiek tak uczył i tak robił. Zblokowanie tylnych kół w konsekwencji może się zakończyć obrotami auta i możliwym uderzeniem każdą z jego części (modlić się wtedy trzeba żeby nie drzwiami). Wystarczy popatrzeć jak niebezpieczny jest niekontrolowany uślizg tylnej osi patrząc na spektakularne pościgi amerykańskiej policji. Tam delikatne trącenie tyłu z jednego z boków tak aby oś tylna zaczęła się ślizgać, kończy się pięknymi bączkami w wykonaniu ściganego pojazdu.

                                              Na kanwie tego można się pokusić o obalenie oponiarskiego mitu... Dlatego rzucę pytaniem:

                                              Załóżmy, że nie stać mnie na komplet 4 nowych opon. Kupiłem tylko dwie. Gdzie zakładam nowe opony (nie pytam o warsztat ) aby zysk z nowych opon był jak najbardziej optymalny?
                                              To, że nie widziałeś, że ktoś tak robi, nie oznacza, że hamulec ręczny nie może pomóc... Otóż może.... rozdział siły hamowania w cywilnych samochodach jest nastawiony tak by zdecydowana jej większość przypadała na koła przednie. Spowodowane to jest nie tylko tym, że większość masy samochodu przypada na oś przednia ale też tym, że typowy uczestnik ruchu drogowego posiada bardzo małe umiejętności i praktycznie żadne doświadczenie z jazdy bardziej agresywnej... ekstremalnej czy wyczynowej. Umiejętności wyczuwania tego co się dzieje z przednimi i tylnymi kołami oraz umiejętność natychmiastowego i prawidłowego reagowania (w ułamku sekundy). są słabe lub zerowe. Zwiększenie siły hamowania na tylnej osi skraca drogę hamowania. W autach wyczynowych są korektory służące do ustawiania rozdziału siły hamowania na oś przednia i tylną. Im przyczepniejsza nawierzchnia, tym większa siłę hamowania można dać na tylna oś.

                                              zblokowanie tylnych kół zwiększa gwałtownie tarcie i opory a zapoczątkownie obracania tyłu, zmienia wektory sił działających na auto.

                                              Użycie hamulca ręcznego w celu wywołania poślizgu i uratowania się przed kolizją np kiedy samochód ciężarowy czy przyczepa ciągnika stoi w poprzek drogi), było opisywane w "Auto Świecie" :!:

                                              W zimie, na pustej drodze prowadzącej do pracy, wielokrotnie testowałem tego typu sytuacje. zaśnieżona droga, auto rozpędzone do 70-80 km i hamowanie by wjechać w baardzo szeroką bramę. Przy użyciu hamulców zasadniczych, ABS terkocze jak szalony i auto zwalniało ale za wolno i kończyło to przestrzeleniem zakrętu . Kiedy używałem też ręcznego przynajmniej w środkowej i końcowej fazie hamowania, udawało się zwolnić i skręcić. Oczywiście zablokowane tylne koła od razy wykazuję tendencje (nawet przy malutkim skręcie kierownicy) "wywrotowo-rewolucyjne", przejawiające się w usiłowaniu do wyprzedzenia przednich ale po to mamy kierownicę (i pedał gazu) by to korygować. Po pewnym czasie treningu możemy jechać na wprost kilka, kilkanaście metrów kiedy oś podłużna samochód odchylony jest od osi jezdni nawet kilkadziesiąt stopni :!: Swego czasu czasu trenowałem prawie godzinę dziennie każdego dnia z ośnieżonymi drogami... . na placach i polnych drogach na otwartym terenie. Bardzo dobrym treningiem jest jazda z zaciągniętym hamulcem ręcznym z prędkością 40-60 km.h wywoływanie poślizgu i kontrowanie...starając się by auto pomimo wariującego tyłu jechało na wprost... i to wszystko jedną ręką. W zakładaniu kontry bardziej liczą się ułamki, setne i dziesiąte części sekundy niż kalkulowanie o jaki stopień ja założyć. To ma być odruch, wytrenowana jak małpa z cyrku, pamięć mięśniowa.
                                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                              Komentarz

                                              • Deo
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1729
                                                • Volkswagen
                                                • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                                piramida, oj miał coś do OCP, bo się rwał do bitki, tylko jakimś dziwnym sposobem nie mógł wyjść z auta :lol:
                                                Pozdrawiam,
                                                Grzesiek


                                                Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                                Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                                Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                                Komentarz

                                                • zepter00
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2304

                                                  Zamieszczone przez micho_m
                                                  Zamieszczone przez ZipY
                                                  Bawi mnie oczywiście kontrowanie uciekającej dupy, ale w przypadku lepszego tyłu mam większe szanse na walkę z kierunkiem jazdy niż w przypadku lepszego przodu.
                                                  Bez jaj, jak masz slaby przod to nic nie pokierujesz i nie powalczysz. Duzo latwiej jest opanowac nadsterownosc niz podsterownosc. Jak sie zacznie zima to zaloz na tyl zimowki a z przodu zostaw letnie, a nastepnie zamien je miejscami i porownaj kiedy mogles wiecej pojezdzic.
                                                  Dokładnie tak jest. ZALECENIA BY ZAKŁADAĆ NA TYŁ, WIĄŻĄ SIĘ TYLKO I WYŁĄCZNIE z tym iż ludzie w ogromnej większości są tzw "cienkimi leszczami". Kierowca rajdowy czy wyścigowy, absolutnie nigdy nigdy nie założy lepszych opon na tył ale dla niego walka z nadsterownością to chleb powszedni. Przednie koła nie tylko odpowiadają z napędzanie ale i za skręcanie oraz większość hamowania. Mając możliwość skręcania i operowania gazem można "walczyć". Inną (wyścigową) alternatywą jest założenie dwóch lepszych opon na zewnętrzną stronę samochodu tzw jeśli na torze wyścigowym większość zakrętów jest w prawo to dwie nowe opony zakłada się na lewą stronę auta tak robi się np w seriach wyścigowych gdzie regulamin zakłada wymianę przynajmniej dwóch opon na wyścig. np w BTCC.
                                                  Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                                  "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                                  Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                                  Komentarz

                                                  • piramida
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 12222
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    Zamieszczone przez Deo
                                                    piramida, oj miał coś do OCP, bo się rwał do bitki, tylko jakimś dziwnym sposobem nie mógł wyjść z auta :lol:
                                                    to jak ma coś do ocp to zapraszamy TEGO PANA do dyskusji

                                                    [ Dodano: Pon 12 Wrz, 11 22:15 ]
                                                    zepter00, tak mi się coś własnie wydawało że przy zaciągniętym ręcznym jednak droga hamowania będzie krótsza, jutro potrenuje trochę
                                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...