witam serdecznie. posiadam skode octavie II 2,0 kombi i niose sie z zamiarem wymiany oświetlenia wewnętrznego na LED oraz montażu podświetlenia dywaników. proszę o polecenie sprawdzonego miejsca (warsztatu) gdzie moge podjechać na taka wymiane. nie chciałbym oddać autka w ręce kogoś kto śie na tym nie zna. nadmieniam że jestem z Gliwic.
OCTAVIA 1.2 TSI - RZETELNA INFORMACJA
Zwiń
X
-
Były opisane na forum przypadki przeskoczenia łańcucha rozrządu spowodowane złą konstrukcją napinacza. Nawet komuś wymieniali silnik. Poszukaj sobie to pewnie znajdziesz coś o problemach z napinaczami.
Zamieszczone przez mg1976Zamieszczone przez marcink_1Jeżeli chodzi o 1,8 to dla mnie już zbyt duża dopłata, większe spalanie i jeszcze kłopoty z rozrządem zdarzające się w silnikach 1,8, nie wspominając już że biorą olej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marcink_1Były opisane na forum przypadki przeskoczenia łańcucha rozrządu spowodowane złą konstrukcją napinacza. Nawet komuś wymieniali silnik. Poszukaj sobie to pewnie znajdziesz coś o problemach z napinaczami.
Zamieszczone przez mg1976Zamieszczone przez marcink_1Jeżeli chodzi o 1,8 to dla mnie już zbyt duża dopłata, większe spalanie i jeszcze kłopoty z rozrządem zdarzające się w silnikach 1,8, nie wspominając już że biorą olej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek83wprZamieszczone przez mb1No i stało się, auto zamówione, zostałem przy 1.2, może nie będzie dużego szoku po przesiadce z TDI 115km
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mb1Zamieszczone przez krzysiek83wprZamieszczone przez mb1No i stało się, auto zamówione, zostałem przy 1.2, może nie będzie dużego szoku po przesiadce z TDI 115km
Jest cicho wsumie przy predkościach 120-140 słychać szum powietrza. Jaka wersja dodatki? Może wkoncu nie będe sam na spotach
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TDKrkb, w każdym silniku termostat przełącza na mniejszy obieg chłodzenia gdy silnik jest zimny. O systemie o którym piszesz nie słyszałem więc trudno mi się wypowiadać na temat tego rozwiązania. Lecz z autopsji wiem, że niektóre niewielkie silniki mają poważne problemy w zimie z uzyskaniem temperatury pracy. No i chyba ten silnik jest dostępny od niedawna i nie miał jeszcze okazji sprawdzenia się w zimowych warunkach. Więc obecna zima będzie dla niego testem. Cóż jestem człowiekiem, który nie lubi eksperymentować jeżeli chodzi o samochody :diabelski_usmiech . Wybieram zawsze sprawdzone technologie, stąd to moje sceptyczne podejście i obawy co do temperatury pracy. No i pozostaje ciągle problem pracy pod większym obciążeniem. Czy tak mały (jak na masę samochodu) silnik poradzi sobie z tym zadaniem.
Komentarz
-
-
czesc,
akurat na autogaleria.pl ukazal sie test dlugodystansowy skody yeti z 1.2 TSI i oto co wlasciciel auta napisal o tym silniku:
"A sam silnik? Cóż, 1.2 TSI nie do końca spełnia pokładane w nim nadzieje. Miał być zwinnym, nowoczesnym motorem, który dzięki niewielkiej pojemności miał spalać mało paliwa. Praktyka okazuje się niestety bardziej bolesna - dynamika owszem, jest, ale tylko wtedy, gdy autem podróżuje sam kierowca. Oszczędności też niby są, ale na trasie z górki, z "wiatrem" i wystawionym żaglem - tylko wtedy 1.2 TSI zadowala się ok. 5 l/100 km. Przy normalnej eksploatacji jest tylko delikatnie lepszy od swojego poprzednika, jakim był 1.6 MPI. Chyba nie tego oczekiwaliśmy od tego silnika. Poza tym jak na konstrukcję nowatorską przystało, inżynierowie VW nie pozbyli się tzw. "chorób wieku dziecięcego" - jednostka cierpi w wielu przypadkach na problemy z oprogramowaniem, falowaniem obrotów i nieprzyjemnymi szarpaniami..."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sdssTo że pali ile pali oraz dynamika silnika było do przewidzenia. Fizyki się nie oszuka. Waga, wysokie nadwozie kapeć 225 robi swoje.
1.2 TSI 105KM nie jest za słaby?Sprzedam czarnulkę...
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1000063
Komentarz
-
-
Witam kolegów i koleżanki
Na początek się przywitam, bo dopiero dołączyłem do forum, a że właśnie zamówiłem w salonie Octavię II 1.2 TSI, jest to pierwszy wątek jaki przejrzałem, będąc ciekaw opinii i wrażeń o tym silniku. Do tej pory jeździłem Fabią Combi 1.2 64 KM - silnik wg mnie przez wielu niedoceniany. Robię ponad 30 tys rocznie, w tym sporo z pełnym obciążeniem (4 osoby plus bagaże) najczęściej w góry. Jeśli silnik 1.2 TSI 105 KM będzie się sprawował co najmniej tak jak ten 1.2 64 KM w fabii, to będę zadowolony. Ale oczywiście jak tylko przesiądę się na Octavię (niestety dopiero w styczniu) to oczywiście podzielę się wrażeniami.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
maciek.sz
jeśli byłes zadowolony z silnika 1.2 w fabii to ten równiez przypadnie ci do gustu. Ja przez kilka dni testowałem O2 z tym mikrusem jako auto zastępcze, wczesniej miałem trochę do czynienia z fabią - dynamika dużo lepsza, podobnie jak kultura pracy, buda oczywiście też bedzie większa (kabina, bagażnik). O spalaniu sie nie wypowiem bo po prostu nie zwrócilem na to uwagi. Jednym słowem - Będziesz Pan Zadowolony :szeroki_usmiechSzer.koszenia-53 cm,Silnik-5,0 b/s,System rozruchu - ręczny,Kosz na trawę-75 l,płócienny z twardą pokrywą,Funkcja mieląca-standard,Deflektor-standard,Koła-8",Wysokość koszenia-35-95 mm,Waga-42 kg..a statkiem z USA płyną już nowe chromy
Komentarz
-
-
Witam wszystkich
Jestem od pięciu lat użytkownikiem Skody Octavii 2 z silnikiem 1.6 MPI.W przyszłym roku planuję zmienić na Octavię FL z silnikiem 1.2 TSI, ponieważ 1.6 zdecydowanie za dużo spala jak na dzisiejsze czasy.Czy prawdą jest, że silniki TSI z racji posiadanej turbiny, wymagają za każdym razem odczekania ok 2min. przed zgaszeniem silnika, w celu schłodzenia turbiny.Przyznam,że trochę to uciążliwe
Jak sobie z tym radzicie.
Komentarz
-
-
Sam posiadam TSI tylko 1,4, rozmawiałem ze znajomym co jest doradcą serwisowym w ASO, stwierdził, ze lepiej odczekać tą chwile, studzenie turbo następuje np podczas gdy szukasz miejsca parkingowego wtedy są niskie obroty bo jedziesz wolno. Niby 1.2TSI ma automatyczne studzenie, ale jak dodał mój znajomy że on w w automaty nie wieży więc lepiej odczekać tą 1min czy dwie
Komentarz
-
Komentarz