zamarzłam :((((

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Perfee
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2005
    • 179

    Zamieszczone przez Purchawa
    A zauwazyles, ze dzisiaj bylo tak o 10C cieplej ?
    Jasne, masz rację, jest cieplej... Ale ta tektura naprawdę działa. Rozumiem, że analizując sposób działania małego i dużego obiegu można podważać sens jej istnienia :lol: Najważniejsze, że działa. Swoją drogą interesujące jest, przynajmniej dla mnie, że nagrzewnica powietrza puszczanego do kabiny jest tak bardzo wydajna energetycznie, że włączenie jej powoduje bardzo szybkie ochłodzenie silnika. np na postoju, czy w korku, tektura już "nie ma nic do gadania" i silnik ochładza się. :roll: Dziwi mnie to, bo jeżdżąc do tej pory tylko autami benzynowymi nigdy nie obserwowałem takiego zjawiska
    Perfee
    149 KM / 313 Nm by Masters Tuning

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      Zamieszczone przez Kmab
      Znalazłem informację o prostej rozbudowie Webasto w TDI. Podobno najtaniej rozbudowa ta wychodzi w AGR'ach, bo jest tam elektryczna pompa wody. za 800 pln można rozbudować do pełnej postojówki wtedy. Dodatkowo dowiedziałem się, ze w AGRach pompa ta służy też do odprowadzania ciepła z turbiny do kabiny. Wygląda na to, że w AGRach powinno być cieplej przy szybszej jeździe :-)
      A skad to takie rewelacyjne informacje? :shock: :roll:

      [ Dodano: 25 Sty 2006 01:43 pm ]
      Zamieszczone przez Perfee
      Jasne, masz rację, jest cieplej...
      I to jest jedyne wytlumaczenie "zadzialania" tektury.

      Zamieszczone przez Perfee
      Dziwi mnie to, bo jeżdżąc do tej pory tylko autami benzynowymi nigdy nie obserwowałem takiego zjawiska
      Silnik diesla ma wieksza sprawnosc, a co za tym idzie jest "zimniejszym" silnikiem.
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • Perfee
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2005
        • 179

        Zamieszczone przez Perfee
        Jasne, masz rację, jest cieplej...
        I to jest jedyne wytlumaczenie "zadzialania" tektury.
        Twardo stoisz przy swoim :lol: Wczoraj zainstalowałem tekturę, a cieplej jest dzisiaj :diabelski_usmiech Ważne, że jestem zadowolony
        Perfee
        149 KM / 313 Nm by Masters Tuning

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          Zamieszczone przez Purchawa
          A zauwazyles, ze dzisiaj bylo tak o 10C cieplej ?
          a zauwazyles ze on to pisal wczoraj ? u mnie w poniedzialek i wtorek bylo porwnywalnie zimno (ponizej -20) a dopiero dzisiaj (sroda) bylo faktycznie duzo cieplej (~10 stopni)...
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            Perfee - Ty masz zdaje sie OII, a wiec zaslaniajac chlodnice, zasalaniasz jednoczesnie intercooler.

            O ile zasloniecie chlodnicy wody powinno guzik dac (jak pisze Purchawa), o tyle zasloniecie intercoolera daje wlasnie efekt szybszego nagrzewania sie silnika.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • Kmab
              Rider
              • 2005
              • 269

              Zamieszczone przez Purchawa
              A skad to takie rewelacyjne informacje? :shock: :roll:
              Które?
              O webasto - od człowieka który to montuje.
              Jest w stanie po numerze VIN stwierdzić, czy jest webasto bazowe w samochodzie i czy będzie wtedy potrzebna tylko rozbudowa (800 PLN), czy montaż całości (2500 PLN).
              Podobno webasto bazowe było montowane tylko w niektórych modelach i dotyczy to tylko TDI (od 1999 roku)

              O pompie w AGR od znajomego majstra

              :wink:
              Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                Dzis rano mialem -15. Wsiadlem odpalilem, pochodzil ze dwie minuty jak codzien na odrapania szyb otwarcie zamkniecie bramy. Tektura wlozona. Przejechalem jakies 4,5km w tym ze dwa razy stalem na swiatlach kolo 1minuty i silnik mial rowne 90'C. Oczywiscie ogrzewanie bylo na OFF. Przy 90'C wlaczylem ogrzewanie i juz nic nie dyglo w dol.

                Ale jak ja mam marznac, tak ze kierownicy nie da sie dotknac to dziekuje. A w rekawiczkach nie lubie jezdzic.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • KLOCek
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 411

                  tylko teraz, to chyba duża sztuka kupić jakiś dodatek do paliwa. Podobnie jest z odmrażaczami do zamów. Kolega przejeździł z 15stacji benzynowych i nie było w końcu wylądował u mnie (miałem do bagażnika na narty)

                  Komentarz

                  • chester121
                    L&K
                    • 2005
                    • 1053

                    mozesz mi wyslac ta informacje o rozbudowie ja mam AGRa i jesli naprawde nie beddzie drogi to czemu nie

                    albo daj mi numer do tego fachowca zeby sprawdzil moj numer VIN

                    Komentarz

                    • Purchawa
                      Admin
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 8007

                      Zamieszczone przez Kmab
                      O pompie w AGR od znajomego majstra
                      Kmab, z caly szacunkiem ale niech majster idzie i zweryfikuje swoja wiedze.
                      Jednyny znany mi TDI w ktorym jest elektryczna pompa wody, to V10. Ale tam sa one dwie, jako dodatkowe.

                      [ Dodano: 25 Sty 2006 08:59 pm ]
                      Zamieszczone przez Perfee
                      Twardo stoisz przy swoim :lol: Wczoraj zainstalowałem tekturę, a cieplej jest dzisiaj :diabelski_usmiech Ważne, że jestem zadowolony
                      Faktycznie nie zauwazylem, ze masz O2 i tak naprawde zasloniles IC, stad i moze faktycznie szybciej sie nagrzewac.

                      Co do zaslaniania chlodnicy to nie ma ono sensu, gdyz chlodnica jest wlaczana do obiegu, po osignieciu pewnej temp silnika. ZTCW to 57C.
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        ale pomijajac FMIC w O2, nie uwazacie, ze zimne powietrze wpadajace bez ograniczen do komory silnika jest niebagatelnym czynnikiem chlodzacym, zwlaszcza jak bylo tak kurewsko zimno jak ostatnio i tektura moze jednak troche pomoc? :roll:
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • misiekwaw
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7715
                          • Ford

                          Zamieszczone przez Purchawa
                          Co do zaslaniania chlodnicy to nie ma ono sensu, gdyz chlodnica jest wlaczana do obiegu, po osignieciu pewnej temp silnika. ZTCW to 57C.
                          powiem tak... terefere :terefere zamiast teoretyzowac zakasałbyś rękawy, wziął kawał tektury i sprawdził :P jak ja :zlosnik: i już jej nie wyjmę 8) bo dzisiaj wprawdziwe było tylko -11 jak jechałem do pracy, ale 90 stopni osiągniętego w takim tempie to dawno nie widziałem k
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz

                          • Kmab
                            Rider
                            • 2005
                            • 269

                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                            powiem tak... terefere :terefere zamiast teoretyzowac zakasałbyś rękawy, wziął kawał tektury i sprawdził :P jak ja :zlosnik: i już jej nie wyjmę 8) bo dzisiaj wprawdziwe było tylko -11 jak jechałem do pracy, ale 90 stopni osiągniętego w takim tempie to dawno nie widziałem k
                            A ile zasłoniłeś? Pół? Zasłoniłeś też IC?
                            Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                            Komentarz

                            • Jacek Nowak
                              Rider
                              • 2005
                              • 390

                              najlepiej nie wlanczac ogrzewania przez pierwszych 5 kilosow i moment sie nagrzeje ,tylko bol bo w aucie wtedy zimno :roll:
                              Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                              Komentarz

                              • misiekwaw
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7715
                                • Ford

                                Zamieszczone przez Kmab
                                A ile zasłoniłeś? Pół? Zasłoniłeś też IC?
                                prawie cały dół, IC nie zasłaniałem
                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                http://www.disi-tune.pl
                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                Był WRX
                                Była Octa

                                Komentarz

                                • mitmar
                                  Drive
                                  • 2005
                                  • 47

                                  Zamieszczone przez Jacek Nowak
                                  najlepiej nie wlanczac ogrzewania przez pierwszych 5 kilosow i moment sie nagrzeje ,tylko bol bo w aucie wtedy zimno :roll:
                                  tylko potem nie wolno gorącego powietrza na zimną szybę puszczać, bo może lekko popękać
                                  Pzdr z Poznania

                                  Komentarz

                                  • Piotrus
                                    Rider
                                    • 2004
                                    • 524

                                    Zamieszczone przez Kmab

                                    Które?
                                    O webasto - od człowieka który to montuje.
                                    Jest w stanie po numerze VIN stwierdzić, czy jest webasto bazowe w samochodzie i czy będzie wtedy potrzebna tylko rozbudowa (800 PLN), czy montaż całości (2500 PLN).
                                    Podobno webasto bazowe było montowane tylko w niektórych modelach i dotyczy to tylko TDI (od 1999 roku)

                                    O pompie w AGR od znajomego majstra

                                    :wink:
                                    IMO obaj są w błędzie : aż do momentu wprowadzenia OII w żadnej Skodzie (chodzi mi o nowe modele typu Octa, Fabia i Superb) nie było fabrycznie montowane webasto więc może sobie sprawdzać VIN'y do usranej śmierci. W żadnym AGR'ze w Skodzie nigdy nie było fabrycznie elektrycznej pompki wody.

                                    [ Dodano: Sob 28 Sty, 06 11:38 ]
                                    Zamieszczone przez pantol
                                    MAm je od nowości (czyli od lipca 2003r) - oryginalna Varta. Jeśli tak to jakie aku polecacie do OCty 1,9 TDI (ktoś tu pisał o Centrze Futura) Czy "toto" pasuje do Octy hot-swap? A może coś innego?

                                    P.S. Przy wyjmowaniu aku przy -30 st C popękały mi prawie wszystkie plastyki obudowujące go. Kruszyły się jakby miały ze 20 lat
                                    Zmierz wysokość Twojego akumulatora - nie wiem dlaczego ale dla niektórych Octavek katalog podaje akumulator obniżany (175mm wysokości zamiast 190mm). Jeśli masz 190mm to wchodzi plug&play, jeśli 175mm to trzeba przymierzyć.
                                    Piotruś
                                    AGR(RIP) + ALH

                                    Komentarz

                                    • Kmab
                                      Rider
                                      • 2005
                                      • 269

                                      Zamieszczone przez Piotrus
                                      IMO obaj są w błędzie : aż do momentu wprowadzenia OII w żadnej Skodzie (chodzi mi o nowe modele typu Octa, Fabia i Superb) nie było fabrycznie montowane webasto więc może sobie sprawdzać VIN'y do usranej śmierci. W żadnym AGR'ze w Skodzie nigdy nie było fabrycznie elektrycznej pompki wody.
                                      Zobaczymy czy się Twoja teoria sprawdzi. Wysłałem numer VIN. Czekam na odpowiedź.
                                      Natomiast co do pompy wody to faktycznie majster się pomylił. Purchawa ma rację.
                                      Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                                      Komentarz

                                      • Adrian
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 662
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        Wyjaśniły się dziś w ASO moje problemy z dziwną pracą silnika po uruchomieniu, VAG pokazuje błędy czujnika temperatury paliwa pompy wtryskowej. Koszt czujnika to ok. 50zł ale wymiana 150zł.
                                        Co o tym myślicie??
                                        PerfectService by DGW
                                        Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                                        Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                                        Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                                        Komentarz

                                        • chester121
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1053

                                          no coz w ASO takie ceny sa za sama wymiane gupich swiec zarowych wolaja ok 250zl
                                          plus swiece
                                          a wymiana swiec to przeciez chwilka

                                          wiec moze najpierw wylukaj jak to jest podlaczone czy dal bys rade wlasnymi silami to zrobic
                                          pzdr

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            Zamieszczone przez Bogumil na tdi-tuning.pl
                                            Witam

                                            Pisałem o tym podgrzewaczu podczas dyskusji dotyczącej podobnego tematu.

                                            Ten podgrzewacz działa od kilku do kilkunastu minut w zależności od wychłodzenia silnika.
                                            Jego pracą steruje jednostka centralna, która wysterowuje grupowo podgrzewacze.



                                            Na schemacie widać zasadę działania przdekaźników.

                                            Nawiasem mówiąc ta wiedza nie jest tajemną, jednak należy czasami pomyśleć, że Ci którzy ją posiadają nie są wykładowcami, lecz przekazują ją w chwilach wolnych od zajęć i robią to z pasji :idea:

                                            Pozdrawiam
                                            Wkleilem tu, bo moze sie komus przydac caly schemat jak grzeja te dodatkowe 3 swieczki :idea:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • jarek_wt
                                              Ambiente
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 154

                                              Re: Ja pomimo...

                                              Zamieszczone przez mariobros
                                              ..., że tankuję Verva ON, zaleję Xeramic Diesel Protector przy tankowaniu w sobotę. Doleję też koncentratu płynu do spryskiwaczy, bo nie mam wiary w to, że poniżej -20 stopni to, co mam w zbiorniku i w zbiorniczku spryskiwaczy wytrzyma próbę temperaturową... Zimno będzie :roll:
                                              Wczoraj na stacji PKN Orlen, na dystrybutorze z ON Verva widziałem taki oto napis :
                                              "Szanowni klienci : informujemy że tempteratura krystalizacji parafiny / blokady filtra paliwa w ON Verva wynosi -32 °C"

                                              Czyli teoretycznie nic nie trzeba dolewać, ale.... i tak dolałem specyfiku Shell'a
                                              Tak na wszelki wypadek :lol: :lol:

                                              pozdrawiam
                                              Jarecki
                                              Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                                              Komentarz

                                              Pracuję...