witam
trochę żeby odświeżyć temat(myślę o montażu lpdi firmy Vialle),jakieś nowe wiadomości forumowiczu JanuszD?ciekaw jestem jak się sprawuje itp. pozdrawiam
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
LPG do TSI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
rezon, kupujesz nowa Skode zakładasz LPG i tracisz gwarancje tylko na elementy przystosowane do montażu LPG.
Jak będzie stukalo zawieszenie napewno je naprawia w ramach gwarancji.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez szkopa117Nie wiem kogo teraz stać na nowe auto, żeby mówićo łamaniu gwarancji Jednak gdybym miał tyle kasy ile kosztuje RS to i tak kupiłbym 3-4 letnią używkę BMW albo Audi.
Zostaw komentarz:
-
Nie wiem kogo teraz stać na nowe auto, żeby mówićo łamaniu gwarancji Jednak gdybym miał tyle kasy ile kosztuje RS to i tak kupiłbym 3-4 letnią używkę BMW albo Audi. Inna sprawa, że Skoda ostatnimi laty odeszła od swojej zalety jaką były niższe ceny nowych aut.
Zostaw komentarz:
-
yunior81, najpierw czytamy o jakim temacie mowa, później czytamy posty. Skoda nie montuje fabrycznie LPG do silników benzynowych - o których mowa w TYM wątkuZamieszczone przez MaicroftWidac, ze diesel w tym wypadku nigdy nie bedzie tanszy, bo nawet tam gdzie cena gazu jest wysoka, zawsze jest nizsza o jakies 10-15% od ceny benzyny lub ON
A gwarancja w TSI ważna rzecz
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez Maicroftstrata gwarancji na auto,
Zostaw komentarz:
-
No bo maja byc tej samej mocy, a cywila mocnego jeszcze nie ma w TDI (podobno bedzie z L&K). Trzeba by bylo porownac
1.4TSI 140KM - 79250zl + LPG 8500 = 87750zl
2.0TDI 150KM - 92950zl
Roznica na starcie 5200zl, ale strata gwarancji na auto, praktycznie brak mozliwosci wsadzenia tego gazu w aucie wzietym w leasing.
Pierwszy bedzie po miescie palil 11l LPG drugi 8l ON, na trasie 9l vs. 6l
Widac, ze diesel w tym wypadku nigdy nie bedzie tanszy, bo nawet tam gdzie cena gazu jest wysoka, zawsze jest nizsza o jakies 10-15% od ceny benzyny lub ON :idea:
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez Jasiek81Cena zakupu:
1,8TSI benzyna: 87 250zł
1,8TSI gaz: 87 250zł + 8 500zł = 95 750zł
2,0TDI RS: 110 700zł
Zostaw komentarz:
-
Wielu ktorych teraz kupi auta prezentu nikomu nie zrobi bo i tak rok beda chcieli przejezdzic i zobaczyc co w aucie sie popsuje :twisted: Po roku jak na gwarancji wszystko ogarna beda modzic LPG
Zostaw komentarz:
-
Jak ktoś z Was zna niemiecki, polecam poniższy kalkulator amortyzacji LPG:
Autogas/Erdgas Umrüstung - Vergleichs-Rechner
Moja O2 FL przejechała już ponad 60 kkm z instalacją LPdi VIALLE i jestem z niej bardzo zadowolony. Zamiast czekać, że na rynku pojawi się w końcu tańsza instalacja, postanowiłem kupić to, co jest. Zakup już dawno się zamortyzował i mogę liczyć oszczędności.
Niezdecydowani cały czas szukają tańszej alternatywy, nie zwracając uwagi na wysokie koszty jazdy na Pb. Jak już się pojawi AGIS, czy inna instalacja i ją ostatecznie kupicie, będziecie musieli jeździć już leciwym autem przez kolejne lata, albo zrobicie prezent kupującemu Wasze auto
Przy przebiegu ca. 30 kkm/rok nie ma się nad czym zastanawiać - taka inwestycja jest lepsza niż giełda, amber gold, czy bitcoiny
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez szkopa117Mnie to interesuje przyszłościowo, bo teraz fury zmieniał nie będę, ale za parę lat myślę o insignii albo A4 a praktycznie wszystkie motory na bezpośrednim są.
Zostaw komentarz:
-
Mnie to interesuje przyszłościowo, bo teraz fury zmieniał nie będę, ale za parę lat myślę o insignii albo A4 a praktycznie wszystkie motory na bezpośrednim są.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez szkopa117Gość powiedział 6,5 tysiąca plus to co warsztat sobie policzy, a lpdi już brutto jest 8,5. Zanim to wejdzie to i tak tę różnicę wyjeździsz
Zostaw komentarz:
-
Gość powiedział 6,5 tysiąca plus to co warsztat sobie policzy, a lpdi już brutto jest 8,5. Zanim to wejdzie to i tak tę różnicę wyjeździsz
Zostaw komentarz:
-
Cena nawet z montazem powinna byc przynajmniej o 2000zl nizsza niz Vialle
Zostaw komentarz:
-
Byłem. W temacie benzyn na bezpośrednim praktycznie nic nowego. Jedynie tylko uwagę zwracał system Agis Direct w audi a4 2.0 tfsi 211km, którego cena jest niższa od vialle, ale trzeba doliczyć marżę warsztatu więc pewnie na jedno wyjdzie. Tyle tylko, że nie mają na to papierów i to jedyny problem opóźniający wejście na rynek. Rok temu juz to mieli w insignii 2.0 turbo 220 km i typ mówił, że zrobił 35kkm bez problemów. Dużą część targów stanowił gaz do diesla.
Zostaw komentarz:
-
W Warszawie w centrum wystawienniczym EXPO XXI. Szkoda że tylko do 17:00 bo też bym chętnie wpadł
Zostaw komentarz:
-
kolego szkopa117 gdzie są te targi Gas Show pozdrawiam :roll:
Zostaw komentarz:
-
Co do Twojej analizy, mimo tego, że dużo się tym na razie nie jeździło (10kkm) po pół roku jazdy z lpdi po rachunkach ze stacji wychodzi mi 2,5 tysiąca złotych mniej(kiedyś wcześniej pisałem ile pali przy moim stylu jazdy). Przy silniku z pośrednim wtryskiem sekwencja by się już zwróciła. Jednakże pozostające 6 tysięcy udało się ogarnąć przy poszukiwaniach auta(porównywalne auta w tych osiągach były wtedy tyle droższe) więc na jedno wyjdzie jeśli chodzi o ekonomię.
Mam zamiar jutro podskoczyć na te targi, jak coś bedzie ciekawego to napisze.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez JacekRSA co do diesla.... Kupilem swiadomie i "straty" nie zaluje, jestem bardzo, ale to bardzo zadowolony
Instalacje LPG wprowadzono po to, żeby było taniej i do czegoś trzeba porównywać. Powstała instalacja LPdi która kosztuje 8000-9000zł. Zadajmy sobie pytanie czy warto? Więc przeprowadźmy małą analizę ekonomiczną zastosowania LPdi, tym razem na przykładzie Octavi 3. (kiedyś tam liczyłem dla O2).
ZAŁOŻENIA:
Do analizy przyjmujemy nowe samochody kombi z cennika bez uwzględnienia rabatów.
Osiągi i spalanie z danych technicznych z cennika (weźmy warunki miejskie jako średnie spalanie to będzie bliżej rzeczywistości).
Cena instalacji: 8500zł.
Koszt paliwa: gaz 2,66zł/l, Pb95 5,31zł/l, ON 5,35zł/l.
Nie bierzemy pod uwagę problemu instalacji gazowej i gwarancji na nowe auto.
Nie wnikamy w ekologię.
Nie bierzemy pod uwagę zakresu maksymalnego momentu obrotowego, hałasu itd., itd...
Nie bierzemy pod uwagę droższych przeglądów (wartość znikoma).
Pominiemy kwestię co zrobić z benzyną zalegającą zbyt długo w zbiorniku.
Analiza nr 1
Na wstępie tej analizy musimy zaznaczyć że nie bierzemy pod uwagę kwestii wyposażenia i wyglądu samochodów a jedynie osiągi i koszty.
Do analizy rozpatrzymy 1,8TSI ambition i 2,0TDI RS. Samochody o porównywalnych osiągach.
Obliczmy koszt przejechania 100km
1,8TSI benzyna: 7,8l/100km x 5,31zł/l = 41,42zł/100km
1,8TSI gaz (spalanie zwiększamy o 20%): 9,4l/100km x 2,66zł/l = 24,90zł/100km
2,0TDI RS: 5,7l/100km x 5,35zł/l = 30,27zł/100km
Cena zakupu:
1,8TSI benzyna: 87 250zł
1,8TSI gaz: 87 250zł + 8 500zł = 95 750zł
2,0TDI RS: 110 700zł
Wnioski:
Rozpatrując tylko TSI koszt instalacji zwróci się po przejechaniu 51 500km.
Rozpatrując zakup TSI z gazem czy TDI: TSI z gazem jest tańszy o 14 950zł co wystarczy na przejechanie 59 790km na gazie. Dodatkowe zyski 5,37zł/100km możemy czerpać przy obecnych cenach paliw na przejechaniu każdych 100km.
W tych okolicznościach cena instalacji nie wydaje się być oderwana od rzeczywistości.
Analiza nr 2
Tutaj porównamy 1,4TSI oraz 2,0TDI, oba w wersji ambition. Niemal takie same osiągi. Założeń dodatkowych nie ma.
Obliczmy koszt przejechania 100km
1,4TSI benzyna: 6,7l/100km x 5,31zł/l = 35,58zł/100km
1,4TSI gaz (spalanie zwiększamy o 20%): 8,0/100km x 2,66zł/l = 21,28zł/100km
2,0TDI: 5,4l/100km x 5,35zł/l = 28,89zł/100km
Cena zakupu:
1,4TSI benzyna: 79 250zł
1,4TSI gaz: 79 250zł + 8 500zł = 87 750zł
2,0TDI: 92 950zł
Wnioski:
Rozpatrując tylko TSI koszt instalacji zwróci się po przejechaniu 59 440km.
Rozpatrując zakup TDI czy TSI z gazem: TSI z gazem jest tańszy o 5200zł co wystarczy na przejechanie na gazie 20 797km. Dodatkowe zyski 7,61zł/100km możemy czerpać przy obecnych cenach paliw na przejechaniu każdych 100km.
Nie chce mi się porównywać 1,2TSI i 1,6 TDI (oba w wersji mocniejszej) ale tam cena zakupu prawie się zrówna natomiast 1,2TSI będzie taniej o 4 złote na każde 100km.
Reasumując powyższe wejście nowej instalacji w niższej cenie poprawi opłacalność montażu czyli zmniejszy ilość kilometrów niezbędnych do przejechania celem zwrotu kosztów instalacji lub powiększy jeszcze różnicę kosztów zakupu TDI lub TSI z gazem na korzyść tego drugiego. Natomiast zakładanie tej instalacji do samochodów używanych wydaje sie ekonomicznie nieopłacalne ze wzgledu na mniejszą różnice w cenie zakupu TSI/TDI oraz zbyt długim okresie zwrotu inwestycji w przypadku rozwiązania benzyna/gaz. Dopiero obniżka cen o ponad połowę zmieni ten stan rzeczy.
Wydaje mi się, że powyższą analizę nalezałoby przeprowadzić jeszcze dla rzeczywistych spalań jakiejś większej grupy użytkowników bo to spalanie w cenniku to szkoda gadać...
Ciekaw jestem targów. Niestety nie bedę sie mógł udać. Gdyby ktoś z formumowiczów się wybierał to proszę o ciekawostki. Z góry dziękuję.
Zostaw komentarz:
-
Wybiera się ktoś jutro na Gas Show? Tam może będzie coś ciekawego i jakieś info kiedy wejdą te nowe systemy.
Zostaw komentarz:
Zostaw komentarz: