Maciek81, 16Nm róznicy to naprawdę przepaść. To własnie moment obrotowy a własciwie krzywa jego przebiegu (czyli to w jaki sposób jest rozwijany) decyduje o tym jak auto będzie przyspieszało na poszczególnych biegach + oczywiście przełozenia skrzyni.
Moment obrotowy ma kolosalne znaczenie dla komfotru i przyjemności jazdy, dużo wieksze niż max. moc silnika.
Niestety w silniku 1.4 tem max. moment obrotowy jest aż o 16 Nm niższy niż w 1.6 i w dodatku jest on dostepny w mniejszym zakresie obrotów co skutkuje tym, że silnik 1.4 16V duzo szybciej dostaje zadyszki i cześciej nalezy siegac do dzwigni zmiany biegów redukując big na nizszy aby utrzymac silnik na obrotach zapewniajacych jako taki moment obrotowy a więc mozliwośc przyspieszania. A większe obroty = wyższe spalanie, wlaśnie dlatego silniki o mniejszej pojemności i mocy wcale nie palą mniej niż te o większej pojemności i mocy.
No i tu jest pies pogrzebany
ale jedno dobrze napisałeś - mylisz się i to jest prawda
16 Nm to baaardzo dużo i jest to mocno odczuwalne. \
P.S.
Jest świetny art. dotyczący wersji podstawowych w najnowszym Auto Motor i Sport jest tam też porównanie O II w najtanszej wersji i oto co jest tam napisane:
"Nieporozumieniem jest silnik 1.4 80 KM to stanowczo za malo jak do tak wyrosniętego kompaktu, dlugiego na ponad 4,5 m"
[ Dodano: Nie 19 Cze, 11 22:55 ]
Nie piszmy o gazie bo to nie ma sensu. Albo rozmawiamy o 2 silnikach zasilanych tym samym rodzajem paliwa i wtedy mozemy je porównac, albo takie porównanie traci sens. To tak samo jak nie da sie porównywac silnika atmosferycznego z doładowanym.
Moment obrotowy ma kolosalne znaczenie dla komfotru i przyjemności jazdy, dużo wieksze niż max. moc silnika.
Niestety w silniku 1.4 tem max. moment obrotowy jest aż o 16 Nm niższy niż w 1.6 i w dodatku jest on dostepny w mniejszym zakresie obrotów co skutkuje tym, że silnik 1.4 16V duzo szybciej dostaje zadyszki i cześciej nalezy siegac do dzwigni zmiany biegów redukując big na nizszy aby utrzymac silnik na obrotach zapewniajacych jako taki moment obrotowy a więc mozliwośc przyspieszania. A większe obroty = wyższe spalanie, wlaśnie dlatego silniki o mniejszej pojemności i mocy wcale nie palą mniej niż te o większej pojemności i mocy.
Zamieszczone przez Maciek81


P.S.
Jest świetny art. dotyczący wersji podstawowych w najnowszym Auto Motor i Sport jest tam też porównanie O II w najtanszej wersji i oto co jest tam napisane:
"Nieporozumieniem jest silnik 1.4 80 KM to stanowczo za malo jak do tak wyrosniętego kompaktu, dlugiego na ponad 4,5 m"
[ Dodano: Nie 19 Cze, 11 22:55 ]
Zamieszczone przez Maciek81
Komentarz