W wawie nie ma u nich noclegu, a montaż na pewno się przeciągnie na 2 dni, no i ciut dalej, chyba że jakieś inne przesłanki wchodziły w grę.
LPG do TSI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Panowie, jeszcze pytanie, szczegolnie do kolegi szkopa 117.
http://www.motofakty.pl/artykul/siln...i_roznice.html w tym artykule opisane sa roznice miedzy silnikami TSI i TFSI. Ktory my mozemy miec silnik? Sa tu opisane ze 2 przynajmniej rozne Turbo FSI (ja wiem, ze moje auto wystepuje w roznych aplikacjach np przy ubezpieczniu jako TFSI, stad pytanie).
I czy mam dokladnie ten sam model co Ty kolego? Końcówka 2008, sierpien bodajze.
Komentarz
-
-
No wlasnie moje auto bylo oznaczane TFSI w jakis aplikacjach. Moze ktos wie czym sie moze to roznic od TSI w przypadku silnikow BZB 1.8 160km. Moge sprawdzic jakies numery silnika tylko niech mi ktos napisze co gdzie jak.
Mam natomiast kilka pytan odnosnie tej instalacji Vialle LPDI.
1. W jakiej temperaturze podawany jest gaz na wtryski, w starszych instalalacjach generacji 4 to pewnie ok 80-85 stopni kiedy instalacje przelaczaly sie na gaz (kolega mial przynajmniej w Hondzie cos takiego), jak jest tutaj?
2. Czy uzywanie auta w gazie wplywa mocno na czesci w silniku, czytalem ze to ok 20% bardziej zuzywa taki silnik?
3. Jak wyglada gwarancja i na co dokladnie jest przy zakladaniu tej instalacji?
4. Ile koledzy za to placili i z jakimi butlami i gdzie robili instalacje?
5. Czy przed zalozeniem instalacji dokonywane sa jakies badania techniczne stanu silnika, i czegokolwiek co moglo by w konkretnym egzemplarzu wskazac, ze jakas czesc nie pracuje prawidlowo z racji np zuzycia i najpierw powinno sie dokonac jej naprawy/wymiany? Np dajmy na to moze ktorys wytryskiwacz nie pracuje prawidlowo? Czy to wystarczy podlaczyc pod komputer i jak jest ok tzn ze jest ok?
6. Jak wyglada proces ustawiania tej instalacji przez serwis, co konkretniej robia? Jada sobie np 100 km roznym stylem pod komputerem i sprawdzaja jak pobierana jest benzyna a potem ustawiaja pod sposob pracy silnika gaz?
Zeby nie bylo, malo sie orientuje zarowno w samych silnikach, mechanice pojazdow a tym bardziej gazie, stad pytania.
Nie chce tez wywolywac dyskusji odnosnie gaz/PB - jesli ktos ma ochote wspominac o tym, ze lepiej jezdzic na PB niech po prostu nic nie pisze
Wychodze z zalozenia ze auto bedzie mialo w sierpniu 6 lat, moc 102km z silnikow MPI to dla mnie za malo na ta wage o2 i raczej kieruje sie w stronę LPDI anizeli zmiany auta. Poza tym przebieg mam ok 102k wiec jak zrobie drugie tyle na gazie bez problemow to mi sie to zwroci i akurat powoli bede zmienial auto za oszczedzona kase na cos nowszego za te 4-5 lat. Przebiegi roczne ok 25k. planuje.
Szkopa, dostales PW z prosba o numer tel.
Komentarz
-
-
Ważny jest kod silnika, czyli BZB i tyle.
1. Cały czas od momentu odpalenia silnika, bez względu na jego temperaturę.
2. O tym będzie można powiedzieć dopiero po dłuższym okresie użytkowania.
3. Gwarancja jest na wszystkie elementy na 2 lata, pompa w butli na 100kkm.
4. Płaciłem 8500zł, butla 51l, można było 58l, ale podbiła by podłogę w bagażniku.
5. Podłączali pod kompa i montowali.
6. Nie ma takiej potrzeby, sterownik już jest gotowy pod silnik, montują, tankują i gotowe.
Montowałem jak miałem 123tys. km na blacie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ale_jak_to1. W jakiej temperaturze podawany jest gaz na wtryski, w starszych instalalacjach generacji 4 to pewnie ok 80-85 stopni kiedy instalacje przelaczaly sie na gaz (kolega mial przynajmniej w Hondzie cos takiego), jak jest tutaj?Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez ale_jak_to1. W jakiej temperaturze podawany jest gaz na wtryski, w starszych instalalacjach generacji 4 to pewnie ok 80-85 stopni kiedy instalacje przelaczaly sie na gaz (kolega mial przynajmniej w Hondzie cos takiego), jak jest tutaj?
Co jeszcze jest wymieniane przy montażu? Jakieś uszczelki itp? Czemu trwa to dwa dni?
Acha i jeszcze, mam ac wykupione, jak zakładam lpg powinienem to zgłaszać do ubezpieczyciela?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ale_jak_toZamieszczone przez Jasiek81Kilka informacji statystycznych:
Na benzynie: przejechałem niecałe 19 000km. Tankowałem 43 razy. Najtaniej zapłaciłem 4,96zł/l najdrożej 7,04zł/l (Niemcy). Spalanie z dystrybutora wyniosło od 6,2l/100km (spokojna trasa) do 11l/100km (zima w mieście). Średnie spalanie 8,3l/100km. Znacząca większość z tych 19 000km zrobiłem w trasie (przez ten czas byłem szczęśliwym posiadaczem biletu na zbiorkom w cenie 220zł/3 miesiące – metro, autobusy, tramwaje, pociągi). Średnia koszt paliwa to 45,58zł/100km.
Na gazie: przejechałem około 2 000km. Tankowałem 9 razy. Najtaniej zapłaciłem 2,20zł/l najdrożej 2,49zł/l. Spalanie z dystrybutora wyniosło od 9,5l/100km do 12,9l/100km (pierwsze tankowanie więc jest to raczej niemiarodajne). Średnie spalanie 10,7l/100km. Większość przejechałem na trasie Warszawa – Katowice. Średni koszt paliwa to 25,57zł/100km
Zatem na każde 100km jestem 20zł do przodu. I to mnie cieszy.
Zamieszczone przez Przemol1982ale chce zapytac o lpg
gdzie najlepiej zalozyc w poblizu Rybnika
bo do Warszawy na serwis lpg mialbym raczej daleko
moze ktos wie gdzie zakladaja instalacje LPDi i inne
Następny krok to mimo wszystko udać się do tych warsztatów i zadać im jedno ważne pytanie, zajebiście ważne pytanie: ile samochodów zrobili? (w tym momencie należy zwrócić uwagę w którą stronę mają skierowany wzrok oraz czy zawahali sie przy udzielaniu odpowiedzi). Podejrzewam że niektórzy mogli widzieć jak to się robi ale nie robili a chcieliby spróbować... Reszta to już Twoje decyzje.
P.S. Tak jak poprzednicy uważam że dotrysk nie ma sensu. Przejechałem 2 000km i wskazówka poziomu benzyny w zbiorniku nie drgnęła. Niby fajnie ale czuję jakiś niepokój co z pompą benzyny? Z drugiej strony dotrysk do dodatkowe wtryskiwacze i w ogóle skomplikowana instalacja w porównaniu do LPdi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkopa117W którym miejscu żadnego wtedy nie zrobili? W Wawie jeszcze przy Jerozolimskich jest LPGTech, ale tam za lpdi chcieli ponad 10 tysięcy zł. W
Komentarz
-
-
Czyli tam gdzie ja w MCCGas. O SCS nie słyszałem. Niby w Łodzi też ktoś też zakłada na tej zasadzie współpracy.
[ Dodano: Wto 18 Mar, 14 16:41 ]
Jeśli chcesz zapoznać się z nowościami, jakie zaprezentowano na targach GasShow 2014, koniecznie przeczytaj cały artykuł.
Relacja z GasShow 2014. Miłej lektury Jeśli chodzi o bezpośredni wtrysk gazu jest tego jak widać, tylko nie wiadomo czemu jeszcze nie wprowadzają. W galerii jest zdjęcia RS6 gościa, który gazował mi skodziankę.
Komentarz
-
-
Przewody to akurat mozna by puscic srodkiem albo podluznica (wlew pod klapka i przewod tankowania tez srodkiem). Z mocowaniem, lekki problem, bo jednak jedno seryjne mocowanie, ktore trzyma kolo zapasowe o wadze powiedzmy 25kg, a butla ktora sama wazy ciut wiecej + gaz w niej, to jednak cos innego.
Modul moze i by sie dalo, problematyczne jest to, ze te instalacje montowane pewnie sa wg. wytycznych, wezyki maja okreslona dlugosc i nikt tego nie modyfikuje.
Sekwencje jedni montuja tak, ze nie widac, a inni byle wrzucic, wiec cierpliwosci, bo nadejdzie taka chwila, kiedy bedzie to dalo sie zamontowac ladnie.
Komentarz
-
-
Na początku całej historii tego wątku pisałem o swoich problemach z LPdi. Wówczas instalacja była tak zamontowana, że po podniesieniu maski praktycznie nie było możliwości zorientowania się, że mam w aucie LPG.
Niestety ze względu na problemy (źle dobrana instalacja), holenderski technik, który przybył do Kielc na ponowny montaż, założył instalację wg wytycznych Vialle. Teraz jest widoczna, ale działa.
W kabinie przełącznik gazu mam ukryty pod klapką schowka przy zmianie biegów, wlew paliwa pod klapką i wyrównaną, ale podniesioną podłogę w aucie.
Komentarz
-
-
no i tu własnie jest problem
ze względu na przepisy jest potrzebna homologacja(na każdą zmianę nieseryjna w aucie),a koszt wyniesie ok 1500-1600 euro.taniej wyjdzie zainstalować ja tu na miejscu :lol: , na dzien dzisiejszy ok 3300 euro,czyli sie zwróci(przy przebiegach ok 25.000km/rok ) za minimum jakieś 3-4 lata
a jeszcze w życiu tak długo nie jeździłem jednym autem :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Ja konsekwentnie polecam instalację LPdi - montaż tylko w LTA, adapter tankowania z filtrem, przycisk LPG w schowku. Wszystko działa bez zarzutu.
Początkowo miałem spore problemy (źle dobrana instalacja), ale później wszystko było i jest w jak najlepszym porządku.
Ostatnio zanotowałem spalanie 8,5 l/100km (LPG) bez zmiany stylu jazdy (21,80 PLN/100 km)
Komputer pokazywał spalanie 6,7 l/100 Pb (35 PLN/100km + błąd wskazania ca. 0,3 l/100 tj. 1,60 PLN = 36,60 PLN/100 km)
Oszczędność = niecałe 15 PLN/100 km
Zwrot instalacji = ca. 56000 km
Komentarz
-
Komentarz