[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maciek.sz
    Ambiente
    • 2010
    • 102
    • Octavia III combi (5E5)
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    parę słów i ja napisze.
    Octavię 1.4 TSi odebrałem w ubiegłym tygodniu. przejechałem dopiero 700 km więc może moja ocena nie jest miarodajna ale...
    w zasadzie nie mam się do czego przyczepić. Silnik gra pięknie, cichutko, nie zauważyłem żadnych skoków. na tym dystansie srednie spalanie (wg komputera) mam 6,4 l/100, przy czym wczoraj zrobiłem traskę ponad 200 km (w tym 2 razy musiałem przejechać przez Warszawe) i spalanie na tym odcinku miałem 5,8 l/100. Jak na jazde zimą i na dotarciu to nieźle, choć mam nadzieję ze spadnie jeszcze przy dłuższym uzytkowaniu.
    Najbardziej podoba mi się to, że przy moim stylu jazdy nie muszę w zasadzie przekraczać 2000 obrotów. Jazda między 1000 a 2000 przypomina mi jazdę dieslem, a prędkośc i przyspieszenie wystarczające.

    Komentarz

    • paweł2
      L&K
      • 2010
      • 1405

      [quote="maciek.sz"]parę słów i ja napisze.
      Octavię 1.4 TSi odebrałem w ubiegłym tygodniu. przejechałem dopiero 700 km więc może moja ocena nie jest miarodajna ale...
      w zasadzie nie mam się do czego przyczepić. Silnik gra pięknie, cichutko, nie zauważyłem żadnych skoków. na tym dystansie srednie spalanie (wg komputera) mam 6,4 l/100, przy czym wczoraj zrobiłem traskę ponad 200 km (w tym 2 razy musiałem przejechać przez Warszawe) i spalanie na tym odcinku miałem 5,8 l/100. Jak na jazde zimą i na dotarciu to nieźle, choć mam nadzieję ze spadnie jeszcze przy dłuższym uzytkowaniu.
      Najbardziej podoba mi się to, że przy moim stylu jazdy nie muszę w zasadzie przekraczać 2000 obrotów. Jazda między 1000 a 2000 przypomina mi jazdę dieslem, a prędkośc i przyspieszenie wystarczające.[/quote
      Z taka jazda 1000-2000 dlugo nie pojezdzisz :cry: Krec go do 3-4000,a bedzie dobrze.
      Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

      Komentarz

      • maciek.sz
        Ambiente
        • 2010
        • 102
        • Octavia III combi (5E5)
        • DADA 1.5 TSI 150 KM

        Zamieszczone przez paweł2
        Z taka jazda 1000-2000 dlugo nie pojezdzisz :cry: Krec go do 3-4000,a bedzie dobrze.
        a czemu? ma to negatywny wpływ na silnik? (stosuje się do podpowiedzi zmiany biegu na wyświetlaczu, no moża poza 6 którą komputer każe włączac przy 60-cte :wink: )

        Komentarz

        • paweł2
          L&K
          • 2010
          • 1405

          No ma to bardzo zly wplyw na silnik,jeszcze od czasu do czasu nic sie niestanie jesli np nie bedziesz z 1500obr mocno przyspieszal tylko sie spokojnie toczyl.
          Moja rada jest taka nie patrz na tego podpowiadacza,nie przyspieszaj z niskich obr na wysokim biegu a bedzie dobrze.Np 1500obr i4,5bieg.
          Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

          Komentarz

          • zbigniew147
            Rider
            • 2008
            • 482

            Zamieszczone przez paweł2
            Krec go do 3-4000,a bedzie dobrze.
            Jak ty to rozumiesz?

            Komentarz

            • Wojtas_Poznań
              RS
              • 2010
              • 2822

              Zamieszczone przez maciek.sz
              Najbardziej podoba mi się to, że przy moim stylu jazdy nie muszę w zasadzie przekraczać 2000 obrotów.
              PSJ :?:

              Zamieszczone przez maciek.sz
              a prędkośc i przyspieszenie wystarczające
              co najwyżej do wyprzedzenia rowerzysty na długiej prostej :P :szeroki_usmiech
              SPOT Poznań:
              .....
              ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


              Error 503 Wojtas Unavailable :P

              Komentarz

              • maciek.sz
                Ambiente
                • 2010
                • 102
                • Octavia III combi (5E5)
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                PSJ :?:
                czyli? :?: :wink:
                Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                co najwyżej do wyprzedzenia rowerzysty na długiej prostej
                eee tam - nie jest tak źle - dla mnie istotniejsza jest ekonomika niż wciskanie w fotel.
                co do obrotów - na silnikach się nie znam, podobnie jak i na samochodach ale wydaje mi się że mniej mu szkodzi jazda na średnich obrotach (oczywiście nie tak że słychac dławienie) czyli własnie ok 1500-2000 niż żyłowanie powyżej 3500 tys. Ale może jestem w błedzie.
                Do tej pory tak właśnie jeździłem i jakoś silnik moje poprzedniej fabii (1,2 na gazie) wytrzymał bez żadnych awarii te 150 tys. i cały czas pracował taka samo cicho i sprawnie jak nowy.

                Komentarz

                • Wojtas_Poznań
                  RS
                  • 2010
                  • 2822

                  Zamieszczone przez maciek.sz
                  na silnikach się nie znam, podobnie jak i na samochodach
                  ja też się nie znam ops: nie mniej jednak, skłaniałbym się raczej ku przedziałowi, który pominąłeś, czyli 2000-3500 :idea: (głośno sobie myślę .... no dobra, przynajmniej próbuję )
                  SPOT Poznań:
                  .....
                  ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                  Error 503 Wojtas Unavailable :P

                  Komentarz

                  • Andys
                    Elegance
                    • 2007
                    • 762

                    Ja wiem tylko, że do czegoś wymyślili zmienne fazy rozrządu i inne te pierdoły. Poza tym, skoro silnik uzyskuje maksymalną moc przy około 5000obr., to zmiana biegów (przynajmniej przy normalnej, nie dynamicznej jeździe) w okolicach 2500obr. nie jest niczym szkodliwym. Podstawą jest, aby po zmianie biegu nie próbować na siłę przyspieszać, używając do tego gazu wciśniętego w podłogę. Jeżdżąc w przedziale obrotów 2500-3000 w mieście Łodzi, zużycie paliwa miałem na poziomie 10-11l/100km latem. Teraz zimą, jest to 9l./100km. Jeśli wiem, że będę chciał przyspieszać dynamiczniej niż zwykle zawsze redukuję bieg i kręcę przynajmniej do 3000obr. Wiem również, że jadąc w trasie, często mam prędkość obrotową silnika w okolicach 1800obr., nigdy nie schodzę poniżej 1600obr. Wystarczy trochę po obserować chwilowe zużycie paliwa, aby wiedzieć kiedy jest to jeszcze jazda ekonomiczna, kiedy katowania silnika przeciążeniami.
                    Pozdrawiam,
                    Andys

                    Komentarz

                    • Wojtas_Poznań
                      RS
                      • 2010
                      • 2822

                      Zamieszczone przez Andys
                      Wystarczy trochę po obserować chwilowe zużycie paliwa
                      niestety w wersji MINT nie mam jak sobie tego zerknąć (brak kompa itp).... no chyba że znowu czegoś nie wiem ?
                      SPOT Poznań:
                      .....
                      ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                      Error 503 Wojtas Unavailable :P

                      Komentarz

                      • bassy
                        Drive
                        • 2011
                        • 75

                        To niech koledzy co mają kompa napisza jeszcze raz rzeczowo w jakich zakresach obrotów sie poruszać w jeździe :
                        - ekonomicznej
                        - bardzo dynamicznej.

                        Komentarz

                        • tomek
                          L&K
                          • 2005
                          • 1078

                          Jak chcecie wiedzieć jak zmieniać biegi, to najlepiej przejechać się automatem. To jest tak sprytne urządzenie, że nie pozwoli zrobić kuku silnikowi. A potrafi zmienić bieg na następny dużo poniżej 2000 obrotów. Także to na jakich obrotach można jechać zależy przede wszystkim od obciążenia jakie generuje pedał gazu
                          O2FL RS | S2 | F2

                          Komentarz

                          • Andys
                            Elegance
                            • 2007
                            • 762

                            Jak chcecie wiedzieć jak zmieniać biegi, to najlepiej przejechać się automatem. To jest tak sprytne urządzenie, że nie pozwoli zrobić kuku silnikowi. A potrafi zmienić bieg na następny dużo poniżej 2000 obrotów. Także to na jakich obrotach można jechać zależy przede wszystkim od obciążenia jakie generuje pedał gazu
                            Pięknie, tylko nie wziąłeś pod uwagę, że automat ma inaczej zestopniowane przełożenia w skrzyni.

                            To niech koledzy co mają kompa napisza jeszcze raz rzeczowo w jakich zakresach obrotów sie poruszać w jeździe :
                            - ekonomicznej
                            - bardzo dynamicznej.
                            IMVHO:
                            - eko to 2000-2500
                            - dynamiczna to do 5000-5500
                            Pozdrawiam,
                            Andys

                            Komentarz

                            • tomek
                              L&K
                              • 2005
                              • 1078

                              a co ma przełożenie skrzyni do obrotów silnika? poza tym, obroty na poszczególnych biegach są porównywalne w manualu i automacie (dsg) więc ten czynnik - o ile ma znaczenie - można moim zdaniem pominąć
                              O2FL RS | S2 | F2

                              Komentarz

                              • maciek.sz
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 102
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                a może podobny komputer, który wskazuje zmiany biegu na wyświetlaczu steruje również pracą skrzyni automatycznej. I założenie tego oprogramowania są takie same?

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                  Zamieszczone przez Andys
                                  Wystarczy trochę po obserować chwilowe zużycie paliwa
                                  niestety w wersji MINT nie mam jak sobie tego zerknąć (brak kompa itp).... no chyba że znowu czegoś nie wiem ?
                                  nie ma co obserwować, doskonale czuć kiedy silnik jest katowany a kiedy nie.
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • Wojtas_Poznań
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2822

                                    szkoda, chodziło o chwilowe spalanie na poziomie 1500-2000 obrotów.... a nie w momencie katowania silnika nikt nawet nie wspominał żeby coś oglądać w czasie gdy wskazówka obrotomierza pizga po czerwonym polu
                                    SPOT Poznań:
                                    .....
                                    ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                    Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                    Komentarz

                                    • grzesk
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 296

                                      Zamieszczone przez maciek.sz
                                      ... dla mnie istotniejsza jest ekonomika niż wciskanie w fotel...
                                      Do tej pory tak właśnie jeździłem i jakoś silnik moje poprzedniej fabii (1,2 na gazie) wytrzymał bez żadnych awarii te 150 tys. i cały czas pracował taka samo cicho i sprawnie jak nowy.
                                      Jeśli to dla Ciebie jest istotniejsze to do Octavii też mogłeś zamówić 1.2 TSI, tańszy i niby ekonomiczniejszy, zwłaszcza w mieście. Jeśli nie 1.2 TSI to jest jeszcze 1.4 16V. Nie jest tak żwawy jak 1.2 TSI i 1.4 TSI ale do spokojnej jazdy wystarcza i jest sporo tańszy w zakupie.
                                      SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM

                                      SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM

                                      Komentarz

                                      • toomasz
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 909
                                        • Volkswagen
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                        Nie rozumiem co wy macie do podpowiadacza zmiany biegów. Przecież to zaprojektowali inżynierowie którzy się na tym znają i wiedzą jak najlepiej operować biegami. Nie sądze że Skoda by wypuszczała coś co może szkodzić podzespołom pojazdu..

                                        Komentarz

                                        • krzysn
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 515

                                          toomasz, wreszcie ktoś się odważył to powiedzieć :wink:

                                          Komentarz

                                          • maciek.sz
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 102
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                            grzesk,
                                            Zamieszczone przez grzesk
                                            eśli to dla Ciebie jest istotniejsze to do Octavii też mogłeś zamówić 1.2 TSI, tańszy i niby ekonomiczniejszy, zwłaszcza w mieście
                                            tak planowałem i tak zamówiłem... Jednak w trakcie oczekiwania zmieniłem silnik... właśnie z powodów ekonomicznych. Okazało się żedo 1.4można już montować gaz a do 1.2 na razie nie. Uznałem, że lepiej mieć jakąś alternatywę, choć na razie oczywiście nie będę instalacji montową. Jeśli spalanie podawane fabrycznie potwierdzi mi się w użytkowaniu (interesuje mnie głównie spalanie w trasie - w mieście jeżdzę mało) to pewnie zrezygnuję w ogóle z gazu.

                                            Komentarz

                                            • Jac_ek
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1733

                                              Ja to się za głowę łapię jak to czytam ;-), Jak się uczyłem jeździć samochodem jeszcze jako mały chłopiec to zawsze ojciec mi powtarzał - zmieniaj biegi przy 3000-3500, a jak jedziesz pod górkę to przy 4000-4500 i tego się trzymajmy to jest NORMALNA zmiana biegów - teraz jeżdżąc z DSG na ogół tak przyśpieszam żeby biegi zmieniał właśnie przy 3000-4000 choć staram się nie przekraczać dozwolonych prędkości na drodze to do tej Vmax dozwolonej dochodzę w miarę szybko ;-)
                                              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                              Komentarz

                                              • michalx
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 34

                                                Zamieszczone przez maciek.sz
                                                Jeśli spalanie podawane fabrycznie potwierdzi mi się w użytkowaniu (interesuje mnie głównie spalanie w trasie - w mieście jeżdzę mało)
                                                Przykro mi, ale rozczarujesz się (chyba, że jeździsz nie przekraczając 80 km/h). Właśnie w przypadku wartości "poza miastem" fabryczne wyniki spalania to czysta fikcja.

                                                Komentarz

                                                • loyd
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2342

                                                  Zamieszczone przez toomasz
                                                  Przecież to zaprojektowali inżynierowie którzy się na tym znają i wiedzą jak najlepiej operować biegami
                                                  Pamiętaj, że ci sami inżynierowie zaprojektowali słynne 2.0TDI, 1.8 tsi z problemami z rozrządem i inne legendarne silniki WV :wink:

                                                  Komentarz

                                                  • maciek.sz
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 102
                                                    • Octavia III combi (5E5)
                                                    • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                                    Zamieszczone przez michalx
                                                    Zamieszczone przez maciek.sz
                                                    Jeśli spalanie podawane fabry
                                                    cznie potwierdzi mi się w użytkowaniu (interesuje mnie głównie spalanie w trasie - w mieście jeżdzę mało)
                                                    Przykro mi, ale rozczarujesz się (chyba, że jeździsz nie przekraczając 80 km/h). Właśnie w przypadku wartości "poza miastem" fabryczne wyniki spalania to czysta fikcja.
                                                    no właśnie na razie nie. jak pisałem wcześniej trasa Siedlce-Warszawa-Siedlce i średnie spalanie 5,8 (wg komputera). Oczywiście poza warszawą jak się dało leciałem normalną prędkością 90-100 km więc wcale nie wolno. (samochód na dotarciu).

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...