Jac_ek, nie łap mnie za słówka w skrótach myślowych :wink: Jasnym jest, że najszybsi są Ci co wyrabiają się w zakrętach bo na ćwiartkę i pomiar do setki to sobie tylko "amatorzy"(których to doświadczania i przygody bardzo lubię czytać) robią i "kill'e" opisywane w pewnym temacie OT mają miejsce głównie w zakrętach :diabelski_usmiech Ale na poważnie i bez uszczypliwości, z tego co mówią użytkownicy 1.4 TSI to bardzo dobra jednostka i O2 daje z nią radę, nie mam wątpliwości. Dla mnie i tak kluczem do przyjemności jest DSG :!: - bo ja leniwy jestem i biegów zmieniać nie lubię bardzo :P
[O2] 1.4 TSI vs 1.8 TSI - odczucia posiadaczy/użytkowników
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez matwrc:P no właśnie bardziej jestem jednak za 1.4 TSI, ale chyba zarezerwuję sobie jazdę próbną 1.8, bo tylko to mnie może ostatecznie przekonać do jednej lub drugiej wersji.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez matwrc:P no właśnie bardziej jestem jednak za 1.4 TSI,
[ Dodano: Wto 16 Lis, 10 15:37 ]
Mihau, są też tacy dla których oba te silniki są kiepskie a budy O2 do niczego się nie nadają :szeroki_usmiech- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyZamieszczone przez piramida1.8tsi jezdzi tak jak rs tdi albo szybciej
jedzie porównywalnie na starcie ale przy większych predkościach róznica momentu obrotowego robi swoje
różnica momentu sama w sobie jeszcze nic nie znaczy, liczy się też przełożenie skrzyni :wink:
[ Dodano: Wto 16 Lis, 10 15:40 ]
Zamieszczone przez piramidażadne 1.4 zamawiaj 1.8 i bedziesz pan zadowolony, jak ci mocy braknie to chip i masz około 210Km :diabelski_usmiechGarret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GarretZamieszczone przez piotrek_gdyZamieszczone przez piramida1.8tsi jezdzi tak jak rs tdi albo szybciej
jedzie porównywalnie na starcie ale przy większych predkościach róznica momentu obrotowego robi swoje
różnica momentu sama w sobie jeszcze nic nie znaczy, liczy się też przełożenie skrzyni :wink:
[ Dodano: Wto 16 Lis, 10 15:40 ]
Zamieszczone przez piramidażadne 1.4 zamawiaj 1.8 i bedziesz pan zadowolony, jak ci mocy braknie to chip i masz około 210Km :diabelski_usmiech
często 1.8 mają nie 160 a 170-180KM więc nadal obstawiam ze 1.8 tsi jest w stanie zjesc rsa tdi na sniadanie :Psuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez matwrc:P no właśnie bardziej jestem jednak za 1.4 TSI, ale chyba zarezerwuję sobie jazdę próbną 1.8, bo tylko to mnie może ostatecznie przekonać do jednej lub drugiej wersji.
[ Dodano: Wto 16 Lis, 10 17:17 ]
Zamieszczone przez matwrcZ czego byłoby Wam łatwiej zrezygnować:
a) Rezygnacja z wyposażenia Elegance na korzyść Ambiente
b) Rezygnacja z silnika 1.8 TSI na korzyść 1.4 TSI
No ale mimo wszystko łatwiej dołożyć wyposażenie, niż zmienić silnik, jeśli 1.4 Cię nie zadowoli, więc wracamy do punktu wyjścia ---> jazda próbna.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voltarZamieszczone przez voytekDokładnie tak. W obu pojeździj z klimą i bez niej, pamiętam, że 1.4 po włączeniu klimy stawało się odczuwalnie mniej dynamiczne, mam wrażenie, że w 1.8 jest to znacznie mniej odczuwalne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mihauvoltar, u mnie czuć jakby silnik był bardziej obciążony na klimie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekMówisz o 1.4, czy o 1.8 ?
Mowie o moim aucie czyli o 1.8. Wplyw oczywiscie jest ale ja go nie czuje podobnie jak np. wplywu wlaczenia swiatel
Jedyne co poczulem jako obciazenie dla silnika to wtedy jak wypakowalem auto po dach plus 4 osoby, wtedy poczulem wieksze oporyt plus poprawka na hamowanie
Komentarz
-
-
Zarówno przy 1.4 jak i 1.8 na 100% czuć minimalny spadek mocy, natomiast czy to jest bardziej czy mniej zauważalne to kwestia subiektywnego odczucia. I oczywiście charakteru silnika Nie ma co generalizować, że 1.4 za bardzo traci na mocy przy klimie, bo ciekawe co powiedzieliby użytkownicy rs o 1.8, albo jeszcze lepiej rs po chipie. Zawsze znajdzie się większa ryba, wystarczy że na to forum zawita właściciel jakiegoś veyrona i będziemy mieć wszyscy bogacza na sumieniu, bo zejdzie ze śmiechu.
Jak kolega przejedzie się z załączoną klimą i bez, to sam oceni co znaczy "zauważalna różnica".
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaczęsto 1.8 mają nie 160 a 170-180KM
wyniki z hamowni mirek_p11 i moje pokazują, że czas gratisów się skończył i niestety dostajemy tylko katalogową serięprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
piotrek_gdy,
voytek - 183.2 KM/279.2 Nm
_tm_ - 180KM / 264Nm
a w 1.4 TSI wychodzi ~ 138 / 215- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
IMHO to co wywołuje a co nie wywołuje szerokiego uśmiechu to sprawa dyskusyjna i cholernie subiektywna. Nie opierałbym się na opiniach innych użytkowników, tylko wsiadł i samemu sprawdził co mi wystarcza i czego brakuje. Oczywiste, że 1.8 jeździ lepiej, ma katalogowo 50nm momentu i 40koni więcej, a masa aut ta sama, fizyki się nie oszuka. To nie jest jakiś tam iVTEC, który udaje że się wyrywa jak dochodzi się do czerwonego pola :P obydwa TSI mają max momentu w zakresie obrotów - nie ma bata, 1.8 musi ciągnąć mocniej od 1.4. Pytanie czy potrzeba tych kucy (bo nie każdemu potrzeba - po to trzeba się pofatygowac i przejechać) i czy warte to jest wybulenia 10 dodatkowych kafli (ja jakoś tak właśnie liczyłem, nie tylko kasa na dzień dobry, ale też koszty paliwa w, powiedzmy, 5letnim cyklu tankowań przy dodatkowym spalaniu minimum 1l/100km i przejechanych 20tys km rocznie). Koszta zakupu i eksploatacji będą wyższe, ale za to 1.8 ma dłuższy staż na rynku, do tego ma podobno jakiś dodatkowy system smarowania, żeliwny kadłub, łańcuch rozrządu i w ogóle jest przedstawiany jako dobry silnik, co ma służyć lata. I to na przykład by mnie mogło przekonać, bo osiągi to nie wszystko.
Wersja "wyposażenie zamiast silnika" - ja bym z climatronika nie zrezygnował (już się przyzwyczaiłem) natomiast ambiente IMO uboga nie jest, zawsze możesz np. wystarać się o skórzaną kierę w cenie auta (warto), fotele jak tapicerka okaże się nieodpowiednia (też kwestia subiektywna, ja nie mam zastrzeżeń) będziesz mógł sobie zmienić. A zawsze lepiej jest mieć mocniejszy silnik (jak potrzeba) niż x-rzeczy z wyposażenia. Jak będziesz miał potrzebę, zawsze dołożysz jakiś drobiazg po cenie forumowej a łatwiej jest chyba dołożyć maxi-dota czy tempomat niż silnik :P A jak weźmiesz mniejszy silnik, który nie będzie zaspokajał Twoich potrzeb, to nic nie pomoże, będziesz sobie pluł w brodę że wybrałeś źle.
Komentarz
-
-
Witam
Ja użytkuje prawie od miesiąca Octavie 2 FL 1,4TSI Ambiente, i powiem, ze jestem pozytywnie zaskoczony. Przyspieszenie ma wystarczające, też jestem zdania jak wielu tutaj, ze 1,8 TSI w naszym kraju nie zostanie w pełni wykorzystany, wiadomo jakie mamy drogi. Co do spalania, to autko pozytywnie zaskakuje, mi udało się zejść do 5.3l /100Km oczywiscie spokojna jazda ze stałą prędkością.
Ps Natomiast mam inne pytanie, czy testował ktoś jak 1,4TSI wypada na hamowni?
Komentarz
-
-
przy normalnej jeździe o jakieś 1-2 litry na 100 km. Obecnie szkodnik pali mi średnio 9l/100 km
Zamieszczone przez kross12matwrc, Miałem taki sam dylemat i dokonałem słusznego wyboru. Miałem okazję przejechać się jednym i drugim w tym samym dniu
Ja wolałem wziąć kredyt niż 1.4
Komentarz
-
-
Kurcze, ja w moim 1.4TSI mam odczucia, jakby pod maską było 140 koników i ze 250 niutonków :lol: :lol: :lol:2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez toomaszteż jestem zdania jak wielu tutaj, ze 1,8 TSI w naszym kraju nie zostanie w pełni wykorzystany, wiadomo jakie mamy drogi.
Zamieszczone przez voytekJac_ek napisał/a:
voytek - 183.2 KM/279.2 Nm
_tm_ - 180KM / 264Nm
Oba były mierzone na tej samej hamowni.Zamieszczone przez piotrek_gdywyniki z hamowni mirek_p11 i moje pokazują, że czas gratisów się skończył i niestety dostajemy tylko katalogową serięO2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
Komentarz