Temat odnośnie wyboru silnika 1,6 czy 1, 4 jest bardzo potrzebny.
Zakup Skody 1,4 MPI - czy warto ?
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Ja też uważam, że temat bardzo potrzebny. Skoro nie mogę się przejechać na jeździe próbnej 1,4 (bo nie ma takich demo!!) to skąd mam wiedzieć, że jest do dupy? A skoro kilku Panów jeździ i sensownie opisuje swoje wrażenia (że np. nie ma wielkiej różnicy między 1,4 i 1,6), to jest jak najbardziej potrzebne i bardzo za to dziękuję! A posty o zwiększaniu dynamiki 1,4 rozbawiły mnie do łez.
Podam jeszcze jeden przykład. Weźmy gościa, który waży 80 kg przy 180 cm i który waży 110 kg przy tym samym wzroście. Gdyby temu 80 kg dodać 30 kg w formie plecaka, ledwo by się ruszał. A ten 110 kg jakoś się rusza i to całkiem żwawo. Oczywiście, chciałby być szczuplejszy, ale żyje i ma się dobrze. I moim zdaniem podobne wrażenie jest z samochodem - jeśli na co dzień jeździsz 80 KM to jest OK. A jeśli na chwilę przesiadasz się ze 160 KM do połowy słabszego, to czujesz się jak ten 80-kilogramowiec z 30 kilo bagażu i stwierdzasz, że po prostu się nie da.
Komentarz
-
-
JA POWIEM TAK, ZALEZY KTO JAKIE PRZEBIEGI BEDZIE ROBIŁ, CZY PO MIESCIE CZY NA TRASIE. oGÓLNIE 1.6 W GAZIE TO MNIEJ WIECEJ TO SAMO CO 1.4.
Osiągi obu silników moga być rózne w zaleznosci od ich eksploatowania oraz mogą byc rózne w zaleznosci od umiejetnosci kierowcy
Jezeli chodzi o mnie 1.6 dyskwalifikuje skrzynia biegów ktora sie sypie i jezeli planujesz autem zrobic ponad 200 tys( po mieście) to powaznie trzeba to brac pod uwage. Mówcie co chcecie ale wymiana jest zawsze na uzywana a to jest loteria, pozdro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez astw"nie mogę się przejechać na jeździe próbnej 1,4 (bo nie ma takich demo!!)"
Naprawdę nigdzie nie ma?
To jak salon chce sprzedać auta?
Co mówi infolinia Skody?.
Komentarz
-
-
Dawidek, o czym Ty mówisz? Kłopoty ze skrzynią biegów w Octaviach 1.6i to były, ale w... jedynkach produkowanych do bodajze 2001 roku...
Zresztą coś mi się zdaje, ze w O2 skrzynia biegów w 1.4i i 1.6i jest taka sama...
Agamek hm nie byłbym taki pewny czy to te same skrzynie, mógłby się ktoś wypowiedzieć , bo to wazna kwestja uwazam
Komentarz
-
-
Dawidek, tak czy siak, skrzynia biegów w 1.6i w O2 (oraz O2Tour i O2FL) jest inna niż w O1... No i ja jeszcze nie widziałem, aby ktoś na forum skarzył sie na skrzynię biegów w O2.
Aha, na naklejce na okładce książki gwarancyjnej jest podany typ skrzyni biegów - wystarczy, ze posiadacze 1.6i i 1.4i podadzą kod skrzyni i będzie wiadomo czy to te same przekładnie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydAle bez sensu dyskusja ..... Za 45 tyś można kupić do miasta:
- corsę D 1.2,
- O2 tour 1.4,
- peugota 208 (nie wiem jaki to ma silnik),
- pewnie nie starczy na fiata 500,
co wybierasz ???
jak jedna będzie w serwisie to można jeździć drugą. no i częsci można poprzekładać, w razie czegoś
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek1974najlepiej dwie taty? dwa taty? o ku.... żeby było jasne... dwa samochody TATA z klimą
Komentarz
-
-
Nie ściemniajcie, że 2 sekundy w przyśpieszeniu do 100km/h między 1.4 a 1.6 nie robi różnicy. A elastyczność na 4 i 5 biegu od 60 do 100 i 80 do 120 różniąca się o 3-6 sekund to też pryszcz. Przecież to są wartości różniące się o klasę. Octavia 1.6 z racji swojej masy jeżdzi jak mniejsza Fabia z silnikiem 1.4, a co dopiero Octavia z silnikiem 1.4. Zwiekszając obciążenie do 4 osób jest tylko gorzej.
To, że da się jeżdzić do pracy po mieście do 70 km/h nic nie znaczy, auto z tym silnikiem to mimo wszystko nieporozumienie. Ani to szybkie, ani oszczedne, ani trwałe, ani nie ma przyjemności z jazdy, bo samo toczenie się ze stałą prędkością nie daje przyjemności z jazdy. Niby tanio wychodzi duża buda i bagaznik, tylko co z tego skoro jest to jak załadowany wóz bez koni.
Wybaczcie, ale nie rozumiem takich zakupów. :|Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydAle bez sensu dyskusja ..... Za 45 tyś można kupić do miasta:
- corsę D 1.2,
- O2 tour 1.4,
- peugota 208 (nie wiem jaki to ma silnik),
- pewnie nie starczy na fiata 500,
co wybierasz ???
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig DugWybaczcie, ale nie rozumiem takich zakupów. :|
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marektbgZamieszczone przez Dig DugWybaczcie, ale nie rozumiem takich zakupów. :|
Gdybym miał kupić Octavię za 70 tys. PLN także rozejrzałbym się za innym autem.
Co do spalania - średnie wychodzi ok 5,8 - 8,9 litra/100km. Nie mam kompa więc to wynik między tankowaniami. Rozkład Normalny albo jak ktoś się uprze t-Studenta
Co do gorszej elastyczności i przyspieszenia w por. do 1,6 - przecież nikt nie napisał że jeździ lepiej lub nawet tak samo. W porównaniu do C3 Pluriel z silnikiem 1,4 Szkodnik z silniczkiem 1,4 to i tak szybkie, zrywne i elastyczne auto.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek1974Gdybym miał kupić Octavię za 70 tys. PLN także rozejrzałbym się za innym autem.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigTakich twierdzen to ja juz kompletnie nie rozumiem?? A co ci nie pasuje w O II za 70 tys ?? To ze ma bogatsze wyposazenie? Czy, że dalej ma najwiekszy bagaznik w klasie i oferuje wiecej auta za podobne pieniądze co konkurencja?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t271828Za 70 tys. mozna kupic golasa klasy sredniej i ktos moze uwazac to za lepszy wybor niz doposazony kompakt.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigProblem tylko w tym że O II to baaaardzo wyrosnięty kompakt (wymiary identyczne jak Mercedes klasy C i wieksze niz w BMW 3). Rozmiarami bagaznika zaś przewyższa auta klasy D wiec dlatego pisze że nie bardzo rozumiem twierdzenie ze Octavia za 46 tys jest o.k. ale za 70 już nie jest o.k. i lepiej kupić inne auto.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigProblem tylko w tym że O II to baaaardzo wyrosnięty kompakt (wymiary identyczne jak Mercedes klasy C i wieksze niz w BMW 3). Rozmiarami bagaznika zaś przewyższa auta klasy D, a wielkością wnętrza też nie odiega od aut klasy D, wiec dlatego pisze, że nie bardzo rozumiem twierdzenie że Octavia za 46 tys jest o.k. ale za 70 już nie jest o.k. i lepiej kupić inne auto.
Komentarz
-
-
Z samochodami zwykle jest tak, że cena danego modelu zaczyna się od jakiejś tam póżniej wraz z wyposażeniem (w tym także w różne silniki) wzrasta. Oczywiście do pewnego momentu. Octavie z klimą można kupić za niecałe 50 kzł, ale wcale nie oznacza to, że nie ma topowych, supe wyposażonych modeli za 150 kzł. Buda ta sama, rozpiętośc cen znaczna. Generalnie przy pewnych wymaganiach dot. wyposażenia (pewne wyposażenie to dla mnie zbędny gadżet) jest dolna i górna granica, którą warto za dany samochód zapłacić. Dolna w moim przypadku to właśnie te ok. 50kzł, górna jest niższa od 70kzł. W ofercie samej skody są także inne samochody do wyboru - nie tylko octavia. Poza tym prócz skody są inne marki.
Pisząc o tym, że mając do wydania 70kzł nie kupiłbym octavii, wcale nie napisałem, że jest zła, niewygodna, ma mały bagażnik. Tak samo że uważam kogoś kto wydał tyle kasy na octę za kogoś.... itd. Po prostu przy moich priorytetach i oczekiwaniach za 70 kzł wybrałbym inny samochód. A najprawdopodobniej wiecie co bym zrobił? Otóż wydałbym 52,5kzł na taką samą octę jak mam (bo tyle za nią zapłaciłem) a resztę wydałbym na inne cele lub oszczędziłbym na kolejne auto. Ot i cała prawda.
Dalszą dyskusję uważam za bezcelową. Jeśli kogoś uraziłem stwierdzenie dot octy i 70kzł to przepraszam. Pozdrowionka.
Komentarz
-
Komentarz