Szpera

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    eds i tak sie odrazu wyl.wiec czym ty sie martwisz?

    Komentarz

    • Masmo
      L&K
      • 2005
      • 1145

      #27
      Zamieszczone przez danielpoz
      eds i tak sie odrazu wyl.wiec czym ty sie martwisz?
      Powtarzam. EDS się nie wyłancza po wciśnięciu przycisku ASR. Działa dalej. Sprubujcie wyłaczyć na śliskim i dać w rurę. Dalej wali zaciskami.... To badziewie a nie szpera...
      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        E cos chyba nie tak, przeciez jak sie wylaczy to powinna zapalic sie lampka na "szafie" i isc pelnym poslizgiem.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Masmo
          L&K
          • 2005
          • 1145

          #29
          Zamieszczone przez Maicroft
          E cos chyba nie tak, przeciez jak sie wylaczy to powinna zapalic sie lampka na "szafie" i isc pelnym poslizgiem.
          Zachęcam do lektury instrukcji i testów na śliskim....
          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

          Komentarz

          • arci9
            RS
            • 2004
            • 2007

            #30
            Maicroft napisał:
            E cos chyba nie tak, przeciez jak sie wylaczy to powinna zapalic sie lampka na "szafie" i isc pelnym poslizgiem.

            Zachęcam do lektury instrukcji i testów na śliskim....
            Chyba wiem o co chodzi...bo mam coś podobnego, niby po wyłaczeniu ASRu autem można się poślizgać ale słychać czasami charakterystyczne skrobotanie jak przy włączonym ASrze - może to EDS wyrównuje prędkości na poszczególnych kołach...?

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #31
              Zamieszczone przez Maicroft
              Przeciez naciskasz klawisz na desce z napisem ASR jedno dalej niz otwieracz baku i mozesz ruszac do woli jak tylko Ci sie podoba :szeroki_usmiech

              No chyba, ze o cos innego chodzi. :roll:
              wyłącznik ASRu nie wyłącza "szpery" - sprawdzone na torze :zlosnik: :wink:
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • EŁ
                L&K
                • 2004
                • 1168
                • Octavia III (5E3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                #32
                Zamieszczone przez Masmo
                Zamieszczone przez danielpoz
                eds i tak sie odrazu wyl.wiec czym ty sie martwisz?
                Powtarzam. EDS się nie wyłancza po wciśnięciu przycisku ASR. Działa dalej. Sprubujcie wyłaczyć na śliskim i dać w rurę. Dalej wali zaciskami.... To badziewie a nie szpera...
                a co ma EDS do zacisków? :lol: :lol:

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  #33
                  Zamieszczone przez
                  Zamieszczone przez Masmo
                  Zamieszczone przez danielpoz
                  eds i tak sie odrazu wyl.wiec czym ty sie martwisz?
                  Powtarzam. EDS się nie wyłancza po wciśnięciu przycisku ASR. Działa dalej. Sprubujcie wyłaczyć na śliskim i dać w rurę. Dalej wali zaciskami.... To badziewie a nie szpera...
                  a co ma EDS do zacisków? :lol: :lol:
                  klockami :P lepiej :?: :wink:
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • EŁ
                    L&K
                    • 2004
                    • 1168
                    • Octavia III (5E3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    #34
                    oj nie jestem pewien czy EDS działa na zasadzie hamowania koła :roll: ....wiem ze info bierze z czujników ABS......ale w Ibizie np EDS odlaczylem odpinając kostke na skrzyni biegów...wiec to chyba tam coś było za to odpowiedzialne...pozatym skąd ten hałas?


                    EDIT: faktycznie masz racje koło jest lekko przyhamowywane zeby mech róznicowy mógł przenieśc moment na drugie koło..ale to chyba nie klocki tak hałasuja tylko cos w skrzyni?

                    Komentarz

                    • misiekwaw
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7715
                      • Ford

                      #35
                      Zamieszczone przez
                      oj nie jestem pewien czy EDS działa na zasadzie hamowania koła :roll: ....wiem ze info bierze z czujników ABS......ale w Ibizie np EDS odlaczylem odpinając kostke na skrzyni biegów...wiec to chyba tam coś było za to odpowiedzialne...pozatym skąd ten hałas?


                      EDIT: faktycznie masz racje koło jest lekko przyhamowywane zeby mech róznicowy mógł przenieśc moment na drugie koło..ale to chyba nie klocki tak hałasuja tylko cos w skrzyni?
                      IMO wrażenie jest tak idiotyczne jak by normalnie zaciskał hamulec na ułamek sekundy :?

                      Może Marek (Masters) napisze jak to naprawde działa :?: :roll:
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez Masmo
                        Zamieszczone przez danielpoz
                        eds i tak sie odrazu wyl.wiec czym ty sie martwisz?
                        Powtarzam. EDS się nie wyłancza po wciśnięciu przycisku ASR. Działa dalej. Sprubujcie wyłaczyć na śliskim i dać w rurę. Dalej wali zaciskami.... To badziewie a nie szpera...
                        a czy ja napislaem ze przyciskiem sie go wyl???????? kolego uwazniej czytaj :wink:

                        [ Dodano: Pią 22 Kwi, 05 16:14 ]
                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                        Zamieszczone przez
                        oj nie jestem pewien czy EDS działa na zasadzie hamowania koła :roll: ....wiem ze info bierze z czujników ABS......ale w Ibizie np EDS odlaczylem odpinając kostke na skrzyni biegów...wiec to chyba tam coś było za to odpowiedzialne...pozatym skąd ten hałas?


                        EDIT: faktycznie masz racje koło jest lekko przyhamowywane zeby mech róznicowy mógł przenieśc moment na drugie koło..ale to chyba nie klocki tak hałasuja tylko cos w skrzyni?
                        IMO wrażenie jest tak idiotyczne jak by normalnie zaciskał hamulec na ułamek sekundy :?

                        Może Marek (Masters) napisze jak to naprawde działa :?: :roll:
                        tak wlasnie dziala ASR ze przyhamowuje lekko kolo i odejmuje paliwo(rozne marki roznie to stosuja paliwo/hamulce lub to i to) a EDS jak sie nie myle to elektromagnetyczna blokada w skrzyni ktora tyle daje co kot naplakal bo i tak sie odrazu wyl.

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #37
                          Ten EDS dziala wtedy na zasadzie odwrotnej do ABS-u. Tak mi sie wydaje i tak ja rozumie jego dzialanie.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Ten EDS dziala wtedy na zasadzie odwrotnej do ABS-u. Tak mi sie wydaje i tak ja rozumie jego dzialanie.
                            to znaczy? bo nie moge skumac co masz na mysli "odwrotna zasada"

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #39
                              ABS popuszcza hamulce, a EDS wydaje mi sie ze je wlasnie przyhamowuje. No chyba ze da sie to jeszcze jakos inaczej rozwiazac :roll:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Masmo
                                L&K
                                • 2005
                                • 1145

                                #40
                                Zamieszczone przez danielpoz
                                tak wlasnie dziala ASR ze przyhamowuje lekko kolo i odejmuje paliwo(rozne marki roznie to stosuja paliwo/hamulce lub to i to) a EDS jak sie nie myle to elektromagnetyczna blokada w skrzyni ktora tyle daje co kot naplakal bo i tak sie odrazu wyl.
                                Mówmy o naszych Octaviach. ASR zmniejsza moment na silniku jakgdyby odejmując gaz. Można go wyłaczyć! Działa w całym zakresie prędkości. Jak daje ostro to zwłąszca na śliskiej nawierzchni to wyłanczam, bo kilka razu mało mnie nie zabił. (Wyprzedzam daje w palik, koła łapią śiliskie ASR dusi silnik, turbina zwalnia i brakuje mi powera by zakończyć wyprzedznie)
                                EDS zapobiega buksowaniu jednego koła przy ruszniu zwalniając koło które mieli w miejscu hamulcami. Działa tylko przy ruszaniu (chyba do 40 km/h). Niestety nie można tego wyłączyć. Moim zdaniem system ten jest może w zamyśle bardzo sprytny, ale sposób jego dziąłanie (b gwałtowny) może doprowadzić do rozwalenia przeiesienia napędu (półosie, mech. różnicowy. Naprężnienia przy takim walnieciu hamulcami w buksujące koło muszą być traumatycznym doznaniem dla auta....
                                Wieć będe zobowiazany gdy ktoś wymyśli sposób na wyłączenie trwałe lub czasowe EDS-u. No i będe zobowiazany firmie VW AG za dopracowanie tego systemu coby w następnej bryce którą kupie działało ok.
                                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                Komentarz


                                • #41
                                  ale EDS sie wl. tylko na chwile po czym juz nie dziala!!!!! przeczytaj instrukcje od octavi
                                  i to ta blokada wydaje takie dziwne dzwieki jak by cos tam sie tarlo lub juz mielilo :wink: i nawet swiatla lekko przygasaja tyle to musi pobierac pradu

                                  ASR jak sie zal.to dopiero w ostatniej fazie odejmie paliwo ale zanim tak sie stanie to zaczyna lekko heblowac zeby nie doprowadzac do zbytniego poslizgu kol lub jednego kola

                                  EDIT: chcialem wlasnie sobie przeczytac o tych bajerach ale nie moge poszukac tej ksiazki

                                  Komentarz

                                  • mario_op
                                    Ambiente
                                    • 2005
                                    • 112

                                    #42
                                    EDS działa chyba tylko przy ruszaniu, albo jest włączany razem z ASR. Sprawdziłem na śliskim przy jakiś 40 albo 50, przy włączonym ASR i wjachaniu jednym kołem na lód było słychać wyraźne schamowanie i zmniejszenie momentu, ale jak wyłączyłem ASR to koło wyraźnie buksowało. więc albo tylko przy ruszaniu albo można to wyłączyć razem z ASR. trzeba by sprawdzić jak rusza z jednym kołem na piachu i wył. ASR.

                                    Pozatym do poganiania sie po śniegu zawsze wył. ASR bo inaczej auto nie jedzie, żeby jeszcze dało się lewą nogą hamować.
                                    COMBI ELEGANCE'03 ASV

                                    Komentarz

                                    • Purchawa
                                      Admin
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 8007

                                      #43
                                      Zamieszczone przez mario_op
                                      Pozatym do poganiania sie po śniegu zawsze wył. ASR bo inaczej auto nie jedzie, żeby jeszcze dało się lewą nogą hamować.
                                      Marek twierdzi, ze da sie zrobic zmiany w sofcie tak by mozna bylo hamowac lewa noga.
                                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                      STOP ECO-TERRORISM!

                                      Komentarz

                                      • Masmo
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1145

                                        #44
                                        Zamieszczone przez danielpoz
                                        ale EDS sie wl. tylko na chwile po czym juz nie dziala!!!!! przeczytaj instrukcje od octavi
                                        i to ta blokada wydaje takie dziwne dzwieki
                                        nie blokada tylko klocki hamulcowe przyhamowujace buksujace koło w sytacji gdy jedno koło buksuje. Owszem dziła tylko przy ruszaniu, ale mnie skutecznie zniechęca do rwania kapci. Boję się że EDS rozwali mi półosie.
                                        Zamieszczone przez danielpoz
                                        ASR jak sie zal.to dopiero w ostatniej fazie odejmie paliwo ale zanim tak sie stanie to zaczyna lekko heblowac zeby nie doprowadzac do zbytniego poslizgu kol lub jednego kola
                                        ASR zmiejsza moment obrotowy jak buksują oba koła i działa również przy dużych prędkościach. W zimie mi to cały czas miga. :wink:
                                        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                        Komentarz

                                        • Samiec
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 4287
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Masmo
                                          nie blokada tylko klocki hamulcowe przyhamowujace buksujace koło w sytacji gdy jedno koło buksuje.
                                          W ostatnia ulewe mialem okazje to poczuc :evil: bez nadziejne uczucie ,predkosc 120-130km/h wjezdzam w koleine po tirze i jedno kolo traci przyczepnosc ,zaczyna dzialac ta niby blokada ,czuc szarpniecia na aucie ,a po probie wcisniecia pedalu hamulca czuc jak pedal pracuje , i nie moglem zwolnic jak ten uklad dzialal :roll: :evil:
                                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                          Komentarz

                                          • misiekwaw
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7715
                                            • Ford

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Samiec
                                            W ostatnia ulewe mialem okazje to poczuc :evil: bez nadziejne uczucie ,predkosc 120-130km/h wjezdzam w koleine po tirze i jedno kolo traci przyczepnosc ,zaczyna dzialac ta niby blokada ,czuc szarpniecia na aucie ,a po probie wcisniecia pedalu hamulca czuc jak pedal pracuje , i nie moglem zwolnic jak ten uklad dzialal :roll: :evil:
                                            poczuć mogłes conajwyżej ASR a nie "szpere" bo ona działa do 40km/h
                                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                            http://www.disi-tune.pl
                                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                            Był WRX
                                            Była Octa

                                            Komentarz

                                            • Samiec
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 4287
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez MisiekWAW
                                              poczuć mogłes conajwyżej ASR a nie "szpere" bo ona działa do 40km/h
                                              Tylko dlaczego pedal hamulca pracowal? :roll:
                                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                              Komentarz

                                              • Masmo
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1145

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Samiec
                                                Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                poczuć mogłes conajwyżej ASR a nie "szpere" bo ona działa do 40km/h
                                                Tylko dlaczego pedal hamulca pracowal? :roll:
                                                Misek ma rację. Pedał Ci pracował bo włączył Ci się ABS (koła wpadły w aquaplaning).
                                                A swoją drogą silnik Ci zdechł (turbo zwolniło) co też powoduje hamowanie.....
                                                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                                Komentarz

                                                • Samiec
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 4287
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Masmo
                                                  Misek ma rację. Pedał Ci pracował bo włączył Ci się ABS (koła wpadły w aquaplaning).
                                                  Pedal juz pracowal zanim dotknelem go noga :roll:
                                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                  Komentarz

                                                  • Masmo
                                                    L&K
                                                    • 2005
                                                    • 1145

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Samiec
                                                    Zamieszczone przez Masmo
                                                    Misek ma rację. Pedał Ci pracował bo włączył Ci się ABS (koła wpadły w aquaplaning).
                                                    Pedal juz pracowal zanim dotknelem go noga :roll:
                                                    A skąd wiesz że pracował skoro go nie dotknąłeś? Nie mów mi że patrzyłeś na pedał dając 120km/h i wpadając w poślizg. W takiej sytacji żadko kto racjonalnie potrafi analizować sytację. Wykonujemy raczej odruchowo jakieś dardziej lub mniej racjonalne odruchy... Ale te całe EDS-y i ASR nie współgrają z moimi odruchami. Może jest to dobre dla kogoś kto nie umie jeżdzić i w sytacji zerwania przyczepności dawałby jeszcze w palnik zamiast zdjąc nogę.... W każdym razie ESP to bym nie kupił ...
                                                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...