[O2] 1.4 TSI vs 1.8 TSI - odczucia posiadaczy/użytkowników

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ayu
    RS
    • 2009
    • 4154

    #51
    Jac_ek, nie łap mnie za słówka w skrótach myślowych :wink: Jasnym jest, że najszybsi są Ci co wyrabiają się w zakrętach bo na ćwiartkę i pomiar do setki to sobie tylko "amatorzy"(których to doświadczania i przygody bardzo lubię czytać) robią i "kill'e" opisywane w pewnym temacie OT mają miejsce głównie w zakrętach :diabelski_usmiech Ale na poważnie i bez uszczypliwości, z tego co mówią użytkownicy 1.4 TSI to bardzo dobra jednostka i O2 daje z nią radę, nie mam wątpliwości. Dla mnie i tak kluczem do przyjemności jest DSG :!: - bo ja leniwy jestem i biegów zmieniać nie lubię bardzo :P

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #52
      Zamieszczone przez matwrc
      :P no właśnie bardziej jestem jednak za 1.4 TSI, ale chyba zarezerwuję sobie jazdę próbną 1.8, bo tylko to mnie może ostatecznie przekonać do jednej lub drugiej wersji.
      żadne 1.4 zamawiaj 1.8 i bedziesz pan zadowolony, jak ci mocy braknie to chip i masz około 210Km :diabelski_usmiech
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • Jac_ek
        RS
        • 2009
        • 1733

        #53
        Zamieszczone przez matwrc
        :P no właśnie bardziej jestem jednak za 1.4 TSI,
        :szeroki_usmiech

        [ Dodano: Wto 16 Lis, 10 15:37 ]
        Mihau, są też tacy dla których oba te silniki są kiepskie a budy O2 do niczego się nie nadają :szeroki_usmiech
        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

        Komentarz

        • Garret
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1196
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          #54
          Zamieszczone przez piotrek_gdy
          Zamieszczone przez piramida
          1.8tsi jezdzi tak jak rs tdi albo szybciej
          piramida, troszke przegiąłeś :wink:
          jedzie porównywalnie na starcie ale przy większych predkościach róznica momentu obrotowego robi swoje
          a ja myślę że piramida ma rację, katalogowo 7.8 vs 8.4 s do setki to duża róznica,
          różnica momentu sama w sobie jeszcze nic nie znaczy, liczy się też przełożenie skrzyni :wink:

          [ Dodano: Wto 16 Lis, 10 15:40 ]
          Zamieszczone przez piramida
          żadne 1.4 zamawiaj 1.8 i bedziesz pan zadowolony, jak ci mocy braknie to chip i masz około 210Km :diabelski_usmiech
          własnie
          Garret

          -----------
          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

          Komentarz

          • Mihau
            RS
            • 2009
            • 7460
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #55
            Zamieszczone przez Jac_ek
            Mihau, są też tacy dla których oba te silniki są kiepskie a budy O2 do niczego się nie nadają
            oczywiście, że są ale wtedy nie byli by u nas na forum :diabelski_usmiech
            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #56
              Zamieszczone przez Garret
              Zamieszczone przez piotrek_gdy
              Zamieszczone przez piramida
              1.8tsi jezdzi tak jak rs tdi albo szybciej
              piramida, troszke przegiąłeś :wink:
              jedzie porównywalnie na starcie ale przy większych predkościach róznica momentu obrotowego robi swoje
              a ja myślę że piramida ma rację, katalogowo 7.8 vs 8.4 s do setki to duża róznica,
              różnica momentu sama w sobie jeszcze nic nie znaczy, liczy się też przełożenie skrzyni :wink:

              [ Dodano: Wto 16 Lis, 10 15:40 ]
              Zamieszczone przez piramida
              żadne 1.4 zamawiaj 1.8 i bedziesz pan zadowolony, jak ci mocy braknie to chip i masz około 210Km :diabelski_usmiech
              własnie

              często 1.8 mają nie 160 a 170-180KM więc nadal obstawiam ze 1.8 tsi jest w stanie zjesc rsa tdi na sniadanie :P
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • voytek
                Rider
                • 2010
                • 480
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #57
                Zamieszczone przez matwrc
                :P no właśnie bardziej jestem jednak za 1.4 TSI, ale chyba zarezerwuję sobie jazdę próbną 1.8, bo tylko to mnie może ostatecznie przekonać do jednej lub drugiej wersji.
                Dokładnie tak. W obu pojeździj z klimą i bez niej, pamiętam, że 1.4 po włączeniu klimy stawało się odczuwalnie mniej dynamiczne, mam wrażenie, że w 1.8 jest to znacznie mniej odczuwalne.

                [ Dodano: Wto 16 Lis, 10 17:17 ]
                Zamieszczone przez matwrc
                Z czego byłoby Wam łatwiej zrezygnować:

                a) Rezygnacja z wyposażenia Elegance na korzyść Ambiente
                b) Rezygnacja z silnika 1.8 TSI na korzyść 1.4 TSI
                Ja bym wybrał lepsze wyposażenie (ale to moje zdanie). Z tym dokładaniem wyposażenia nie jest tak różowo, przez pierwsze dwa lata (gwarancja) jesteś zdany na ASO, a tam albo nie chcą się podejmować przeróbek, albo nie umieją, albo każą sobie słono za to płacić. A jako że apetyt rośnie w miarę jedzenia, to pomimo posiadania wersji Elegance postanowiłem dodać kilka opcji. No i okazuje się, że dwie ASO poddały się przy próbie uaktywnienia CL, w trzecim powiedzieli, że bez problemu włączą, ale krzyknęli 300 PLN. Jak za kilka minut kodowania, to sporo, więc na razie odpuściłem.
                No ale mimo wszystko łatwiej dołożyć wyposażenie, niż zmienić silnik, jeśli 1.4 Cię nie zadowoli, więc wracamy do punktu wyjścia ---> jazda próbna.

                Komentarz

                • voltar
                  L&K
                  • 2009
                  • 1107
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #58
                  Zamieszczone przez voytek
                  Dokładnie tak. W obu pojeździj z klimą i bez niej, pamiętam, że 1.4 po włączeniu klimy stawało się odczuwalnie mniej dynamiczne, mam wrażenie, że w 1.8 jest to znacznie mniej odczuwalne.
                  Nie zauważyłem żeby to miało jakikolwiek wpływ.


                  O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                  Komentarz

                  • voytek
                    Rider
                    • 2010
                    • 480
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #59
                    Zamieszczone przez voltar
                    Zamieszczone przez voytek
                    Dokładnie tak. W obu pojeździj z klimą i bez niej, pamiętam, że 1.4 po włączeniu klimy stawało się odczuwalnie mniej dynamiczne, mam wrażenie, że w 1.8 jest to znacznie mniej odczuwalne.
                    Nie zauważyłem żeby to miało jakikolwiek wpływ.
                    Mówisz o 1.4, czy o 1.8 ?

                    Komentarz

                    • Mihau
                      RS
                      • 2009
                      • 7460
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #60
                      voltar, u mnie czuć jakby silnik był bardziej obciążony na klimie
                      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                      Komentarz

                      • voytek
                        Rider
                        • 2010
                        • 480
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez Mihau
                        voltar, u mnie czuć jakby silnik był bardziej obciążony na klimie
                        Ja też to odczuwam, choć w niewielkim stopniu, w końcu kompresor dodatkowo obciąża silnik i jest to odczuwalne tym bardziej, z im większą wydajnością w danej chwili pracuje (czyli najbardziej przy dużym upale). Czuć to w każdym aucie, im mocniejszy silnik, tym mniej.

                        Komentarz

                        • voltar
                          L&K
                          • 2009
                          • 1107
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #62
                          Zamieszczone przez voytek
                          Mówisz o 1.4, czy o 1.8 ?

                          Mowie o moim aucie czyli o 1.8. Wplyw oczywiscie jest ale ja go nie czuje podobnie jak np. wplywu wlaczenia swiatel
                          Jedyne co poczulem jako obciazenie dla silnika to wtedy jak wypakowalem auto po dach plus 4 osoby, wtedy poczulem wieksze oporyt plus poprawka na hamowanie


                          O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                          Komentarz

                          • Krzysiek25
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 154
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #63
                            Zarówno przy 1.4 jak i 1.8 na 100% czuć minimalny spadek mocy, natomiast czy to jest bardziej czy mniej zauważalne to kwestia subiektywnego odczucia. I oczywiście charakteru silnika Nie ma co generalizować, że 1.4 za bardzo traci na mocy przy klimie, bo ciekawe co powiedzieliby użytkownicy rs o 1.8, albo jeszcze lepiej rs po chipie. Zawsze znajdzie się większa ryba, wystarczy że na to forum zawita właściciel jakiegoś veyrona i będziemy mieć wszyscy bogacza na sumieniu, bo zejdzie ze śmiechu.

                            Jak kolega przejedzie się z załączoną klimą i bez, to sam oceni co znaczy "zauważalna różnica".

                            Komentarz

                            • piotrek_gdy
                              RS
                              • 2008
                              • 7723
                              • Volkswagen
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #64
                              Zamieszczone przez piramida
                              często 1.8 mają nie 160 a 170-180KM
                              to chyba przeszłość
                              wyniki z hamowni mirek_p11 i moje pokazują, że czas gratisów się skończył i niestety dostajemy tylko katalogową serię
                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                              Komentarz

                              • Jac_ek
                                RS
                                • 2009
                                • 1733

                                #65
                                piotrek_gdy,
                                voytek - 183.2 KM/279.2 Nm
                                _tm_ - 180KM / 264Nm

                                a w 1.4 TSI wychodzi ~ 138 / 215
                                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                Komentarz

                                • majkel123
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 570

                                  #66
                                  IMHO to co wywołuje a co nie wywołuje szerokiego uśmiechu to sprawa dyskusyjna i cholernie subiektywna. Nie opierałbym się na opiniach innych użytkowników, tylko wsiadł i samemu sprawdził co mi wystarcza i czego brakuje. Oczywiste, że 1.8 jeździ lepiej, ma katalogowo 50nm momentu i 40koni więcej, a masa aut ta sama, fizyki się nie oszuka. To nie jest jakiś tam iVTEC, który udaje że się wyrywa jak dochodzi się do czerwonego pola :P obydwa TSI mają max momentu w zakresie obrotów - nie ma bata, 1.8 musi ciągnąć mocniej od 1.4. Pytanie czy potrzeba tych kucy (bo nie każdemu potrzeba - po to trzeba się pofatygowac i przejechać) i czy warte to jest wybulenia 10 dodatkowych kafli (ja jakoś tak właśnie liczyłem, nie tylko kasa na dzień dobry, ale też koszty paliwa w, powiedzmy, 5letnim cyklu tankowań przy dodatkowym spalaniu minimum 1l/100km i przejechanych 20tys km rocznie). Koszta zakupu i eksploatacji będą wyższe, ale za to 1.8 ma dłuższy staż na rynku, do tego ma podobno jakiś dodatkowy system smarowania, żeliwny kadłub, łańcuch rozrządu i w ogóle jest przedstawiany jako dobry silnik, co ma służyć lata. I to na przykład by mnie mogło przekonać, bo osiągi to nie wszystko.

                                  Wersja "wyposażenie zamiast silnika" - ja bym z climatronika nie zrezygnował (już się przyzwyczaiłem) natomiast ambiente IMO uboga nie jest, zawsze możesz np. wystarać się o skórzaną kierę w cenie auta (warto), fotele jak tapicerka okaże się nieodpowiednia (też kwestia subiektywna, ja nie mam zastrzeżeń) będziesz mógł sobie zmienić. A zawsze lepiej jest mieć mocniejszy silnik (jak potrzeba) niż x-rzeczy z wyposażenia. Jak będziesz miał potrzebę, zawsze dołożysz jakiś drobiazg po cenie forumowej a łatwiej jest chyba dołożyć maxi-dota czy tempomat niż silnik :P A jak weźmiesz mniejszy silnik, który nie będzie zaspokajał Twoich potrzeb, to nic nie pomoże, będziesz sobie pluł w brodę że wybrałeś źle.
                                  Aż miło poczytać :szeroki_usmiech
                                  Arctic 1.8 TSI DSG7

                                  Komentarz

                                  • toomasz
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 909
                                    • Volkswagen
                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                    #67
                                    Witam
                                    Ja użytkuje prawie od miesiąca Octavie 2 FL 1,4TSI Ambiente, i powiem, ze jestem pozytywnie zaskoczony. Przyspieszenie ma wystarczające, też jestem zdania jak wielu tutaj, ze 1,8 TSI w naszym kraju nie zostanie w pełni wykorzystany, wiadomo jakie mamy drogi. Co do spalania, to autko pozytywnie zaskakuje, mi udało się zejść do 5.3l /100Km oczywiscie spokojna jazda ze stałą prędkością.
                                    Ps Natomiast mam inne pytanie, czy testował ktoś jak 1,4TSI wypada na hamowni?

                                    Komentarz

                                    • voytek
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 480
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #68
                                      Zamieszczone przez toomasz
                                      Ps Natomiast mam inne pytanie, czy testował ktoś jak 1,4TSI wypada na hamowni?

                                      Komentarz

                                      • majkel123
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 570

                                        #69
                                        przy normalnej jeździe o jakieś 1-2 litry na 100 km. Obecnie szkodnik pali mi średnio 9l/100 km
                                        Po mieście :?:

                                        Zamieszczone przez kross12
                                        matwrc, Miałem taki sam dylemat i dokonałem słusznego wyboru. Miałem okazję przejechać się jednym i drugim w tym samym dniu
                                        To bardzo ważne :!:

                                        Ja wolałem wziąć kredyt niż 1.4
                                        Arctic 1.8 TSI DSG7

                                        Komentarz

                                        • voytek
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 480
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #70
                                          Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                          Zamieszczone przez piramida
                                          często 1.8 mają nie 160 a 170-180KM
                                          to chyba przeszłość
                                          wyniki z hamowni mirek_p11 i moje pokazują, że czas gratisów się skończył i niestety dostajemy tylko katalogową serię
                                          Z moich obserwacji wynika, że sporo zależy od hamowni.

                                          Komentarz

                                          • toomasz
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 909
                                            • Volkswagen
                                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                            #71
                                            No tak, lecz to dotyczy 1,4TSI z DSG , ja natomiast mam manuala, więc czy robi to różnicę?

                                            Komentarz

                                            • voytek
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 480
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #72
                                              Zamieszczone przez Jac_ek
                                              voytek - 183.2 KM/279.2 Nm
                                              _tm_ - 180KM / 264Nm
                                              Oba były mierzone na tej samej hamowni.

                                              Komentarz

                                              • czto
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 546
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #73
                                                Kurcze, ja w moim 1.4TSI mam odczucia, jakby pod maską było 140 koników i ze 250 niutonków :lol: :lol: :lol:
                                                2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                                2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                                2009 Renault Clio MTV 1.4
                                                2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                                2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                                Komentarz

                                                • toomasz
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 909
                                                  • Volkswagen
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  #74
                                                  czto - i ja tak samo :wink:

                                                  Komentarz

                                                  • tomek
                                                    L&K
                                                    • 2005
                                                    • 1078

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez toomasz
                                                    też jestem zdania jak wielu tutaj, ze 1,8 TSI w naszym kraju nie zostanie w pełni wykorzystany, wiadomo jakie mamy drogi.
                                                    dla mnie właśnie w polsce potrzeba mocnego silnika, żeby jako tako bezstresowo i bezpiecznie wyprzedzać. Jak jadę za granicą, to włączam na autostradzie tempomat i wtedy mam gdzieś czy po maską jest 100, czy 200KM, a raczej szukam jak najmniejszego spalania :!:

                                                    Zamieszczone przez voytek
                                                    Jac_ek napisał/a:
                                                    voytek - 183.2 KM/279.2 Nm
                                                    _tm_ - 180KM / 264Nm

                                                    Oba były mierzone na tej samej hamowni.
                                                    właśnie :!: na jakiej :?: bo mam wrażenie, że na takiej "optymistycznej" .
                                                    Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                                    wyniki z hamowni mirek_p11 i moje pokazują, że czas gratisów się skończył i niestety dostajemy tylko katalogową serię
                                                    a ta się wydaje taka bardziej dokładna
                                                    O2FL RS | S2 | F2

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...