OCTAVIA 1.2 TSI - RZETELNA INFORMACJA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • BANDI78
    Classic
    • 2010
    • 8

    witam serdecznie. posiadam skode octavie II 2,0 kombi i niose sie z zamiarem wymiany oświetlenia wewnętrznego na LED oraz montażu podświetlenia dywaników. proszę o polecenie sprawdzonego miejsca (warsztatu) gdzie moge podjechać na taka wymiane. nie chciałbym oddać autka w ręce kogoś kto śie na tym nie zna. nadmieniam że jestem z Gliwic.

    Komentarz

    • mg1976
      Drive
      • 2007
      • 74

      Zamieszczone przez marcink_1
      Jeżeli chodzi o 1,8 to dla mnie już zbyt duża dopłata, większe spalanie i jeszcze kłopoty z rozrządem zdarzające się w silnikach 1,8, nie wspominając już że biorą olej.
      Jakie kłopoty z rozrządem ? Coś przegapiłem ?

      Komentarz

      • paweł2
        L&K
        • 2010
        • 1405

        Na poczatku ponoc byly pewne przypadki,ale to podobno juz za nami.
        Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

        Komentarz

        • marcink_1
          Rider
          • 2010
          • 312

          Były opisane na forum przypadki przeskoczenia łańcucha rozrządu spowodowane złą konstrukcją napinacza. Nawet komuś wymieniali silnik. Poszukaj sobie to pewnie znajdziesz coś o problemach z napinaczami.


          Zamieszczone przez mg1976
          Zamieszczone przez marcink_1
          Jeżeli chodzi o 1,8 to dla mnie już zbyt duża dopłata, większe spalanie i jeszcze kłopoty z rozrządem zdarzające się w silnikach 1,8, nie wspominając już że biorą olej.
          Jakie kłopoty z rozrządem ? Coś przegapiłem ?

          Komentarz

          • mb1
            Classic
            • 2010
            • 14

            No i stało się, auto zamówione, zostałem przy 1.2, może nie będzie dużego szoku po przesiadce z TDI 115km

            Komentarz

            • krzysiek83wpr
              Rider
              • 2010
              • 362

              Zamieszczone przez mb1
              No i stało się, auto zamówione, zostałem przy 1.2, może nie będzie dużego szoku po przesiadce z TDI 115km
              Wątpie żeby była duża różnica, a na pewno będzie dużo dużo ciszej.

              Komentarz

              • mirek_p11
                RS
                • 2010
                • 6630
                • Volkswagen
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Zamieszczone przez marcink_1
                Były opisane na forum przypadki przeskoczenia łańcucha rozrządu spowodowane złą konstrukcją napinacza. Nawet komuś wymieniali silnik. Poszukaj sobie to pewnie znajdziesz coś o problemach z napinaczami.


                Zamieszczone przez mg1976
                Zamieszczone przez marcink_1
                Jeżeli chodzi o 1,8 to dla mnie już zbyt duża dopłata, większe spalanie i jeszcze kłopoty z rozrządem zdarzające się w silnikach 1,8, nie wspominając już że biorą olej.
                Jakie kłopoty z rozrządem ? Coś przegapiłem?
                Problemy z rozrządem są już rozwiązane. Do ok. połowy 2010 ( już dokładnie nie pamiętam, który tydzień )montowane były napinacze w których zdarzała się wada fabryczna, ale zostały one już zmienione i wada powinna już nie występować.

                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                Fotki
                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                Fotki

                Komentarz

                • mb1
                  Classic
                  • 2010
                  • 14

                  Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                  Zamieszczone przez mb1
                  No i stało się, auto zamówione, zostałem przy 1.2, może nie będzie dużego szoku po przesiadce z TDI 115km
                  Wątpie żeby była duża różnica, a na pewno będzie dużo dużo ciszej.
                  Mam nadzieję lecz masa aut podobna a w TDI jest 320 Nm, 10 kucyków więcej i skrzynia też 6. Noo a ciszej to będzie na pewno, przynajmniej do pewnej prędkości

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    mb1,

                    żałował nie będziesz na pewno
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • mb1
                      Classic
                      • 2010
                      • 14

                      Zamieszczone przez Enriquez
                      mb1,

                      żałował nie będziesz na pewno
                      :szeroki_usmiech no myślę

                      Komentarz

                      • sdss
                        Rider
                        • 2010
                        • 353
                        • Seat

                        Zamieszczone przez mb1
                        Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                        Zamieszczone przez mb1
                        No i stało się, auto zamówione, zostałem przy 1.2, może nie będzie dużego szoku po przesiadce z TDI 115km
                        Wątpie żeby była duża różnica, a na pewno będzie dużo dużo ciszej.
                        Mam nadzieję lecz masa aut podobna a w TDI jest 320 Nm, 10 kucyków więcej i skrzynia też 6. Noo a ciszej to będzie na pewno, przynajmniej do pewnej prędkości

                        Jest cicho wsumie przy predkościach 120-140 słychać szum powietrza. Jaka wersja dodatki? Może wkoncu nie będe sam na spotach

                        Było YETI Jest LEON

                        Komentarz

                        • rkb
                          RS
                          • 2008
                          • 2152
                          • Rapid Spaceback (NH1)
                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                          Zamieszczone przez TDK
                          rkb, w każdym silniku termostat przełącza na mniejszy obieg chłodzenia gdy silnik jest zimny. O systemie o którym piszesz nie słyszałem więc trudno mi się wypowiadać na temat tego rozwiązania. Lecz z autopsji wiem, że niektóre niewielkie silniki mają poważne problemy w zimie z uzyskaniem temperatury pracy. No i chyba ten silnik jest dostępny od niedawna i nie miał jeszcze okazji sprawdzenia się w zimowych warunkach. Więc obecna zima będzie dla niego testem. Cóż jestem człowiekiem, który nie lubi eksperymentować jeżeli chodzi o samochody :diabelski_usmiech . Wybieram zawsze sprawdzone technologie, stąd to moje sceptyczne podejście i obawy co do temperatury pracy. No i pozostaje ciągle problem pracy pod większym obciążeniem. Czy tak mały (jak na masę samochodu) silnik poradzi sobie z tym zadaniem.
                          Ten silnik odcina w ogole wode, nie przelacza na maly obieg. Podobno od tego szybciej sie nagrzewa a jak to wyglada w praktyce nie mam zielonego pojecia. Jest osobna chłodnica do turbo i do silnika wiec turbo na tym nie cierpi.
                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                          Komentarz

                          • mb1
                            Classic
                            • 2010
                            • 14

                            Wersja Ambition, kolor Brąz Mato, dodatkowo koło dojazdowe, siatka oddzielająca przestrzeń bagażową od kabiny, szyby SUNSET, pakiet SMART. Dorzucili alarm i dywaniki.

                            Komentarz

                            • mirek_p11
                              RS
                              • 2010
                              • 6630
                              • Volkswagen
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Zamieszczone przez mb1
                              Wersja Ambition, kolor Brąz Mato, dodatkowo koło dojazdowe, siatka oddzielająca przestrzeń bagażową od kabiny, szyby SUNSET, pakiet SMART. Dorzucili alarm i dywaniki.
                              kiedy odbiór?

                              Seat Leon ST FR by mirek_p11

                              Fotki
                              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                              Fotki

                              Komentarz

                              • mb1
                                Classic
                                • 2010
                                • 14

                                Odbiór na 21 styczeń 2011

                                Komentarz

                                • marlej108
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 4976
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                  czesc,
                                  akurat na autogaleria.pl ukazal sie test dlugodystansowy skody yeti z 1.2 TSI i oto co wlasciciel auta napisal o tym silniku:

                                  "A sam silnik? Cóż, 1.2 TSI nie do końca spełnia pokładane w nim nadzieje. Miał być zwinnym, nowoczesnym motorem, który dzięki niewielkiej pojemności miał spalać mało paliwa. Praktyka okazuje się niestety bardziej bolesna - dynamika owszem, jest, ale tylko wtedy, gdy autem podróżuje sam kierowca. Oszczędności też niby są, ale na trasie z górki, z "wiatrem" i wystawionym żaglem - tylko wtedy 1.2 TSI zadowala się ok. 5 l/100 km. Przy normalnej eksploatacji jest tylko delikatnie lepszy od swojego poprzednika, jakim był 1.6 MPI. Chyba nie tego oczekiwaliśmy od tego silnika. Poza tym jak na konstrukcję nowatorską przystało, inżynierowie VW nie pozbyli się tzw. "chorób wieku dziecięcego" - jednostka cierpi w wielu przypadkach na problemy z oprogramowaniem, falowaniem obrotów i nieprzyjemnymi szarpaniami..."
                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz

                                  • sdss
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 353
                                    • Seat

                                    To że pali ile pali oraz dynamika silnika było do przewidzenia. Fizyki się nie oszuka. Waga, wysokie nadwozie kapeć 225 robi swoje.

                                    U mnie przy przebiegu 7tyś nic nie szarpie silnik równo pracuje. Na początku fakt były problemy z falującymi obrotami.

                                    Było YETI Jest LEON

                                    Komentarz

                                    • machu
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 147

                                      Zamieszczone przez sdss
                                      To że pali ile pali oraz dynamika silnika było do przewidzenia. Fizyki się nie oszuka. Waga, wysokie nadwozie kapeć 225 robi swoje.
                                      Kolego a w ile osób zazwyczaj jeździsz yetim?
                                      1.2 TSI 105KM nie jest za słaby?
                                      Sprzedam czarnulkę...
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1000063

                                      Komentarz

                                      • maciek.sz
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 102
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                        Witam kolegów i koleżanki
                                        Na początek się przywitam, bo dopiero dołączyłem do forum, a że właśnie zamówiłem w salonie Octavię II 1.2 TSI, jest to pierwszy wątek jaki przejrzałem, będąc ciekaw opinii i wrażeń o tym silniku. Do tej pory jeździłem Fabią Combi 1.2 64 KM - silnik wg mnie przez wielu niedoceniany. Robię ponad 30 tys rocznie, w tym sporo z pełnym obciążeniem (4 osoby plus bagaże) najczęściej w góry. Jeśli silnik 1.2 TSI 105 KM będzie się sprawował co najmniej tak jak ten 1.2 64 KM w fabii, to będę zadowolony. Ale oczywiście jak tylko przesiądę się na Octavię (niestety dopiero w styczniu) to oczywiście podzielę się wrażeniami.
                                        Pozdrawiam.

                                        Komentarz

                                        • Rybeusz
                                          Drive
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 62

                                          maciek.sz

                                          jeśli byłes zadowolony z silnika 1.2 w fabii to ten równiez przypadnie ci do gustu. Ja przez kilka dni testowałem O2 z tym mikrusem jako auto zastępcze, wczesniej miałem trochę do czynienia z fabią - dynamika dużo lepsza, podobnie jak kultura pracy, buda oczywiście też bedzie większa (kabina, bagażnik). O spalaniu sie nie wypowiem bo po prostu nie zwrócilem na to uwagi. Jednym słowem - Będziesz Pan Zadowolony :szeroki_usmiech
                                          Szer.koszenia-53 cm,Silnik-5,0 b/s,System rozruchu - ręczny,Kosz na trawę-75 l,płócienny z twardą pokrywą,Funkcja mieląca-standard,Deflektor-standard,Koła-8",Wysokość koszenia-35-95 mm,Waga-42 kg..a statkiem z USA płyną już nowe chromy

                                          Komentarz

                                          • loyd
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2342

                                            Osiągi bedą nawet lepsze.

                                            Jakby były dostępne te silniki w czasie gdy ja zamawiałem swoją O2, to bardzo poważnie bym rozwżał zakup tego motoru.

                                            Komentarz

                                            • sydney
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 8

                                              Witam wszystkich
                                              Jestem od pięciu lat użytkownikiem Skody Octavii 2 z silnikiem 1.6 MPI.W przyszłym roku planuję zmienić na Octavię FL z silnikiem 1.2 TSI, ponieważ 1.6 zdecydowanie za dużo spala jak na dzisiejsze czasy.Czy prawdą jest, że silniki TSI z racji posiadanej turbiny, wymagają za każdym razem odczekania ok 2min. przed zgaszeniem silnika, w celu schłodzenia turbiny.Przyznam,że trochę to uciążliwe
                                              Jak sobie z tym radzicie.

                                              Komentarz

                                              • loyd
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2342

                                                Zamieszczone przez sydney
                                                Czy prawdą jest, że silniki TSI z racji posiadanej turbiny, wymagają za każdym razem odczekania ok 2min. przed zgaszeniem silnika, w celu schłodzenia turbiny.Przyznam,że trochę to uciążliwe
                                                To nie jest prawda.

                                                Komentarz

                                                • toomasz
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 910
                                                  • Volkswagen
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  Sam posiadam TSI tylko 1,4, rozmawiałem ze znajomym co jest doradcą serwisowym w ASO, stwierdził, ze lepiej odczekać tą chwile, studzenie turbo następuje np podczas gdy szukasz miejsca parkingowego wtedy są niskie obroty bo jedziesz wolno. Niby 1.2TSI ma automatyczne studzenie, ale jak dodał mój znajomy że on w w automaty nie wieży więc lepiej odczekać tą 1min czy dwie

                                                  Komentarz

                                                  • loyd
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 2342

                                                    Co wy z tym studzeniem ??

                                                    Chodzi o to, żeby turbinka wychamowała nieco przed wyłaczeniem silnika.

                                                    W przeciwnym razie turbo się kręci a smarowania nie ma ....

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...