zamarzłam :((((

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mariobros
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 551

    No niestety...

    Zamieszczone przez BaPit
    Zamieszczone przez Tymon
    Miodzio :szeroki_usmiech
    Życzę udanej eksploatacji 8)
    E(...)zimowy płyn do spryskiwaczy zamarzł (qfa, nie zwróciłem uwagi, że jest tylko do -20 ops: )(...)

    Pozdrawiam!
    Bartek
    Z tym płynem do spryskiwaczy... Mam nadzieję, że nic nie rozwali. U mnie pewnie na bank zamarzł, nie próbowałem, co prawda, ale nie trzeba próbować, aby wiedzieć....
    Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
    Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

    Komentarz

    • BaPit
      Rider
      S_OCP Member
      • 2004
      • 630

      Re: No niestety...

      Zamieszczone przez mariobros
      Z tym płynem do spryskiwaczy... Mam nadzieję, że nic nie rozwali. U mnie pewnie na bank zamarzł, nie próbowałem, co prawda, ale nie trzeba próbować, aby wiedzieć....
      To mnie też nieco zaniepokoiło. Na wszelki wypadek poluzowałem "zatyczkę" - choć i tak pod wpływem ciśnienia by się otworzyła - ale to nie rozwiązuje problemu, bo są jeszcze przewody i dwie pompki. Dziś auto przekazałem mojej lubej, by w pracy zaparkowała je w ogrzewanym garażu - wieczorem wypsikam to gówno, wleję coś o wyższej wytrzymałości i może trochę spirytusu dodam - będzie walić, ale większa szansa, że nic nie pierdyknie...

      Pozdrawiam,
      Bartek
      była mocna Octa, a jest konik
      Greckie Delikatesy

      Komentarz

      • RomanS
        Elegance
        • 2004
        • 804

        A mnie niestety się nie udało, mimo, że to benzyna. -25 oC, samochód stał na parkingu od piątkowego popołudnia. Rozrusznik kręcił, silnik próbował (wyglądało to jak diesel bez świec żarowych), potem zapalała się kontrolka oleju więc nie chcąc ryzykować pracy turbiny na sucho dałem spokój. Próbowałem kilka razy, zawsze to samo, więc dałem spokój i czekam na ocieplenie
        No więc musiałem awaryjnie odpalić 12 letniego Passata 2E, stał prawie tydzień obok Octavii, akumulator 4 letni (Octa 0.5 roku) no i proszę - odpalił od dotknięcia kluczyka. Co to się porobiło ? :?
        Swoją drogą - dlaczego benzynowa Octavia nie odpala ?
        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

        Komentarz

        • perfex
          L&K
          • 2005
          • 1117

          Zamieszczone przez RomanS
          Swoją drogą - dlaczego benzynowa Octavia nie odpala ?
          Moja 1.8T - bez problemu k . Ciezej krecil niz normalnie ale za 1 razem zapalil. Termometr pokazal -25 a chwile potem nawet -26, pieeknie..
          Pozdrawiam
          perfex

          Octavia HTP

          Komentarz

          • amrys
            Classic
            • 2006
            • 10

            a u mnie -35!!!! kręci ale .... niestety maź...... zaczekam do -25

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              Re: Uff...

              Zamieszczone przez mariobros
              Aha, w aucie była butelka z Xeramic Diesel Protector (niemal cała, bo tego się dużo nie dodaje do ON). Zgadnijcie, co było w butelce... Gęsta galareta, która się nie poruszała :shock: Zastanawiam się teraz nad tym, czy to Xeramic zapobiega wytrącaniu parafiny z ON, czy też ON zapobiega zamienianie Xeramica w galaretę :lol
              :rofl może to jednak dobrze, że nie zdecydowałem się na zakup tego dodatku, pomimo, że tylko taki był dostępny na stacjach...

              płyn do spryskiwacza Shella zamarzł mi wczoraj na trasie :evil: gówno... Castrol nie zamarzał w takiej tamperaturze :?

              Octa odpaliła po całej nocy od kopa, ale klekot az ptaki z drzewa spłoszył :lol: :lol: :lol:

              a to dzisiaj pod praca o 8:30 :wink:
              Załączone pliki
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • lukaskolo
                Classic
                • 2006
                • 10

                U mojej dziewuszki pod domem bylo -23,5. Stal caly dzien na mrozie. Wieczorem odpalilem za pierwszym razem. Kontrolka oleju sie zapalila, odczekalem chwilke, odpalilem ponownie i juz bylo ok Po drodze sie zagrzał i dojechalem normalnie do domku, ogrzewanego garażu...

                Komentarz

                • Kmab
                  Rider
                  • 2005
                  • 269

                  U mnie strasznie "chechłał" ostanio silnik, ale odpalił. Trochę musiałem pokręcić niestety. (chyba za trzecim obrotem wału zaskoczył). Już myślałem że nie da rady.
                  Co do ogrzewania, to niestety mam to samo co u i nnych dieslowców. Strasznie denerwujące
                  Z zazdrością spoglądam na kolegę, który ma Passata 1.8T, który ma ciepło w aucie i dmucha na full a, silnik mu się nie oziębia.
                  Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                  Komentarz

                  • yyahyoo
                    Ambiente
                    • 2005
                    • 200

                    brrrrrrrrr........ zimno :mikolaj

                    no i moja skodzianka ma już nowy akumulatorek :szeroki_usmiech Bosh Silver 75 Ah podobno ma być dobry, ale zobaczymy jak to będzie :twisted:

                    dzisiaj rano - 26,5* - Octa z nowym akku - kręciła kręciła kręciła i w końcu niechetnie zapaliła : a już miałam watpliwości ...
                    oczywiście razem z silnikiem zapaliła się też kontrolka od płynu chłodzącego (zawsze się zapala jak tylko jest zamrozony silnik... :? - co z tym zrobić??? płynu jest OK, to chyba nie to ....)
                    w każdym razie dziwnie odpalała - najpierw długie kręcenie, potem jakby zaczynała łapać i coraz szyyyybcieeeej, szyyyybcieeej, szyybcieej, szybciej, aż w końcu zaskoczyła ... tez tak macie???
                    yyahyoo

                    Komentarz

                    • Zibi
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 491

                      Hello

                      Moj niestety nie dal dzisiaj rady :cry:.
                      Jeszcze w sobote udalo mi sie go odpalic bez problemu. Przejechalem sie po miescie, odwiedzilem pare miejsc i myslalem, ze nie bedzie zle.
                      Wczoraj wieczorem chcialem zrobic powtorke z rozrywki - nie dalo rady, aku byl za slaby i nie byl w stanie krecic.
                      Umowilem sie dzisiaj z Xekonem na poranny rozruch.
                      Po 10 min ladowania akumulator nadal wykazywal slabe oznaki zycia .
                      Widzac, ze potrzeba dluzszego ladowania zrezygnowalismy i Xekon podrzucil mnie do roboty.
                      Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc i podwozke.

                      Dzisiaj zamierzam wyrwac skads prostownik i podladowac aku przez noc.

                      Pozdrawiam
                      Zibi

                      Komentarz

                      • MZD
                        Ambiente
                        • 2004
                        • 242

                        Zamieszczone przez kodyzak
                        Zamieszczone przez mariobros
                        Aha, w aucie była butelka z Xeramic Diesel Protector (niemal cała, bo tego się dużo nie dodaje do ON). Zgadnijcie, co było w butelce... Gęsta galareta, która się nie poruszała :shock: Zastanawiam się teraz nad tym, czy to Xeramic zapobiega wytrącaniu parafiny z ON, czy też ON zapobiega zamienianie Xeramica w galaretę :lol
                        U mnie też galareta w butelce Xeramic. Przypuszczam, iż jego działanie polega na wchodzeniu w rekację z innymi związkmi. Znalazłem kartę produktu i okazało się, że głównym składnikiem Xeramic jest ... ropa naftowa (90%)
                        Miałem z tym płynem to samo, po wstawieniu do ciepłego pomieszczenia galareta się rozpuszcza. Póki co to przy -28 C samochodzi odpala, więc chyba zdaje egzamin (pomaga nawet przy -40 C).
                        Tylko że temperaturka wg niektórych prognoz może spaść poniżej - 35 C na wschodzie kraju w sobotę...
                        Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

                        Komentarz

                        • Staszek20vt
                          Rider
                          • 2005
                          • 257

                          W nocy z niedzieli na poniedziałek jechałem z Wrocławia do Bydgoszczy, to mimo że dmychawa temperaturę miała ustawioną na maxa to przy zmianie nawiewu z szyb na nogi, szyby boczne zamarzały od środka :shock: - temperatura płynów 90 st. a temp na zewnątrz dochodziłą czasami do -28,5st. ,ale karton-reflex :lol: przed chłodnicą wsadzony k i działa
                          Powered by DynoSoft
                          286 KM i 549 Nm
                          www.leonclub.pl

                          Komentarz

                          • Lukasso
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 611

                            hmm

                            moja skodzia pali za pierwszym razem trochę trzeba ja pokręcić tak z 3 sekundy ale pali, kumpel mówi ze to przez zagęszczony olej musi się trochę wszystko rozbrykać, paliwo bp ultimate+dodatek Shell'a

                            Komentarz

                            • bendi
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 465

                              Zibi,
                              Hello

                              Moj niestety nie dal dzisiaj rady .
                              to dziwne ile masz nalatane? mój zapalił bez problemu (było -26 stopni). Fakt, że przez chwilę nierówno chodził - pewnie przez paliwo. Wszystkim proponuję (przynajmniej w TDI) brać na wstrzymanie z ogrzewaniem, ja daję dmuchawę na jedną kreskę, i po 3 km spokojnej jednostajnej jazdy (około 2000 obr./min.) miałem 60-70 stopni :shock: , podkręciłem wiatrak na 3 kreski. Więc warto na początku się wstrzymać a w efekcie i tak szybciej jest ciepło, polecam.

                              PS mam climatronic

                              EDIT: nic nie dolewam do ON (Ultimate BP - aktualnie)
                              Outlander
                              była OII 4x4 BMM
                              już nie ma Octa ASZ super fajna była

                              Komentarz

                              • arci9
                                RS
                                • 2004
                                • 2007

                                Zamieszczone przez Bendi
                                3 km spokojnej jednostajnej jazdy (około 2000 obr./min.) miałem 60-70 stopni , podkręciłem wiatrak na 3 kreski.
                                Z zapaleniem nie miałem problemówm, bo auto garażowane )rano-9stopni) i silnik nawet równo chodził, ale....

                                Pełne 90 stopni płynu chłodzącego uzyskałem....po 50 km!!! :evil:

                                Ciepło ustawione standardowo na 18 i wiatrak prawie na full bo mi szyby zaczeły zamarzać....z tym żę rano temp na Climatronicu...-31,5 stopni, w samej wawie jak już dojechałem wzrosła do -23 stopni :wink:

                                Komentarz

                                • Qulek
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 1630
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  Panowie dodajecie jakieś dodatki do paliwa.. nasza czeszka dzis powiedziała zeby jej 3 razy swiece zagrzac..odpalila i odrazu na 1100 tys obr poszla i tak stala chwilke.. jak odpalalismy bylo -23 .. moj samochod nie odpalil (poczciwy Fiacior 126p).. czekam na ojca z akumulatorem z jakimś konkretnym pradem rozruchowym i z nowymi swiecami i bedziemy walczyć.. :szeroki_usmiech
                                  BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                                  Było O1 jest O3

                                  Komentarz

                                  • Jackal
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 758

                                    ja w sobote przy -28 i calej nocy pod golym niebem dopiero za 5 razem, ale udalo sie ( ale musialem depnac gaz do podlogi)

                                    ON zwykly shell bez dodatkow.
                                    bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                                    Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                                    Perfect service by DobryGrzesWawa

                                    Komentarz

                                    • Qulek
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 1630
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      Pytam dlatego ze ojciec sie pytał na BP to powiedzieli że ultimate diesel jest do -28 a potem róbta co chceta.. i chcemy coś dodac zeby sie parafina nie pojawiła..
                                      BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                                      Było O1 jest O3

                                      Komentarz

                                      • chester121
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1053

                                        podczas uruchamiania i tak jest wylaczony pedal gazu nie wazne czy deptasz w niego czy tez nie autko i tak odpali po swojemu
                                        gaz sie wlaczy dopiero po chwili od zalaczenia silnika

                                        Komentarz

                                        • BaPit
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 630

                                          Zamieszczone przez chester121
                                          podczas uruchamiania i tak jest wylaczony pedal gazu nie wazne czy deptasz w niego czy tez nie autko i tak odpali po swojem gaz sie wlaczy dopiero po chwili od zalaczenia silnika
                                          z tym, że nie dotyczy to Octavii z gazem na linkę k

                                          Pozdrawiam!
                                          Bartek
                                          była mocna Octa, a jest konik
                                          Greckie Delikatesy

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            Zamieszczone przez Qulek
                                            Panowie dodajecie jakieś dodatki do paliwa..
                                            nie dodaje nic, na "moim" statoilu jest ropa do -38, co pewnie jest prawda, bo odpalam jak na razie (w kazdym razie do -27 jeszcze nic mi nie pozamarzalo ), wiec nie wiedze sensu czegokolwiek dolewac.
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • mariobros
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 551

                                              Zadzwoniłem z ciekawości...

                                              ...do firmy rozprowadzającej Xeramic Diesel Protector. I czego się dowiedziałem. Otóż wedle zapewnień menedżera ds produktu, na nowszych butelkach z preparatem podobno jest wyjaśnione o co chodzi z tą zamianą preparatu w galaretę przy niskich temperaturach. To jest zjawisku naturalne wynikające z faktu, że preparat jest bardzo skoncentrowany. Niemniej, po dodaniu do ON na skutek reakcji chemicznej powstaje mieszanina odporna na temperatury właśnie do mniej więcej -40 stopni C. Preparatu nie należy dodawać do ON gdy ma postać galarety, należy wcześniej doprowadzić do jego upłynnienia. To tyle tytułem wyjaśnienia. Jak dla mnie, to ten preparat działa, a przynajmniej nie przeszkadza w niczym, bo dawniej escort 1.8 TD, a teraz skodzina dają radę w czasie mrozów
                                              Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                                              Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                                              Komentarz

                                              • kodyzak
                                                Classic
                                                • 2005
                                                • 39

                                                Trochę poszperałem i się dowiedziałem:

                                                Informacje uzyskane z www:
                                                Statoil: twierdzą, że ich olej napędowy jest przystosowany do pracy w temperaturze –20 stopni. Tzw. paliwo arktyczne (-36 stopni) jest dostępne tylko na nielicznych stacjach na wschodzie kraju - nie ma go w Warszawie.
                                                PKN Orlen: ma być ponoć do -25 stopni.

                                                Informacje uzyskane na infoliniach:
                                                Shell: -26 to ma być ponoć norma, ale może być więcej bezwzględnie czyli mniej względnie nawet -36.
                                                BP: -20 ale może być więcej bezwzględnie czyli mniej względnie.
                                                Lotos: od –24 do –34 na stacjach własnych
                                                NESTE - niezależnie od stacji powinno być paliwko z temperaturą blokowania zimnego filtra do -38 stopni.

                                                Na Shellu, na BP i w Lotosie powiedzieli że należy przed zatankowaniem sprawdzić certyfikat jakości, który jest na stacjach udostępniany. Po prostu na różnych stacjach może być różnie. Na BP od razu gość mi poradził dolewanie jakiegoś uszlachetniacza niezależnie od certyfikatu (nie są więc chyba pewni jakości tych swoich paliw).

                                                Te temperatury to są temperatury blokowania zimnego filtra paliwa. W Octaviach mamy podgrzewane filtry (jeśli się mylę proszę żeby mnie ktoś z kolegów poprawił) i jeśli paliwko jest np. –20 to powinniśmy móc jeździć nawet do –25 (jak na dzisiejsze warunki to byłoby trochę mało).

                                                Przyjemnego tankowania życzę

                                                Komentarz

                                                • Bonus
                                                  Ambiente
                                                  • 2005
                                                  • 249

                                                  a jednak dzisiaj swoje 1.6 odpaliłem bez problemu tylko dziś dużo słońca i jest jakieś -15

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    Zamieszczone przez kodyzak
                                                    Trochę poszperałem i się dowiedziałem:

                                                    Informacje uzyskane z www:
                                                    Statoil: twierdzą, że ich olej napędowy jest przystosowany do pracy w temperaturze –20 stopni. Tzw. paliwo arktyczne (-36 stopni) jest dostępne tylko na nielicznych stacjach na wschodzie kraju - nie ma go w Warszawie.
                                                    no to albo moi klamia, albo cos tam, bo stacja twierdzi, ze ma paliwo do -38 i jak na razie odpalam, jak mowilem wczesniej, bez zadnych dodatkow, po nocy, gdzie temperatura spada do prawie -30 stopni. :roll:
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...