Zamieszczone przez szkopa117
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
LPG do TSI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Octavia jest fajna, ale to nie wyścigówka. Jeździłem BM-dablju z silnikiem 600PS i dlatego nie widzę sensu w kręceniu 1.8TSI, bo i tak nic szczególnego się nie wykręci.
Dla mnie ten typ jest idealnie skrojonym samochodem służbowym - pojemne kombi, kulturalna praca motoru, niskie spalanie i dość wygodne fotele oraz wyposażenie.
Jak dużo jeździsz po mieście (stolicy), spalanie rzędu 11 l/100km jest chyba normalne.
Zostaw komentarz:
-
Przy moim stylu jazdy ostatnio miałem spalanie 11,5 pb z komputera i 13,7 lpg. Zatem na 100km oszczędności wychodzą około 25zł, więc jeszcze szybciej się zwróci. Nie wiem JanuszD jak osiagasz takie spalanie albo tylko ja kręcę silnik do końca Dla mieszkających w okolicach stolicy polecam warsztat MCCGas. Miałem problem z fabryczną pompą wysokiego ciśnienia, ktory nie zależał od instalki, ale też udało się ogarnąć.
Zostaw komentarz:
-
Ja konsekwentnie polecam instalację LPdi - montaż tylko w LTA, adapter tankowania z filtrem, przycisk LPG w schowku. Wszystko działa bez zarzutu.
Początkowo miałem spore problemy (źle dobrana instalacja), ale później wszystko było i jest w jak najlepszym porządku.
Ostatnio zanotowałem spalanie 8,5 l/100km (LPG) bez zmiany stylu jazdy (21,80 PLN/100 km)
Komputer pokazywał spalanie 6,7 l/100 Pb (35 PLN/100km + błąd wskazania ca. 0,3 l/100 tj. 1,60 PLN = 36,60 PLN/100 km)
Oszczędność = niecałe 15 PLN/100 km
Zwrot instalacji = ca. 56000 km
Zostaw komentarz:
-
Fabryczna pompa wysokiego ciśnienia, jak nie chcesz czekać to może już mają gotowe, ale wtedy nie wiesz jakiego to pochodzenia.
Zostaw komentarz:
-
Panowie, jaka cześć musi być wysłana poza PL? Co gdybym po rozwierceniu tej części miał problemy z silnikiem?
Ile kosztuje taka nowa część?
Co gdybym zdecydował sie rozmontować instalacje, co wtedy z ta wywiercona dziura?
Zostaw komentarz:
-
no i tu własnie jest problem
ze względu na przepisy jest potrzebna homologacja(na każdą zmianę nieseryjna w aucie),a koszt wyniesie ok 1500-1600 euro.taniej wyjdzie zainstalować ja tu na miejscu :lol: , na dzien dzisiejszy ok 3300 euro,czyli sie zwróci(przy przebiegach ok 25.000km/rok ) za minimum jakieś 3-4 lata
a jeszcze w życiu tak długo nie jeździłem jednym autem :szeroki_usmiech
Zostaw komentarz:
-
Na początku całej historii tego wątku pisałem o swoich problemach z LPdi. Wówczas instalacja była tak zamontowana, że po podniesieniu maski praktycznie nie było możliwości zorientowania się, że mam w aucie LPG.
Niestety ze względu na problemy (źle dobrana instalacja), holenderski technik, który przybył do Kielc na ponowny montaż, założył instalację wg wytycznych Vialle. Teraz jest widoczna, ale działa.
W kabinie przełącznik gazu mam ukryty pod klapką schowka przy zmianie biegów, wlew paliwa pod klapką i wyrównaną, ale podniesioną podłogę w aucie.
Zostaw komentarz:
-
Mają przewody i wężyki dokładnie pod wymiar, miejsce fsu i nawet kąt obrotu butli jest w instrukcji. Dziwne, że wymyślili już kilka systemów na zasadzie lpdi, jeździ to, a nie wprowadzają tego.
Zostaw komentarz:
-
tak własnie usłyszałem,schemat montażu jest taki a nie inny.
te przewody i mocowanie,myślę że we własnym zakresie jakoś bym zamaskował.tylko ten FSU ma być w tym miejscu,zgodnie z instrukcją Vialle i koniec.
Zostaw komentarz:
-
Przewody to akurat mozna by puscic srodkiem albo podluznica (wlew pod klapka i przewod tankowania tez srodkiem). Z mocowaniem, lekki problem, bo jednak jedno seryjne mocowanie, ktore trzyma kolo zapasowe o wadze powiedzmy 25kg, a butla ktora sama wazy ciut wiecej + gaz w niej, to jednak cos innego.
Modul moze i by sie dalo, problematyczne jest to, ze te instalacje montowane pewnie sa wg. wytycznych, wezyki maja okreslona dlugosc i nikt tego nie modyfikuje.
Sekwencje jedni montuja tak, ze nie widac, a inni byle wrzucic, wiec cierpliwosci, bo nadejdzie taka chwila, kiedy bedzie to dalo sie zamontowac ladnie.
Zostaw komentarz:
-
najgorzej z modułem FSU no i przewody pod autem,mocowanie butli widoczne od spodu samochodu.
Zostaw komentarz:
-
lpg do tsi
jestem świeżo po rozmowie z panem z Kielc,no i niestety nici z instalacji lpdi. nie ma możliwości zainstalowania w sposób niewidoczny tej instalacji w moim aucie,a niestety to główny warunek w moim przypadku.
dzięki za pomoc JanuszD.
Zostaw komentarz:
-
z tego artykulu wynika ze dalej nic nie wiadomo oprocz tego ze nie ma konkurencji dla instalacji vialle lpdi
Generalnie jakbym dostal rabat dla pierwszych klientów i zamiast 6k zaplacil 3, to bym sie skusil na cos, na czym jeszcze nikt nie jezdzil
Zostaw komentarz:
-
Czyli tam gdzie ja w MCCGas. O SCS nie słyszałem. Niby w Łodzi też ktoś też zakłada na tej zasadzie współpracy.
[ Dodano: Wto 18 Mar, 14 16:41 ]
GasShow 2014 - gazowe nowości | gazeo.pl
Relacja z GasShow 2014. Miłej lektury Jeśli chodzi o bezpośredni wtrysk gazu jest tego jak widać, tylko nie wiadomo czemu jeszcze nie wprowadzają. W galerii jest zdjęcia RS6 gościa, który gazował mi skodziankę.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez szkopa117W którym miejscu żadnego wtedy nie zrobili? W Wawie jeszcze przy Jerozolimskich jest LPGTech, ale tam za lpdi chcieli ponad 10 tysięcy zł. W
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez szkopa117ale tam za lpdi chcieli ponad 10 tysięcy zł
Zostaw komentarz:
-
W którym miejscu żadnego wtedy nie zrobili? W Wawie jeszcze przy Jerozolimskich jest LPGTech, ale tam za lpdi chcieli ponad 10 tysięcy zł.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez ale_jak_toZamieszczone przez Jasiek81Kilka informacji statystycznych:
Na benzynie: przejechałem niecałe 19 000km. Tankowałem 43 razy. Najtaniej zapłaciłem 4,96zł/l najdrożej 7,04zł/l (Niemcy). Spalanie z dystrybutora wyniosło od 6,2l/100km (spokojna trasa) do 11l/100km (zima w mieście). Średnie spalanie 8,3l/100km. Znacząca większość z tych 19 000km zrobiłem w trasie (przez ten czas byłem szczęśliwym posiadaczem biletu na zbiorkom w cenie 220zł/3 miesiące – metro, autobusy, tramwaje, pociągi). Średnia koszt paliwa to 45,58zł/100km.
Na gazie: przejechałem około 2 000km. Tankowałem 9 razy. Najtaniej zapłaciłem 2,20zł/l najdrożej 2,49zł/l. Spalanie z dystrybutora wyniosło od 9,5l/100km do 12,9l/100km (pierwsze tankowanie więc jest to raczej niemiarodajne). Średnie spalanie 10,7l/100km. Większość przejechałem na trasie Warszawa – Katowice. Średni koszt paliwa to 25,57zł/100km
Zatem na każde 100km jestem 20zł do przodu. I to mnie cieszy.
Zamieszczone przez Przemol1982ale chce zapytac o lpg
gdzie najlepiej zalozyc w poblizu Rybnika
bo do Warszawy na serwis lpg mialbym raczej daleko
moze ktos wie gdzie zakladaja instalacje LPDi i inne
Następny krok to mimo wszystko udać się do tych warsztatów i zadać im jedno ważne pytanie, zajebiście ważne pytanie: ile samochodów zrobili? (w tym momencie należy zwrócić uwagę w którą stronę mają skierowany wzrok oraz czy zawahali sie przy udzielaniu odpowiedzi). Podejrzewam że niektórzy mogli widzieć jak to się robi ale nie robili a chcieliby spróbować... Reszta to już Twoje decyzje.
P.S. Tak jak poprzednicy uważam że dotrysk nie ma sensu. Przejechałem 2 000km i wskazówka poziomu benzyny w zbiorniku nie drgnęła. Niby fajnie ale czuję jakiś niepokój co z pompą benzyny? Z drugiej strony dotrysk do dodatkowe wtryskiwacze i w ogóle skomplikowana instalacja w porównaniu do LPdi.
Zostaw komentarz:
-
Tam był wtrysk w fazie lotnej po uprzednim odparowaniu gazu w parowniku, który był ogrzewany płynem chłodniczym, tu mamy wtrysk ciekłego gazu, więc żadnego wpinania w układ chłodzenia. Dokładnie trzeba montować z instrukcją i dlatego schodzi się z tym. Na ubezpieczeniu się nie znam.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez ale_jak_to1. W jakiej temperaturze podawany jest gaz na wtryski, w starszych instalalacjach generacji 4 to pewnie ok 80-85 stopni kiedy instalacje przelaczaly sie na gaz (kolega mial przynajmniej w Hondzie cos takiego), jak jest tutaj?
Co jeszcze jest wymieniane przy montażu? Jakieś uszczelki itp? Czemu trwa to dwa dni?
Acha i jeszcze, mam ac wykupione, jak zakładam lpg powinienem to zgłaszać do ubezpieczyciela?
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez ale_jak_to1. W jakiej temperaturze podawany jest gaz na wtryski, w starszych instalalacjach generacji 4 to pewnie ok 80-85 stopni kiedy instalacje przelaczaly sie na gaz (kolega mial przynajmniej w Hondzie cos takiego), jak jest tutaj?
Zostaw komentarz:
-
Ważny jest kod silnika, czyli BZB i tyle.
1. Cały czas od momentu odpalenia silnika, bez względu na jego temperaturę.
2. O tym będzie można powiedzieć dopiero po dłuższym okresie użytkowania.
3. Gwarancja jest na wszystkie elementy na 2 lata, pompa w butli na 100kkm.
4. Płaciłem 8500zł, butla 51l, można było 58l, ale podbiła by podłogę w bagażniku.
5. Podłączali pod kompa i montowali.
6. Nie ma takiej potrzeby, sterownik już jest gotowy pod silnik, montują, tankują i gotowe.
Montowałem jak miałem 123tys. km na blacie.
Zostaw komentarz:
Zostaw komentarz: