Wydaje mi sie,że jesli kola by byly nie wywazone dobrze to i na luzie przy 130 by drżała kierownica,a na luzie nie drży.no nic jutro zobacze poduszke silnika oraz gumy na przegubach.Ale czy macie pewność ze to mogą byc przeguby?Czy oprócz tego możę byc cos innego jeszcze?
[O2] Octavia II - pytania przed zakupem
Zwiń
X
-
[O2] Octavia II - pytania przed zakupem
Witam,
Szykuję się na zakup Octavi II z 2007-08 i mam w związku z tym kilka pytań. Przewertowałem internet w celu poszerzenia wiedzy na temat tego modelu i szczerze mówiąc mam już mieszane uczucia.
1. Jaki silnik TDI wybrać. Przymierzam sie do tej podstawowej jednostki 105 konnej. Zależy mi głównie na dobrej bezawyryjności, taniej eksplatacji no i w miarę nie najgorszych osiągów.
2. Jak jest z zawieszeniem. Różnych opinii się naczytałem i często natknoneł się na komentarze typu: Twarde i mało komfortowe, i do tego coś stuka.
3. Wykończenie wnętrza. Ogólnie wnętrze mi się podoba ale nie wiem jak jest z jakością wykończenia. Podobno plastiki trzeszczą, sa podatne na zarysowania i ogólnie są niskiej jakości. Czy to prawda???
4. Słabe wygłuszenie wnętrza ?? Auto głośne wewnątrz??
5. Jakie są główne bolączki auta i na co głównie zwrócić uwagę podczas zakupu?
To chyba główne moje wątpliwości co do tego auta, powstałe poprzez przewertowanie internetu na temat Octavi . Proszę o obiektywne odpowiedzi.
-
-
gontash, Ja Ci powiem bierz 1.9
tani w eksploatacji mnie awaryjny od reszty(tylko zaraz będzie pewnie kłótnia na ten temat, prawda taka jest że jak się trafi to będzie jeździł), i jako tako to jedzie
Jak się przesiadłem z wolnossaka to była to dla mnie torpeda :diabelski_usmiech
Na temat wygłuszenia to ile osób tyle zdań, każdy ma inne odczucia. Dla mnie jest ok
A reszta to jakieś pierdoły. Jak ktoś chce sobie pływać to niech sobie kupi francuza na gruszkach i będzie miód, albo r-klasę.
Dla mnie zawieszenie jest idealne, nawet po wymianie gum od cupry. Jest twardo, ale za to samochód prowadzi się idealnie, a to się dla mnie liczy.
Jeśli coś stuka to jest do zrobienia i tyle. Ja gumy zmieniłem bo trochę stukała lewa strona, a jak komuś mówiłem to twierdzili że jest ok, w warsztacie też popatrzyli i niby ok, a jak zdjęli gumy to od środka były już trochę zjechane
Plastyki są ok, te na progu lubią złapać rysę, ale trzeba konkretnie przejechać czymś
Na temat bolączek to było sporo razy na forum
Trzeba sprawdzić wszystko od A do Z :diabelski_usmiech
A i nie wertuj po jakiś głupich portalach, tylko szukaj na forum. Tu znajdziesz najwięcej prawdziwych informacji :P
Jedni uważają B6 za ideał w klasie, a przed chwilą rozmawiałem z kuzynem i oglądałem jego X5
Powiedział że passat B6 który ma służbowy dla siebie to jakieś nieporozumienie, wiec wiesz....
Komentarz
-
-
jakie sa Twoje roczne przebiegi ?? Bo jeśli ma to byc auto głownie do jzdy miejskiej do wybór diesla jest od poczatku chybiony.Zamieszczone przez gontash1. Jaki silnik TDI wybrać. Przymierzam sie do tej podstawowej jednostki 105 konnej. Zależy mi głównie na dobrej bezawyryjności, taniej eksplatacji no i w miarę nie najgorszych osiągów.
Kto ci takich głupot nagadal??? Skoda własnie nie jest twarda. Jest dokłądanie tka jka byc powinna - ani za twarda jak np. seat, ani za miękka i przynajmniej u mnie (ale myslę ze u kolegów też) nic nie stuka ni nie puka w zawiasie. A wiem co piszę, bo przesiadałem sie na Skodę z ... RenaultZamieszczone przez gontash2. Jak jest z zawieszeniem. Różnych opinii się naczytałem i często natknoneł się na komentarze typu: Twarde i mało komfortowe, i do tego coś stuka.
i jeśli po tkiej przesiadce nie jest mi w O II za twardo to znaczy że skoda nie ma zbyt twardego zawiasu.
a to to juz wogóle nie wiem zkąd wziąłeśZamieszczone przez gontash3. Wykończenie wnętrza. Ogólnie wnętrze mi się podoba ale nie wiem jak jest z jakością wykończenia. Podobno plastiki trzeszczą, sa podatne na zarysowania i ogólnie są niskiej jakości. Czy to prawda???
Bo wnętrze O II nie dość, że wykoanne jest z bardzo dobrych gatunkowo platików, to jest jeszcze świetnie zmontowane i absolutnie nic w nim nie trzeszczy. Plastiki NIE SĄ absolutnie podatne na zarysowania !! Najlepiej usiądz w O II i sam się przekonaj, że to co gdzieś tam wyczytałes to brednie jakich mało !!
[ Dodano: Sob 08 Sty, 11 15:21 ]
W rocznikach które sa w twoim zainteresowaniu nie znajduję jakichś większych bolączek (wczesniej były to np. uszczelki drzwiowe wycierajace lakier, ale to poprawiono).Zamieszczone przez gontash5. Jakie są główne bolączki auta i na co głównie zwrócić uwagę podczas zakupu?
Powiem ci tyle. Ja mam O II 1.6 MPI elegance z 2007 r. od nowości i pierwszą awarią tego auta było przetarcie się 3 tygodnie temu (z wiec po 3,5 latach eksploatacji) taśmy can za kierownicą. Na gwarancji miałem wymieniony znaczek Skody na tylniej klapie oraz uszczelkę tylniej wycieraczki i ... to absolutnie wszystkie "awarie" w moim aucie przez okres 3,5 roku użytkownia.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
gontash, i jeszcze jedna sprwa. Jak będziesz kupował używaną skodę to pamiętaj o jednym - tanie mięso to psy jedzą
Dobry i zadbany samochód MUSI dobrze kosztować. Nie ma cudów. Nikt ie odda ci światnie utrzymanego auta z małym przebiegiem za połowę jego wartości. Takze wystrzegaj się tzw. okazji cenowych, bo w ogólnym rozrachunku będą cię one drooooogo kosztowały
[ Dodano: Sob 08 Sty, 11 15:36 ]
No to szukaj zadbanego 1.9 TDI. Jesli kupisz porzadne i zadbane auto z tym silnikiem to mysle ze spokojnie 350-400 tys km ten silnik powinien posłuzyć.Zamieszczone przez gontashNo muszę się liczyć z przejazdem 50 - 60 tyś. rocznie. Głównie trasy.
Jaką żywotność mają te silniki ???
Tylko nie żałuj pieniędzy na kupno auta.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
no tak, to że coś tam pozostawało to jasne, ale nie wiem jak z nowymi...Zamieszczone przez grzeskTo się okaże bo jeszcze nie ma nowego cennika. W obecnym cenniku wyprzedaży rocznika 2010 nadal widnieje 1.9 TDI.Zamieszczone przez szkodaa można jeszcze w ogóle zamawiać 1,9TDI do produkcji :?:
[ Dodano: Sob 08 Sty, 11 15:49 ]
aaa, no tak, nie było pytania :!:Zamieszczone przez Bigszkoda, kolega szuka używki z lat 2007-2008
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamierzam przeznaczyć na to auto do 38 tyś zł. Według Ciebie zadbana Octavia ile może kosztować ??[/quote]gontash, i jeszcze jedna sprwa. Jak będziesz kupował używaną skodę to pamiętaj o jednym - tanie mięso to psy jedzą Dobry i zadbany samochód MUSI dobrze kosztować. Nie ma cudów. Nikt ie odda ci światnie utrzymanego auta z małym przebiegiem za połowę jego wartości. Takze wystrzegaj się tzw. okazji cenowych, bo w ogólnym rozrachunku będą cię one drooooogo kosztowały
Komentarz
-
-
szkoda, ale po co chłopakowi robicie off topa z jego watku ??!! Chłopak chce kupić UŻYWKĘ z lat 2007-08 wy tu o ... nowych :shock:
[ Dodano: Sob 08 Sty, 11 15:55 ]
[/quote]Zamieszczone przez gontashZamierzam przeznaczyć na to auto do 38 tyś zł. Według Ciebie zadbana Octavia ile może kosztować ??
No to sorry ale za te pieniadze raczej nie znajdziesz dobrej i zadbanej O II z 2007 r.
no chyba, że moze trafisz jakiegoś Minta czyli najubozszą wersję. Jesli chciałbyś myślec o bogatszych wersjach z udokumentowną przeszlością, zadbanych i z przebiegiem powiedzmy do 100 tyś km to musiałyś na zakup przeznaczyc jakieś minimum 41-42 tyś zl, nie mówiąc już o 2008 r.
Ja wiem, że na allegro znajdziesz dziesiatki ofert O II z 2007 r. za ... 35-36 tys zł ale nawet nie chce mi się pisac jak wygladają te "okazje" cenowe.
Powiem ci, że moje auto - Octavia II 1.6 MPI elegence z lipca 2007 r. - do ubezpieczenia zostala wyceniona na .. 41 tys zł, a jak wiadomo wycena ubezpieczyciela jest z reguły trochę zaniżona
Czarny Elegance
Komentarz
-
-
no właśnie, moją bym puścił chyba za tyle z pocałowaniem rękiZamieszczone przez Bigno chyba, że moze trafisz jakiegoś Minta czyli najubozszą wersję
Zamieszczone przez Big38 tyśna dobrą sprawę to już jest żadna różnica te 2-3tys...Zamieszczone przez Big40-41 tyś zl
[ Dodano: Sob 08 Sty, 11 16:04 ]
a tak co do konkretów to bym się pewnie specjalnie nie zastanawiał:
:lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Celuje w auto z Polską historią, no i szczerze mówiąc napotkałem sie na auta (w prawdzie nie za 34 tyś rocznik 2007 zciągniety z DE) poniżej 40 tyś z polską książką serwisową. Szukam Octavii z przebiegiem do 140 tyś km. Za te poniżej 100 tyś km faktycznie niektórzy sobie krzyczął powyżej 40 tyś zł, nawet do 47 tyś zł.
Komentarz
-
-
No ja chyba też nieZamieszczone przez szkodaa tak co do konkretów to bym się pewnie specjalnie nie zastanawiał:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=43630
Co prawda o auto o rok starsze niż zakładał kolega, bo z 2006 r. ale zadbane, dobrze wyposazone, z pełną histrorią i z akceptowalnym przebieiem ( a co wazniejsze ORYGINALNYM !!).
[ Dodano: Sob 08 Sty, 11 16:11 ]
No ja np. swojej w tym momencie z mniej niz 43-44 tys bym nie sprzedał.Zamieszczone przez gontashZa te poniżej 100 tyś km faktycznie niektórzy sobie krzyczął powyżej 40 tyś zł, nawet do 47 tyś zł.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
ale kolega powinien być czujny jak borsuk bo naciągaczy i naganiaczy nie brakujeZamieszczone przez BigNo ja chyba też nieZamieszczone przez szkodaa tak co do konkretów to bym się pewnie specjalnie nie zastanawiał:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=43630
Co prawda o auto o rok starsze niż zakładał kolega, bo z 2006 r. ale zadbane, dobrze wyposazone, z pełną histrorią i z akceptowalnym przebieiem ( a co wazniejsze ORYGINALNYM !!).
i tym sposobem przejedzie mu przed nosem fajne auto :szeroki_usmiechsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
No bez przesady MINTy nie są złe. Zależy co kto potrzebuje. Ja bym się cieszył z takiego MINTa. Jest tam wszystko co niezbędne.Zamieszczone przez Bigszkoda,
No to sorry ale za te pieniadze raczej nie znajdziesz dobrej i zadbanej O II z 2007 r.
no chyba, że moze trafisz jakiegoś Minta czyli najubozszą wersję. ...
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
A gdzie ja napisaem, że Minty nie są fajneZamieszczone przez grzeskNo bez przesady MINTy nie są złe. Zależy co kto potrzebuje. Ja bym się cieszył z takiego MINTa. Jest tam wszystko co niezbędne.
Kolego czytaj ze zrozumieniem !!
O to, to, to. Dobrze gadasz SzkodaZamieszczone przez szkodaKowal, jakiś procent od sprzedaży dla mnie i Big'a jakby co
Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Big, szkoda, wy naciągacze !!! To miała być tajemnica! Teraz muszę podnieść cenę o wasz %.
A tak na serio. gontash w poniedziałek odbieram auto z Marana i w zasadzie będzie je można oglądać / objeżdżać. Jak jesteś zainteresowany kupnem ( nawet niekoniecznie mojej ) to zapraszam nawet tylko "pooglądać"...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
i będziesz wiedział jak powinna wyglądać O2 z takim przebiegiem.Zamieszczone przez kowal 2002to zapraszam nawet tylko "pooglądać"...
jak chcesz zobaczyć jak wygląda z przebiegiem 99kkm to zapraszam do mojej, ale podejrzewam, że tak samo :szeroki_usmiech
wal prosto do niego, skontaktujesz się przez forum i nie przejmuj się naszymi żartami za bardzoZamieszczone przez gontashKolego szkoda właśnie próbuje się skontaktować z Kowal 2002. Nie powiem, interesuje mnie jego autko. Jak masz do niego tel. to podeślij na PW.
[ Dodano: Sob 08 Sty, 11 16:35 ]
tak to se możemy gadać i pozostać z naszymi wspaniałymi pojazdami do końca życia, co właśnie planujęZamieszczone przez abstinentmoja 2007 i 130 nalatane i nie wiem czy poniżej 47 bym puścił :diabelski_usmiech
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Re: Octavia II - pytania przed zakupem
Krótko: 1.9 TDI daje radę. Ogólnie bezawaryjne, jedne z najbardziej oszczędnych, osiagi takie sobie - jednym starcza, innym nie. Jak ktoś potrafi jeździć, bo w życiu nauczył się jazdy samochodami o niewielkiej mocy, to będzie zadowolony. Jak ktoś od początku jeździł silnym autem, to będzie kręcił nosem. Ja mam za sobą i Poloneza i Golfa 60 konnego i Xsarę 1.4 75 KM, więc dla mnie te 1.9 TDI 105 KM jeździ w miarę ładnie. Ale momentami ma wyraźne braki, trzeba jeździć z głową. Jazda dieslem 140-150 KM to już wyraźna różnica i większy komfort.Zamieszczone przez gontash1. Jaki silnik TDI wybrać. Przymierzam sie do tej podstawowej jednostki 105 konnej. Zależy mi głównie na dobrej bezawyryjności, taniej eksplatacji no i w miarę nie najgorszych osiągów.
Samochód na oponach 15 cali nie jest wcale twardy. W porównaniu do takiej Laguny I owszem jest twardszy, ale już w porównaniu do Vectry C na oponach 17" i Mazdy 6 również na 17" auto zachowuje sie dość komfortowo. Podróż nim nie męczy. Dla dużego chłopa siedzenia są trochę mało komfortowe na dłuższych dystansach (powyżej 300-400 km), ale mimo wszystko zasługują co najmniej na ocenę dostateczną. Trakcja samochodu bardzo dobra, prowadzenie precyzyjne, auto dość zwinne, a wspomaganie doskonale dobrane. Lepiej niż w Vectrze C.Zamieszczone przez gontash2. Jak jest z zawieszeniem. Różnych opinii się naczytałem i często natknoneł się na komentarze typu: Twarde i mało komfortowe, i do tego coś stuka.
Nic nie stuka. Jeśli stuka, to pora udać się do serwisu wydać złotóweczki na wymianę wypracowanych elementów zawieszenia. A i tak należy do tych trwalszych.
Odgłosy wydaje - jak jest sucho to skrzypi na leżących policjantach. Aktualnie jest mokro i wilgotno i na jakiś czas zapomniałem o tej dolegliwości.
Ani nie są niskiej jakości, ani nie sprawiają takiego wrażenia. Jestem bardzo dobrego zdania o wnętrzu mojej O2, bardzo solidne i przemyślane miejsce pracy i podróży, szkoda tylko że nie ma weluru na siedzeniach. U mnie od początku bolączką był brzęczący schowek na konsoli, ale został za pierwszą reklamacją nasmarowany, a za drugą wymieniony na nowy, który jest cichy jak należy. Poza tym OK. Po 60 kkm nic w konsoli, ani w siedzeniu kierowcy nie trzeszczy (a mam lekko 100 kg).Zamieszczone przez gontash3. Wykończenie wnętrza. Ogólnie wnętrze mi się podoba ale nie wiem jak jest z jakością wykończenia. Podobno plastiki trzeszczą, sa podatne na zarysowania i ogólnie są niskiej jakości. Czy to prawda???
Raczej tak. Powyżej 120 km/h szum powietrza jest bardziej dokuczliwy niż np. w Vectrze C lub starej Lagunie I. Silnik TDI jest głośny, ale można się przywyczaić, ma to nawet swoisty urok. Przeszkadza jedynie przy długotrwałej jeździe z v większa niż ok. 150 km/h (autostrada).Zamieszczone przez gontash4. Słabe wygłuszenie wnętrza ?? Auto głośne wewnątrz??
Samochód został ostatnio wyróżniony przez jedną z niemieckich organizacji za najniższy odsetek usterkowych egzemplarzy w kategorii samochodów z przebiegiem od 100k do 150kkm. To o czymś świadczy. Ewidentnie słabych punktów i typowych usterek nie ma, wszystko zużywa się raczej równomiernie (mowa o wersji 1.9 TDI). Dlatego szukaj egzemplarza ogólnie dobrze utrzymanego.Zamieszczone przez gontash5. Jakie są główne bolączki auta i na co głównie zwrócić uwagę podczas zakupu?
M.666 4U
Komentarz
-
Komentarz