CRAZYOLO, instalacja zwraca się po ok 30-40kkm, czyli 1,5 roku i już masz tańszą eksploatację. Fakt faktem, w benzynie masz świece, cewki, kable, droższy przegląd, filtry gazu, regulacje itd, w dieslu zaś turbo, dwumas, wtryski, egr, klapy gaszące itd. Eksploatacja i tak kosztuje, jak kto woli, co kto lubi. Mi na przykład przeszkadza klekot diesla, choć podoba mi się charakterystyka rozwijania momentu obrotowego . W benzynie doceniam to, że szybciej się grzeje, nie kopci i można ją wyżej kręcić. Przy gazie wnerwiające jest to, że co 300-400km trzeba zjechać zatankować.
po ilu :diabelski_usmiech Przy obecnych cenach lpg i instalacji ok 2500 zł to dużo wczesniej.
Masz rację, przyjmując, że za instalację wyjdzie 3200zł, 10l benzyny vs. 11,5l gazu + 1l benzyny na każde 100km(wiadomo zimą więcej, latem mniej, ale już uśredniając) dla silnika, który ma ok 150koni.
Przy cenach 5,5 benzyna i 2,7 gaz wychodzi, ze zwróci się po mniej niż 20kkm. :szeroki_usmiech Czyli trochę ponad rok.
Jeśli chodzi o diesla, to wychodzi na praktycznie to samo, co z LPG.
blind_walker, jak dba tak ma dwumasa fakt zaraza... a moje klekle kopci tylko przy starcie tak jest ok jest głośniejszy od benzyny ale jeśli się dba i jeździ dużo w tym po trasach to klekot potrafi się odwdzięczyć.
Ciekawe czy latem lpg bedzie jeszcze taniej :diabelski_usmiech moze zniknie "2" z przodu
Aż w takie cuda nie wierzę, ale fajnie byłoby zatankować jeszcze raz w życiu za 1.99zł. :szeroki_usmiech
[ Dodano: Nie 03 Mar, 13 15:53 ]
Niewspominając o cenie jaką pamiętam z dystrybutora, pod który zajechałem z ojcem pierwszy raz po założeniu LPG jeszcze w Fordzie Sierze w 1998r. Cena: 0,83zł. :wow
Komentarz