Docieranie TDi - Fakty i mity?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • janusz_007
    Rider
    • 2007
    • 473

    #51
    juz sie pogbilem koledzy..... zblizam sie do 1000km wiec jak mam teraz jezdzic? zaczynac wkrecac go od czasu do czasu na wyzsze obroty (do3500) i zaczac dynamiczniej przyspieszac???? czy jeszcze ostroznie pojezdzic????
    VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

    Komentarz

    • Klauzero
      Rider
      • 2008
      • 575

      #52
      janusz_007, odpowiedź masz w pierwszym poście. Jakbyś miał wątpliwości, to zajrzyj do książki obsługi - str. 195. Postępowałem według tych zasad i silnik prawidłowo się dociera, tj. stopniowo rosną osiągi i spada spalanie - taka tendencja powinna występować do ok 10 kkm na budziku, potem już różnic raczej nie dostrzeżesz żadnych, poza rosnącą przyjemnością jazdy z każdym przejechanym kilometrem oczywiście. Tudzież jej spadkiem po każdym następnym modzie - mało i... mało
      Mądry Polak po ©kodzie...

      Komentarz

      • fernando
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1890

        #53
        Zamieszczone przez szkoda
        już pracownicy salonu zadbają na placu o właściwe ułożenie motoru
        Nie jestem przekonany, że którykolwiek z pracowników salonu czeka na rozgrzanie silnika i że taka jazda jest dla niego bardzo zdrowa, ale ok...

        Komentarz

        • Klauzero
          Rider
          • 2008
          • 575

          #54
          Właśnie o to chodzi... ruszają z kopyta, tym samym osadzając pierścienie w właściwym miejscu - zgodnie z zasadą docierania Motomana
          Mądry Polak po ©kodzie...

          Komentarz

          • AndiT
            Rider
            • 2008
            • 332

            #55
            Zamieszczone przez ted220
            Myślę że w temacie mała ciekawostka. Rozmawiałem właśnie niedawno ze znajomym który pracuje pod Wrocławiem w fabryce Toyoty gdzie robią silniki diesla. Jako że byłem świeżo po kupnie auta to go zapytałem o docieranie i jak to w fabryce wyglada. I co sie okazuje - silniki nie są obecnie docierane w fabryce - uruchamia sie je tylko na 5 min celem sprawdzenia . Znajomy twierdził że obecna technologia i materiały są takie że docierania nie potrzeba. W takim razie sam sobie auto dotrę i olej po 1500 - 2000 wymienię .
            Potwierdzam, dotyczy to takze silnikow produkowanych przez grupe VAG.
            Materialy i wysoka technologia powoduja brak koniecznosci docierania, aczkolwiek jak ktos chce docierac to czemu nie, (tylko prosze pamietac ze niektore silniki maja zmienna geometrie lopatek w turbinach, wiec nie powinno sie tez przeginac z tym docieraniam, ktore czasem pozniej zostaje stosowane dalej przez kierownika auta i wtedy juz nazywa sie PSJ)
            M47N2

            Komentarz

            • Klauzero
              Rider
              • 2008
              • 575

              #56
              Zamieszczone przez AndiT
              zmienna geometrie lopatek w turbinach, wiec nie powinno sie tez przeginac z tym docieraniam,
              dlatego po 1000km należy stopniowo kręcić do czerwonego pola.

              Ciekawi mnie tylko czy/i po jakim przebiegu odgłos pracującej turbiny jest bardziej wyrazisty? Aktualnie muszę się wsłuchiwać by usłyszeć turbo i to głównie pod obciążeniem. Natomiast idąc ulicą świst jest dominujący nad ciężką pracą pompowtryskiwaczy i od razu wiadomo, że nadjeżdża auto z rodowodem VW.
              Mądry Polak po ©kodzie...

              Komentarz

              • fernando
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1890

                #57
                Klauzero, czyli uważasz, że nierozgrzany olej dobrze dociera do wszystkich elementów silnika i osprzętu (np. turbo) i wszystko super smaruje? Osadzanie pierścieni - ok., ale nie wiem, czy na temperatura silnika (tym samym oleju) jest zupełnie bez znaczenia...

                Komentarz

                • Klauzero
                  Rider
                  • 2008
                  • 575

                  #58
                  Nic podobnego. Z drugiej strony wśród ekspertów znajdą się też tacy (są takie publikacje), że taki sposób ruszania powoduje szybsze rozgrzewanie elementów sinika (niż powolne i delikatne ruszanie), a także szybsze rozprowadzanie oleju poprzez dodatkowe rozpryskiwanie. Ile "ekspertów" tyle teorii... ja osobiście jestem zwolennikiem wolnego docierania, zapalania silnika i ruszania zaraz po zapięciu pasów - kilka sekund na wstępne rozprowadzenie oleju. Natomiast gaz w podłodze 1-2 km po osiągnięciu temp 90*C, bo wskazania to jedno, a temp. właściwa silnika to druga sprawa.
                  Mądry Polak po ©kodzie...

                  Komentarz

                  • janusz_007
                    Rider
                    • 2007
                    • 473

                    #59
                    hmmmm czyli teraz co? jezdzic normalnie, po złapaniu 90st wkręcac wyżej na kazdym biegu? ruszac bardziej dynamicznie itd??? czy poczekac tak do 1200km???
                    VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                    Komentarz

                    • zurcio
                      RS
                      • 2008
                      • 2046

                      #60
                      janusz_007, ja bym jeździł normalnie, jak trzeba przycisnąć, jak spokojnie to spokojnie, czyli normlanie :wink:

                      Zamieszczone przez janusz_007
                      po złapaniu 90st wkręcac wyżej na kazdym biegu
                      pamiętaj, że 90st na szafie to nie 90st oleju i masz tu tolerancji ok. 15st.

                      Zamieszczone przez janusz_007
                      czy poczekac tak do 1200km
                      1000 czy 1200 wydaje mi się wielkiej różnicy nie zrobi
                      Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                      Komentarz

                      • AndiT
                        Rider
                        • 2008
                        • 332

                        #61
                        Zamieszczone przez janusz_007
                        hmmmm czyli teraz co? jezdzic normalnie, po złapaniu 90st wkręcac wyżej na kazdym biegu? ruszac bardziej dynamicznie itd??? czy poczekac tak do 1200km???
                        Jezdzisz normalnie w swoim stylu i tyle. Nikt nie mowi ze masz byc rajdowcem jesli nim nie jestes. Musisz pamietac tylko o zasadach obslugi silnika z turbo (czyli grzanie oleju, chlodzenie oleju, nie gaszenie z wysokich obrotow itd) a ten odplaci Ci dluga bezproblemowa eksploatacja.
                        M47N2

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #62
                          ja jak zwykle radziłbym trzymac się zasady, którą sam stosuję, że NORMALNIE należy jeździć od początku.
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • janusz_007
                            Rider
                            • 2007
                            • 473

                            #63
                            i tak wlasnie robie, przy zimnym silniku jezdze spokojnie, jak ma 90st to od czasu do czasu go troche przegonie, po kopycie nie gasze - czekam ok 1 min az sie ostudzi turbo;p ale mam pyt; jak nie przekraczam 2.300 obr jadac gdzies w krótka traskę, to po dojechaniu do celu mozna od razu wyłączyc silnik co nie? dzis tak mialem ze zielone zabki mnie kontrolowały i kazali mi zgasic silnik, tak tez zrobilem, ale wczesniej nie przekroczylem 2300 obr i nie butowałem wiec ma byc ok z tego co mi wiadomo:PPP
                            VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                            Komentarz

                            • zurcio
                              RS
                              • 2008
                              • 2046

                              #64
                              janusz_007, nie musisz studzić turbiny 1 min., wystarczy 10-15 s. aż wytraci swoją prędkośc obrotową, a jak podjeżdżasz spokojnie na parking to kwestia kilku sek. i OFF
                              Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                              Komentarz

                              • janusz_007
                                Rider
                                • 2007
                                • 473

                                #65
                                zurcio, no tak, ale to jesli dostanie buta, ale jesli jade np do domu przez pewnienczas z obrotami mniej wiecej nie wyzej niz 2300obr to mozna od razu gassic co nie? bo ona wtedy nie ma zadnego wysiłku zeby sie studzic... co innego jakbym wkrecal np do 3 tys obr i zaraz gasił...
                                VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                                Komentarz

                                • zurcio
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2046

                                  #66
                                  Zamieszczone przez janusz_007
                                  jesli jade np do domu przez pewnienczas z obrotami mniej wiecej nie wyzej niz 2300obr
                                  wracam z pracy, i tak własnie jadę, podjeżdżam pod klatkę, zbieram graty(klucze, portfel, telefon, jakieś papiery) wszystko to zajmuje mi kilka sekund i gaszę silnik.

                                  Zamieszczone przez janusz_007
                                  co innego jakbym wkrecal np do 3 tys obr i zaraz gasił...
                                  a to co innego, wtedy wypadałoby poczekać dłuższą chwilę
                                  Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                  Komentarz

                                  • janusz_007
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 473

                                    #67
                                    zurcio, ogólnie to tez tak robie bo zanim otworze bramę zjade itd, to chwila schodzi, ale dzis akurat kontrolowali mnie zieloni wiec musialem od razu zgasić, ale z tego co wiem to po spokojnej jedzie mozna od razu wyłączyc silnik

                                    [ Dodano: Czw 27 Lis, 08 23:34 ]
                                    mysle ze jak tak bede robil jak robie to TDiczek sie odwdzieczy długą bezproblemową eksploatacją))) jak uwazacie?
                                    VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                                    Komentarz

                                    • Ziomal
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 5841
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #68
                                      Zamieszczone przez janusz_007
                                      ogólnie to tez tak robie bo zanim otworze bramę zjade itd, to chwila schodzi
                                      Rozumiem , że jak otwierasz bramę to wyjmujesz kluczyki :shock:
                                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                      Jest O1 1.6 BFQ

                                      Komentarz

                                      • janusz_007
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 473

                                        #69
                                        Ziomal, nie, bo to mi zajmuje ze zjazdem w dół ok 2 minut a moze i krócej) wiec sobie wtedy auto chodzi;p

                                        [ Dodano: Pią 28 Lis, 08 07:47 ]
                                        Ziomal, i czemu o to pytasz?
                                        VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                                        Komentarz

                                        • Salvatore
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 282

                                          #70
                                          Zamieszczone przez janusz_007
                                          Ziomal, i czemu o to pytasz?
                                          Pewnie dlatego pyta, że jakiś czas temu był na forum wątek kolegi, któremu odjechało autko jak bramę otwierał :evil:

                                          Komentarz

                                          • janusz_007
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 473

                                            #71
                                            Salvatore, hehe moze i tak;p
                                            ale powiedzcie mi - jak bede sie trzymal tych zalecen co pisalem to tdiczek ma smigac jak zloto ???????
                                            VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                                            Komentarz

                                            • Klauzero
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 575

                                              #72
                                              janusz_007, jak nie będziesz stosował się do tych zasad, ale jeździł w granicach rozsądku, to z dużą dozą prawdopodobieństwa też będzie "smigać jak złoto". To jest trochę tak, jak z formowaniem baterii, jedni stosują się do tych zasad, inni nie, jeszcze inni nawet o tym nie wiedzą i w praktyce wszystkie baterie trzymają podobnie.

                                              Pewnie, że pierwszy 1000 km jest jednym z ważniejszych etapów życia samochodu, ale wobec np. pół miliona kilometrów dalszej eksploatacji to jest nic. Nawet świetnie dotarte silniki eksploatowane potem na zasadzie: "dwie paki na autostradzie, energiczny zjazd na stację benzynową, silnik ciach i na kawkę" nie ma szans na długą i bezawaryjną eksploatację. Dlatego warto zarówno rozsądnie docierać, jak również rozsądnie eksploatować.
                                              Mądry Polak po ©kodzie...

                                              Komentarz

                                              • janusz_007
                                                Rider
                                                • 2007
                                                • 473

                                                #73
                                                Klauzero, poprzednio tez mialem turbodiesla i zawsze tego staralem sie pilnowac, wiec mysle ze tutaj tez bedzie ok pytalem tylko o rady bo to moj pierwszy samochód który startuje z przebiegiem od zera..... juz mam prawie 1500km, postepuje zgodnie z instrukcją i powoli wszystko sie układa i pracuje coraz lepiej... wiec dzieki za radę
                                                VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                                                Komentarz

                                                • KriSSo
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 285

                                                  #74
                                                  A jakie teraz w okresie docierania notowałeś zużycie paliwa przy jeździe tylko w mieście?

                                                  Komentarz

                                                  • janusz_007
                                                    Rider
                                                    • 2007
                                                    • 473

                                                    #75
                                                    KriSSo, spalania nie odnotowałem bo byłem spłukany i nie mialem jak zalac do pełna a nie mam komputera;P
                                                    teraz mam ponad 1700km (prawie 1800) i juz widze powoli ze spalanie sie zaczyna normowac (po wskazniku paliwa)

                                                    ostatnio jak jechałem pare razy sobie mocniej nacisnalem na gaz= poezja jednym słowem, ale mam pyt; przy przebiegu prawie 1800 to juz raczej powinien byc koniec PSJ jak uwazacie? czy nadal jeszcze "delikatnie" jeździc????? wg instrukcji "dotarcie zakonczone jest po 1500km"
                                                    VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...