Jasne, masz rację, jest cieplej... Ale ta tektura naprawdę działa. Rozumiem, że analizując sposób działania małego i dużego obiegu można podważać sens jej istnienia :lol: Najważniejsze, że działa. Swoją drogą interesujące jest, przynajmniej dla mnie, że nagrzewnica powietrza puszczanego do kabiny jest tak bardzo wydajna energetycznie, że włączenie jej powoduje bardzo szybkie ochłodzenie silnika. np na postoju, czy w korku, tektura już "nie ma nic do gadania" i silnik ochładza się. :roll: Dziwi mnie to, bo jeżdżąc do tej pory tylko autami benzynowymi nigdy nie obserwowałem takiego zjawiska
Znalazłem informację o prostej rozbudowie Webasto w TDI. Podobno najtaniej rozbudowa ta wychodzi w AGR'ach, bo jest tam elektryczna pompa wody. za 800 pln można rozbudować do pełnej postojówki wtedy. Dodatkowo dowiedziałem się, ze w AGRach pompa ta służy też do odprowadzania ciepła z turbiny do kabiny. Wygląda na to, że w AGRach powinno być cieplej przy szybszej jeździe :-)
A skad to takie rewelacyjne informacje? :shock: :roll:
[ Dodano: 25 Sty 2006 01:43 pm ]
Zamieszczone przez Perfee
Jasne, masz rację, jest cieplej...
I to jest jedyne wytlumaczenie "zadzialania" tektury.
Zamieszczone przez Perfee
Dziwi mnie to, bo jeżdżąc do tej pory tylko autami benzynowymi nigdy nie obserwowałem takiego zjawiska
Silnik diesla ma wieksza sprawnosc, a co za tym idzie jest "zimniejszym" silnikiem.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
a zauwazyles ze on to pisal wczoraj ? u mnie w poniedzialek i wtorek bylo porwnywalnie zimno (ponizej -20) a dopiero dzisiaj (sroda) bylo faktycznie duzo cieplej (~10 stopni)...
Perfee - Ty masz zdaje sie OII, a wiec zaslaniajac chlodnice, zasalaniasz jednoczesnie intercooler.
O ile zasloniecie chlodnicy wody powinno guzik dac (jak pisze Purchawa), o tyle zasloniecie intercoolera daje wlasnie efekt szybszego nagrzewania sie silnika.
A skad to takie rewelacyjne informacje? :shock: :roll:
Które?
O webasto - od człowieka który to montuje.
Jest w stanie po numerze VIN stwierdzić, czy jest webasto bazowe w samochodzie i czy będzie wtedy potrzebna tylko rozbudowa (800 PLN), czy montaż całości (2500 PLN).
Podobno webasto bazowe było montowane tylko w niektórych modelach i dotyczy to tylko TDI (od 1999 roku)
Dzis rano mialem -15. Wsiadlem odpalilem, pochodzil ze dwie minuty jak codzien na odrapania szyb otwarcie zamkniecie bramy. Tektura wlozona. Przejechalem jakies 4,5km w tym ze dwa razy stalem na swiatlach kolo 1minuty i silnik mial rowne 90'C. Oczywiscie ogrzewanie bylo na OFF. Przy 90'C wlaczylem ogrzewanie i juz nic nie dyglo w dol.
Ale jak ja mam marznac, tak ze kierownicy nie da sie dotknac to dziekuje. A w rekawiczkach nie lubie jezdzic.
tylko teraz, to chyba duża sztuka kupić jakiś dodatek do paliwa. Podobnie jest z odmrażaczami do zamów. Kolega przejeździł z 15stacji benzynowych i nie było w końcu wylądował u mnie (miałem do bagażnika na narty)
Kmab, z caly szacunkiem ale niech majster idzie i zweryfikuje swoja wiedze.
Jednyny znany mi TDI w ktorym jest elektryczna pompa wody, to V10. Ale tam sa one dwie, jako dodatkowe.
[ Dodano: 25 Sty 2006 08:59 pm ]
Zamieszczone przez Perfee
Twardo stoisz przy swoim :lol: Wczoraj zainstalowałem tekturę, a cieplej jest dzisiaj :diabelski_usmiech Ważne, że jestem zadowolony
Faktycznie nie zauwazylem, ze masz O2 i tak naprawde zasloniles IC, stad i moze faktycznie szybciej sie nagrzewac.
Co do zaslaniania chlodnicy to nie ma ono sensu, gdyz chlodnica jest wlaczana do obiegu, po osignieciu pewnej temp silnika. ZTCW to 57C.
"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść" STOP ECO-TERRORISM!
ale pomijajac FMIC w O2, nie uwazacie, ze zimne powietrze wpadajace bez ograniczen do komory silnika jest niebagatelnym czynnikiem chlodzacym, zwlaszcza jak bylo tak kurewsko zimno jak ostatnio i tektura moze jednak troche pomoc? :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Co do zaslaniania chlodnicy to nie ma ono sensu, gdyz chlodnica jest wlaczana do obiegu, po osignieciu pewnej temp silnika. ZTCW to 57C.
powiem tak... terefere :terefere zamiast teoretyzowac zakasałbyś rękawy, wziął kawał tektury i sprawdził :P jak ja :zlosnik: i już jej nie wyjmę 8) bo dzisiaj wprawdziwe było tylko -11 jak jechałem do pracy, ale 90 stopni osiągniętego w takim tempie to dawno nie widziałem k
powiem tak... terefere :terefere zamiast teoretyzowac zakasałbyś rękawy, wziął kawał tektury i sprawdził :P jak ja :zlosnik: i już jej nie wyjmę 8) bo dzisiaj wprawdziwe było tylko -11 jak jechałem do pracy, ale 90 stopni osiągniętego w takim tempie to dawno nie widziałem k
Które?
O webasto - od człowieka który to montuje.
Jest w stanie po numerze VIN stwierdzić, czy jest webasto bazowe w samochodzie i czy będzie wtedy potrzebna tylko rozbudowa (800 PLN), czy montaż całości (2500 PLN).
Podobno webasto bazowe było montowane tylko w niektórych modelach i dotyczy to tylko TDI (od 1999 roku)
O pompie w AGR od znajomego majstra
:wink:
IMO obaj są w błędzie : aż do momentu wprowadzenia OII w żadnej Skodzie (chodzi mi o nowe modele typu Octa, Fabia i Superb) nie było fabrycznie montowane webasto więc może sobie sprawdzać VIN'y do usranej śmierci. W żadnym AGR'ze w Skodzie nigdy nie było fabrycznie elektrycznej pompki wody.
[ Dodano: Sob 28 Sty, 06 11:38 ]
Zamieszczone przez pantol
MAm je od nowości (czyli od lipca 2003r) - oryginalna Varta. Jeśli tak to jakie aku polecacie do OCty 1,9 TDI (ktoś tu pisał o Centrze Futura) Czy "toto" pasuje do Octy hot-swap? A może coś innego?
P.S. Przy wyjmowaniu aku przy -30 st C popękały mi prawie wszystkie plastyki obudowujące go. Kruszyły się jakby miały ze 20 lat
Zmierz wysokość Twojego akumulatora - nie wiem dlaczego ale dla niektórych Octavek katalog podaje akumulator obniżany (175mm wysokości zamiast 190mm). Jeśli masz 190mm to wchodzi plug&play, jeśli 175mm to trzeba przymierzyć.
IMO obaj są w błędzie : aż do momentu wprowadzenia OII w żadnej Skodzie (chodzi mi o nowe modele typu Octa, Fabia i Superb) nie było fabrycznie montowane webasto więc może sobie sprawdzać VIN'y do usranej śmierci. W żadnym AGR'ze w Skodzie nigdy nie było fabrycznie elektrycznej pompki wody.
Zobaczymy czy się Twoja teoria sprawdzi. Wysłałem numer VIN. Czekam na odpowiedź.
Natomiast co do pompy wody to faktycznie majster się pomylił. Purchawa ma rację.
Wyjaśniły się dziś w ASO moje problemy z dziwną pracą silnika po uruchomieniu, VAG pokazuje błędy czujnika temperatury paliwa pompy wtryskowej. Koszt czujnika to ok. 50zł ale wymiana 150zł.
Co o tym myślicie??
Pisałem o tym podgrzewaczu podczas dyskusji dotyczącej podobnego tematu.
Ten podgrzewacz działa od kilku do kilkunastu minut w zależności od wychłodzenia silnika.
Jego pracą steruje jednostka centralna, która wysterowuje grupowo podgrzewacze.
Na schemacie widać zasadę działania przdekaźników.
Nawiasem mówiąc ta wiedza nie jest tajemną, jednak należy czasami pomyśleć, że Ci którzy ją posiadają nie są wykładowcami, lecz przekazują ją w chwilach wolnych od zajęć i robią to z pasji :idea:
Pozdrawiam
Wkleilem tu, bo moze sie komus przydac caly schemat jak grzeja te dodatkowe 3 swieczki :idea:
..., że tankuję Verva ON, zaleję Xeramic Diesel Protector przy tankowaniu w sobotę. Doleję też koncentratu płynu do spryskiwaczy, bo nie mam wiary w to, że poniżej -20 stopni to, co mam w zbiorniku i w zbiorniczku spryskiwaczy wytrzyma próbę temperaturową... Zimno będzie :roll:
Wczoraj na stacji PKN Orlen, na dystrybutorze z ON Verva widziałem taki oto napis :
"Szanowni klienci : informujemy że tempteratura krystalizacji parafiny / blokady filtra paliwa w ON Verva wynosi -32 °C"
Czyli teoretycznie nic nie trzeba dolewać, ale.... i tak dolałem specyfiku Shell'a
Tak na wszelki wypadek :lol: :lol:
Komentarz