Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • fabia RS DSG
    odpowiedział(a)
    witam
    trochę żeby odświeżyć temat(myślę o montażu lpdi firmy Vialle),jakieś nowe wiadomości forumowiczu JanuszD?ciekaw jestem jak się sprawuje itp. pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • szkopa117
    odpowiedział(a)
    A że narazie mnie nie stać to mam jeden ból głowy mniej

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    rezon, kupujesz nowa Skode zakładasz LPG i tracisz gwarancje tylko na elementy przystosowane do montażu LPG.
    Jak będzie stukalo zawieszenie napewno je naprawia w ramach gwarancji.

    Zostaw komentarz:


  • JacekRS
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez szkopa117
    Nie wiem kogo teraz stać na nowe auto, żeby mówićo łamaniu gwarancji Jednak gdybym miał tyle kasy ile kosztuje RS to i tak kupiłbym 3-4 letnią używkę BMW albo Audi.
    Powodzenia! Stalem przed podobnym dylematem i wole nowa octavie/superb'a niz 3-4 letnie audi/bmw z przebiegiem +100kkm i bagazem domyslow "co pierwsze padnie", albo "stuka juz, czy jeszcze nie", ceny czesci tez sa delikatnie mowiac z innym "wspolczynnikiem Janosika", no ale kazdy wydaje swoje pieniadze wedle swojego uznania, nikt nikomu nie zabrania wybierania i kupowania

    Zostaw komentarz:


  • szkopa117
    odpowiedział(a)
    Nie wiem kogo teraz stać na nowe auto, żeby mówićo łamaniu gwarancji Jednak gdybym miał tyle kasy ile kosztuje RS to i tak kupiłbym 3-4 letnią używkę BMW albo Audi. Inna sprawa, że Skoda ostatnimi laty odeszła od swojej zalety jaką były niższe ceny nowych aut.

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    yunior81, najpierw czytamy o jakim temacie mowa, później czytamy posty. Skoda nie montuje fabrycznie LPG do silników benzynowych - o których mowa w TYM wątku
    Zamieszczone przez Maicroft
    Widac, ze diesel w tym wypadku nigdy nie bedzie tanszy, bo nawet tam gdzie cena gazu jest wysoka, zawsze jest nizsza o jakies 10-15% od ceny benzyny lub ON
    oczywiście, najniższy koszt 1km jest na LPG - nawet w dyszlu nie ma szans na 27gr Tyle, że dochodzi trochę niedogodności związanych z LPG i jak ktoś mało jeździ to średnio ma sens wykładanie 8kzl na instalkę aby oszczędzać.
    A gwarancja w TSI ważna rzecz

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Maicroft
    strata gwarancji na auto,
    Jaka utrata gwarancji ?

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    No bo maja byc tej samej mocy, a cywila mocnego jeszcze nie ma w TDI (podobno bedzie z L&K). Trzeba by bylo porownac

    1.4TSI 140KM - 79250zl + LPG 8500 = 87750zl
    2.0TDI 150KM - 92950zl

    Roznica na starcie 5200zl, ale strata gwarancji na auto, praktycznie brak mozliwosci wsadzenia tego gazu w aucie wzietym w leasing.


    Pierwszy bedzie po miescie palil 11l LPG drugi 8l ON, na trasie 9l vs. 6l

    Widac, ze diesel w tym wypadku nigdy nie bedzie tanszy, bo nawet tam gdzie cena gazu jest wysoka, zawsze jest nizsza o jakies 10-15% od ceny benzyny lub ON :idea:

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Jasiek81
    Cena zakupu:
    1,8TSI benzyna: 87 250zł
    1,8TSI gaz: 87 250zł + 8 500zł = 95 750zł
    2,0TDI RS: 110 700zł
    Jak na forum S2 traktują mnie jako fana benzyny bo sprowadzam na ziemię wyliczenia superopłacalności diesla, to tutaj zapytam dlaczego porównujesz cywilne 1,8 z TDI RS? zmiana to nie tylko silnik.... Różnica między TDI i TSI to raptem 10-12kzł, co po dołożeniu LPG spada do niespełna 4kzł.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Wielu ktorych teraz kupi auta prezentu nikomu nie zrobi bo i tak rok beda chcieli przejezdzic i zobaczyc co w aucie sie popsuje :twisted: Po roku jak na gwarancji wszystko ogarna beda modzic LPG

    Zostaw komentarz:


  • szkopa117
    odpowiedział(a)
    Popieram przedmówcę

    Zostaw komentarz:


  • JanuszD
    odpowiedział(a)
    Jak ktoś z Was zna niemiecki, polecam poniższy kalkulator amortyzacji LPG:
    Autogas/Erdgas Umrüstung - Vergleichs-Rechner

    Moja O2 FL przejechała już ponad 60 kkm z instalacją LPdi VIALLE i jestem z niej bardzo zadowolony. Zamiast czekać, że na rynku pojawi się w końcu tańsza instalacja, postanowiłem kupić to, co jest. Zakup już dawno się zamortyzował i mogę liczyć oszczędności.
    Niezdecydowani cały czas szukają tańszej alternatywy, nie zwracając uwagi na wysokie koszty jazdy na Pb. Jak już się pojawi AGIS, czy inna instalacja i ją ostatecznie kupicie, będziecie musieli jeździć już leciwym autem przez kolejne lata, albo zrobicie prezent kupującemu Wasze auto
    Przy przebiegu ca. 30 kkm/rok nie ma się nad czym zastanawiać - taka inwestycja jest lepsza niż giełda, amber gold, czy bitcoiny

    Zostaw komentarz:


  • Northeusz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez szkopa117
    Mnie to interesuje przyszłościowo, bo teraz fury zmieniał nie będę, ale za parę lat myślę o insignii albo A4 a praktycznie wszystkie motory na bezpośrednim są.
    A, no wtedy to myślę, że będzie z czego wybierać, albo przynajmniej ceny będą przyjemniejsze. Może coś więcej będzie również od polskich producentów, np. jakiś STAG DIRECT . Obecnie w zasadzie każdy nowy ciekawszy silnik to chyba zawsze bezpośredni wtrysk i często turbo. Jak ktoś chce istnieć na rynku LPG to wyboru nie ma, albo ciekły wtrysk gazu, albo stagnacja z instalacjami sekwencyjnymi do starszych samochodów.

    Zostaw komentarz:


  • szkopa117
    odpowiedział(a)
    Mnie to interesuje przyszłościowo, bo teraz fury zmieniał nie będę, ale za parę lat myślę o insignii albo A4 a praktycznie wszystkie motory na bezpośrednim są.

    Zostaw komentarz:


  • Northeusz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez szkopa117
    Gość powiedział 6,5 tysiąca plus to co warsztat sobie policzy, a lpdi już brutto jest 8,5. Zanim to wejdzie to i tak tę różnicę wyjeździsz
    Potrafią zachęcić :lol:. Kolejki podejrzewam już powoli się ustawiają . Dodając do tego tempo wprowadzania, w końcu Agis wchodzi na rynek od jesieni zeszłego roku. Na plus dla tej instalki jest to, że będzie się nadawać do nowych TSI w Octavii 3, do których Vialle musi przygotowywać dedykowane setupy.

    Zostaw komentarz:


  • szkopa117
    odpowiedział(a)
    Gość powiedział 6,5 tysiąca plus to co warsztat sobie policzy, a lpdi już brutto jest 8,5. Zanim to wejdzie to i tak tę różnicę wyjeździsz

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Cena nawet z montazem powinna byc przynajmniej o 2000zl nizsza niz Vialle

    Zostaw komentarz:


  • szkopa117
    odpowiedział(a)
    Byłem. W temacie benzyn na bezpośrednim praktycznie nic nowego. Jedynie tylko uwagę zwracał system Agis Direct w audi a4 2.0 tfsi 211km, którego cena jest niższa od vialle, ale trzeba doliczyć marżę warsztatu więc pewnie na jedno wyjdzie. Tyle tylko, że nie mają na to papierów i to jedyny problem opóźniający wejście na rynek. Rok temu juz to mieli w insignii 2.0 turbo 220 km i typ mówił, że zrobił 35kkm bez problemów. Dużą część targów stanowił gaz do diesla.

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    Był ktoś na targach ?

    Zostaw komentarz:


  • szkopa117
    odpowiedział(a)
    Prądzyńskiego 12/14 koło Zachodniego

    Zostaw komentarz:


  • szplukasz
    odpowiedział(a)
    W Warszawie w centrum wystawienniczym EXPO XXI. Szkoda że tylko do 17:00 bo też bym chętnie wpadł

    Zostaw komentarz:


  • octavia2222
    odpowiedział(a)
    kolego szkopa117 gdzie są te targi Gas Show pozdrawiam :roll:

    Zostaw komentarz:


  • szkopa117
    odpowiedział(a)
    Co do Twojej analizy, mimo tego, że dużo się tym na razie nie jeździło (10kkm) po pół roku jazdy z lpdi po rachunkach ze stacji wychodzi mi 2,5 tysiąca złotych mniej(kiedyś wcześniej pisałem ile pali przy moim stylu jazdy). Przy silniku z pośrednim wtryskiem sekwencja by się już zwróciła. Jednakże pozostające 6 tysięcy udało się ogarnąć przy poszukiwaniach auta(porównywalne auta w tych osiągach były wtedy tyle droższe) więc na jedno wyjdzie jeśli chodzi o ekonomię.
    Mam zamiar jutro podskoczyć na te targi, jak coś bedzie ciekawego to napisze.

    Zostaw komentarz:


  • Jasiek81
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez JacekRS
    A co do diesla.... Kupilem swiadomie i "straty" nie zaluje, jestem bardzo, ale to bardzo zadowolony
    To fajnie, ale niektórzy oglądają każdą złotówkę zanim napędzą nią gospodarkę.

    Instalacje LPG wprowadzono po to, żeby było taniej i do czegoś trzeba porównywać. Powstała instalacja LPdi która kosztuje 8000-9000zł. Zadajmy sobie pytanie czy warto? Więc przeprowadźmy małą analizę ekonomiczną zastosowania LPdi, tym razem na przykładzie Octavi 3. (kiedyś tam liczyłem dla O2).

    ZAŁOŻENIA:
    Do analizy przyjmujemy nowe samochody kombi z cennika bez uwzględnienia rabatów.
    Osiągi i spalanie z danych technicznych z cennika (weźmy warunki miejskie jako średnie spalanie to będzie bliżej rzeczywistości).
    Cena instalacji: 8500zł.
    Koszt paliwa: gaz 2,66zł/l, Pb95 5,31zł/l, ON 5,35zł/l.
    Nie bierzemy pod uwagę problemu instalacji gazowej i gwarancji na nowe auto.
    Nie wnikamy w ekologię.
    Nie bierzemy pod uwagę zakresu maksymalnego momentu obrotowego, hałasu itd., itd...
    Nie bierzemy pod uwagę droższych przeglądów (wartość znikoma).
    Pominiemy kwestię co zrobić z benzyną zalegającą zbyt długo w zbiorniku.

    Analiza nr 1
    Na wstępie tej analizy musimy zaznaczyć że nie bierzemy pod uwagę kwestii wyposażenia i wyglądu samochodów a jedynie osiągi i koszty.
    Do analizy rozpatrzymy 1,8TSI ambition i 2,0TDI RS. Samochody o porównywalnych osiągach.

    Obliczmy koszt przejechania 100km
    1,8TSI benzyna: 7,8l/100km x 5,31zł/l = 41,42zł/100km
    1,8TSI gaz (spalanie zwiększamy o 20%): 9,4l/100km x 2,66zł/l = 24,90zł/100km
    2,0TDI RS: 5,7l/100km x 5,35zł/l = 30,27zł/100km

    Cena zakupu:
    1,8TSI benzyna: 87 250zł
    1,8TSI gaz: 87 250zł + 8 500zł = 95 750zł
    2,0TDI RS: 110 700zł

    Wnioski:
    Rozpatrując tylko TSI koszt instalacji zwróci się po przejechaniu 51 500km.
    Rozpatrując zakup TSI z gazem czy TDI: TSI z gazem jest tańszy o 14 950zł co wystarczy na przejechanie 59 790km na gazie. Dodatkowe zyski 5,37zł/100km możemy czerpać przy obecnych cenach paliw na przejechaniu każdych 100km.
    W tych okolicznościach cena instalacji nie wydaje się być oderwana od rzeczywistości.

    Analiza nr 2
    Tutaj porównamy 1,4TSI oraz 2,0TDI, oba w wersji ambition. Niemal takie same osiągi. Założeń dodatkowych nie ma.

    Obliczmy koszt przejechania 100km
    1,4TSI benzyna: 6,7l/100km x 5,31zł/l = 35,58zł/100km
    1,4TSI gaz (spalanie zwiększamy o 20%): 8,0/100km x 2,66zł/l = 21,28zł/100km
    2,0TDI: 5,4l/100km x 5,35zł/l = 28,89zł/100km

    Cena zakupu:
    1,4TSI benzyna: 79 250zł
    1,4TSI gaz: 79 250zł + 8 500zł = 87 750zł
    2,0TDI: 92 950zł

    Wnioski:
    Rozpatrując tylko TSI koszt instalacji zwróci się po przejechaniu 59 440km.
    Rozpatrując zakup TDI czy TSI z gazem: TSI z gazem jest tańszy o 5200zł co wystarczy na przejechanie na gazie 20 797km. Dodatkowe zyski 7,61zł/100km możemy czerpać przy obecnych cenach paliw na przejechaniu każdych 100km.

    Nie chce mi się porównywać 1,2TSI i 1,6 TDI (oba w wersji mocniejszej) ale tam cena zakupu prawie się zrówna natomiast 1,2TSI będzie taniej o 4 złote na każde 100km.

    Reasumując powyższe wejście nowej instalacji w niższej cenie poprawi opłacalność montażu czyli zmniejszy ilość kilometrów niezbędnych do przejechania celem zwrotu kosztów instalacji lub powiększy jeszcze różnicę kosztów zakupu TDI lub TSI z gazem na korzyść tego drugiego. Natomiast zakładanie tej instalacji do samochodów używanych wydaje sie ekonomicznie nieopłacalne ze wzgledu na mniejszą różnice w cenie zakupu TSI/TDI oraz zbyt długim okresie zwrotu inwestycji w przypadku rozwiązania benzyna/gaz. Dopiero obniżka cen o ponad połowę zmieni ten stan rzeczy.
    Wydaje mi się, że powyższą analizę nalezałoby przeprowadzić jeszcze dla rzeczywistych spalań jakiejś większej grupy użytkowników bo to spalanie w cenniku to szkoda gadać...

    Ciekaw jestem targów. Niestety nie bedę sie mógł udać. Gdyby ktoś z formumowiczów się wybierał to proszę o ciekawostki. Z góry dziękuję.

    Zostaw komentarz:


  • szkopa117
    odpowiedział(a)
    Wybiera się ktoś jutro na Gas Show? Tam może będzie coś ciekawego i jakieś info kiedy wejdą te nowe systemy.

    Zostaw komentarz:

POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X