O2 Tour 1,4 MPI - długa recencja, porównanie z 1,6 MPI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • theOne
    Ambiente
    • 2010
    • 177

    #51
    Kawałek z testu ag, o silniku 1.6:
    Niestety, silnik 1.6 o mocy 102 KM w ważącej blisko 1200 kilogramów Octavii okazuje się przy komplecie pasażerów po prostu za słaby. Próba dynamicznego wyprzedzenia auta dostawczego kończy się palpitacją serca sprzedawcy, przerażeniem w oczach dzieci oraz skwitowaniem Kowalskiego "Dała radę na trójce!". Mija dłuższa chwila, zanim przedstawiciel Skody odzyskuje głos: "Jednostka ta nadaje się zdecydowanie do spokojniejszej jazdy, zresztą Octavia ma bardzo rodzinny charakter. Wówczas odwdzięczy się realnym zużyciem paliwa w trasie nawet poniżej 6 litrów, a w mieście około 10 litrów".
    Witam

    Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

    Komentarz

    • trener
      Classic
      • 2011
      • 26

      #52
      Zrobiłem OII 1.4 ponad 1400km, kończę 2 bak paliwa. Pi 1 baku spalanie 6.3, a pod koniec 2 jest 5.7. Jazda mieszana. Jeżdżę eko, co nie znaczy że się rozpędzam minimalnie dotykając gaz - wręcz przeciwnie - przyspieszam dość dynamicznie a potem utrzymuję prędkość na stałym poziomie. Kiedy trzeba używam luzu, hamuję silnikiem przed skrzyżowaniami, a jeżdżę z prędkościami przepisowymi.
      Potwierdzam, że przy 100km/h obroty to ok. 2700obr/min i nie słychać silnika tylko szum opon. Silnik zaczyna być słychać przy 3000 obr/min czyli przy prędkości ponad 115km/h.
      Zacznę go kręcić mocniej po przepisowych 1500km (jak skończy się docieranie).
      Wtedy zobaczę jak przyspiesza przy wyższych obrotach.
      Ja jestem zadowolony, nie mam porównania z 1.6.

      Komentarz

      • obrus
        Elegance
        • 2011
        • 783
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #53
        Jazda na luzie raczej nie ma nic wspólnego z ecodrivingiem, chyba że w starym 126p.

        Komentarz

        • t271828
          Elegance
          • 2008
          • 928

          #54
          Zamieszczone przez ale_jak_to
          to ja sie jeszcze podlacze pod temat zeby nie zakladac nowego podobnego do innych.

          1. Wiadomo do kiedy mozna bedzie te samochody zamowic z instalacja LPG w 1.6 MPI?
          2. Czy jest szansa dostac taki model z koncowki roku, skoro tylu ludzi czeka w kolejce na swoje, jeszcze nie wyprodukowane auta.
          3. Czy w koncu jest jakas szansa, ze czujniki parkowania na tyl beda dzialac w tym Tourze, ewentualnie czy da sie to jakos przerobic samemu lub w warsztacie u mietka? Z tego co wiem nie dzialaja.
          4. Czy wersja Tour ma tak jak MINT klime i schowek ktory utrzymuje temperature po dokupieniu wariantu OPTIMUM?
          5. Czy sa jakies roznice inne miedzy Tourem Nowym a o2 przed FL, jakies istotne rowniez dotyczace wnetrza, pakownosci itp?
          6. Czy bialy lakier niemetal ma szanse wytrzymac dluzej niz 5 lat? Czy lepiej doplacic do metalica i wziac piekna czarna octe?
          ad 1 Nikt nie udziela informacji co do swoich planow
          ad 3 czujniki mozna sobie dolozyc i dzialaja - rozumiem, ze chcesz zeby dane z czyjnikow wyswietlaly sie na ekranie radia - IMO jest to raczej zbedna gadzetowata funkcja
          ad 5 istotnych nie ma, dla mnie na plus jest to ze mozna sobie jumbo podlokietnik dolozyc - w Mincie OIDW sie nie dalo
          ad 6 lakier bialy po 5 latach bedzie w lepszej kondycji niz czarny

          [ Dodano: Pon 13 Cze, 11 21:20 ]
          Zamieszczone przez obrus
          Jazda na luzie raczej nie ma nic wspólnego z ecodrivingiem, chyba że w starym 126p.
          Nikt tego oficjalnie nie napisze, bo jazda na biegu jalowym nie jest trendy, ale jesli mamy kawalek drogi "z gorki" a potem "pod gorke" to jadac na luzie rozpedzamy sie (energia potencjalna zmienia sie na kinetyczna) a pozniej wjezdzamy za darmo na gorke (energia kinetyczna zmienia sie w potencjalna.

          Silnik caly czas pracuje zuzywajac okolo 1l/h czyli jezeli poruszamy sie z srednia predkoscia 60 km/h to zuzycie paliwa na tym odcinku wynosi ok. 1.5l/100km

          Teraz wyobrazmy sobie, ze jadac z gorki wlaczymy bieg i hamujemy silnikiem. W efekcie samochod wyhamuje i jadac pod gorke musimy rowniez wlaczyc bieg i zuzyc paliwo

          W tym wariancie samochod zuzyl 0l jadac z gorki i 10l/100 jadac pod gorke. Srednie spalanie wynioslo 5l

          I co jazda "na luzie" moze byc eko?

          Komentarz

          • Maciek81
            Drive
            • 2011
            • 42

            #55
            Zrobiłem OII 1.4 ponad 1400km, kończę 2 bak paliwa. Pi 1 baku spalanie 6.3, a pod koniec 2 jest 5.7. Jazda mieszana. Potwierdzam, że przy 100km/h obroty to ok. 2700obr/min i nie słychać silnika tylko szum opon.
            Jak widać ci, co JEŹDZILI 1.4 potwierdzają - jest bardzo ekonomiczny, cichy i elastyczny jak na swoją moc. W 1.6 przy 100 km/h i 3,000 obrotów słychać wycie silnika, przynajmniej w modelu, którym JEŹDZIŁEM, a w 1.4 przy tej prędkości słychać wiatr i opony. Oczywiście wycie 1.6 to ja słyszę, dla innych to może być "rasowe brzmienie", ale takie brzmienie mnie przyprawia o ból głowy po kilku godzinach .

            I proszę sobie przeliczyć, czy jeśłi można mieć np. średnio spalanie 5,7 Pb lub 8 LPG + 0,5 Pb na rozruch, to przy różnicy ceny 1.4 i 1.6 i dodatkowych kosztach przeglądów, serwisu itp. kiedy się zwróci gaz?

            Opis ekonomicznej jazdy Trenera bardzo mi się podoba - dokładnie tak samo jeżdżę i naprawdę nie jest to jazda mało dynamiczna, tylko normalna, przynajmniej tak mi się wydaje.

            Komentarz

            • Borsuk2
              L&K
              • 2010
              • 1203

              #56
              Maciek81, podałeś wiele ciekawych informacji, które wielu na pewno się przydadzą. Jeszcze nie tak dawno sam W Tym Temacie miałem podobne dylematy. Ale chyba nie ma sensu udowadniać, że 1,4 jest lepszy od 1,6+LPG i na odwrót. Kwestia co kto lubi, na co ma kasę i co mu jest potrzebne. :wink:
              Fajna stronka

              Komentarz

              • Northeusz
                RS
                • 2010
                • 1677
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                #57
                Zamieszczone przez Maciek81
                Zrobiłem OII 1.4 ponad 1400km, kończę 2 bak paliwa. Pi 1 baku spalanie 6.3, a pod koniec 2 jest 5.7. Jazda mieszana. Potwierdzam, że przy 100km/h obroty to ok. 2700obr/min i nie słychać silnika tylko szum opon.
                Jak widać ci, co JEŹDZILI 1.4 potwierdzają - jest bardzo ekonomiczny, cichy i elastyczny jak na swoją moc. W 1.6 przy 100 km/h i 3,000 obrotów słychać wycie silnika, przynajmniej w modelu, którym JEŹDZIŁEM, a w 1.4 przy tej prędkości słychać wiatr i opony. Oczywiście wycie 1.6 to ja słyszę, dla innych to może być "rasowe brzmienie", ale takie brzmienie mnie przyprawia o ból głowy po kilku godzinach .
                Powiedzcie, czy rzeczywiście 1.6 ma tak chamsko zestopniowaną skrzynię, że 1.4 leci sobie 100-ką przy 2700, a 1.6 przy 3000 obr/min.? Pytam, bo jak miałem okazję jeździć, nie zwracałem na to uwagi po prostu.

                I proszę sobie przeliczyć, czy jeśłi można mieć np. średnio spalanie 5,7 Pb lub 8 LPG + 0,5 Pb na rozruch, to przy różnicy ceny 1.4 i 1.6 i dodatkowych kosztach przeglądów, serwisu itp. kiedy się zwróci gaz?
                Zależy, jeśli mówimy o instalce dodawanej za 0 zł to ... od razu? . A tak poważnie, było wiele razy o tym. Te dodatkowe koszty, bardzo straszne to 50 zeta rocznie za wymianę filtrów i 60 zeta droższy przegląd - nic tylko się pociąć . Resztę kosztów można łatwo obliczyć znając cenę paliw i średnie spalanie. Niedługo rzeczywiście PB będzie najbardziej opłacalna, bo podawane średnie spalanie zeszło na poziom diesli. Za jakiś czas będzie to 4 litry z hakiem, a później to już rafineria pod maską i produkcja beny podczas jazdy :szeroki_usmiech
                Pozdrawiam
                Northeusz

                Komentarz

                • andre.kass
                  Classic
                  • 2008
                  • 12

                  #58
                  Maciek81.........nie wiem skąd i kto Tobie takich farmazonów o silniku 1.6 MPI i gazie na opowiadał Ja mam jak widać 1.6 z LPG fabrycznie założonym , przejechane 35 000 i nie byłem nigdy na żadnych regulacjach ileś razy w roku tylko na obowiązkowych przeglądach kiedy trzeba , żadnych nierównych obrotów też niema,gaz latem włącza się po ok.1km tak że miód,Chorwację obskakuję bez żadnych ekologicznych delikatnych jazd za 600zł (spróbuj pognać na benzynce 150-160 to portfelik schudnie pod Wiedniem) Pozdrawiam LPG-owiczów i nie tylko 8)

                  Komentarz

                  • Dig Dug
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1306
                    • Seat

                    #59
                    Nie no - zaraz się załamie. Kurde to normalnie chyba mi podmienili skrzynie w mojej F2 skoro w Octavii ten silnik z ścięto o 6KM mocą jest szybszy i do tego mniej pali. Jasny gwint ci Czesi to są the besciaki.

                    A poważnie, to miałem Octavie 2.0 115KM i to już jeżdziło. Jak dałeś buta to miało cug jak 110KM TDI, a jak chciałeś przybutować ze świateł, to na 2 biegu miałeś 100 km/h i robiło licznikowe 220 km/h. Średnio palił mi 8 z groszami zimą, a latem poniżej 8. Ale zachciało mi się nowego auta, a że zacząłem jeździć dużo mniej (tylko praca i zakupy) to padło na F2 z 1,4 16V 86KM, bo wydawało mi się, że teraz jeżdżąc spokojnie, ekodrivingiem wystarczy mi taki + będzie mniej palił.

                    Rzeczywistość wygląda tak, że jak Octą robiłem 60-100 w jakieś 8 sec, to teraz potrzebuje ok 12, jak 80-120 robiłem w 12 sec to teraz potrzebuje 16-17. Normalnie niby tragedia bo to jadąc samemu na pusto, ale że autko typowo miejskie to OK, na 1, 2 biegu ładnie się zbiera do 60-70 km/h. Jak załaduje 2-3 osoby i włącze klime, to w Octavii minimalnie, ale oczuwałem spadek osiągów, a tu to chyba po 5 sekund dokłada. Aż nie chce sprawdzać. Ze spalaniem wygląda tak, że spala średnio o 1 litr mniej od Octavii z 2 litrowym silnikiem. Niby spoko bo średnio 7/100km i to głównie w jeździe miejskiej, ale przy totalnym ekodrivingu, gdzie Octavia jezdziłem normalnie. Na trasie 5,5 w 2 osoby i klimą.

                    A już kolejny raz wypisujecie jakie to Octy z 1,4 silnikiem to super auta, że wystarczają do normalnej jazdy, że palą mniej niż F2 o 200 kg lżejsza, normalnie miód malina.

                    Panowie proszę nie przesadzajcie. 1,4 16V to w F2 minimum/optimum do spokojnej ekodrivingowej jazdy po mieście i krótkie trasy. Ja robię właśnie 8 tys rocznie teraz i jakbym miał jeżdzić w trasy to bym zmienił auto, nie patrząc na stratę finansową.
                    Była O1 jest F2.

                    Komentarz

                    • BADYL
                      RS
                      • 2011
                      • 2404
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #60
                      witam Z mojego doświadczenia z silnikami grupy VW...swojego czasu ojciec jeździł golfem III z silnikiem 1.4 ale 8V ten sam silnik był póżniej w polo i obecnie rónież w polo ale kombi....w tych autach silniki dawały radę ale czy w takim dużym aucie jak octavia :?: Jeżeli silnik daję frajdę z jazdy właścicielowi to tylko pogratulować :wink: sam miałem skodę fabię Kombi z silnikiem 1.2 12V posiadającą zawrotną moc 64KM :lol: :shock: silnik wystarczający na jazdę po mieście i na spokojną jazdę w trasie....z wyprzedzaniem był problem :roll: pewnie analogicznie OII z silnikiem 1.4 jest podobnie :wink: Reasumując gdybym miał wybierać to do fabi wrzuciłbym silnik 1.4 a do octavi 1.6 :diabelski_usmiech ale to są tylko moje dywagacje bo generalnie to nie mam problemu z mocą (2.0 TDI) :szeroki_usmiech :P

                      niemniej pozdrawiam wszystkich użytkowników octavi II z silnikami tak 1.4 jak 1.6
                      nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                      Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                      Komentarz

                      • andriu21tg
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 1499

                        #61
                        BADYL, ja tez mialem fabke z tym ze 1,4MPI bez czerwonego i wiec miala cos ok 60/64 kunia>? poprawcie mnie bo niepamietam.. niemialem tam klimy , spokojna trasa dokladnie.. miasto w miare luzik.. trasa i wyprzedzanko dramat.. dlatego doszlem do wniosku ze trzeba dostosowac predkosc do znakow .. wprawdzie nad morze jechalem 12/14h ale za to Spalanie miodzio..;D zero mandatow oraz pkt. w programie lojalnosciowym..hehehe :szeroki_usmiech

                        Komentarz

                        • Eidos71
                          RS
                          • 2011
                          • 2050
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #62
                          Z moich skromnych, 18-letnich doświadczeń wynika, że do w miarę komfortowej (ale nie szaleńczej) jazdy miejskiej i w trasie, w samochodzie ważącym ponad 1400 kg potrzebny jest silnik o mocy od 100 KM w górę (i to niezależnie, czy jest to diesel, czy benzyna). Pojemność silnika i jego kultura pracy przy szybkościach powyżej 100 km/h jest sprawą drugorzędną, choć wiadomo, że wysilona jednostka ma krótszą żywotność, niż niewysilona, a jazda autkiem z cichym silnikiem jest przyjemniejsza, niż z ryczącym "potworem" . Jednak to tylko moje skromne zdanie
                          Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                          MOJA FURKA

                          Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                          Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                          Komentarz

                          • ale_jak_to
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 199

                            #63
                            t271828, dzieki Ci kolego za odpowiedz. Milo z Twojej strony
                            A jesli chodzi o "hałas" w 1.6 MPI moze autor tematu ma porownanie z 1.9 TDI? Wyciszenie pojazdy w normalnej O2fl mint a w tym tourze?

                            Komentarz

                            • Dig Dug
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1306
                              • Seat

                              #64
                              trener, - ja też jeżdźę ekodriving, co czasem jest męczące, ale mam 5km do domu z pracy to nie naśpieszę. Byłem nim dwa razy na wakacjach i jazda nie należy do najprzyjemniejszych.

                              Sprawdzę w drodze powrotnej jak z obrotami przy danej prędkości. Spróbuje osiągnąć 115km/h, ale droga kręta i nie wiem czy nie bedzie ruchu.
                              Była O1 jest F2.

                              Komentarz

                              • baca10
                                RS
                                • 2009
                                • 6225

                                #65
                                Zamieszczone przez ale_jak_to
                                [b]Wyciszenie pojazdy w normalnej O2fl mint a w tym tourze?
                                no to ja mam porównanie, w FL jest ciszej

                                Komentarz

                                • Octavianos
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1130

                                  #66
                                  Zamieszczone przez baca10
                                  Zamieszczone przez ale_jak_to
                                  [b]Wyciszenie pojazdy w normalnej O2fl mint a w tym tourze?
                                  no to ja mam porównanie, w FL jest ciszej
                                  Bardzo ciekawe co piszesz, bo z tego co wiem to komora silnika w 1.6 jest identyczna w Tourze, jak i w O2FL. I materiały wygłuszające są te same. Na jakiej podstawie twierdzisz, że w Tourze jest głośniej??
                                  SIMPLY CLEVER
                                  Wiesz co dobre :-)

                                  Moja Maszyna
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                  Komentarz

                                  • Borsuk2
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1203

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Octavianos
                                    I materiały wygłuszające są te same.
                                    nie wiem jak w O2 FL ale w Tourze na grodzi między silnikiem a kabiną, to za wiele tego wygłuszenia nie ma.
                                    Fajna stronka

                                    Komentarz

                                    • baca10
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6225

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Octavianos
                                      Zamieszczone przez baca10
                                      Zamieszczone przez ale_jak_to
                                      [b]Wyciszenie pojazdy w normalnej O2fl mint a w tym tourze?
                                      no to ja mam porównanie, w FL jest ciszej
                                      Bardzo ciekawe co piszesz, bo z tego co wiem to komora silnika w 1.6 jest identyczna w Tourze, jak i w O2FL. I materiały wygłuszające są te same. Na jakiej podstawie twierdzisz, że w Tourze jest głośniej??
                                      Słuchem, kierownik kupił sobie Toura i robiliśmy porównanie :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • Dig Dug
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1306
                                        • Seat

                                        #69
                                        Sprawdziłem i w Fabii 2:
                                        100 km/h jest jakieś 2700 obr - sprawdzone ponownie i poprawione na 2700 obr
                                        115 km/h jest jakieś 3200 obr
                                        120 km/h jest jakieś 3400 obr - sprawdzone dziś rano.

                                        czyli przełożenia są podobne do Octavii. Stąd nie wiem jakim cudem Octavia cięższa o 200 kg miałaby mniej palić i przyśpieszać satysfakcjonująco skoro w F2 jest to średnio na jeża lub kiepsko (obciążenie).

                                        Sprawdzane na V biegu.
                                        Była O1 jest F2.

                                        Komentarz

                                        • Borsuk2
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1203

                                          #70
                                          Zamieszczone przez Dig Dug
                                          Sprawdziłem i w Fabii 2:
                                          100 km/h jest jakieś 2700-2800 obr
                                          115 km/h jest jakieś 3200 obr
                                          na 5-tce ?
                                          Fajna stronka

                                          Komentarz

                                          • krzysiek1974
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 323

                                            #71
                                            znowu komuś spodobał się 1,4 16v 80km 8)
                                            lepiej się tu tym nie chwalić :diabelski_usmiech

                                            Komentarz

                                            • andriu21tg
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2008
                                              • 1499

                                              #72
                                              Zamieszczone przez baca10
                                              Słuchem, kierownik kupił sobie Toura i robiliśmy porównanie
                                              czyli rozumiem ze kupiłas sobie Urządzenia do pomiaru hałasu i wibracji??

                                              Komentarz

                                              • KonKor
                                                Drive
                                                • 2008
                                                • 90

                                                #73
                                                Zamieszczone przez andriu21tg
                                                Zamieszczone przez baca10
                                                Słuchem, kierownik kupił sobie Toura i robiliśmy porównanie
                                                czyli rozumiem ze kupiłas sobie Urządzenia do pomiaru hałasu i wibracji??
                                                Pewnie takie same jak autor wątku :lol:

                                                Miałem się nie wypowiadać w tym wątku, ale szczrze mówiąc nie da się przejść obojętnie.

                                                Drogi autorze - chciałeś się dowartościować i przegiąłeś na całej linii, szczególnie jeśli chodzi o Beemkę i Volvo :wink: Ja mam 1.6 MPI i nawet mi nie przyszło do głowy żeby tak zawyżać cechy tego silnika jak Ty to robisz dla 1.4

                                                Ja kupiłem 1.6 + LPG z uwagi na koszty paliwa (40 - 50 kkm rocznie), chociaż spokojnie mogłem brać 1.8 TSI. Po prostu każdy ma swoje priorytety albo możliwości finansowe. Ale dorabianie takich ideologi jak TY to zrobiłeś jest po prostu straszne...

                                                Nikt, kupując 1.6 nie myśli o tym żeby szaleć takim autem. Nawer 1.4 TSI nie jest wyścigówką, tylko normalnym silnikiem do normalnej eksploatacji. Podejrzewam, że gdyby w Octavii były silniki 1.2 MPI 60KM (powiedzmy następne 5k taniej :wink: ) to znalazłby się chociaż jeden taki kolega jak TY, w pełni zadowolony i nazywający mocniejsze jednostki GORSZYMI... Żal!! :shock:

                                                Pozdr.!

                                                Komentarz

                                                • pandzik
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2254
                                                  • Seat

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez KonKor
                                                  Żal!! :shock:
                                                  Przeczytaj jeszcze raz to co napisał @maciek81, tym razem ze zrozumieniem. Pomogę Ci, dla NIEGO pod paroma względami jego silnik jest bardziej opłacalny w zakupie i użytkowaniu od innych.

                                                  Poza tym personalne docinki są nie na miejscu.

                                                  Następnym razem omiń wątek w tym temacie bo tylko niepotrzebnie się denerwujesz.

                                                  Komentarz

                                                  • KonKor
                                                    Drive
                                                    • 2008
                                                    • 90

                                                    #75
                                                    Re: O2 Tour 1,4 MPI - długa recencja, porównanie z 1,6 MPI

                                                    Masz rację, ale moją reakcję spowodował ten fragment wypowiedzi:

                                                    Zamieszczone przez Maciek81
                                                    A wiecie dlaczego na demo NIGDZIE nie ma 1,4? Bo gdyby ludzie zobaczyli jaki to fajny silnik, to by Skoda nie sprzedawała po 5,000 drożej GORSZEGO silnika .
                                                    Maciek81 - bez urazy, nie mam nic do Ciebie ale zastanów się czasami zanim cos napiszesz bo mam wrażenie że na siłę chciałeś nagiąć rzeczywistość. Może zaraz ktoś założy wątek pisząc kategorycznie że 1.8 TSI jest GORSZY od 1.4 TSI. Czekam :lol:

                                                    Pozdr!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...