czy od jakiegos czasu z fabryki wyjezedzaja auta z usunieta usterka?
08.2010 i właśnie jest to wkurwiające terkotanie na wolnych
No to chyba dobra nowine mi sprawiles
Ja pojawilem sie z zamowieniem dopiero 09.2010. a auto zjechalo z tasmy 12.2010. Zatem przynajmniej teoretycznie jesli u mnie pojawi sie ten problem to nic nie naprawili :-P
Mam nadzieje, ze bedzie inaczej ;-)
WItam użytkowników tego forum!
Tak się skłąda ze od dwóch tygodni jestem posiadaczem Octavi II 1,4 tsi MINT.
Mam przejechane około 900 km czyli docieranie silniczka .
Jeśli chodzi o obroty silnika zaraz po odebraniu autka z salonu temp około: + 6-7 stopni
obroty kreciły się w okolicy 650 obr/min
od paru dni kiedy temperatury spadły (małopolska) auto garazowane do około -10 - 15 stopni zaraz po zapaleniu auto wchodzi na jakies 1200 obr/min po sekundzie schodzi na 1000 obr/ min a juz po okolo 5 sekundach utrzymuje obroty 850 - 900 stopni niezaleznie od (radia oraz ogrzewania) dodam że po dogrzaniu silnika na 90 stopni auto ciagle utrzymuje na biegu jałowym 850 -900 obr/min
MOje pytanko brzmi czy jest to zależne od temp zewnetrznej oraz czy komputer celowo utrzymuje takie podwyższone obroty?
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi
Dorzucę swoją opinię na temat użytkowania Octavii Combi z silnikiem 1.4 TSI.
Jeśli chodzi ankietę, zaznaczyłem NIE, przez ilość awarii jakie miałem, może poprzez brak profesjonalizmu serwisu się też trochę zraziłem, bo wszystko trwałoby krócej i zdecydowanie sprawniej. Natomiast co do samego silnika, charakterystyki pracy, spalania jak na tą pojemność jestem pod wrażeniem. A wydaje mi się, że mogę coś wtrącić w temacie, gdyż miałem okazję jeździć konstrukcjami z turbinami innych producentów: Tce Renault, Turbo EcoTec Opla, THP Peugeot/Citroen/BMW + Twin Power BMW (ale to inna pojemność i jazda...), no do szczęścia brakuje mi EcoBoost Forda.
Kolejno:
1. Spalanie - średnie min. 6,0, średnie max 9,0, min przy eco jeździe 5,1. Spalanie mieszane z przewagą miasta. Moim zdaniem na swoje osiągi przyzwoite, a przyzwyczaić się do charakterystyki silnika, niskich obrotów przy spokojnej jeździe w czasie zmieniania biegów jest moim zdaniem łatwo.
2. Niedoróbki: (chyba wałkowane były w forum do znudzenia)
- jałowy bieg - terkoczące przewody paliwa,
- tylne zawieszenie - słabe sprężyny.
3. Usterki i serwisy:
W tej chwili przebieg to 119000km, auto stoi w serwisie od 20.12.2011!!!!!!!!!!!!!!! O tym na końcu napiszę. Wszystkie serwisy co 30kkm były.
-12kkm - termostat (wymiana gwarancyjna)
-30kkm - przegląd
-60kkm - przegląd+wymiana lampy tył L - żaróweczki roztopiły szkielet plastikowy, Gwarant uznał,
-76kkm - wymiana klocków P,
-88kkm - zauważone trykanie przy zapalaniu - podejrzenie rozrząd,
-90kkm - przegląd z wymianą klocków T, zgłoszenie terkotania - zlanie tematu przez serwis ("wszystko w porządku, teraz olej wymieniony, może stary był" itp. bajki wciskali)
-94kkm - wstawienie do serwisu z podejrzeniem rozrządu, diagnoza i zamówienie z wymianą w międzyczasie napinacza,
-ok1kkm później - powrót do serwisu - cieknący z rozrządu olej,
102-104kkm - 3 raz zgłosiłem brak poprawy przy zapalaniu, w końcu diagnoza podobno po informacjach z ogólnego serwera czeskiego skody (czy jakoś tak), bo trudno było zlokalizować ten nastawiacz-regulator rozrządu,
119kkm - przy zmianie biegu 1/2 zgrzyt długi, pozostawienie 20 grudnia auta w serwisie, 22 diagnoza, bo konieczność zdjęcia skrzyni. "Rozsypany bieg 2-gi".
Czas oczekiwania ok 2 tyg.
Do dziś nie mam auta, bo brakuje wciąż z SAP koła zębatego 2-go biegu. W tym tyg pisałem pismo do SAP, formularz kontaktowy (skodaINFO) też się za to wziął, rzekomo SAP napisało do serwisu, że część w tym tyg powinna dotrzeć..... słyszę to już 6 tydzień. Pocieszenie serwisu? "nie jest pan najgorszy, mamy zaległą część dla klienta z listopada". Leasing płacony za nieużytkowanie auta, auto potrzebne mi do pracy więc wynajem auta, bo zastępcze mi nie przysługuje, nie mam już gwarancji.... I sama naprawa ok. 2700 zł wg info Skody, samo koło zębate 477,00 zł.
Ostatnie doświadczenia potwierdziły mnie, że nie zakupię Octavii w tej budzie już, może RS ewentualnie w TDI.
Reasumując - samochód fajny, przyjemnie się jeździ, silnik ciekawy i charakterystyka z tą pojemnością bardzo ciekawa.
Awarie i obsługa serwisowa + trwająca sytuacja ze skrzynią - przeważyły szalę - NIE KUPIŁBYM PONOWNIE 1.4 TSI.
Powiedzieli, że może jakaś uszczelka była felerna, czy coś takiego.....(wierzyć im.... i że to dziwne.... To tak jakby Ci informatyk firmowy na zgłoszoną usterkę powiedział: "Dziwne, u mnie działa....."
A wyciek z tego co pamiętam (mogę się mylić) to tak na prawie głębokości koła i minimalnie ze strony pasażera.
Biorąc pod uwagę objawy w moim aucie uważam że te dźwięki pojawiały się przy zbyt niskich obrotach- teraz gdy wskazówka na luzie stoi około 10 tki to jest spokój. Tylko dlaczego obroty tak nisko spadały?
[ Dodano: Pią 03 Lut, 12 15:43 ]
zauważyłem ze jak wskazowka na luzie jest na 10 ( obroty) 0to jest dobrze, dlaczego zatem w innych sytuacjach obroty spadają( moze za nisko i stąd to klekotanie nie wiadomo z jakiej przyczyny ?
Odnośnie moich wpisów dotyczących obrotów - pjawiały się jak obrotościomierz wskazywał 3 i pół podziałki powyżej 0 - czyli 350
Teraz wskazóweczka jest równo na 10 i nic nie terkocze natomiast 1 raz od wyjazdu z aso obroty spadły do 350 i znów terkotnęło. Dlaczego raz na luzie obroty są wyższe raz niższe przy takiej samej temp silnika oczywiście
Piszę jako, że zamierzam kupić nową O2 z tym silnikiem (ewentualnie 1.8). Przejrzałem ten wątek i doliczyłem się głównie stuków/puków przy niskich obrotach i niskiej temperaturze, które ASO próbuje rozwiązywać albo wymianą filtra albo wyciszaniem przewodów paliwowych (jest na to w końcu jakaś akcja serwisowa?) i zwykle pomaga. Było też kilka problemów na innych wątkach: rozrząd, haczenie biegów, skrzypienie zawieszenia, ale nie zakwalifikowałbym ich jako typowe, co z drugiej strony nie znaczy, że jest bezawaryjny.
I tak sie teraz zastanawiam... czy to naprawde jest specyficzne dla egzemplarzy z tym silnikiem czy ogólnie O2/FL tak ma co by tam nie miała pod maską.
Co do samego silnika znalazłem czytałem też artykuł na auto-świecie
Komentarz