juz sie pogbilem koledzy..... zblizam sie do 1000km wiec jak mam teraz jezdzic? zaczynac wkrecac go od czasu do czasu na wyzsze obroty (do3500) i zaczac dynamiczniej przyspieszac???? czy jeszcze ostroznie pojezdzic????
Docieranie TDi - Fakty i mity?
Zwiń
X
-
janusz_007, odpowiedź masz w pierwszym poście. Jakbyś miał wątpliwości, to zajrzyj do książki obsługi - str. 195. Postępowałem według tych zasad i silnik prawidłowo się dociera, tj. stopniowo rosną osiągi i spada spalanie - taka tendencja powinna występować do ok 10 kkm na budziku, potem już różnic raczej nie dostrzeżesz żadnych, poza rosnącą przyjemnością jazdy z każdym przejechanym kilometrem oczywiście. Tudzież jej spadkiem po każdym następnym modzie - mało i... małoMądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ted220Myślę że w temacie mała ciekawostka. Rozmawiałem właśnie niedawno ze znajomym który pracuje pod Wrocławiem w fabryce Toyoty gdzie robią silniki diesla. Jako że byłem świeżo po kupnie auta to go zapytałem o docieranie i jak to w fabryce wyglada. I co sie okazuje - silniki nie są obecnie docierane w fabryce - uruchamia sie je tylko na 5 min celem sprawdzenia . Znajomy twierdził że obecna technologia i materiały są takie że docierania nie potrzeba. W takim razie sam sobie auto dotrę i olej po 1500 - 2000 wymienię .
Materialy i wysoka technologia powoduja brak koniecznosci docierania, aczkolwiek jak ktos chce docierac to czemu nie, (tylko prosze pamietac ze niektore silniki maja zmienna geometrie lopatek w turbinach, wiec nie powinno sie tez przeginac z tym docieraniam, ktore czasem pozniej zostaje stosowane dalej przez kierownika auta i wtedy juz nazywa sie PSJ)M47N2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndiTzmienna geometrie lopatek w turbinach, wiec nie powinno sie tez przeginac z tym docieraniam,
Ciekawi mnie tylko czy/i po jakim przebiegu odgłos pracującej turbiny jest bardziej wyrazisty? Aktualnie muszę się wsłuchiwać by usłyszeć turbo i to głównie pod obciążeniem. Natomiast idąc ulicą świst jest dominujący nad ciężką pracą pompowtryskiwaczy i od razu wiadomo, że nadjeżdża auto z rodowodem VW.Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Nic podobnego. Z drugiej strony wśród ekspertów znajdą się też tacy (są takie publikacje), że taki sposób ruszania powoduje szybsze rozgrzewanie elementów sinika (niż powolne i delikatne ruszanie), a także szybsze rozprowadzanie oleju poprzez dodatkowe rozpryskiwanie. Ile "ekspertów" tyle teorii... ja osobiście jestem zwolennikiem wolnego docierania, zapalania silnika i ruszania zaraz po zapięciu pasów - kilka sekund na wstępne rozprowadzenie oleju. Natomiast gaz w podłodze 1-2 km po osiągnięciu temp 90*C, bo wskazania to jedno, a temp. właściwa silnika to druga sprawa.Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
janusz_007, ja bym jeździł normalnie, jak trzeba przycisnąć, jak spokojnie to spokojnie, czyli normlanie :wink:
Zamieszczone przez janusz_007po złapaniu 90st wkręcac wyżej na kazdym biegu
Zamieszczone przez janusz_007czy poczekac tak do 1200kmNie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez janusz_007hmmmm czyli teraz co? jezdzic normalnie, po złapaniu 90st wkręcac wyżej na kazdym biegu? ruszac bardziej dynamicznie itd??? czy poczekac tak do 1200km???M47N2
Komentarz
-
-
i tak wlasnie robie, przy zimnym silniku jezdze spokojnie, jak ma 90st to od czasu do czasu go troche przegonie, po kopycie nie gasze - czekam ok 1 min az sie ostudzi turbo;p ale mam pyt; jak nie przekraczam 2.300 obr jadac gdzies w krótka traskę, to po dojechaniu do celu mozna od razu wyłączyc silnik co nie? dzis tak mialem ze zielone zabki mnie kontrolowały i kazali mi zgasic silnik, tak tez zrobilem, ale wczesniej nie przekroczylem 2300 obr i nie butowałem wiec ma byc ok z tego co mi wiadomo:PPPVW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD
Komentarz
-
-
zurcio, no tak, ale to jesli dostanie buta, ale jesli jade np do domu przez pewnienczas z obrotami mniej wiecej nie wyzej niz 2300obr to mozna od razu gassic co nie? bo ona wtedy nie ma zadnego wysiłku zeby sie studzic... co innego jakbym wkrecal np do 3 tys obr i zaraz gasił...VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez janusz_007jesli jade np do domu przez pewnienczas z obrotami mniej wiecej nie wyzej niz 2300obr
Zamieszczone przez janusz_007co innego jakbym wkrecal np do 3 tys obr i zaraz gasił...Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Komentarz
-
-
zurcio, ogólnie to tez tak robie bo zanim otworze bramę zjade itd, to chwila schodzi, ale dzis akurat kontrolowali mnie zieloni wiec musialem od razu zgasić, ale z tego co wiem to po spokojnej jedzie mozna od razu wyłączyc silnik
[ Dodano: Czw 27 Lis, 08 23:34 ]
mysle ze jak tak bede robil jak robie to TDiczek sie odwdzieczy długą bezproblemową eksploatacją))) jak uwazacie?VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD
Komentarz
-
-
janusz_007, jak nie będziesz stosował się do tych zasad, ale jeździł w granicach rozsądku, to z dużą dozą prawdopodobieństwa też będzie "smigać jak złoto". To jest trochę tak, jak z formowaniem baterii, jedni stosują się do tych zasad, inni nie, jeszcze inni nawet o tym nie wiedzą i w praktyce wszystkie baterie trzymają podobnie.
Pewnie, że pierwszy 1000 km jest jednym z ważniejszych etapów życia samochodu, ale wobec np. pół miliona kilometrów dalszej eksploatacji to jest nic. Nawet świetnie dotarte silniki eksploatowane potem na zasadzie: "dwie paki na autostradzie, energiczny zjazd na stację benzynową, silnik ciach i na kawkę" nie ma szans na długą i bezawaryjną eksploatację. Dlatego warto zarówno rozsądnie docierać, jak również rozsądnie eksploatować.Mądry Polak po ©kodzie...
Komentarz
-
-
Klauzero, poprzednio tez mialem turbodiesla i zawsze tego staralem sie pilnowac, wiec mysle ze tutaj tez bedzie ok pytalem tylko o rady bo to moj pierwszy samochód który startuje z przebiegiem od zera..... juz mam prawie 1500km, postepuje zgodnie z instrukcją i powoli wszystko sie układa i pracuje coraz lepiej... wiec dzieki za radęVW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD
Komentarz
-
-
KriSSo, spalania nie odnotowałem bo byłem spłukany i nie mialem jak zalac do pełna a nie mam komputera;P
teraz mam ponad 1700km (prawie 1800) i juz widze powoli ze spalanie sie zaczyna normowac (po wskazniku paliwa)
ostatnio jak jechałem pare razy sobie mocniej nacisnalem na gaz= poezja jednym słowem, ale mam pyt; przy przebiegu prawie 1800 to juz raczej powinien byc koniec PSJ jak uwazacie? czy nadal jeszcze "delikatnie" jeździc????? wg instrukcji "dotarcie zakonczone jest po 1500km"VW Golf V black;DD ---> 1.9TDI BXF 08" DD
Komentarz
-
Komentarz