- spalanie LPG - 8,5-9,2 l/100km (w sumie niezależnie od stylu jazdy)
to jest najpiękniejsze w tym wszystkim Tyle spala mój 2.0 8V ale niestety zależnie od stylu jazdy raczej w strone spokojnej jazdy bym się skłaniał, co w porównaniu z TSI w ogóle ciężko "jazdą" nazwać
I jeszcze na dodatek TSI nie potrzebuje grama paliwa. . Jeśli to naprawdę dopracują , szkoda że niestety robią to na samochodach klientów , i cena z czasem spadnie do tych 4-5tys za instalkę to naprawdę zacznie się nowy bum na lpg.
Gaz w silniku to dodatkowa komplikacja, więc moim zdaniem nadaje się do prostch silników, bo jak dołoży się komplikację do już skomplikowanych silników to należy spodziewać się się problemów.
Ja jestem zwolnikiem gazu a moim zdaniem Skoda zaczęła celować w bagatszy rynek niż rynek polski, dlatego nie jest zainteresowana LPG, na ale są inne marki gotowe zająć miejsce Skody
przed octa jezdzilem fiatem palio weekend, jakby fiat mial kombi w podobnej cenie i jeszcze z gazem fabr - wzialbym fiata (nie bic, zrobilem xxxK na gazie bez problemu...).
Krótki raporcik po ostatnim serwisie - dystans 3000 km
- rozruch na ciepło i na zimno - niezależnie od temperatury zewn. i temp. silnika bez problemów
- spalanie LPG - 8,5-9,2 l/100km (w sumie niezależnie od stylu jazdy)
- pompa w zbiorniku pracuje głośniej niż przed naprawą podczas uruchamiania silnika, jednak po ok. 1 min. jest zdecydowanie cichsza niż wcześniej
- dynamika silnika jest identyczna z dynamiką pracy na PB
- oszczędność w porównaniu z PB - ca. 16 PLN/100 km (w moim przypadku ok. 460 PLN/m-c)
Na razie przestałem myśleć o samochodzie jako o problemie schowanym do garażu
PS. Za ok. miesiąc ma się pojawić podobno lepsza instalacja BRC w cenie ok. 5000 PLN.
Cieszą JanuszD takie wieści i oby już bez problemów było, ale ciśnie się jednocześnie na język, że nizależnie od ceny jaką się płaci - bez problemów powinno być od samego początku .
BRC zapowiadała na połowę tego roku premierę swojej instalacji, ale jeśli jeszcze szybciej ją pokażą, tym lepiej.
Na forum gazowym zaczyna się właśnie opis (relacja) LPDi w Golfie Plus z 1.4 TSI 122 KM. Samochód bodajże roczny, użytkownik od montażu przejechał 6000 km i chwali sobie LPG
Możecie zarzucić jakieś ciekawe linki do tego produktu firmy BRC. JanuszD, gdyby nie te problemy spowodowane raczej z winy serwisu, montażu to byłbyś chyba w pełni zadowolony?
Jeśli instalacja BRC będzie i tańsza na pewno zmusi to konkurencje do obniżki cen.
ryjeks - czytaj ze zrozumieniem, później pytaj - napisałem, że od czasu ostatniego serwisu przejechałem 3000 km, a (niestety) nie od momentu instalacji - miałem z moim LPdi spore problemy i oby już to pozostało w czasie przeszłym.
Co do inny użytkowników tego typu instalacji trudno mi się wypowiedzieć. Vialle też twierdziło, że tylko w moim przypadku był problem. Pewnie Skoda wyprodukowała 1 taki egzemplarz
Odnośnie BRC, jak by nie patrzeć, są o dobre 2 lata za Vialle i pewnie będą musieli również usuwać błędy tzw. wieku dziecięcego. Generalnie zasada działania tego typu instalacji jest prosta i jeśli w rzeczywistości funkcjonuje, koszt niezależnie od jego wysokości, zawsze się zwróci. Najgorsze w naszym kraju jest to, że każdy oczekuje jakości (domyślnie), ale mało który usługodawca chce ją zapewnić.
Jak będę miał jakieś spostrzeżenia dot. mojej instalacji, na pewno je tutaj opiszę. Jeśli wszystko będzie ok, następny raporcik wrzucę za ok. 5-10Tkm.
ryjeks - czytaj ze zrozumieniem, później pytaj - napisałem, że od czasu ostatniego serwisu przejechałem 3000 km, a (niestety) nie od momentu instalacji - miałem z moim LPdi spore problemy i oby już to pozostało w czasie przeszłym.
Co do inny użytkowników tego typu instalacji trudno mi się wypowiedzieć. Vialle też twierdziło, że tylko w moim przypadku był problem. Pewnie Skoda wyprodukowała 1 taki egzemplarz
Odnośnie BRC, jak by nie patrzeć, są o dobre 2 lata za Vialle i pewnie będą musieli również usuwać błędy tzw. wieku dziecięcego. Generalnie zasada działania tego typu instalacji jest prosta i jeśli w rzeczywistości funkcjonuje, koszt niezależnie od jego wysokości, zawsze się zwróci. Najgorsze w naszym kraju jest to, że każdy oczekuje jakości (domyślnie), ale mało który usługodawca chce ją zapewnić.
Jak będę miał jakieś spostrzeżenia dot. mojej instalacji, na pewno je tutaj opiszę. Jeśli wszystko będzie ok, następny raporcik wrzucę za ok. 5-10Tkm.
czekamy z niecierpliwoscia, bo TSI kusi konikami, pomykalem ostatnio z wypozyczalni Tiguanem 2.0TSI przez tydzien, fajnie to chodzilo
Inna sprawa że... do tej pory nie było dużego popytu na takie instalacje to nikt tego nie rozwijał, każdy zakłada gaz do for za 10K. Teraz powoli się to zmienia wchodzą nowe silniki - jednak ciągle są ich promile w całej populacji silników benzynowych i pewnie nie opłaca się inwestować w nowe technologie bo sie ich nie sprzeda. Jeżeli producenci pójdą w TSI i całkowicie zrezygnują z MPI, to kwestia czasu jak wszyscy producenci wprowadzą takie instalacje i to stanieje.
Niestety polski rynek jest na tyle ubogi, że albo inwestuje w taniochę tj. MPI z LPG, albo w diesle. Na zachodzie TSI jest bardzo popularną jednostką, a LPG jest również coraz popularniejszy w tych silnikach. Mam nadzieję, że doświadczenia z Europy Zach. będą u nas również coraz popularniejsze no i przede wszystkim bardziej dostępne. Póki co, nieliczni zakładają, licząc na dostęp do profesjonalnego wsparcia i serwisu. Niektórym się udaje, bo nie muszą borykać się z problemami, a niektórzy (jak ja) są w stanie sprawdzić know how serwisantów i dzielą się własnymi doświadczeniami. Ja na razie od miesiąca jestem zadowolony z mojej instalacji.
W przyszłości myślę, że też zainwestuję w TSI z LPG - te silniki dają po prostu przyjemność z jazdy. Diesla kiedyś już miałem i poza wątpliwą oszczędnością w por. z PB, nie pasuje mi jego kultura pracy. TSI (szczególnie 2.0) jest bardzo mocną jednostką, choć podobno najlepszy jest mimo wszystko silnik 1.8 TSI.
[ Dodano: Nie 27 Sty, 13 00:10 ]
Krótka aktualizacja spalania
Warunki: mróz ok. -8 st.C
Trasa z autostradą + dynamiczna jazda = 10,4 l/100 LPG (wskazanie komputera PB 8,4 l/100 km, czyli rzeczywiste spalanie ok. 9,0 l/100km PB95)
Trasa + normalna jazda i dobry gaz = 8,8 l/100 LPG (komputer 7,4 l/100, czyli ok. 8 l/100 w realu)
Jak widać 100 km na LPG kosztuje średnio o 20 PLN mniej niż na Pb95. Przy przebiegu ok. 30 Tkm/rok daje to oszczędność na poziomie 6000 PLN. Jeśli auto będzie się sprawowało tak, jak ostatnio, instalację będę mógł uznać za trafioną inwestycję.
Kilka informacji o LPG do TSI na podstawie targów gazowych, które odbyły się w Warszawie.
W pierwszej kolejności udałem się na stoisko LTA Polonia, gdzie zdobyłem kilka cennych informacji od szefostwa i mechaników.
Przede wszystkim potwierdzili wszystko to co opisał JanuszD i ich zdaniem wynikło to z niechlujnego montażu.
Na targach stała Kia Ceed z instalacją LPdi. Generalnie bardzo prosta. Newralgicznym miejscem jest podłączenie gazu do pompy wysokiego ciśnienia. Odbywa się to poprzez wykonanie dodatkowego otworu w pompie. Do silnika CDAA firma Vialle nie pozwala tego robić warsztatom – pompa jest wysyłana do Holandii. Żeby nie czekać dwóch tygodni LTA Polonia ma kilka pomp nawierconych ale używanych z innych samochodów co mi osobiście nie bardzo się podoba. Ja prawdopodobnie zaczekam na swoją, nie śpieszy mi się.
Jeśli chodzi o zbiornik to do koloru do wyboru: może być mniejszy ale mieszczący się w kole zapasowym, lub większy ale trzeba przerobić podłogę w bagażniku.
W przypadku opisywanych wcześniej problemów z padająca pompą gazu lub trudnościami z odpalaniem na mrozie to podobno problemy rozwiązano.
Dowiedziałem się również że w Warszawie na ul. Szpaczej jest warsztat przeszkolony przez LTA Polonia, a co więcej założono tam już kilka instalacji LPdi czego nie można powiedzieć o innych miejscach do których dzwoniłem (informacji o tym warsztacie nie było na stronie LTA Polonia – tłumaczyli się że dopiero co zmienili stronę i jeszcze nie zaktualizowali strony z warsztatami). Generalnie pierwszy montaż odbywa się przy udziale pracownika z LTA, a potem są zawsze dostępni na telefon w przypadku potrzeby konsultacji jakiegoś zagadnienia.
Jestem już po rozmowie w sprawie kosztów: instalacja kosztuje 1350E + 23%VAT i do tego montaż 1500zł. Po kursie 4,15zł za Euro wychodzi niecałe 8400zł brutto. Jeszcze tylko przegląd przed końcem gwarancji i zaczynam działać w temacie.
Potem jeszcze przeleciałem po innych producentach i znalazłem jedną ciekawostkę: firma Agis. Jest to firma która oferuje polskie instalacje typu LPdi. Niestety na razie zamontowali ją do jednego samochodu, który stał przy ich stoisku: Opel Insignia turbo. Życzę szybkiego rozwoju i sukcesów na rynku międzynarodowym.
Nie omieszkałem zajrzeć do Landirenzo, Staga i BRC. Wszyscy są w tym temacie w polu, tylko BRC zadeklarowało, że w lipcu zaczną sprzedaż. Na stoisku Landirenzo próbowano mi przedstawić zalety instalacji z dotryskiem benzyny (tą która montują w salonach skody) ale facet był kompletnie bez wiary w to co mówi. Pewnie dlatego że zauważył w moim ręku foldery od konkurencji...
Jasiek81, oby ich te nowe silniki zmusiły do działania - im tez przeciez na tym zalezy.....- choc 8400 zł to cena wysoka. W sumie jak sekwencje na rynek wchodziły to tez na początku tanie nie były.
Co tu jest najdrozszym elementem ?? Ta zakichana pompa w baku ?? Przeciez chinczyk to za chwile ogarnie za kilkanascie dolarow. Pompe wysokiego cisnienia pewnie tez beda robic w tych cenach.
A kto wierci w glowicach pod wtryskiwacze ?? Bo jak doswiadczenie uczy, z wierceniem w kolektorach ssacych dla sekwencji do dzis nie potrafi poradzic sobie wiele warsztatow.
Ciekawe jaka wydajnosc maja te wtryski.
No i kolejna sprawa. Nie ma szans na zrobienie chipa, bo sterownik LPG rzekomo programowany jest pod konkretny kod silnika w serii oczywiscie
A kto wierci w glowicach pod wtryskiwacze ?? Bo jak doswiadczenie uczy, z wierceniem w kolektorach ssacych dla sekwencji do dzis nie potrafi poradzic sobie wiele warsztatow.
Zdaje sie nikt nie wierci bo lpg idzie wtryskami do benzyny, stad cala zaleta instalki
Jakby stanialo do 3 tys to bym sie zastanowil, wszak gaz ma sporo oct, wiec mozna na koksiarskim programie probowac :P
Dziwie sie tylko, dlaczego nikt oporcz vialle tego nima, prins niby ma ale tez cma, przeca rynek potencjalnych nabywcow ogromny...
BRC ma kosztować od 8 do 10 tys (na dzisiaj cena orientacyjna), wieć będzie to raczej alternatywa niż konkurencja dla Vialle. Łatwiej jest policzyć zwrot inwestycji bo te instalki nie muszą jeździć na PB . Ważne jest to, że firmy ruszają ścieżką Vialle, która chyba jest najlepszą i coś będzie się ruszać w temacie.
Agisa też jestem ciekaw, obecnie mam sekwencję Agisa i jest to wg mnie udana instalacja, więc mam nadzieję, że ich nowość "Direct" również taka będzie.
Jak te instalacje potanieją to będzie bardzo ciekawie na rynku lpg moim zdaniem.
Niezle, teoretycznie mamy juz 3 instalki do wyboru, praktycznie 1
Faktycznie moc i moment niby nieznacznie wzrosly, ale za to w calym zakresie obr. Ja tutaj widze niezly potencjal do chipowania :twisted:
Praktycznie dwie, w sensie technologii . U nas na forum jest O2 RS TFSI z instalacją dotryskową (jak np Stag 400 DPI) oraz O2 1.8 TSI z Vialle LPDi (nie twierdzę oczywiście, że tylko te). Teraz widać, że zaczyna się ruszać do przodu to wszystko. Jak tylko ceny instalacji nieco spadną... :diabelski_usmiech. Na necie była kiedyś informacja, że w późniejszym okresie pojawi się w ofercie O3 z fabryczną instalacją LPG, ciekawe jaka firma i oby była to instalacja w stylu LPDi.
Z tym spadaniem cen to bym nie był optymistą.
Gaz ostatnio poleciał na stacjach w dół a ma pikować jeszcze niżej (co jest samo w sobie dziwne - w Polsce coś tanieje :shock: ).
Z tym spadaniem cen to bym nie był optymistą.
Gaz ostatnio poleciał na stacjach w dół a ma pikować jeszcze niżej (co jest samo w sobie dziwne - w Polsce coś tanieje :shock: ).
Wiadome jest, że nie stanieją w ciągu miesiąca, ale tak samo było z sekwencjami jak wchodziły - były drogie, a w porównaniu z obecnymi cenami nawet bardzo.
Od jakiegoś czasu zgłaszam kolejną (powtórną) usterkę swojej instalacji LPDi - nieszczelność przewodu wysokiego ciśnienia. Niestety tym razem mam uzasadnione powody twierdzić, że Autoport Swarzędz uznał, że dopóki klient dzwoni i telefonicznie zgłasza usterkę nie używając przy tym inwektyw, to chyba problem jest niewielki. Obsługa gwarancyjna to niestety jedna wielka masakra - Swarzędz zrzuca winę na niedoróbki LTA Polonia, tamci, że Autoport nie przekazuje im danych. Trudno się w tym rozeznać, ale pewne jest, że instalator ze Swarzędza ma klienta w głębokim poważaniu
Na razie byłem zmuszony zgłosić oficjalną reklamację i mają 14 dni kalendarzowych na usunięcie problemu.
Osobiście zachęcam wszystkich do montażu instalacji w Kielcach, ale tam trzeba ich nadzorować, aby montaż wyglądał estetycznie. Swarzędz robi estetycznie, ale brakuje im knowhow.
JanuszD, jesteśmy po fali większych mrozów i zimie, która przynajmniej u mnie nadal. Jak było z odpalaniem w mrozy mniejsze/większe. Zostało to poprawiane i nie ma problemów.
Jak się objawia ta nieszczelność?
Z odpalaniem nie ma większych problemów niezależnie od temperatury. Jest jeden niby typowy dla tej instalacji objaw, że po dłuższym postoju i przy niższej temp. trzeba delikatnie przycisnąć pedał gazu podczas odpalania. Generalnie to mała niedogodność, ale tak się do tego przyzwyczaiłem, że w zasadzie mi to nie przeszkadza.
Spalanie w zimie waha się od 8,9-9,5 l/100km (LPG) przy wskazaniu komputera 7,4-7,6 l/100km (czyli de facto +0,5 l/100 z doświadczenia)
Komentarz