Dlaczego jednym gaśnie samo z siebie (gdy złapie poziom), innym po restarcie, a jeszcze innym po zasygnalizowanie klapą "dłubania" w zbiorniczku ?
Rozgrzewanie silnika w zimie.
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez smerZatem o co chodzi z ta otwarta klapą?Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...
TomTom VIA125 na pokładzie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez viciousczywiście jak otworzymy maskę na ten czas ale płynu nie dolejemy to sygnalizacja problemu będzie wciąż nam o tym przypominac...
Edit:
Znalazłem :szeroki_usmiech strona 41:
"Gdy pokrywa silnika zostanie otwarta na dłużej niż 30 sekund, lampka kontrolna wyłącza się. Jeżeli nie został dolany olej, lampka kontrolna włączy się ponownie po przejechaniu około 100km."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77Nie wiem jak się to ma odnośnie płynu chłodzącego, ale przypadku oleju, jak się tylko otworzy i zamknie klapę, to się przypomni za 100kmNie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...
TomTom VIA125 na pokładzie
Komentarz
-
-
To tak może trochę off topowo. Ze 3 lata temu jechałem na narty do Włoch i pamiętam że było mega mroźnie (już nie pamiętam na jakiej autostradzie, chyba niemieckiej). Jechaliśmy Meganką, temperatura oscylowała między -25°C a -18°C. Silnik (1,4 16V) miał optymalną temperaturę, ale z tylu szyby były kompletnie zamarznięte :? Dodam, że z odpaleniem nie było najmniejszych problemów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karpecikZamieszczone przez MarcinoooJa powiem tak: wczoraj jadąc w korkach ok. pół godziny w temp. -10 to silniczek nagrzał się tylko do 70 stopni. Wystarczyło, że na 2-3 minuty wyłączyłem nadmuch i temp. od razu szła w górę. Jednak po ponownym włączeniu ogrzewania temperatura sielnia zaczeła spadać. Powiem szcerze, że mnie to troche zdziwiło, bo np. w Fabii tak nie miałem :?
[ Dodano: Pią 18 Gru, 09 12:43 ]
Zamieszczone przez BisclavretTo może ja napiszę co mi się dziś i wczoraj wydarzyło. Zapaliłem autko zaraz po odśnieżeniu, ruszam i pojawia się alarm i zapala kontrolka od temperatury silnika i poziomu płynu chłodzącego. Wczoraj zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie i zgasło. Dzisiaj to samo tyle że manewr ze zgaszeniem i odpaleniem się nie powiódł. Przejechałem na tej zapalonej kontrolce tak z 200 metrów, zatrzymałem się i znów odpaliłem silnik. I nie było już problemu. Wczoraj po południu wyjeżdzałem z parkingu zadaszonego i takich cyrków nie było. Nie wiem co jest ale chyba to wynik, niskich temperatur oscylujących około -14 stopni. Tak się więc zastanawiam czy nie lepiej więc odpalić go odśnieżyc i dopiero jechać? Chyba że coś się rypnęło w silniku?
U mnie się jeszcze lampka nie zapaliła, ale pewnie tak się stanie i żona wie, że ma nie panikować tylko sprawdzić czy cokolwiek jest w tym zbiorniku. Jak będzie widać to olać i jechać dalej.
Miałem ten sam "defekt" podczas pierwszej eksploatacji w zimie w O1 1.9TDI. Też mało nalali w fabryce.
Naszczeście jak dojechałem do domu spadło do 14L/100kmNie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
Heh... dzisiaj 15 kilometrów jechałem dwie godziny... Warszawka ruszyła do domu. Wszystko stało. Ale odpaliło mi bez problemu, temperaturę miałem dobrą po około 15 minutach ( korek, jak na odległość to 200m ). Potem zaczęło robić się milutko w środku. A na sam koniec wjechał mi jeden palant w dupę i mam teraz zdemolowany zderzak.Skoda 105S ->EX, CC700 ->EX, Skoda Felicia 1,3MPI ->EX, Skoda Octavia I More Sport
www.octavia-bedzyna.blog.pl
Komentarz
-
-
bedzyn, to finał kiepski. Współczuję.obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD
Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl
Komentarz
-
-
Naprawię to z jego AC, z tym, że dopiero po sylwku. Mam sporo jeżdzenia. Kurde, autko ma pół roku... może tylko na lakierowaniu się skończySkoda 105S ->EX, CC700 ->EX, Skoda Felicia 1,3MPI ->EX, Skoda Octavia I More Sport
www.octavia-bedzyna.blog.pl
Komentarz
-
-
panowie robiłem wczoraj test godzina 21 temp -13 auto stało cały dzień otwarcie drzwi kluczyk w stacyjkę i dawaj jazda . Kurcze jak by to auto umiało mówić to bym się nie żle nasłuchał albo w ogóle bym kopa dostał za głupotę wszystko jęczy biegi nie można powiedzieć zeby płynnie chodziły co do tego żeby się szybciej rozgrzał w trakcie jazdy to powiem że sie nie rozgrzał bo gaz się tylko muska żeby coś z silnika nie wypadło . Podsumowanie JA TAM BĘDĘ ODPALAŁ SKROBAŁ USADZAŁ RODZINKĘ I DOPIERO RUSZAŁ
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez trytonpanowie robiłem wczoraj test godzina 21 temp -13 auto stało cały dzień otwarcie drzwi kluczyk w stacyjkę i dawaj jazda . Kurcze jak by to auto umiało mówić to bym się nie żle nasłuchał albo w ogóle bym kopa dostał za głupotę wszystko jęczy biegi nie można powiedzieć zeby płynnie chodziły co do tego żeby się szybciej rozgrzał w trakcie jazdy to powiem że sie nie rozgrzał bo gaz się tylko muska żeby coś z silnika nie wypadło . Podsumowanie JA TAM BĘDĘ ODPALAŁ SKROBAŁ USADZAŁ RODZINKĘ I DOPIERO RUSZAŁ
Ja też. Bo tak mi moje inżyniersko-machaniczne i czysto-ludzkie przeczucie mówi...
ps. Też dziś po pracy spróbowałem pojechać na żywca, bez rozgrzewki. Auto krzyczało żałośnie!
Komentarz
-
-
Ja to zanim ruszę zawsze z ok 10min poklekocze sobie w miejscu a to brama, garaż skrobanie, pakowanie gratów itd... Raz na żywca pocisłem nie to żebym pedał w podłogę ale spokojnie i powiem jedno idź pan w cholerę : :evil: - 1.9TDI ASV, olej pół syntetyk.
Druga Octa olej pełen syntetyk odpalam zapinam pasiory, panel od radia i w drogę nawet z 1min nie minie nim ruszę. Silnik 1.6BFQ i niech ktoś powie że -15 i ten silnik nie złapie temp to nie uwierzę bo u mnie łapie 90 stopni po 3-4km i nim dojadę do pracy ok 6km mam już super ciepło i 90stopni na szafie. Dodam iż grilla nie zasłaniałem a mam taką pokrywę plastikową przykręcaną. Auto posiada instalację gazową PRINS IV generacji i samo się przełącza na gaz jak złapie temp 40stopni (nie ma możliwości przełączenia ręcznie jak jest zimny) trwa to z 400~700m w zależności od temp panującej na dworku.Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
Dzisiaj w climatronicu ustawiłem temperaturę na 18 stopni, nawiew na 1 stopień i po około 5 km temperatura przekroczyła 50-60 stopni.
Przy włączonym ogrzewaniu na max. 10 km to za mało, żeby rozgrzać samochód.
Ja robię tak, odśnieżam autko, potem odpalam czekam około minutki i w drogę.
Pozdrawiam,
Radek... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...
Komentarz
-
-
Przy takich temperaturach to nawet silnik 1.6 nagrzewa się długo.
Dzisiaj po nocy przy temperaturze -12 stopni po 3km wskazówka była na 55 stopniach. 90 stopni mniej więcej po 7-8km. Jazda spokojna, prędkość 70-90km/h. Silnik pracuje max 30 sekund zanim ruszę, temperatura ogrzewania ustawiona na 20 stopni, 2 bieg dmuchawy.
Nie jest przypadlosc mojego egzemplarza bo ojciec ma taki sam silnik oraz ten sam styl jazdy i czas nagrzewania podobny.
Komentarz
-
-
adamn, zależy jaki 1.6 akurat te w 1.6BFQ bardzo szybko się grzeją. Gdzieś nawet tutaj było opisywane że ma jakiś tam układ zastosowany (chodzi o mały obieg wody) żeby szybciej się grzał. Powtarzam auto stało dzisiaj na dworze całą noc godz 11:00 -14stopni odpalam bez problemu pasy, radio i w drogę. Nie cały 1km i już wskazówka dyga w górę.
adamn, U ciebie -12 a u mnie -14 (godz. 11:00) a w nocy raczej bardziej nad ranem -22 :]
Bynajmniej ta sztuka z tym silnikiem 1.6BFQ grzeje się zaj... szybko.Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
Hehe. Jak kazdy swoje relacje opiesze to nam sie temacik rozbuja :lol:
No to może ja: Wczoraj godzina 22.00 po 5 godzinach stania na dworku wsiadam, -19, zapalam, czekam powiedzmy minutkę na pasażerów i ruszamy. Zacząłem patrzeć ostatnio (jak tu sobie piszemy) na to i zauważyłem, że przy moim stylu to 9-10 km trzeba żeby 90 weszło. Nazwijmy to w trasie.
Zamieszczone przez trytonpanowie robiłem wczoraj test godzina 21 temp -13 auto stało cały dzień otwarcie drzwi kluczyk w stacyjkę i dawaj jazda . Kurcze jak by to auto umiało mówić to bym się nie żle nasłuchał albo w ogóle bym kopa dostał za głupotę wszystko jęczy biegi nie można powiedzieć zeby płynnie chodziły co do tego żeby się szybciej rozgrzał w trakcie jazdy to powiem że sie nie rozgrzał bo gaz się tylko muska żeby coś z silnika nie wypadło . Podsumowanie JA TAM BĘDĘ ODPALAŁ SKROBAŁ USADZAŁ RODZINKĘ I DOPIERO RUSZAŁ
A przy okazji wyrażnie zauważyć sie da, że w mojej octavce skrzynia i inne podzespoły nie pracują z takimi wyraznymi oporami w takie mrozy. To mi sie podoba...fajne autko
Komentarz
-
-
Mam pytanie. Jeżdże oktawią II, która jest wyposażona w klimatronik i chciałbym się dowiedzieć, dlaczego po przejechaniu około 50 km wskaźnik temperatury dopiero wskazuje 90 stopni? Czy to ma coś wspólnego z klimatronikiem? I jak doprowadzić do tego, żeby silnik uzyskał szybciej temperaturę?win 1
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77jan Winiarczyk, jeśli jest bardzo zimno, a Ty masz ustawione ogrzewanie na wysoka temperaturę, to dla Climatronika to jest priorytetem, a nie rozgrzanie silnika - po prostu silnik jest wychładzany i znacznie wolniej się grzeje. Choć 50km to spory dystans... Obrazek
Ja próbowałem na klimatroniku i z "samym grzaniem" na 25 stopni ustawionym i specjalnej różnicy nie zauwazyłem. Do ok 10 km max.
Komentarz
-
Komentarz