Slow kilka o ESP,ASR i EDS.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    dzis piekna pogoda, -10 wialo jak cholera i padalo, jechalem waska droga gdzie miesci sie jedno auto a traktor z zamontowanym plugiem jechal dopiero po mnie. sniegu czesciowo nawiane na droge prawie do wysokosci szyb, troche pod gorke i przed zakretem a mimo to skoda jak czolg przeszla i to nie raz dzisiejszego wieczora, az mi sie morda cieszyla jak sie zorientowalem dlaczego facet w mercedesie zawrocil. duza w tym zasluga eds-u i moze asr. cholernie zaluje ze nie mialem wtedy przy sobie aparatu. wyprobowywalem przy kazdej nadarzajacej sie okazji i zdalo egzamin na 5.

    Komentarz

    • makog
      Rider
      • 2010
      • 345

      #27
      Panowie, a jak stwierdzicz czy mam EDS ?
      http://www.wimeb.markomp.net
      Już nie moja Skodzina
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #28
        jak słyszysz jakieś chrobotanie, to znaczy że masz EDS
        może po kodach na wlepie też by znalazł

        Komentarz

        • Big
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6389

          #29
          Jesli chodzi o ASR - kolejny przykład z wczoraj. Spora góra tuz za widauktem Poniatowskiego w Lublinie ( miejscowi wiedza o co chodzi). Jechałem na nasz regionalny spot i ... utknąłem w korku Ale nie o to chodzi. Jestem na lewym pasie przede mną Fabia staoi i kręci w miejscu kołami. Postałem tak 5 minut. Prawy kierunek, skręt kół i ruszamy. Pod kołami czuć lód, ale auto posłusznie powolutku rusza i mijam Fabię. Za chwilę na drugim pasie podobny przypadek tyle że Carisma nie moze ruszyć. Znów kierunek, znów kontrolka ASR miga i O II rusza bez problemu z miejsca pod sporą górkę pomino śniegu i lodowych łat pod kołami i tak wczoraj było jeszcze kilkakrotnie. Także ktoś kto twierdzi, że ASR jest nieprzydatny i ogranicza kierowcę, albo nie wie o czym mówi, albo nie jeździł z warunkach ekstremalnej zimy 8)
          Czarny Elegance

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #30
            Big, o to chodzi
            zastanawiam się jak szybciej przez ASR klocki się kończą, bo przecież też przyhamowuje koło :?

            Komentarz

            • bardzozlymisio
              Ambiente
              • 2008
              • 208

              #31
              to i ja podzielę sie swoimi spostrzeżeniami. W moim Skałcie sprawa wygląda tak, że ESP jet świetne, przy większych predkościach i naprzykłąd wyprzedzaniu na śniegu. Wtedy pięknie stabilizuje auto i Skałt rwie do przodu jak z procy - aleeee....co się tyczy jazdy miejskiej takiej jak dziś w warszawie - czyli 30-40 km/h to ESP zdaje mi się być utrudnieniem, zeby nie powiedzieć zagrożeniem przy niskich predkościach. Mianowicie mam wrażenie, że wjeżdżając w zakręt (np. skrzyżowanie gdzie skręcam o 90 stopni) i zrobię to powiedzmy odrobinę za szybko auto staje sie bez gazu podsterowne zatem przyzwyczajenia rajdowe (to taki żarcik dla podderzhenja rozgovora) nakazują dodać gazu (wtedy więcej momentu traifa na tył) auto koryguje tyłem robię kontrę i jest cacy - dokładnie taki scenariusz udaję sie wprowadzić w życie z ESP OFF. Natomiast przy załączonym ESP Skałt pozwala na dodanie gazu przez poł sekundy - co powoduje, że auto odrobinę koryguje tor tyłu ale zaraz zaczyna działać ESP właśnie wtedy kiedy tak naprawdę auto ma sporą predkość ale boczną. Zatem auto posuwa się bokiem ja nie jestem w stanie dodać gazu bo jestem blokowany elektronicznie, kontorwanie niewiele pomaga, bo de facto koła kręcą sie wolno, auto sunie bokiem i pozostaje jedynie hamowanie, które w tej sutuacji jest nieskuteczne. W takich sytuacjach na żaglówkach wrzeszczy się co sił NIESTEROWNY!!! ale trudno żeby szybciutko otwierał okno i w ten sposób ostrzegał innych na drodze
              Identyczne obiawy zauważyłem nadrodze ale i sunąc bokami na różnych placykach - jadąc na wprost powiedzmy 40-50km/h skręcam kierownicę auto zaczyna skręcać ustawia sie bokiem ESP mryga i warczy, gazu sie nie da dodać, kontrować mogę d u...nej śmierci i jadę tak aż wytracę predkość lub owinę sie o drzewo.
              Koledzy z 4x4 macie tak - czy coś bredzę lub moj ESP nie działa jak powinien?

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #32
                bardzozlymisio, fajnie by było jakiś filmik zapodać
                może to wina opon jest, albo za późno gaz dodajesz :?:
                Dziwne zachowanie :|

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez abstinent
                  bo przecież też przyhamowuje koło
                  to chyba nie ASR, tylko EDS dziala poprzez czujniki abs i hamuje kola stad to charakterystyczne "terkotanie" i delikatne poszarpywanie. Mysle ze w skodzie ASR realizowane jest na zasadzie dlawienia przepustnicy (?!), owszem wykorzystuje czujniki abs, ale chyba tylko do sprawdzania predkosci obrotowej kol. wskazywalo by na to zachowanie samochodu, a zwlaszcza ze potrafi harmonijnie rozwijac obroty na sliskiej nawierzchni, gdy bez mieli. Owszem w wikipedii pisze ze rowniez poprzez hamulce dziala, ale moze w innych markach, wydaje mi sie ze wtedy auto zachowalo by sie o wiele gorzej. No i pozatym kiedy EDS hamuje kola to obroty nie maleja, a zdarza sie ze jak sie przywali ostro to eds-u (terkotania) nie slychac a ASR jednak dziala wtedy.



                  Abstinent, w sumie moze byc cos w tym co piszesz, jak przeczytac koncowke "zasad dzialania" na wiki. Hmmm i kto tu ma racje?

                  [ Dodano: Czw 02 Gru, 10 13:14 ]
                  Zamieszczone przez bardzozlymisio
                  czy coś bredzę lub moj ESP nie działa jak powinien?
                  tez zauwazylem kiedy ostry zakret i grzaski snieg a przednie kola lekko zaczynaja wyjezdzac to ESP sie uaktywnia na momencik. drazniace, ale i rzadkie, nie bredzisz

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #34
                    ASR w OII bez ESP nie przyhamowuje koła, "obcina" tylko gaz. Dopiero wersja z ESP ma opcję przyhamowywania kół (EDS). Podejrzewam, że w OIIFL jest tak samo.
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • loyd
                      RS
                      • 2010
                      • 2342

                      #35
                      Zamieszczone przez beaviso
                      Panowie, ASR to każdy powinien mieć "we własnej nodze". Inna sprawa, że sprzęgło w tyłek dostaje i tarcza się przypala.
                      Rzeczywiście ASR działa poprzez jazdę na "półsprzęgła" ?

                      Jeśli tak jest to trzeba by to jak najszybciej wyłaczyć.

                      Komentarz


                      • #36
                        loyd zerknij do wikipedi, tam nie zauwazylem by pisalo cos o sprzegle, pozatym moglo by sie przypalic a to bylo by czuc.

                        Komentarz

                        • abstinent
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4842
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #37
                          tylko dusi obroty i tyle

                          Komentarz

                          • Big
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6389

                            #38
                            Zamieszczone przez abstinent
                            tylko dusi obroty i tyle
                            Dokładnie !! ASR steruje elektronika silnika redukując moment obrotowy przenoszony na koła. Co prawda ASR korzysta z czujników ABS ale tylko po to żeby ustalić prędkosc obrotową koła i jeśli uzna że koło się slizga tak steruje elektroniczna przepustnicą, aby utrzymac je na granicy przyczepności.
                            Czarny Elegance

                            Komentarz

                            • loyd
                              RS
                              • 2010
                              • 2342

                              #39
                              abstinent, też mi się tak wydaje.

                              Do rozłączenia sprzęgła potrzebny byłby jakiś siłownik czy coś takiego .....

                              Ale wolałem się upewnić - jak już pisałem - chciałbym zrobić swoją furą te 170 kpln bez większych wydatków.

                              Komentarz

                              • marbab
                                RS
                                • 2009
                                • 4713
                                • Fiat
                                • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                #40
                                bardzozlymisio, u mnie jest tak samo. Szczerze mowiac to wkurza mnie ten ESP i ta cala reszta 3 literowek. Ostatnio jak jezdzilem w dosc kopnym piachu to ktorys z tych pomagaczy wytarl mi tak klocki ze az zapalila sie kontrolka wymiany, a i smrodu przy tym tez bylo sporo. Generalnie staram sie zawsze to wylaczac w takim terenie, ale wtedy jakos to przeoczylem.

                                Wolalbym miec to wylaczone domyslnie po zapaleniu auta. Mozna to vcdesem zrobic :?:
                                Marek



                                Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                Komentarz

                                • bardzozlymisio
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 208

                                  #41
                                  marbab, też tak robię jak jeżdże powoli np. kręcę sie po mieście. Jednak na trasie wolę to mieć, bo już kilka razy zauważyłem, że pomaga np przy wyprzedzaniu na śliskim lub grząskim śniegu.

                                  Komentarz

                                  • beaviso
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 767
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez loyd
                                    Zamieszczone przez beaviso
                                    Panowie, ASR to każdy powinien mieć "we własnej nodze". Inna sprawa, że sprzęgło w tyłek dostaje i tarcza się przypala.
                                    Rzeczywiście ASR działa poprzez jazdę na "półsprzęgła" ?
                                    Miałem na myśli, że ASR można z powodzeniem zastąpić odpowiednim wyczuciem przy ruszaniu bez ASR, każdy kierowca z odrobiną wyczucia też pokona np. zaśnieżone wzniesienie, tyle że przy tej okazji niekiedy strasznie sprzęgło dostaje po tyłku.

                                    Zeszłej zimy moja Skoda z ASR-em poddawała się na śliskich podjazdach o niewielkim nachyleniu, tłumiło ją całkowicie, samochód po prostu doprowadzał do tego, że trzeba było wcisnąć sprzęgło i ruszyć od nowa, po czym reagował ASR, tłumił obroty i tak w koło macieju. Po wyłączeniu ASR trochę lepiej, ale walka była ciężka i wymagała nadwerężenia sprzęgła, jednak skuteczna. Opony Pirelli Sottozero używane drugi sezon, nikomu ich nie polecam. A tą samą górkę robiłem Golfem 2 żony, na oponach Kormoran bez problemu (śnieg podszyty lodem)... Opony to podstawa.

                                    Mam ASR bez ESP i niech mi ktoś powie, co robić w momencie kiedy ASR wchodzi do akcji na dłużej - czy cisnąć mniej gazu, czy cisnąć więcej gazu, a może trzymać gaz na jednym poziomie? Bo pracujący przez kilka sekund ASR odbiera rozum - kierowca sobie, a samochód sobie, nie wiadomo jak przekłada się gaz na obroty, bo elektronika ingeruje. Dla mnie to idiotyczna sytuacja, w której mój nacisk na pedał gazu nijak nie przekłada się na rzeczywistość, bo komputer sam sobie płynnie reguluje obroty. Z doświadczenia przy podjeździe pod zaśnieżoną górkę najlepiej trzymać jednostajny co najmniej średni gaz, tak by pracujący ASR miał z czego ujmować.

                                    A nie wierzącym w brutalne szarpnięcia wywoływane ASR-em, polecam wykonanie testu polegającego na szybkim ruszeniu jeszcze z dobrej nawierzchni, tak by po kilku metrach, na wysokich obrotach jedynki, najechać na nawierzchnię o małej przyczepności. ASR (sam ASR, nie wiem jak pełne ESP) w takiej sytuacji zachowa się bardzo brutalnie, toteż zastanawiam się czy występujące w takim przypadku bolesne wrażenia słuchowe i fizyczne mogą wiązać się z równie dużym i gwałtownym obciążeniem silnika (rozrządu).

                                    Czym innym jest praca ASR podczas ruszania na śniegu, kiedy układ ingeruje płynnie i spokojnie, a czym innym wariactwo podczas chwilowego najechania z nawierzchni przyczepnej na śliską w chwili gdy koła napędzane są najmocniej.

                                    M.
                                    666 4U

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #43
                                      beaviso, obejrzyj mój cały filmik to zobaczysz jak działa
                                      Ja tam żadnego szarpnięcia, zdławienia silnika(zwłaszcza do sytuacji kiedy trzeba by wcisnąć sprzęgło)nie mam i nie miałem
                                      Testowałem z i bez ASR
                                      To że Ci samochód tłumił obroty to jest wina opon, lub drogi(np lód pod śniegiem) i na to nic nie zdziałasz
                                      Jeżeli ASR dział a ty stoisz w miejscu to i tak nie ruszysz, trzeba znaleźć "inny tor jazdy" i tyle
                                      na górce można zjechać kawałek niżej
                                      Na moim filmie ewidentnie widać, że bez ASR przód samochodu jedzie, ale na boki :lol:

                                      Komentarz

                                      • beaviso
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 767
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #44
                                        abstinent, tylko w temacie szarpnięcia, chodzi mi wyłącznie o sytuację, w której np. ruszasz ostro ze świateł na asfalcie na granicy przyczepności (tak że ASR nie reaguje), ale po chwili koła trafiają na śliską białą farbę, którą wymalowane są pasy dla pieszych (i właśnie wtedy wchodzi ASR szarpnięciem i jest to gwałtowne ŁUP - bardzo niemiłe wrażenie).

                                        I jeszcze inna obserwacja - ASR dopuszcza lekki poślizg kół, wcale go całkowicie nie eliminuje. W lecie, na rozgrzanym asfalcie, kilka razy całkiem miło zapiszczałem oponami na asfalcie przy ruszaniu, a ASR nawet nie zareagował.

                                        M.
                                        666 4U

                                        Komentarz

                                        • abstinent
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4842
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #45
                                          ile ja razy zapiszczałem, normalna rzecz
                                          ASR reaguje z dość dużym opóźnieniem, i dopuszcza spory uślizg kół
                                          Widać to teraz zimą, obroty rosną, prędkość stoi a ASR cisza

                                          Komentarz

                                          • Kristofokles
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 92

                                            #46
                                            Witam, od pewnego czasu (jak temperatura spadła do -10`C) zauważyłem że po zapaleniu silnika ponownie zapalają się na chwilę kontrolki ESP, ABS i zaciągnięty ręczny. Olać to czy już zacząć się przejmować nadchodzącą jakąś awarią???

                                            Komentarz

                                            • beaviso
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 767
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Kristofokles
                                              Witam, od pewnego czasu (jak temperatura spadła do -10`C) zauważyłem że po zapaleniu silnika ponownie zapalają się na chwilę kontrolki ESP, ABS i zaciągnięty ręczny. Olać to czy już zacząć się przejmować nadchodzącą jakąś awarią???
                                              A może zostawiasz na noc zaciągnięty ręczny? I czy dzieje się to także po krótkim postoju czy tylko po nocy?

                                              M.
                                              666 4U

                                              Komentarz

                                              • Kristofokles
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 92

                                                #48
                                                dzieje się tak po nocy, w garażu zostawiam na luzie i bez ręcznego. po kilkakrotnym uruchomieniu silnika na mieście już jest potem wszystko ok.

                                                Komentarz

                                                • beaviso
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 767
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #49
                                                  Kiedyś miałem "przyjemność" ruszenia z miejsca samochodu stojącego w garażu prawie dwa miesiące po gruntownym myciu, w którym klocki przywarły do tarcz. Nie stał na ręcznym, ale prawdopodobnie korozja (i to zupełnie nowych) elementów zrobiła swoje i samochód stał na hamulcach. W końcu udało się oderwać auto od ziemi, ale po wielu próbach z dużym gazem...

                                                  Ale co to ma do Ciebie - otóż moja obserwacja przy tej okazji była taka, że zanim samochód nie ruszył, tylko tkwił przy zapalonym silniku na zakleszczonych hamulcach, to paliły się kontrolki systemów trakcji - po prostu zgłupiały. U Ciebie podejrzewam delikatny objaw podobnego zjawiska, być może tylne zaciski mają jakiś problem i puszczają w pełni dopiero gdy pompa ruszy i ciśnienie w układzie się zmieni?

                                                  M.
                                                  666 4U

                                                  Komentarz

                                                  • Kristofokles
                                                    Drive
                                                    • 2010
                                                    • 92

                                                    #50
                                                    Może tak być. Tym bardziej, że jeżdżę sam i korektor siły hamowania może na tył dawać znikomą siłę hamowania co może doprowadzić do zacinania się zacisków na postoju po kontakcie z pośniegową-solankową bryją?!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...