Pan KIEROWCA mnie dzisiaj osłabił

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • damian1975
    RS
    • 2012
    • 4107
    • Superb III (3V3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    mozgwiem
    to się inaczej trochę pisze :lol:


    TAXI 2153 KATOWICE CHYBIE

    Komentarz

    • ruwado
      RS
      • 2009
      • 14885
      • Octavia IV (NX3)

      Zamieszczone przez hubert78
      Pare dni temu nie potrafiłeś na prostym formularzu wypełnić swoich danych do zdjęcia hipoteki, a tu mi wyskakujesz z takim tekstem.

      edit:
      sam se elastyczniej rusz mozgwiem
      :czerwona: taki komentarz :? żeby chociaż w formie żartu :lol :twisted: :diabelski_usmiech :hmm :haha: :szeroki_usmiech lub coś w tym stylu.

      Nie ład nie :evil:
      pozdrawiam - Darek

      Komentarz

      • Agamek12
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 9935
        • Ford

        ruwado, ten mój wpis o "musku" miał być w formie żartu, tylko emotka mi się nie zapisała... (piep.zony blukonekt) :?
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz

        • Prekompilator
          Rider
          • 2013
          • 420

          Zamieszczone przez tomekb1
          Tak czytam i czytam...ręce opadają... Baran ma zachować taki odstęp, żeby nawet przy gwałtownym hamowaniu poprzedniego auta zdążył wyhamować. Koniec i kropka. Zrzucanie winy na kierowcę stosującego się do przepisów jest śmieszne.
          Uwielbiam takich moralizatorów-teoretyków. Jeżeli poprzednik po prostu zwalnia, to nie ma problemu. Problem jest, gdy go zaskoczy fotoradar - pomny doświadczeń hamuje wtedy awaryjnie do jakiejś absurdalnej prędkości, często niższej niż dozwolona.

          [ Dodano: Sob 21 Wrz, 13 11:44 ]
          Zamieszczone przez hubert78
          czy ty jesteś gupi czy tylko udajesz ?
          Człowieku zastanów się proszę troszkę zanim zaczniesz teoretyzować ,bo to że jesteś posiadaczem w miarę mocnego auta (bo kierowcą nazwać ciebie nie można ) nie upoważnia ciebie do czegokolwiek.
          Co jest niby teoretyzowaniem? To, co pisze o ustanawianiu oznakowania człowiek który się tym zawodowo zajmował czy fakt, że tam gdzie jest absurdalne ograniczenie, nikt nie zwalnia i jeden talib jest dla pozostałych zaskoczeniem?

          Komentarz

          • tomekb1
            Rider
            • 2013
            • 352

            Zamieszczone przez Prekompilator
            Zamieszczone przez tomekb1
            Tak czytam i czytam...ręce opadają... Baran ma zachować taki odstęp, żeby nawet przy gwałtownym hamowaniu poprzedniego auta zdążył wyhamować. Koniec i kropka. Zrzucanie winy na kierowcę stosującego się do przepisów jest śmieszne.
            Uwielbiam takich moralizatorów-teoretyków. Jeżeli poprzednik po prostu zwalnia, to nie ma problemu. Problem jest, gdy go zaskoczy fotoradar - pomny doświadczeń hamuje wtedy awaryjnie do jakiejś absurdalnej prędkości, często niższej niż dozwolona.
            Na drodze może zaskoczyć wszystko. Mogę gwałtownie zahamować nawet przed wiewiórką. Jak nie będziesz się trzymał blisko mojej dupy, tylko zachowasz bezpieczny odstęp, nie będziesz mieć problemu.
            Pozdrawiam
            Tomek

            Komentarz

            • Prekompilator
              Rider
              • 2013
              • 420

              Zamieszczone przez tomekb1
              Na drodze może zaskoczyć wszystko. Mogę gwałtownie zahamować nawet przed wiewiórką. Jak nie będziesz się trzymał blisko mojej dupy, tylko zachowasz bezpieczny odstęp, nie będziesz mieć problemu.
              Oczywiście - jednak sytuacji hamowania z zaskoczenia należy unikać. Wszak o bezpieczeństwo tu chodzi.

              Komentarz

              • tomekb1
                Rider
                • 2013
                • 352

                Zamieszczone przez Prekompilator
                Zamieszczone przez tomekb1
                Na drodze może zaskoczyć wszystko. Mogę gwałtownie zahamować nawet przed wiewiórką. Jak nie będziesz się trzymał blisko mojej dupy, tylko zachowasz bezpieczny odstęp, nie będziesz mieć problemu.
                Oczywiście - jednak sytuacji hamowania z zaskoczenia należy unikać. Wszak o bezpieczeństwo tu chodzi.
                Tu się zgadzam w 100 procentach.
                Pozdrawiam
                Tomek

                Komentarz

                • westwi78
                  RS
                  • 2008
                  • 2940

                  Zamieszczone przez Prekompilator
                  Problem jest, gdy go zaskoczy fotoradar
                  a co to znaczy "zaskoczy fotoradar"? Przecież one są wyraźnie oznakowane.

                  A Ty masz jechać z takim odstępem, żeby zdążyć zahamować nawet gdyby tamten stanął w miejscu.

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    Panowie, generalnie przy normalnej jeździe jak ktoś przed nami depnie do zera to szanse na dzwona są bardzo duże nie ze względu na bliskość pojazdów ale ze względu na zaskoczenie :!:

                    Jeżdżąc dużo człowiek bardzo rzadko musi shamować do zera przez to kierowca nie spodziewa się takiej sytuacji i nie jest skupiony na tym żeby być w ciągłej gotowości do nagłego hamowania stąd kolega Prekompilator ma rację.

                    Nie jest możliwe być ciągle w napięciu i skupiać się głównie na pojeździe przed maską, tak samo podczas podróży nigdy człowiek nie jedzie przez cały czas w bezpiecznej odległości przed poprzedzającym pojazdem.

                    Z życia wzięte, wracam z Wawy do Krakowa, przede mną jedzie tir prawym pasem, za raz przed nim na wzniesieniu kończy się lewy pas przechodząc na prawy, za wzniesieniem stoi fotoradar, gość osobówką zapierdala lewym co by zdążyć wbić się przed tirem, zdążył z tym że wystraszył się fotoradaru i depnął po hamulcach po czy tir zaparkował gościowi w dupę :!:

                    Dodam, jeżdżąc szybko a nawet agresywnie kierowca jest skupiony na jeździe i bardziej czujny na sytuacje awaryjne, czasami lubię pocisnąć i widzę jak organizm reaguje na różne sytuację, jeżdżąc spokojnie częściej kierowca się dekoncentruję, zajmuje się pierdołami typu zmiana stacji radiowej, telefon, podzwianie widoków itp i przez to łatwiej o nieuwagę, da się to zauważyć w korkach gdzie często dochodzi do najechania na tył poprzedzającego pojazdu, zaznaczę ze prędkości są znikome a mimo to dochodzi do kolizji.

                    Reasumując, zawalidrogi często powodują większe zagrożenie dla innych użytkowników drogi niż osoby poruszające się z godnie z przepisami lub jeżdżący szybciej, do tego też zauważyłem znieczulicę innych kierowców niestosujących się do ograniczeń prędkości bo one w większości przypadków są po prostu bez sensu zaniżone i stawiane w bezsensownych miejscach :!:
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • maksiu
                      RS
                      • 2011
                      • 11466

                      Zamieszczone przez piramida
                      jeżdżąc szybko a nawet agresywnie kierowca jest skupiony na jeździe i bardziej czujny na sytuacje awaryjne
                      prawdopodobnie fakt
                      Zamieszczone przez piramida
                      jeżdżąc spokojnie częściej kierowca się dekoncentruję
                      kolejny fakt
                      Zamieszczone przez piramida
                      zawalidrogi często powodują większe zagrożenie dla innych użytkowników drogi niż osoby poruszające się z godnie z przepisami lub jeżdżący szybciej
                      niekoniecznie, przykład zaprzeczający powyższym Twoim stwierdzeniom sam podałeś (patrz niżej)
                      Zamieszczone przez piramida
                      przede mną jedzie tir prawym pasem, za raz przed nim na wzniesieniu kończy się lewy pas przechodząc na prawy, za wzniesieniem stoi fotoradar, gość osobówką zapierdala lewym co by zdążyć wbić się przed tirem, zdążył z tym że wystraszył się fotoradaru i depnął po hamulcach po czy tir zaparkował gościowi w dupę
                      gdyby ten co mu się tak spieszyło był zawalidrogą do wypadku by nie doszło -potwierdziłeś pierwszy fakt a zaprzeczyłeś 3 fakt.
                      Wiem czepiam się itp. IMHO trochę zły przykład podałeś
                      Paweł

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        maksiu, w ostatnim przez ciebie zacytowanym zdaniu miałem na mysli to że jadąc nawet przepisowo i w odpowiedniej odległości może się zdarzyć sytuacja na drodze że dojdzie do zdarzenia
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • maksiu
                          RS
                          • 2011
                          • 11466

                          Wiem i dobrze odebrałem Twoją wypowiedź ale zobacz jak opacznie można to zrozumieć jak nie pozna się całej wypowiedzi i wątku
                          Paweł

                          Komentarz

                          • Prekompilator
                            Rider
                            • 2013
                            • 420

                            Zamieszczone przez westwi78
                            a co to znaczy "zaskoczy fotoradar"? Przecież one są wyraźnie oznakowane.
                            Zwłaszcza znakiem "kontrola prędkości na odcinku 3 km". Kierowca też ma jakiś czas reakcji na rozpoznanie czy to prawdziwy śmietnik stoi w szczerym polu oznaczonym dumnie jako "obszar zabudowany".

                            Zamieszczone przez westwi78
                            A Ty masz jechać z takim odstępem, żeby zdążyć zahamować nawet gdyby tamten stanął w miejscu.
                            Nawet wtedy, gdy ktoś mnie wyprzedza i zjeżdża mi przed samą maskę? Co robisz wtedy? Hamujesz gwałtownie, żeby utrzymać odstęp? No bo przecież "masz jechać z takim odstępem".

                            Gdy piszę, jak pewne realia wyglądają, to od razu jestem posądzany o "niebycie kierowcą" a stwierdzenie oczywistego faktu iż ograniczenia prędkości i ogólnie oznakowanie jest amatorskie i nieprzemyślane, kwitowane jest opowieściami o mordercach drogowych i "brakiem pytań". Czy wy w ogóle jeździcie po polskich drogach, czy tylko KD znacie wyrywkowo na pamięć?

                            Skoro tylu świętych na tym forum, to gdzie jesteście, bo na drogach was nie widać?

                            Komentarz

                            • westwi78
                              RS
                              • 2008
                              • 2940

                              Zamieszczone przez Prekompilator
                              Nawet wtedy, gdy ktoś mnie wyprzedza i zjeżdża mi przed samą maskę?
                              wyobraź sobie, że nawet wtedy. No chyba, że będziesz potrafił udowodnić, że on to zrobił celowo. Ale to inna sytuacja.

                              Zamieszczone przez Prekompilator
                              Kierowca też ma jakiś czas reakcji na rozpoznanie czy to prawdziwy śmietnik
                              kierowca ma jechać tak, jak mu znaki nakazują. Nie do niego należy ocena czy znaki są prawidłowe czy nie.

                              Zamieszczone przez Prekompilator
                              zy wy w ogóle jeździcie po polskich drogach, czy tylko KD znacie wyrywkowo na pamięć?
                              znam go bardzo dobrze, a mam wręcz wrażenie, że Ty go stosujesz wybiórczo - tylko to, co Ci pasuje.

                              [ Dodano: Nie 22 Wrz, 13 10:16 ]
                              Zamieszczone przez Prekompilator
                              masz jechać z takim odstępem".
                              żaden przepis nie nakazuje jechać "takim samym odstępem". Nakazuje zachować taka odległość, żeby zdążyć się zatrzymać.

                              Komentarz

                              • Prekompilator
                                Rider
                                • 2013
                                • 420

                                Zamieszczone przez westwi78
                                Zamieszczone przez Prekompilator
                                Nawet wtedy, gdy ktoś mnie wyprzedza i zjeżdża mi przed samą maskę?
                                wyobraź sobie, że nawet wtedy.
                                To teraz odpowiedz na dalszą część pytania, żeby nie było, że jesteś jedynie teoretykiem-moralizatorem:
                                Co robisz wtedy? Hamujesz gwałtownie, żeby utrzymać odstęp?

                                Zamieszczone przez westwi78
                                Zamieszczone przez Prekompilator
                                Kierowca też ma jakiś czas reakcji na rozpoznanie czy to prawdziwy śmietnik
                                kierowca ma jechać tak, jak mu znaki nakazują. Nie do niego należy ocena czy znaki są prawidłowe czy nie.
                                Trochę pomieszałeś tematy - wyjaśniłem sytuację, gdzie fotoradar zaskakuje kierowcę, co wg ciebie nie powinno się zdarzyć.
                                Co do oceny znaków - teoretycznie masz rację, ale w praktyce znaki ustawia urzędnik zza biurka wg własnego widzimisię, a nie określonej procedury. Chaos i burdel powstały w wyniku tego widać gołym okiem, więc całkiem naturalne jest, że kierowcy do oznakowania nie mają szacunku, mimo że "mają jechać tak, jak im znaki nakazują". Powtarzanie tego banału bez zrozumienia powodu tego stanu rzeczy może co najwyżej spowodować u ciebie trochę lepsze samopoczucie na zasadzie "powiedziałem co wiedziałem".

                                Komentarz

                                • westwi78
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2940

                                  Zamieszczone przez Prekompilator
                                  Co do oceny znaków - teoretycznie masz rację, ale w praktyce znaki ustawia urzędnik zza biurka wg własnego widzimisię, a nie określonej procedury.
                                  nic podobnego. Poczytaj sobie jakie i ile przepisów reguluje ustawianie znaków. Żadnego "widzimisię" tam nie ma

                                  .
                                  Zamieszczone przez Prekompilator
                                  Co robisz wtedy? Hamujesz gwałtownie, żeby utrzymać odstęp?
                                  staram się zrobić wszytko, żeby w niego nie uderzyć. A przede wszystkim próbuje taką sytuację przewidzieć.

                                  Komentarz

                                  • Prekompilator
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 420

                                    Zamieszczone przez westwi78
                                    Poczytaj sobie jakie i ile przepisów reguluje ustawianie znaków. Żadnego "widzimisię" tam nie ma
                                    Znam np. rozporządzenie ministra dot. wyznaczania obszarów zabudowanych. Otóż rozporządzenie to jest nagminnie i bezczelnie przez zarządców dróg łamane. Czyli postępują oni niezgodnie z prawem. I już mamy "widzimisię".
                                    Dla formalności czystej dodam, że w takich zazwyczaj miejscach pojawia się najwięcej "interpretujących", którzy jeżdżą tak, jak gdyby zarządcy przestrzegali prawa, a tymczasem są wściekle zwalczani przez "stróży porządku" oficjalnie w imię bezpieczeństwa. Totalna parodia i żenada, ale kasa do budżetu płynie.

                                    Kilka ewidentnych przykładów z życia, gdzie ograniczenie jest tylko z powodów polityczno-urzędniczych, a nie z powodu warunków drogowych, mogę podać. I znowu nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, że w tych właśnie miejscach policja bywa wyjątkowo gorliwa, a odsetek "interpretujących" szybuje niepomiernie do 100%.

                                    Zamieszczone przez westwi78
                                    Zamieszczone przez Prekompilator
                                    Co robisz wtedy? Hamujesz gwałtownie, żeby utrzymać odstęp?
                                    staram się zrobić wszytko, żeby w niego nie uderzyć.
                                    Konkrety poproszę.
                                    Delikwent wjeżdża 2m przed ciebie z prędkością minimalnie większą. Ze musisz zwolnić, to oczywiste, pytanie tylko, jak gwałtownie.

                                    Komentarz

                                    • tomekb1
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 352

                                      Prekompilator jaki ty masz problem? Nie możesz na potwierdzenie teorii jakoby jazda zgodna z przepisami stwarzała zagrożenie, jako przykład podawać kierowcy, który przepisy łamie. Bo takie wyjechanie przed maskę to po prostu wymuszenie. Stluczka w takim przypadku spowodowana bedzie nie przez przepisową jazdę, ale przez kierowcę łamiącego przepisy.
                                      Pozdrawiam
                                      Tomek

                                      Komentarz

                                      • westwi78
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2940

                                        Zamieszczone przez Prekompilator
                                        Delikwent wjeżdża 2m przed ciebie z prędkością minimalnie większą.
                                        to raczej trudne.

                                        Zamieszczone przez Prekompilator
                                        Ze musisz zwolnić, to oczywiste, pytanie tylko, jak gwałtownie.
                                        ano na tyle "gwałtownie", żeby w niego nie przypier... . Jak się nie uda to trudno.

                                        Z tym że nie wiem, co to ma do rzeczy.

                                        Komentarz

                                        • PieTrzaK
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1323
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                          Kurde, szkoda że dalej kamery w Skodzie nie zamontowałem, bo dobre nagrania bym miał z dzisiaj. Gościu wyprzedzający poboczem dosłownie na żyletki, po czym skręcający w prawo na czerwonym i robiący nawrocik na ręcznym i pędzący pod prąd ponownie na czerwonym rozwalił system.... Autokar który się zatrzymał na czerwonym po czym po prostu ruszył wymuszając pierwszeństwo na pojazdach znajdujących się na 3 pasach też wcale nie lepszy :lol: Poza tym jadąc 60 na ograniczeniu do 50 czułem się jak debil bo wszyscy mnie wyprzedzali. Kocham jazdę po Wawie. :lol: A wisienką na torcie był gość w drodze powrotnej w którego prawie wjechałem bo nagle stwierdził że fajnie będzie zajechać na dziwki i tak dał po hamulcach że prawie mu BMW zrobiło fikołka

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            Zamieszczone przez PieTrzaK
                                            A wisienką na torcie był gość w drodze powrotnej w którego prawie wjechałem bo nagle stwierdził że fajnie będzie zajechać na dziwki i tak dał po hamulcach że prawie mu BMW zrobiło fikołka
                                            I widzisz, nawiązując do powyższej konwersacji trzeba być czujnym jak pies podwójny bo wjeżdżając mu w dupsko zapewne była by to twoja wina :szeroki_usmiech
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • PieTrzaK
                                              L&K
                                              • 2009
                                              • 1323
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                              A no byłaby... :evil: I na tym pewnie zakończyłoby się wjeżdżanie w dupsko tego dnia :lol:

                                              Komentarz

                                              • Prekompilator
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 420

                                                Zamieszczone przez tomekb1
                                                Prekompilator jaki ty masz problem? Nie możesz na potwierdzenie teorii jakoby jazda zgodna z przepisami stwarzała zagrożenie, jako przykład podawać kierowcy, który przepisy łamie. Bo takie wyjechanie przed maskę to po prostu wymuszenie.
                                                Nie - o ile nie zahamuje gwałtownie. A może to uczynić orientując się, że jest zaraz fotoradar pilnujący durnego ograniczenia.

                                                [ Dodano: Nie 22 Wrz, 13 20:14 ]
                                                Zamieszczone przez westwi78
                                                Zamieszczone przez Prekompilator
                                                Ze musisz zwolnić, to oczywiste, pytanie tylko, jak gwałtownie.
                                                ano na tyle "gwałtownie", żeby w niego nie przypier... . Jak się nie uda to trudno.
                                                Nie przypierdzielisz w niego, bo on jedzie jednak szybciej. Ale musisz zachować odstęp - sam o tym pisałeś. Jak mocno zatem hamujesz, żeby jak najszybciej ten odstęp uzyskać?

                                                [ Dodano: Nie 22 Wrz, 13 20:16 ]
                                                Zamieszczone przez PieTrzaK
                                                Kurde, szkoda że dalej kamery w Skodzie nie zamontowałem
                                                Ja jeżdżę z kamerą od ok. dwóch lat. Ale uważaj - to uzależnia. Bez kamery dziwnie bym się czuł.

                                                Komentarz

                                                • kowal 2002
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 5161

                                                  Zamieszczone przez PieTrzaK
                                                  A no byłaby... :evil: I na tym pewnie zakończyłoby się wjeżdżanie w dupsko tego dnia :lol:
                                                  I tym miłym akcentem zakończmy dywagację na temat "czy bezpieczniej zgodnie czy nie" z przepisami, bo ostatnio ludzie porobili się jacyś "nerwowi" na forum i zaraz i w tym temacie poleje się krew.
                                                  Każdy ma swój rozum i nim powinien się kierować a żadne przepisy tego nie uregulują. A przepis jest przepis, a czy mądry to już inna bajka i tutaj zawsze będą różne opinie w zależności od punktu widzenia/siedzenia.

                                                  Skupmy się na "konkretnych osłabieniach" bez dorabiania do nich głębszych teorii, bo nikomu z nas do "sprzątania" tematu się nie pali...
                                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                  Komentarz

                                                  • PieTrzaK
                                                    L&K
                                                    • 2009
                                                    • 1323
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                    Zamieszczone przez Prekompilator
                                                    Ja jeżdżę z kamerą od ok. dwóch lat. Ale uważaj - to uzależnia.
                                                    Ja w Lanosie miałem - do dzwona :lol: Po zmianie na Skodę jakoś nie mogę się zmobilizować do montażu.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...