4tech, jeszcze mnie trzyma syndrom byłego MPi :szeroki_usmiech
Spalanie naszych aut - diesel
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Mnie ostatnio podkusiło przeliczyć dokładniej, a nie patrzeć tylko na kompa i ...
970 km z ~56l to nam daje 5,77 a na kompie wyszło 5,4 :wink:
I tak muszę przyznać, że na prawdę nieźle, bo tylko pierwsze ~300 km było trasą a reszta to miasto o różnych porach
Rano jest najlepiej : 34-37km do pracy, średnia 59@spalaniu 4,8 :shock: i piękna zielona fala :szeroki_usmiech
Ale to na 6 do pracy :lol: po południu gorzej :diabelski_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Wtrącę swoje 3grosze.
Nie wiem czy i na ile to jest realne, ale zatankowałem pod sam korek- aż się trochę ulało po karoserii- czyli więcej już nie weszło.
Pokręciłem się po mieście i wokół komina czyli bez żadnych szaleństw.
Komp pokazał średnią 6 l, wylądowałem pod dystrybutorem po 127 km, i pod korek weszło 6,3 litra (jakieś 5,4 l/.100). Chyba zacny wynik szczególnie że część tych km zrobiła dziewczyna która praktycznie uczy się jeździć.
Wcześniej nie litrażowałem, między tankowaniami robiłem ok 900 km w różnych warunkach, tankowałem jak komp pokazywał jeszcze z 80km.Jak nie sprzętem, to talentem
Komentarz
-
-
Ja swoim szkodnikiem miałem w końcu okazję sprawdzić spalanie w praktyce i tak:
- Trasa Bogatynia --> Darłowo (większość S3, DK6 i kawałek A4)
- Auto zalane na max (bez odpowietrzania czyli teoretycznie 55l)
- 2 osoby + średni bagaż
- Dodatkowe informacje: 6x duże korki
Podsumowanie:
Po przejechaniu 935 km zapaliła mi się rezerwa. Korciło mnie aby wyjechać do końca paliwo ale podobno może się coś zapowietrzyć więc nie ryzykowałem.
P.S. Przydało by się na rezerwie drugie powiadomienie, że na przykład zostało już ze 2 litry paliwa.
Ogólnie nie wiem czy to dobry wynik, więc to pozostawiam bez odpowiedzi.
Komentarz
-
-
Zalalem do odbicia,następnie jeszcze 5 litrów na odpowietrzeniu,zrobiłem 1010 km i komp pokazywał jeszcze 10 km do przejechania. 350km przejechałem z prędkością min 140-150. /h czasem i więcejreszta szła z prędkością 110 około,samochód pełen, Wycieczka nad morze i z powrotem. Dodam że to Alh dlubniety na 140, wiec to dobry wynik myślę.prędkość śr z kompa 88km/h
Octavia AMBIENTE Ice 1.9 tDI
Komentarz
-
-
sew1981
Więc tak:
- przed wyjazdem paliła mi się rezerwa, podjechałem na Orlen i zatankowałem 43,37 litra ON (ze dwa razy wciskałem odpowietrznik).
- wynika z tego, że na rezerwie miałem około 11,63 litra (trochę dużo jak na rezerwę).
- po przejechaniu 935 km ponownie włączyła mi się rezerwa, więc teoretycznie na te 935km poszło mi około 43 litrów ON.
- po obliczeniu wychodzi 4,64 l/100km
P.S. Teraz mam zgryza z tą rezerwą (11 litrów) - może można to jakoś skalibrować ??
Komentarz
-
-
domel123, rezerwa na pewno nie ma prawie 12 litrówrezerwa (u mnie) starcza na ok. 100-120 km zależnie od stylu jazdy. Więc zgadzałoby się z zegarami, że to 1/8 pojemności, bo spalanie mam 6 z haczykiem.
[ Dodano: Pon 11 Sie, 14 12:26 ]
zakładając 12 litrów powinieneś na rezerwie przejechać jeszcze spokojnie ponad 200 km :lol:
Komentarz
-
-
rafiki zdaję sobie z tego sprawę, ale trzeba mieć na uwadze, że te dane które podałem są wzięte z paragonu. Skoro weszło mi 43 litry ON no to jak by nie liczył, wychodzi średnia tyle co na kompie.
Można oczywiście wziąć jeszcze poprawkę czy tel litr ON to faktycznie jest 1l czy mniej lub więcej. Ale tak czy tak coś mi wskaźnik chyba źle pokazuje.
Z ostatniej chwili - dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi, że wskaźnik paliwa może się rozkalibrować jeżeli tankuje się na maxa z wykorzystaniem tego odpowietrznika. Ogólnie powiedział, że nie powinno się ruszać tego odpowietrznika bo to źle wpływa na wskazania.
A koszt kalibracji wskaźnika to 120zł - może się skuszę kiedyś
Komentarz
-
-
No mówili - rozkalibrowanie powoduje błędne wskazania ilości paliwa w baku (czyli coś jak u mnie że rezerwa wychodzi na 11 litrach).
Poza tym powiedzieli, że oprócz tego komputer potrafi wariować ze wskazaniami spalania, bo podobno jak paliwo nalane jest na max i nie ma bańki powietrza to coś się dzieje z jakimś filtrem węglowym.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez domel123A koszt kalibracji wskaźnika to 120zł - może się skuszę kiedyś
przypomina mi się kawał albo autentyk :
Mam zakład oponiarski.
Ostatnio przyjechał do mnie taki jeden bananowiec,
wziął najdroższe opony (których nikt nie chciał kupić od kilku sezonów)
i pyta czy pompujemy azotem, bo to komfort, bezpieczeństwo itd.
Odpowiedziałem, że samym azotem niekoniecznie,
ale mogę mu zaproponować specjalną mieszankę: 70% azotu, 21% tlenu
i homeopatyczne dodatki helu, argonu i innych gazów szlachetnych, ale będzie musiał zapłacić stówkę.
Skorzystał z oferty, a ja zgodnie z umową, napompowałem mu koła powietrzem...
Cymbał jeden...Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
"Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Komentarz
-
-
Jak tak czytam ile palą diesle to sobie myślę, że mam popsuty samochód i chyba muszę go pogonić :?
[ Dodano: Pon 11 Sie, 14 23:04 ]
Zamieszczone przez siemi1Jastarnia - warszawa wtorek wyjazd 11:40 caly czas utostradami max ipredkosc na tempomacie 155km/h spalanie ok 7,3 z calej trasy. Duzo?
Komentarz
-
Komentarz