[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • loyd
    RS
    • 2010
    • 2342

    U mnie też i to naprawdę głośno .... Słychać to nawet przy właczonym nawiewie i radiu.

    W przyszłym tygodniu jadę do ASO sraso....

    Komentarz

    • idas
      Elegance
      • 2006
      • 828

      Zamieszczone przez LUKI
      Zamieszczone przez idas
      czy od jakiegos czasu z fabryki wyjezedzaja auta z usunieta usterka?
      08.2010 i właśnie jest to wkurwiające terkotanie na wolnych
      No to chyba dobra nowine mi sprawiles
      Ja pojawilem sie z zamowieniem dopiero 09.2010. a auto zjechalo z tasmy 12.2010. Zatem przynajmniej teoretycznie jesli u mnie pojawi sie ten problem to nic nie naprawili :-P
      Mam nadzieje, ze bedzie inaczej ;-)
      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

      Komentarz

      • invictus1
        Classic
        • 2012
        • 9

        WItam użytkowników tego forum!
        Tak się skłąda ze od dwóch tygodni jestem posiadaczem Octavi II 1,4 tsi MINT.
        Mam przejechane około 900 km czyli docieranie silniczka .
        Jeśli chodzi o obroty silnika zaraz po odebraniu autka z salonu temp około: + 6-7 stopni
        obroty kreciły się w okolicy 650 obr/min
        od paru dni kiedy temperatury spadły (małopolska) auto garazowane do około -10 - 15 stopni zaraz po zapaleniu auto wchodzi na jakies 1200 obr/min po sekundzie schodzi na 1000 obr/ min a juz po okolo 5 sekundach utrzymuje obroty 850 - 900 stopni niezaleznie od (radia oraz ogrzewania) dodam że po dogrzaniu silnika na 90 stopni auto ciagle utrzymuje na biegu jałowym 850 -900 obr/min

        MOje pytanko brzmi czy jest to zależne od temp zewnetrznej oraz czy komputer celowo utrzymuje takie podwyższone obroty?
        Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi
        "Wszystko co dobre jest przed nami"

        Komentarz

        • LUKI
          RS
          • 2005
          • 5776

          invictus1 masz 58 stron do przeczytania

          jest tam dokładnie wszystko opisane co dotyczy 1.4TSI



          idas, mój kolega ma G6 1.4TSI z 2009 i miał wymianę filtra paliwa, pompa paliwa (jakaś akcja serwisowa), właśnie jebane terkotanie
          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz

          • słoń
            Elegance
            • 2010
            • 777

            u mnie po przeglądzie to terkotanie jakby rzadziej występuje.jak na razie nie żałuję wyboru silniczka i DSG

            Komentarz

            • ukcik
              Classic
              • 2012
              • 14

              Dorzucę swoją opinię na temat użytkowania Octavii Combi z silnikiem 1.4 TSI.
              Jeśli chodzi ankietę, zaznaczyłem NIE, przez ilość awarii jakie miałem, może poprzez brak profesjonalizmu serwisu się też trochę zraziłem, bo wszystko trwałoby krócej i zdecydowanie sprawniej. Natomiast co do samego silnika, charakterystyki pracy, spalania jak na tą pojemność jestem pod wrażeniem. A wydaje mi się, że mogę coś wtrącić w temacie, gdyż miałem okazję jeździć konstrukcjami z turbinami innych producentów: Tce Renault, Turbo EcoTec Opla, THP Peugeot/Citroen/BMW + Twin Power BMW (ale to inna pojemność i jazda...), no do szczęścia brakuje mi EcoBoost Forda.
              Kolejno:
              1. Spalanie - średnie min. 6,0, średnie max 9,0, min przy eco jeździe 5,1. Spalanie mieszane z przewagą miasta. Moim zdaniem na swoje osiągi przyzwoite, a przyzwyczaić się do charakterystyki silnika, niskich obrotów przy spokojnej jeździe w czasie zmieniania biegów jest moim zdaniem łatwo.
              2. Niedoróbki: (chyba wałkowane były w forum do znudzenia)
              - jałowy bieg - terkoczące przewody paliwa,
              - tylne zawieszenie - słabe sprężyny.
              3. Usterki i serwisy:
              W tej chwili przebieg to 119000km, auto stoi w serwisie od 20.12.2011!!!!!!!!!!!!!!! O tym na końcu napiszę. Wszystkie serwisy co 30kkm były.
              -12kkm - termostat (wymiana gwarancyjna)
              -30kkm - przegląd
              -60kkm - przegląd+wymiana lampy tył L - żaróweczki roztopiły szkielet plastikowy, Gwarant uznał,
              -76kkm - wymiana klocków P,
              -88kkm - zauważone trykanie przy zapalaniu - podejrzenie rozrząd,
              -90kkm - przegląd z wymianą klocków T, zgłoszenie terkotania - zlanie tematu przez serwis ("wszystko w porządku, teraz olej wymieniony, może stary był" itp. bajki wciskali)
              -94kkm - wstawienie do serwisu z podejrzeniem rozrządu, diagnoza i zamówienie z wymianą w międzyczasie napinacza,
              -ok1kkm później - powrót do serwisu - cieknący z rozrządu olej,
              102-104kkm - 3 raz zgłosiłem brak poprawy przy zapalaniu, w końcu diagnoza podobno po informacjach z ogólnego serwera czeskiego skody (czy jakoś tak), bo trudno było zlokalizować ten nastawiacz-regulator rozrządu,
              119kkm - przy zmianie biegu 1/2 zgrzyt długi, pozostawienie 20 grudnia auta w serwisie, 22 diagnoza, bo konieczność zdjęcia skrzyni. "Rozsypany bieg 2-gi".
              Czas oczekiwania ok 2 tyg.
              Do dziś nie mam auta, bo brakuje wciąż z SAP koła zębatego 2-go biegu. W tym tyg pisałem pismo do SAP, formularz kontaktowy (skodaINFO) też się za to wziął, rzekomo SAP napisało do serwisu, że część w tym tyg powinna dotrzeć..... słyszę to już 6 tydzień. Pocieszenie serwisu? "nie jest pan najgorszy, mamy zaległą część dla klienta z listopada". Leasing płacony za nieużytkowanie auta, auto potrzebne mi do pracy więc wynajem auta, bo zastępcze mi nie przysługuje, nie mam już gwarancji.... I sama naprawa ok. 2700 zł wg info Skody, samo koło zębate 477,00 zł.
              Ostatnie doświadczenia potwierdziły mnie, że nie zakupię Octavii w tej budzie już, może RS ewentualnie w TDI.
              Reasumując - samochód fajny, przyjemnie się jeździ, silnik ciekawy i charakterystyka z tą pojemnością bardzo ciekawa.
              Awarie i obsługa serwisowa + trwająca sytuacja ze skrzynią - przeważyły szalę - NIE KUPIŁBYM PONOWNIE 1.4 TSI.

              Komentarz

              • zbigniew147
                Rider
                • 2008
                • 482

                ukcik
                no bogata historia, dzięki za wpis

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  Czekamy na Tymka, na wiosne tez bedzie mial kolo 120kkm :diabelski_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • kobar76
                    Classic
                    • 2010
                    • 36

                    ukcik - po wymianie rozrządu gdzie widoczne były wycieki oleju ? (znaczy w ASP źle coś zmontowali ?)

                    Komentarz

                    • ukcik
                      Classic
                      • 2012
                      • 14

                      Powiedzieli, że może jakaś uszczelka była felerna, czy coś takiego.....(wierzyć im.... i że to dziwne.... To tak jakby Ci informatyk firmowy na zgłoszoną usterkę powiedział: "Dziwne, u mnie działa....."
                      A wyciek z tego co pamiętam (mogę się mylić) to tak na prawie głębokości koła i minimalnie ze strony pasażera.

                      Komentarz

                      • Tichy
                        Rider
                        • 2010
                        • 544

                        ukcik, ciekawa historia.

                        Z pozytywnych informacji - silnik się nie rozpada po 100 tys. nawet pomimo starej wersji rozrządu

                        Co do skrzyni, to może coś spieprzyli przy wymianie rozrządu? Dziwne, że po tej naprawie skrzynia się rozsypała...

                        Komentarz

                        • bassy
                          Drive
                          • 2011
                          • 75

                          Biorąc pod uwagę objawy w moim aucie uważam że te dźwięki pojawiały się przy zbyt niskich obrotach- teraz gdy wskazówka na luzie stoi około 10 tki to jest spokój. Tylko dlaczego obroty tak nisko spadały?

                          [ Dodano: Pią 03 Lut, 12 15:43 ]
                          zauważyłem ze jak wskazowka na luzie jest na 10 ( obroty) 0to jest dobrze, dlaczego zatem w innych sytuacjach obroty spadają( moze za nisko i stąd to klekotanie nie wiadomo z jakiej przyczyny ?

                          Odnośnie moich wpisów dotyczących obrotów - pjawiały się jak obrotościomierz wskazywał 3 i pół podziałki powyżej 0 - czyli 350
                          Teraz wskazóweczka jest równo na 10 i nic nie terkocze natomiast 1 raz od wyjazdu z aso obroty spadły do 350 i znów terkotnęło. Dlaczego raz na luzie obroty są wyższe raz niższe przy takiej samej temp silnika oczywiście

                          Komentarz

                          • paweł2
                            L&K
                            • 2010
                            • 1405

                            Zamieszczone przez Tichy
                            pozytywnych informacji - silnik się nie rozpada po 100 tys. nawet pomimo starej wersji rozrządu
                            pewnie ze sie nie rozpadnie poleci turbo,dwumas,osprzet ale motor 300kkm powinien zrobic.
                            Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                            Komentarz

                            • bzik13
                              Rider
                              • 2009
                              • 514

                              Zamieszczone przez paweł2
                              Zamieszczone przez Tichy
                              pozytywnych informacji - silnik się nie rozpada po 100 tys. nawet pomimo starej wersji rozrządu
                              pewnie ze sie nie rozpadnie poleci turbo,dwumas,osprzet ale motor 300kkm powinien zrobic.
                              TSI ma dwumasę?
                              Mój liftback scout

                              Komentarz

                              • Eidos71
                                RS
                                • 2011
                                • 2050
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Nie - 1.4 TSI nie ma dwumasy.
                                Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                MOJA FURKA

                                Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                Komentarz

                                • zbigniew147
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 482

                                  myślę że te przypadki ze skrzynią wspomniane wyżej nie są typowe tylko po prostu przypadki ekploatacyjne.

                                  Komentarz

                                  • bassy
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 75

                                    Mam już zamówione przez serwis jakieś wygłuszacze i jadę na załatwienie tego terkotania,
                                    ale znowu chcieli zrobić ze mnie wariata

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      Zamieszczone przez bassy
                                      jakieś wygłuszacze

                                      nie wygłuszacza, ale piankę wielkości dłoni, którą owijają przewody paliwowe


                                      ja również czekam na tę piankę i nowe przewody paliwowe
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • bassy
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 75

                                        Mógłbyś napisać co skłoniło ich do wymiany przewodów paliwowych?

                                        Komentarz

                                        • LUKI
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5776

                                          Zamieszczone przez bassy
                                          Mógłbyś napisać co skłoniło ich do wymiany przewodów paliwowych?
                                          u mnie po prostu od terkotania zaczęły się przecierać i nie mają już okrągłego przekroju
                                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                          Komentarz

                                          • Tichy
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 544

                                            LUKI, no to już zakrawa na niebezpieczeństwo dla użytkownika i UOKiK powinien się zająć tematem.....

                                            Komentarz

                                            • bassy
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 75

                                              Ok fajnie że napisałeś zwrócę na to uwagę asowcom

                                              Komentarz

                                              • marcink_1
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 312

                                                Koledzy.

                                                W którym miejscu przecierają się te przewosy?

                                                Komentarz

                                                • severian
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 25
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Panie/Panowie,

                                                  Piszę jako, że zamierzam kupić nową O2 z tym silnikiem (ewentualnie 1.8). Przejrzałem ten wątek i doliczyłem się głównie stuków/puków przy niskich obrotach i niskiej temperaturze, które ASO próbuje rozwiązywać albo wymianą filtra albo wyciszaniem przewodów paliwowych (jest na to w końcu jakaś akcja serwisowa?) i zwykle pomaga. Było też kilka problemów na innych wątkach: rozrząd, haczenie biegów, skrzypienie zawieszenia, ale nie zakwalifikowałbym ich jako typowe, co z drugiej strony nie znaczy, że jest bezawaryjny.

                                                  I tak sie teraz zastanawiam... czy to naprawde jest specyficzne dla egzemplarzy z tym silnikiem czy ogólnie O2/FL tak ma co by tam nie miała pod maską.

                                                  Co do samego silnika znalazłem czytałem też artykuł na auto-świecie

                                                  Wiecie coś o tym czy te usterki są dalej aktualne, czy dotyczą głównie pierwszych wersji?

                                                  Komentarz

                                                  • LUKI
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5776

                                                    severian,
                                                    Zamieszczone przez severian
                                                    Co do samego silnika znalazłem czytałem też artykuł na auto-świecie

                                                    Wiecie coś o tym czy te usterki są dalej aktualne, czy dotyczą głównie pierwszych wersji?
                                                    pierwsze generacje 1.4TSI
                                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...