Filtr czastek stalych DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przemogsxr
    Ambiente
    • 2012
    • 118

    [quote="sw29l"]
    Zamieszczone przez przemogsxr
    Mysle, ze temat DPF-a przerobilem dosc doglebnie... moja rada dla wszystkich ktorym dpf zaczyna sprawiac klopoty... odrazu wyciac. Nie bawcie sie w zadne wypalania serwisowe. To pomaga ale tylko na chwile. W moim przypadku filtr byl wypalany dwukrotnie. Kazda taka impreza kosztowala pare stowek. Po drugim czyszczeniu spalanie wzroslo o okolo 2 litry. Automatyczne wypalanie wlaczalo sie co okolo 20km. Kolejny minius to poziom oleju wzrastal az do momentu zapalenia sie czerwonej kontrolki oleju. Po podlaczeniu kompa wyskoczyl blad "niska jakosc oleju"... to juz byl sygnal zeby pozbyc sie problemu raz na zawsze. Filtr zostal usuniety a w elektronice porzadku pilnuje emutator. Calosc kosztowala mnie 1,5 tys. PLN. Bylo warto. A najlepsza "nagroda" czekala na mnie na Orlenie... srednie spalanie z jazdy po miescie wynioslo 5,9 (przed demontazem nawet i 8,6). Silnik 1.6TDI. Aktualny przebieg 223000km
    Mam kolege w servisie VW/Audi/Skoda i stwierdził, że DPF'y maja zywotnosć w servisowych papierach na

    180kkm, turbina 150kkm - oczywiscia oni wypalaja za 100euro i z mety idą do sprzedania te auta.[/quote
    Mi wlasnie problemy sie czaczely przy 180tkm a turbinka smiga nadal

    Komentarz

    • ketivv
      L&K
      • 2011
      • 1155

      Zamieszczone przez xtremesystems
      w dowodzie nie ma napisane ze to euro 5 wiec kto sprawdzi na drodze jakie euro powinnismy miec.
      to ze kopci ? przecie 90% diesli w polsce kopci
      np. po numerze VIN

      która np. Skoda wyprodukowana po 2010 nie miała DPF ?

      Komentarz

      • yunior81
        RS
        • 2010
        • 1657
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez xtremesystems
        trzeba zapytac kolegi goodhope. bo pewnie jak robi czipa to i wywala dpfy bez zadnych emulatorów . takie rozwiazanie jest najlepsze. ja tez mam zamiar dpf wypieprzyc w kosmos.

        w dowodzie nie ma napisane ze to euro 5 wiec kto sprawdzi na drodze jakie euro powinnismy miec.
        to ze kopci ? przecie 90% diesli w polsce kopci.
        Za mało jeździsz po Europie dlatego pewnie myslisz o wycieciu filtra. Z drugiej strony auto z nowym dieslem kupowałeś chyba swiadomie.....

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          Za co kasuja 100€ za wypalenie :lol:

          Przeciez to VCDSem da sie zrobic
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • xtremesystems
            RS
            • 2010
            • 2254
            • Hyundai

            Zamieszczone przez yunior81
            Zamieszczone przez xtremesystems
            trzeba zapytac kolegi goodhope. bo pewnie jak robi czipa to i wywala dpfy bez zadnych emulatorów . takie rozwiazanie jest najlepsze. ja tez mam zamiar dpf wypieprzyc w kosmos.

            w dowodzie nie ma napisane ze to euro 5 wiec kto sprawdzi na drodze jakie euro powinnismy miec.
            to ze kopci ? przecie 90% diesli w polsce kopci.
            Za mało jeździsz po Europie dlatego pewnie myslisz o wycieciu filtra. Z drugiej strony auto z nowym dieslem kupowałeś chyba swiadomie.....
            nie jezdze po europie . wiec wywalic moge

            [ Dodano: Pią 23 Lis, 12 20:04 ]
            Zamieszczone przez ketivv
            Zamieszczone przez xtremesystems
            w dowodzie nie ma napisane ze to euro 5 wiec kto sprawdzi na drodze jakie euro powinnismy miec.
            to ze kopci ? przecie 90% diesli w polsce kopci
            np. po numerze VIN

            która np. Skoda wyprodukowana po 2010 nie miała DPF ?
            moja jest z 2010 . wiec i tak nie wiedza

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              Ale rurki ma na wprost, a nie w dol jak w kopciuchu
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • xtremesystems
                RS
                • 2010
                • 2254
                • Hyundai

                a wlasnie ze nie .w fabii jest do dołu

                Komentarz

                • ketivv
                  L&K
                  • 2011
                  • 1155

                  przecież w dzisiejszym świecie bez najmniejszego problemu można to sprawdzić
                  jest choćby w Polsce CEPiK i zapewne tam się znajdzie jakiś wyciąg z homologacji auta

                  Komentarz

                  • xtremesystems
                    RS
                    • 2010
                    • 2254
                    • Hyundai

                    czy sprawdzał was kiedys pan wladza pod kontem dpf w cepiku??

                    Komentarz

                    • sw29l
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 209

                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Za co kasuja 100€ za wypalenie :lol:

                      Przeciez to VCDSem da sie zrobic
                      To tanio, samo podpięcie pod VAG'a to 70€- mowa o servisie, gdzie i tak nic nie pomogą.
                      Są też warsztaty co to wykonają za 40€ ale jest ich jak na lekarstwo.

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        Zamieszczone przez sw29l
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Za co kasuja 100€ za wypalenie :lol:

                        Przeciez to VCDSem da sie zrobic
                        To tanio, samo podpięcie pod VAG'a to 70€- mowa o servisie, gdzie i tak nic nie pomogą.
                        Są też warsztaty co to wykonają za 40€ ale jest ich jak na lekarstwo.
                        70euro to tak jak u nas 70zł, obawiam się że w naszym ASO więcej kasują za podpięcie vaga niż te 70zł nie mówiąc o wypaleniu DPFa
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • xtremesystems
                          RS
                          • 2010
                          • 2254
                          • Hyundai

                          masakra panowie. ostatnimi dniami auto palilo mi po 7-7,5 L w miescie.
                          przedwczoraj przegonilem auto za miastem .. dzisiaj rano po miescie jadac normalnie a czasem butujac 5,9

                          widac ze dpf sie przedmuchał\
                          na wiosne idzie w pizdu bo tylko auto choruje przez to gowno. a podczas wypalania jakiejs trzesiawki dostaje

                          [ Dodano: Sob 24 Lis, 12 16:13 ]
                          dzwonilem do kolegi goodhope do pleszewa z pytaniem o chip i wycinanie dpf.
                          1000zlotych wywalenie DPF
                          1200 chip

                          widac ze czlowiek podchodzi do tego profesjonalnie,
                          trzeba zostawic na trzy dni auto.
                          1 dzien wywalenie fizyczne fitra.
                          1 dzien wywalenie programowe filtra plus testy
                          1 dzien chip + testy

                          Komentarz

                          • sw29l
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 209

                            Zamieszczone przez piramida
                            Zamieszczone przez sw29l
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Za co kasuja 100€ za wypalenie :lol:

                            Przeciez to VCDSem da sie zrobic
                            To tanio, samo podpięcie pod VAG'a to 70€- mowa o servisie, gdzie i tak nic nie pomogą.
                            Są też warsztaty co to wykonają za 40€ ale jest ich jak na lekarstwo.
                            70euro to tak jak u nas 70zł, obawiam się że w naszym ASO więcej kasują za podpięcie vaga niż te 70zł nie mówiąc o wypaleniu DPFa
                            Dokladnie.

                            [ Dodano: Sob 24 Lis, 12 18:56 ]
                            Zamieszczone przez xtremesystems
                            masakra panowie. ostatnimi dniami auto palilo mi po 7-7,5 L w miescie.
                            przedwczoraj przegonilem auto za miastem .. dzisiaj rano po miescie jadac normalnie a czasem butujac 5,9

                            widac ze dpf sie przedmuchał\
                            na wiosne idzie w pizdu bo tylko auto choruje przez to gowno. a podczas wypalania jakiejs trzesiawki dostaje
                            Ja mam tak samo, leje na to, nic nie wycinam, na wiosnę auto do żyda i wezmę chyba 1.4 TSI

                            PS. Zastanawia mnie czy 1.2 TSI w kombi to dobry wybór?

                            Komentarz

                            • ged
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 144

                              W temacie filtra DPF i moich doświadczeń odsyłam tutaj:


                              Mam nadzieję, że komuś pomoże w podjęciu odpowiednich kroków. Nie zawsze wina leży po stronie DPF.

                              Komentarz

                              • badboyblu
                                Drive
                                • 2013
                                • 81

                                czy taki filtr mozna dolozyc do samochodu ktory go nie mial wogole ? chodzi o moja octafke silnik AHF ,rok 99/00 , wiecej przebywam w Monachium niz w domu dlatego mysle o dolozeniu filtra wzgledem tych zakichanych plakietek, albo tylko chwilowo zalozyc zeby tylko plakietke dali pozniej zdjac jesli da sie to ile to moze mnie kosztowac ?
                                antyradar Escort Redline

                                Komentarz

                                • Enriquez
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7685
                                  • Superb III (3V3)

                                  naklejka zależy od homologacji auta - jak dołożysz filtr, musiałbyś go od nowa homologować IMHO
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • kmink
                                    L&K
                                    • 2007
                                    • 1360
                                    • Superb III (3V3)

                                    Zamieszczone przez Enriquez
                                    naklejka zależy od homologacji auta - jak dołożysz filtr, musiałbyś go od nowa homologować IMHO
                                    noo nie do końca :wink:
                                    zakładasz filtr dedykowany do konkretnego auta/silnika a producent już zadbał o wszystkie papierki potrzebne do tego aby nie trzeba było nic dalej rzeźbić...oczywiście na różnych rynkach są różne wymagania i certyfikaty i może się zdarzyć że w jakimś kraju DPF nie będzie uznany za DPF bo producent nie posmarował komu trzeba i nie dostał homologacji...

                                    Dokładany DPF zabierze jakieś 10-20Hp w zależności do jakiego auta się to włoży...

                                    Swoją drogą to te dokładane filtry to pic na wodę...
                                    Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                    https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                    www.tuneforce.pl
                                    www.dpfserwis.pl

                                    Komentarz

                                    • Enriquez
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7685
                                      • Superb III (3V3)

                                      w przypadku kolegi badboyblu, ciężko mówić o homologacji z DPF w 99 roku w O1...
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz


                                      • badboyblu, mam auto z niemiec rok 2001 i mam dolozony filtr dpf, na szybie po poprzednim wlascicielu naklejke z EURO 4 zielona, wiec da sie pewnie. Filtr tej firmy http://www.hjs.com/index.php

                                        Zamieszczone przez kmink
                                        Dokładany DPF zabierze jakieś 10-20Hp w zależności do jakiego auta się to włoży...
                                        moja jezdzi normalnie

                                        PS. wiem ze to nie taki sam filtr jak fabryczne i szczerze to cholera wie czy w puszce cos jest, ale fakt jest taki ze od dolu jest pucha, norma na szybie i jak juz wiele razy pisalem przy okazji, auto nie kopci tak jak powinno w tym wieku :wink: nawet zapach spalin jest jak z nowszej generacji diesla :lol:

                                        Komentarz

                                        • kmink
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1360
                                          • Superb III (3V3)

                                          To są filtry częściowo przepuszczalne, motujemy takie głównie do samochodów dostawczych i zawsze klient marudzi że fura słabiej jedzie, hamowaliśmy i się potwierdzało. U mojego brata w Focusie 1.8, HJS zabrał 15hp...wiedź na rolki i zobacz co wyjdzie :wink:

                                          Te filtry nie wyglądają tak jak normalne filtry montowane seryjnie, to są filtry metalowe :wink: nie ma żadnych czujników, procesów regeneracji, sadza neutralizuje się w procesie termo-chemicznym...oczywiście tylko jakaś jej cześć, reszta wylatuje na zewnątrz :wink:

                                          W środku wyglądają tak jak na fotce na stronie HJSa:

                                          Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                          https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                          www.tuneforce.pl
                                          www.dpfserwis.pl

                                          Komentarz


                                          • kmink, w takim razie moja puszka musi byc pusta bo auto jedzie normalnie, zreszta porownanie z roznymi samochodami miewam jak kazdy na drodze bardzo czesto. Napewno w srodku nie jest to taki filtr jak fabryczny, bo moj sie nie zapycha :wink: jednak wychwytuje sporo sadzy, ale ogolnie mnie to lotto, musze zdaje sie go kiedys wyciac i zobaczyc z ciekawosci czy cos tam jest :szeroki_usmiech
                                            To mowisz ze w razie czego mozna smialo go haratac, zadnych bledow nie powinno wywalic?!

                                            Komentarz

                                            • r2r
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 4721
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez xtremesystems
                                              na wiosne idzie w pizdu bo tylko auto choruje przez to gowno
                                              Zamieszczone przez sw29l
                                              Ja mam tak samo, leje na to, nic nie wycinam, na wiosnę auto do żyda i wezmę chyba 1.4 TSI
                                              ...a mógł Niemiec w Polaku mieć takiego dobrego klienta na lata ze sprawdzoną jednostką, to wolał wylizać dupsko Brukseli...jeszcze przybędzie takich opinii ja dwie powyższe za rok-dwa
                                              Artur

                                              Komentarz

                                              • kmink
                                                L&K
                                                • 2007
                                                • 1360
                                                • Superb III (3V3)

                                                Golas27 to maszy wyjątkowe auto albo po prostu dla VAGa 1.9TDI zrobili lepsze wyliczenia niż dla 2.5 czy merca, których montujemy średnio 1-2 w miesiącu :wink:
                                                Nie napisałem że filtr nie łapie sadzy ;-) neutralizuje sadze...jakieś 50%...

                                                Tutaj nie ma żadnego procesu wypalania(sadza neutralizuje się już przy ok 300-400C czyli podczas normalnej eksploatacji), nie ma oczujnikowania i może taki filtr sobie zakładać i wyciągać z samochodu bez najmniejszego problemu...
                                                Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                                https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                                www.tuneforce.pl
                                                www.dpfserwis.pl

                                                Komentarz

                                                • parasite
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1368

                                                  Mam takie pytanie odnośnie tych dokładanych filtrów. Byłem ostatnio za wałbrzychem oglądać A4 z 2003r. silnik AVF. Auto z Niemiec i ma zieloną naklejkę i okazuje się, że z dołożonym DPFem. Troszkę mnie to zdziwiło, bo jak gościu dał w palnik to poszła czarna chmura z rury Sprzedawca twierdzi że to dlatego, ponieważ auto długo stało. Jak poszła chmura to domyślam się, ze to pewnie jest ten dokładany bezobsługowy DPF, bez tej całej elektroniki czyli też bez wad w postaci zwiększonego zużycia paliwa i wkurzającego czekania, aż filtr skończy się wypalać. Pytanie brzmi czy w przypadku takiego "bezobsługowego" DPFa też trzeba używać olei Low Saps czy można stosować standardowe porządne oleje z normą 505 01?
                                                  AGR 112KM, 232Nm
                                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                  Komentarz


                                                  • parasite, moze to zalezy od auta, ale uwierz, ze u mnie kopcenie na czarno ujrzec to naprawde rzadkosc, nie wiem moze poprostu silnik w dobrym stanie, tylko przebieg przeszlo 270kkm.
                                                    Co do oleju to jak kupilem tez mnie ten temat meczyl, jednak koniec koncow posluchalem speca Paulo i zalalem zwyklym z norma i wszystko gra!

                                                    ps.moze faktycznie auto bylo zastane i zakopcilo...ja z tym wynalazkiem dolozonym nie mam problemow tak jak to bywa z fabrycznymi.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...