Rzeczywiście mam taki badziew zamontowany który pozwala w pełni wykorzystać lewą nogę Nie jest to zbytnio skomplikowane, odpowiednio puszcza lub odcina sygnał do ECU. Jeszcze nigdy mnie nie zawiodło
ta szpera to ogulnie pic na wode....
troche jest lepiej jak sie ja odlaczy od komputera i zrobi knefel do zalaczania... ale to sporo grzebania w wiazce kablowej zeby bylo porzadnie, a efekt mizerny.... ale lepszy niz automatyczna.
1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR
ta szpera to ogulnie pic na wode....
troche jest lepiej jak sie ja odlaczy od komputera i zrobi knefel do zalaczania... ale to sporo grzebania w wiazce kablowej zeby bylo porzadnie, a efekt mizerny.... ale lepszy niz automatyczna.
ale masz na myśli przycisk załączający szperę, czy napęd na 4 łapy na stałe :?: bo o tym drugim to gdzieś czytałem, a o pierwszym pierwsze słyszę :roll:
nie,,,, szpera kozysta z czujnikow abs... jak abs pzdnie to szperta tez... ale to nie znaczy ze szpera to abs... 2 niezalezne uklady sterowane 1 komputerem
1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR
nie,,,, szpera kozysta z czujnikow abs... jak abs pzdnie to szperta tez... ale to nie znaczy ze szpera to abs... 2 niezalezne uklady sterowane 1 komputerem
no to dobrze napisalem, ze jak niedziala ABS to i szpera niedziala.
jesli pod stwierdzenie nie dziala rozumiesz jest zepsuty to tak... szperadzial przy przyspieszaniu a nie hamowaniu i wspulpracuje jesli chodzi o dzialanie z ASR (asr tez jest sterowane na podstawie odczytow z czujnikow ABS) Awaria ABS powoduje ze cala elektronika wspomagajaca jazde samochodem przestaje funkcjonowac
1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR
hmmm...sory troszke odgrzeje temat.....ale to ciekawe ze juz od kilku osób słyszałem ze szpera czyli EDS w skodzie kiepsko działa....ja u siebie nie mam ASR ....ale szpera działa mi wprost zaje...scie. .....jest głosna .....ale spokojnie na sliskiej nawierzchni moge przyspieszać z pedałem w podłodze i autko cały czas ciągnie równiutko do przodu....co prawda słychac wtedy dosć głosny hałas ale działnie bez zarzutu.
a np w Seacie szpera była cichutka ale działanie też raczej mierne i tylko do małych predkosci.....
cos mi tu kolega nie tak mow........
szpera nie jest slyszalna.......
to co slychac to abs z funkcja wspomagania startu ktory sam dziala przy poslizgu..... taki pseudo ASR (bo sam asr ogranicza moc silnika)
szpera jest nieslyszalna i dziala na zasadzie sprzegla poslizgowego (nie zawsze.... nie wiem jak jest w skodzie) sterowanego elektronicznie.......
1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR
cos mi tu kolega nie tak mow........
szpera nie jest slyszalna.......
to co slychac to abs z funkcja wspomagania startu ktory sam dziala przy poslizgu..... taki pseudo ASR (bo sam asr ogranicza moc silnika)
szpera jest nieslyszalna i dziala na zasadzie sprzegla poslizgowego (nie zawsze.... nie wiem jak jest w skodzie) sterowanego elektronicznie.......
nie ma żadnego sprzęgła sterowanego elektornicznie, jest EDS– elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego która nie działa cicho tylko głośno, bo przyhamowuje koło tracące przyczepnosc przy pomocy hamulców normalnie :idea: "łapie" hamulcami i stąd odgłosy podobne do chrupania
pewnie masz racje... jesli tak to nie jest to zadna szpera tylko wymuszone obciazenie osi i ze szpera ma tyle wspulnego co kierownica z bagaznikiem ale dystrybutorzy tak to szumnie tlumacza......
1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR
Ja w Lupko zamontowałem szperę Qaife. Jest to ślimakowy mechanizm różnicowy znajdujący sie w skrzyni biegów. Powoduje ona że na mokrym ruszam jak na suchym i podczas przyspieszania nie nic mi nie przychamowuje kół. I to jest prawdziwa szpera. Jeśli "zapalam kapcia" to palą się dwie gumy i z auta robi się pocisk.
Wszystkie elektroniczne systemy bardzo wspomagają jazdę ale do sportu....niestety nie nadają się :twisted:
Ja w Lupko zamontowałem szperę Qaife. Jest to ślimakowy mechanizm różnicowy znajdujący sie w skrzyni biegów. Powoduje ona że na mokrym ruszam jak na suchym i podczas przyspieszania nie nic mi nie przychamowuje kół. I to jest prawdziwa szpera. Jeśli "zapalam kapcia" to palą się dwie gumy i z auta robi się pocisk.
Wszystkie elektroniczne systemy bardzo wspomagają jazdę ale do sportu....niestety nie nadają się :twisted:
a ile taka frajda zabiera z kieszeni?
czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel
ja widziałem szpery Qaife w ok 4-5 tys zł. Maiałem okazje niedawno przejechac sie Focusem z zamontowanym tym ustrojstwem i musze przyznać ze jest to super sprawa....po pierwsze autko ciągnie jak wsciekłe a po drugie układ kierowniczy robi sie za...scie precyzyjny...... :twisted:
to 1
mozna to zrobic tylko nie wiem czy jest sens...........
po prostu zamiast komputera ABS sterujesz szpera przyciskiem :diabelski_usmiech
Czy dobrze rozumiem EDS można sterować przyciskiem? Albo można przynajmniej wyłączyć? Ten układ stresuje mnie straszliwie! Mam wrażenie że przy ostrym ruszniu rozp..... półosie i skrzynie. Jeśli ktoś prubował to cholerstwo wyłączyć z sukcesem to niech mi powie jak. Albo przynajmniej zmniejszyć siłe z jaką to wali po kołach.
A taka prawdziwa (mechaniczna) szpera to by mi pasiła. Ale ta cena :cry:
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz