O2 Tour 1,4 MPI - długa recencja, porównanie z 1,6 MPI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pawel11
    Drive
    • 2010
    • 99

    Northeusz, nie dostanę, no co Ty :shock:

    A tak apropo mnie również czasami jeszcze dopada dysonans podecyzyjny, ale staram się go nie zwalczać udowadniając wszystkim, że dokonałem najlepszego wyboru i silnik 1.6 jest lepszy niż np. 1.8T czy inne mocniejsze jednostki, bo da się nim jeździć.

    Jeżeli zaś chodzi o jazdę 1.6 z LPG to ja odczuwam brak mocy w upalne dni przy jeździe na klimatyzacji i dodatkowe osoby/kg w samochodzie również są odczuwalne. Nie jechałem nigdy 1.4 ale z moich doświadczeń samochodowych wynika, że niestety może być tylko gorzej. I nikt mi nie wmówi, że słabszy silnik jest lepszy od mocniejszego (pomijam kwestie spalania, kosztów utrzymania i niezawodność).

    Komentarz

    • Big
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6389

      Panowie ta dyskusja absolutnie nie ma dalszego sensu !!! Sam autor napisał:
      Zamieszczone przez Maciek81
      Jak napisałem - nie jestem specjalistą od samochodów, więc mogę gdzieś się mylić - proszę o poprawienie
      ale jak go ktos poprawia i skazuje błedne rozumowanie to on jak malutkie dziecko mówi "ale ja wiem najlepiej".
      Ja sie poddaje bo takiemyu człowiekowi i tak się nic nie wytłumaczy. On wie swoje i tyle.

      [ Dodano: Nie 03 Lip, 11 19:51 ]
      Pawel11, bardzo dobrze zauwazył i ocenił autora tego watku. Ale ja to napisalem juz dawno - autor podjął decyzję zobaczył że niekoniecznie musi ona byc w 100% trafna i teraz za wszelką cenę (nie majac, jak sam przyznaje wiedzy motoryzacyjnej) próbuje wszyskich - a tak naprawde samego siebie - przekonac co do słuszności podjętej przez siebie decyzji.
      Ja pasuję, bo nie chce mi sie dyskutowac z kimś kto raz pisze ze nie zna sie na motoryzacji, a zaraz potem ze on i tylko on ma rację.
      Z mojej strony to koniec dyskusji w tym temacie.
      Czarny Elegance

      Komentarz

      • Dig Dug
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1306
        • Seat

        Big, W sumie, nie chodzi o nawrócenie kolegi, tylko o w miarę sensowne wytłumaczenie, przedstawienie własnej opinii by ta była pomocna dla ludzi szukających pomocy przed ewentualną decyzją o zakupie O2 Tour w wersji 1,6 czy 1.4.

        Szczerze, to gdybym nie miał kasy, ale tak totalnie i zastanawiał się nad zakupem i wyborem, czy wziąć tę F2 co mam, czy O2 Tour z silnikiem 1.4 to bym się wahał i nie wiem, czy nie zdecydowałbym się na te Octavie, sam nie wiem. Ale nie wciskałbym ciemnoty że jest super. Chociaż na pewno tak jak teraz żałowałbym, że nie dopłaciłem do mocniejszego.
        Była O1 jest F2.

        Komentarz

        • jacekzat1
          Drive
          • 2011
          • 87
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          Zamieszczone przez Pawel11
          Northeusz, nie dostanę, no co Ty :shock:

          A tak apropo mnie również czasami jeszcze dopada dysonans podecyzyjny, ale staram się go nie zwalczać udowadniając wszystkim, że dokonałem najlepszego wyboru i silnik 1.6 jest lepszy niż np. 1.8T czy inne mocniejsze jednostki, bo da się nim jeździć.

          Jeżeli zaś chodzi o jazdę 1.6 z LPG to ja odczuwam brak mocy w upalne dni przy jeździe na klimatyzacji i dodatkowe osoby/kg w samochodzie również są odczuwalne. Nie jechałem nigdy 1.4 ale z moich doświadczeń samochodowych wynika, że niestety może być tylko gorzej. I nikt mi nie wmówi, że słabszy silnik jest lepszy od mocniejszego (pomijam kwestie spalania, kosztów utrzymania i niezawodność).
          Raczej każdy ma ten "dysonans" . W czasie rozmowy jak ktoś mnie spyta "dlaczego?" to odpowiem. Ale na publicznym forum nie będę się chwalił tym, że octavia jest szersza od konkurencji i nie trzeba się łokciami miziać itd. Bo to moja sprawa, innemu będzie w h...jdaju I30 dobrze. Silniki 1.6 kosztuje parę tysia więcej, ale w zamian dostaje się instalację LPG. Ale tu ktoś powie, że trzeba dużo jeździć itd... Czasem jednak warto trochę przepłacić. Długo zastanawiałem się jaki cel miał autor tego tematu. Już wiem :idea: "dysonans".

          Jeśli chodzi o klimę, w upalne dni kiedy startuję po pracy w dwie osoby to ja ją włączam jak już się rozpędzę . A jeśli chcę trochę przycisnąć to wyłączam. Czasem jest tak jakby ciągnęło się przyczepkę. Ale to moja subiektywna opinia w danych katalogowych zakłada się masę kierowcy bodajże 75kg, a niewiele brakuje mi do zdwojenia :P . Każde 100kg więcej to zwiększenie spalania o 1l/100km (tak stoi w mojej instrukcji). Więc jak mam się równać z kolegą Maćkiem?

          Komentarz

          • pandzik
            RS
            • 2011
            • 2254
            • Seat

            Zamieszczone przez Dig Dug
            Temat rozwinął się niebezpiecznie i zatoczył koło. Na początku kolega wychwalał Octe 1.4, że jest super i zakup tylko o 1 numer większego 1.6 jest bezsensownym marnowaniem pieniędzy. Jak już odezwały się głosy, że 1.4 to porażka i jedzie bo jedzie, ale przyjemności i tym bardziej bezpieczeństwa nie ma, to trochę stonowano. Wyszło na to, że mimo odczuć kolegi 1.6 daje trochę lepiej niż 1.4 i jak ktoś ma, to warto wydać więcej pieniędzy.

            Teraz zaczyna się drugie uderzenie, tzn. na nowo lansowany jest pomysł, że 1.4 jest wystarczające do miasta. Trasy sobie odpuszczono.
            Ludzie co wy bredzicie, takim sposobem można udowodnić, że pusta buda jest najlepsza, bo kosztuje tylko 35 tys, a że nie ma silnika to nadaje się do stania przed garażem i denerwowania sąsiadów, a do tego nic nie pali. Tak też można, ale to nadaje się do leczenia.

            Silnik 1.4 jest słaby i to, że jakoś jeździ po mieście, a do dupy na trasie nie znaczy że jest to silnik do miasta, tylko, że jest generalnie za słaby i daje sobie rady ledwo w mieście, gdzie można przybutować na 1, 2 i 3 biegu. Z tym, że to nie robi z tego silnika właściwego do tych rozmiarów auta. Trasa właśnie obnaża niedociągnięcia i pokazuje jak jest naprawdę.

            Stąd przestańcie na siłę udowadniać ludziom, którzy zamierzają kupić O2 T, że ten silnik jest dobrym wyborem, bo tak nie jest.

            Jak ktoś nie ma kasy, ale naprawdę nie ma i ma zamiar kupić auto typu F2, a nie będzie zbytnio jeździł na trasy i nie będzie jeździł z dużym obciążeniem, a duże i wygodne auto mu się przyda, to niech wtedy takie kupi. Ale jak kogoś stać lub będzie jeździł trasy + woził więcej ludzi w aucie, niech kupi minimum 1.6 lub O2 FL z 1.2Tsi bo to auto już jedzie całkiem przyjemnie w porównaniu nawet z 1.6.

            Panowie nie oszukujmy się. Powiedzenie mówi, że z gówna bata nie ukręcisz. Zrobiono co zrobiono, do fajnego nadwozia dano słaby silnik. OK dało to niektórym szansę kupić duże auto za nieduże pieniądze, ale ludzie Ci powinni być świadomi, co zrobili i co zamierzają zrobić, a nie podpierać się koleżankami, która stawia w jednej linii Octe 1.4 i Volvo XC60. Ciekawe czy ta koleżanka rozróżnia co to za auto, czy musiała przeczytać napis na klapie by wiedzieć, że to Skoda Octavia 2 Tour. ? Sorry za uszczypliwość.

            Bez obrazy, ale opowiadacie subiektywne głupoty. Ja mam F2 z tym silnikiem i silnik chodzi bardzo dobrze, ale pokazuje swoje ujemne mankamenty w mniejszej budzie, czego niby nie ma u was. Coś tu nie tak, bo osiągjąc dane katalogowe przyśpieszeń twierdze, że nic nie mam zrąbane, przebieg jest 26 tys. jeżdżę spokojnie Ekodriving, a nie osiągam tak niskich spalań jak wy większymi autami. Przesadzacie.

            Później ktoś przeczyta wasze wypowiedzi i kupi nieświadomie auto. :?

            Temat powinien zostać zamknięty, bo jak ktoś trafi na 1 stronę, a potem na którąś z ostatnich nie czytając środka uwierzy, że tylko Octa 1.4 się liczy. Reszta to porażka.
            Ja myślę, że kompres mógłby pomóc.

            Komentarz

            • słoń
              Elegance
              • 2010
              • 777

              taaaaaa.trza kupić sobie loda(włoskiego albo świderka) i przyłożyć do czoła

              Komentarz

              • pandzik
                RS
                • 2011
                • 2254
                • Seat

                Zamieszczone przez theOne
                Wg. mnie Maciek81 wcale nie chce pokazać wyższości nad innymi silnikami, tylko, że ten silnik też działa, też da się jeździć i może sprawić przyjemność z jazdy, a jako całość w Octavii jest sporo tańszy od innych opcji na rynku.
                Tu nie można tak myśleć. Narażasz sie na szyderstwa itp.

                Aż strach pomyśleć, co by było gdybym na drodze znalazł sie przed "kolegą" @Dig Dug. Pewnie zepchnąłby mnie zdrogi do rowu i dał po mordzie.

                Nigdy bym sie nie spodziewał, że po kupnie O2, na forum "miłośników" i wł. tej marki będę narażony na takie nieprzyjemności. Dobrze, że na żaden spot sie do tej pory nie wybrałem..

                Komentarz

                • słoń
                  Elegance
                  • 2010
                  • 777

                  Zamieszczone przez pandzik
                  Dobrze, że na żaden spot sie do tej pory nie wybrałem
                  jeszcze byś wp....ol(cenzorzy czytają) dostał żeś takie g...o kupił i śmiałeś tam podjechać.hehehehe

                  Komentarz

                  • Dig Dug
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1306
                    • Seat

                    pandzik, Nie przesadzaj. Ja piszę prawdę jak to jest z tym silnikiem. Mam go w trochę mocniejszej wersji (86KM) i wiem na co go stać, więc wasze opowieści możecie sobie między bajki włożyć. Ja tylko piszę jak jest i co może się spodziewać użytkownik auta z tym silnikiem. To, że odczuwacie dużo lepsze wrażenia, że auta wam palą mniej mimo większej masy, że są cichsze mimo, że zamiast na 4-5 biegu dajecie na 3 biegu pod czerwone pole to wasza sprawa. Gdybym nie użytkował to moglibyście mnie oskarżyć o brak doświadczenia z nim. Ale zasad fizyki nikt nie oszuka. Z ciekawości sprawdze na przeglądzie czy nie mają Octy z tym na testy.

                    Możecie z uporem maniaka lansować ten silnik jako odpowiedni do Octavii, ale oprócz waszych och achów, muszą na forum znaleść się słowa realnego spojrzenia na sytuacje.

                    Narazie tyle, bo późno
                    Była O1 jest F2.

                    Komentarz

                    • Northeusz
                      RS
                      • 2010
                      • 1677
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      Zamieszczone przez pandzik
                      Zamieszczone przez theOne
                      Wg. mnie Maciek81 wcale nie chce pokazać wyższości nad innymi silnikami, tylko, że ten silnik też działa, też da się jeździć i może sprawić przyjemność z jazdy, a jako całość w Octavii jest sporo tańszy od innych opcji na rynku.
                      Tu nie można tak myśleć. Narażasz sie na szyderstwa itp.

                      Aż strach pomyśleć, co by było gdybym na drodze znalazł sie przed "kolegą" @Dig Dug. Pewnie zepchnąłby mnie zdrogi do rowu i dał po mordzie.

                      Nigdy bym sie nie spodziewał, że po kupnie O2, na forum "miłośników" i wł. tej marki będę narażony na takie nieprzyjemności. Dobrze, że na żaden spot sie do tej pory nie wybrałem..
                      Koledzy, nie wszystko tak na ostro . Pandzik, a może właśnie obecność na spocie i możliwość sprawdzenia silnika 1.4 w Octavii potwierdziłaby część teorii tutaj wygłaszanych, część teorii pewnie by padło przy okazji, wszelkie niepotrzebne spekulacje zostałyby ucięte . Myślę, a nawet jestem pewien, że kolega @Dig Dug nie zrobiłby Ci krzywdy, a możliwe, że i on nieraz został obdarzony "seredcznym i ciepłym" komentarzem od kierowcy jakiegoś szybszego samochodu lub porównywalnego, ale któremu akurat bardzo się spieszyło . Po prostu lajf .
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz

                      • Lesiu34
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 159
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez czernobyl
                        btw. ma ktoś wykresy silników 1.4 16v (75 oraz 80KM) i 1.6 8v 102KM? byłby jakiś materiał teoretyczny do popatrzenia
                        czernobyl chciałeś wykresy silników. Jest tu wprawdzie tylko jeden silnik 1.4 ale myślę że starczy http://skoda.autokacik.pl/pages/chty...%20octavia.htm

                        Komentarz

                        • Agamek12
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 9943
                          • Ford

                          A poniżej wykres silnika ALH (podobny ma AKL), który został później zastąpiony przez BFQ stosowany w O1. Prawdopodobnie podobny jest wykres dla BSE z O2...

                          [ Dodano: Pon 04 Lip, 11 09:32 ]
                          Zwracam uwagę na fakt, że w 1.4i moment maksymaly to około 130Nm. 1.6i wartość momentu nie niższą niż 130Nm kierowca ma do dyspozycji w zakresie 2.000-5.6000obr. W 1.4i moc maksymalna to 80KM - w 1.6i taką moc uzyskuje się już poniżej 4.000obr...

                          w całej naszej dyskusji przydałoby się jeszcze znaleźć dane na temat mocy i momentu uzyskiwanego "na kołach" - tu ważne jest zestopniowanie skrzyń biegów bo (jak już wiemy) skrzynie biegów (wartosci przełozeń) w obu autach są niejednakowe...
                          Adam... Używam:
                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                          Passek: B6 175KM/366Nm

                          Komentarz

                          • krzysiek1974
                            Rider
                            • 2009
                            • 323

                            Wykresy mocy i momentów silnika 1,4 16V 75KM: (lecz nie 80!)

                            oraz silnika 1,6 8V 102KM:



                            A generalnie wszyscy jesteście w błedzie. Skoda jest do d.. Tylko Pasiak z TDI wymiata 8)

                            Komentarz

                            • marektbg
                              Elegance
                              • 2010
                              • 861

                              Wróciłem z wakacji - wyszło jakieś 2kkm przelotu - silnik 1.4 80KM nie jest dobrym wyborem na trasy. Mocy brakuje - szczególnie na podjazdach (rodzinka 2+1 i ze 100kg bagażu). Przy wyprzedzaniu też raczej trzeba redukować do trójki (jak jeżdżę samemu to redukcja do 4 wystarcza, ale przy wyjeździe wakacyjnym nie).
                              Jazda 100% z klimą i nie emerycko, jednak nie przekraczając 120km/h - spalanie mi wyszło 6,1 z całej trasy.
                              Można zejść w tym silniku nawet do 5l/100, ale to już jak dla mnie przesada bo trzeba jeździć jak totalny zawalidroga i cały czas patrzeć na obroty i spalanie - a o to chyba w normalnej jeździe nie chodzi, po drugie nie chciałbym kupić auta od kogoś kto jeździł mi parę lat kierując się tylko tym, żeby jak najmniej spalić.
                              Reasumując jak jeżdżę sam to nawet na trasie jako tako da się jeździć i wyprzedać - jest ogólnie ok, ale przy wyjazdach rodzinnych i większym bagażu mocy brakuje.
                              Jakbym miał dziś kupować auto, to pewnie znowu kupiłbym 1.4 80KM, no chyba, że uzbierałbym na TSI, bo 1.6 na pewno nie brałbym pod uwagę przy moim sposobie eksploatacji (jednak 1.6 w mieście pali sporo więcej a i na trasce też trochę) i dużej niechęci do podtlenku LPG.

                              Komentarz

                              • Maciek81
                                Drive
                                • 2011
                                • 42

                                Nie będę już podejmował dyskusji z osobami typu Big, którym nie przeszkadza fakt, że nigdy nie jechały danym modelem auta, żeby wiedzieć lepiej. Big wie też lepiej dlaczego kupiłem to auto i że chodzi o upewnianie się że to dobry wybór (cóż za logika!). Nie zwrócił uwagi na to, że decyzję podjąłem po testach jednego i drugiego silnika, nie przyszło mu też do głowy, że facet, który ma w swojej firmie auta po 100-200 tysięcy złotych raczej nie kieruje się kilkutysięczną różnicą w cenie i być może faktycznie wybrał silnik, który mu po prostu bardziej odpowiada, a nie tańszy. Jak widać do niektórych ludzi nie sposób trafić, ale nie taki był mój cel - chciałem pomóc tym, którzy będą dokonywać wyboru i trafią na to forum. Ja szukałem informacji o 1,4 i NIKT nie napisał, że 1,4 i 1,6 mają zupełnie inaczej zestopniowaną skrzynię biegów, co objawia się tym, że w 1,6 przy 100 km/h słychać silnik, a w 1,4 praktycznie nie. To jest fakt, nie interpretacja. A spekulacje czy ma dużo mocy czy za mało to tylko opinie - ja wypowiadam swoją, każdy KTO JECHAŁ tym autem może mieć inną i ja to szanuję. W tym kontekście podoba mi się np. wypowiedź marektbg, chociaż mnie się wydaje, że da się jechać dynamicznie w 3 osoby, ale może mam inną technikę jazdy (wysokie obroty tam, gdzie trzeba), co pokazuje duża różnica w średnim spalaniu - 6,1 versus 6,5 mimo że ja jechałem po płaskim, a Marek w górkach. A może to kwestia górek - tutaj nie mam zdania, nie byłem w górach, może faktycznie będzie problem.

                                I jeszcze raz podziękowania za miłe słowa dla kilku Panów (np. theOne, pandzik), którzy rozumieją moje stanowisko, niekoniecznie się z nim zgadzając - można się przecież uprzejmie różnić i mieć własne poglądy i argumenty.

                                Na koniec aforyzm Leca (cytuję z pamięci, ale sens jest taki): dziennikarz filmowy - ktoś, kto pisze na temat obejrzanego filmu; recenzent filmowy - ktoś, kto pisze na temat nieobejrzanego filmu; krytyk filmowy - ktoś, kto pisze nie na temat nieobejrzanego filmu . Obawiam się, że niektórymi postami zbliżamy się do tej ostatniej definicji .

                                Komentarz

                                • tom007
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 547
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM
                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                  Zamieszczone przez Maciek81
                                  Nie będę już podejmował dyskusji z osobami typu Dig Dug, którym nie przeszkadza fakt, że nigdy nie jechały danym modelem auta, żeby wiedzieć lepiej.
                                  Maciek81, a ty ile jeździłeś 1,6 w Octavii ?, nie mówię tu o 30 min jazdy testowej autem z salonu. Poza tym narzekasz na Dig Dug, a sam nie chcesz przyjąć do wiadomości, że ktoś ma inne zdanie niż ty i uważa 1.4 za słaby silnik. Dodatkowo próbujesz argumentować swoją opinię w dziwny sposób, np. koleżanka porównująca do Volvo czy pisanie "mam w firmie samochody po 200tys a kupiłem 1.4 bo jest taki cudowny".

                                  Ciesz się swoim samochodem, a nie wkręcaj w bezsensowne dyskusje. Każdy ma swoje zdanie na temat obu silników (ja np. nie zgadzam się z tym, że 1.6 jest głośne) i nie ma sensu na siłę przekonywać do swojego.
                                  Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                  Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                  Komentarz

                                  • Pawel11
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 99

                                    Zamieszczone przez Maciek81
                                    facet, który ma w swojej firmie auta po 100-200 tysięcy złotych raczej nie kieruje się kilkutysięczną różnicą w cenie
                                    :shock: Do Swojej firmy kupujesz samochody za 100 - 200 tyś. a do prywatnego użytku za ok. 44 000? (Pytanie proszę traktować jako retoryczne) :diabelski_usmiech

                                    W udowadnianiu, że dokonałeś najlepszego możliwego wyboru należą ci się ogromne

                                    Żebym ja tak potrafił, ba jak już pisałem w dalszym ciągu mam wątpliwości czy dobrze zrobiłem kupując Skodę, wprawdzie nie ze względu na silnik, ale zawieszenie, fotele, ergonomię obsługi samochodu (11 lat jeździłem Francuzami).

                                    Na tym kończę mój krótki udział w tej dyskusji. Większość rzeczy została już dawno powiedziana i to przyszli czytelnicy muszą sami rozstrzygnąć, kto miał lepszą argumentacją i sami dokonać ewentualnego wyboru. I aby była jasność nie twierdzę, że Octavia 1.4 16V nie nadaje się do użytkowania i jak to niektórzy określają "nie jedzie". Trzeba mieć jednak świadomość co się kupuję i nie wmawiać ludziom, że nie ma różnicy pomiędzy 80 a 102 KM. To jest fakt a nie spekulacja.

                                    Komentarz

                                    • Maciek81
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 42

                                      Zamieszczone przez tom007
                                      Maciek81, a ty ile jeździłeś 1,6 w Octavii ?, nie mówię tu o 30 min jazdy testowej autem z salonu. Poza tym narzekasz na Dig Dug, a sam nie chcesz przyjąć do wiadomości, że ktoś ma inne zdanie niż ty i uważa 1.4 za słaby silnik. Dodatkowo próbujesz argumentować swoją opinię w dziwny sposób, np. koleżanka porównująca do Volvo czy pisanie "mam w firmie samochody po 200tys a kupiłem 1.4 bo jest taki cudowny".

                                      Ciesz się swoim samochodem, a nie wkręcaj w bezsensowne dyskusje. Każdy ma swoje zdanie na temat obu silników (ja np. nie zgadzam się z tym, że 1.6 jest głośne) i nie ma sensu na siłę przekonywać do swojego.
                                      A ile Ty jeździłeś Octavią 1,4, żeby stwierdzić, czy w różnych warunkach ma wystarczającą moc? I naprawdę uważasz, że 2600 obrotów w 1,4 nie jest cichsze niż przy tej samej prędkości 3000 obrotów w 1,6? Ja nie wypowiadam się o mocy 1,6, bo jej nie przetestowałem w różnych warunkach. Przeszkadzał mi hałas i wysokie obroty. Na pewno jest mocniejsza, nie podważam tego. Twierdzę tylko, że 1,4 można jeździć wygodnie i skutecznie, a do tego mam prawo, bo już zrobiłem kilka tysięcy kilometrów w różnych warunkach i mam porównanie z lepszymi autami.

                                      Co do argumentów na rzecz subiektywnej opinii, przytaczam też wypowiedzi innych osób, które przetestowały auto, żeby pokazać, że ludzie mogą mieć inne zdanie. Gdybym słuchał opinii z forum nigdy bym nawet nie wsiadł do 1,4 i bym narzekał na hałas w 1,6, który mnie przeszkadza.

                                      A samochodem się nie cieszę ani nie chwalę - nie mam emocjonalnego stosunku do rzeczy - są tylko narzędziem, tutaj przemieszczania się, a nie obiektem miłości czy symbolem statusu ani nawet zabawką - jak bym chciał się pościgać, to mam do dyspozycji inne auta, albo mogę sobie pożyczyć czy kupić sportowe. I robiłbym to na torze, a nie na ulicach.

                                      Tak jak pisałem - biorę udział w dyskusji, a pierwotnie wątek był dla osób, które zastanawiają się nad kupnem 1,4 - niestety nie ma tych samochodów jako demo, więc mogą liczyć tylko na opinie użytkowników. Użytkowników 1,4 ma się rozumieć - myślę, że każdy rozsądny zignoruje opinie tych, którzy nie jechali chociaż 30 minut 1,4 a teoretyzują (przynajmniej chylę czoła za uczciwość, że się przyznają, że piszą o czymś, o czym nie mają pojęcia). A niemających pojęcia jest większość, bo po prostu 1,4 jeździ strasznie mało - na forum jest aktywnych kilka osób z tym autem (i w dużym stopniu podzielają moją opinię), a w Polsce to chyba z jeden procent O2, bo taki jest nacisk sprzedawców, którzy twierdzą, że 1,4 się "nie nadaje do O2" i "będzie pan żałował" (to słyszałem osobiście, ale nikt nie powiedział np. o różnicy w skrzyni biegów i ekstremalnie niskim spalaniu, które NAPRAWDĘ można uzyskać w odróżnieniu od wielu innych aut, gdzie pozostaje na papierze). No więc ośmielam się mieć inne zdanie i po prostu je wyrażam.

                                      I sorry za pomylenie Dig Dug z Big w poprzednim poście - już poprawiłem.

                                      Przy okazji - zrobiłem TCO (total cost of ownership) dla 1,4 i 1,6 LPG i mnie wyszło, że 3-letnia eksploatacja obu aut będzie moją firmę kosztować praktycznie tyle samo (przebieg 25,000 rocznie). To, co oszczędzi się na paliwie, wyda się na utratę wartości i wyższe koszty ubezpieczenia i serwisu - wychodzi praktycznie na zero (zależy jakie przyjąć wartości spalania 1,6 z gazem - ja przyjąłem średnio 6,5 w 1,4 benzynie i 9 w 1,6 LPG, w czym jest benzyna na rozruch; wartość 6,5 ja osiągam - w mieście pali mi 7,5-8, ale robię 80% trasy, gdzie jest ok. 6, chyba że jadę bardzo szybko). TCO robię z przyzwyczajenia i ciekawości, nie z potrzeby - w przypadku samochodów klasy Octavii różnica może być 300 złotych miesięcznie między modelami (tyle droższe jest TSI, które rozważałem), ale już takie Volvo XC60 kosztuje kilka tysięcy miesięcznie, a to już są pieniądze, które trzeba zabudżetować. Dlatego zresztą nie kupiłem drogiego samochodu dla siebie - wolę zatrudnić pracownika, bo mniej więcej tyle kosztuje przyzwoita pensja . Co innego z topowymi pracownikami - taniej kupić dobre auto jako służbowe niż podnieść pensję o np. 2-3 tysiące złotych, bo od auta odliczamy podatki, a do pensji dokładamy podatki i ZUS. I tu jest rozwiązanie zagadki mojego skąpstwa - czysta ekonomia .

                                      Komentarz

                                      • tom007
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 547
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • BZB 1.8 TSI 160 KM
                                        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                        Maciek81, chodziło mi głównie o fakt, że krytykujesz ludzi za opinie na temat 1.4 bo nim nie jeżdżą na codzień, a sam robisz dokładnie to samo stosunku do 1.6 - tzn. odnosisz swoje odczucia z 1.4 do 1.6. A tak poza tym to miałem okazję pojeździć Octavką z silnikami od 1.4 do 1.8T i 1.9tdi, więc mam porównanie.

                                        Zamieszczone przez Pawel11
                                        Większość rzeczy została już dawno powiedziana i to przyszli czytelnicy muszą sami rozstrzygnąć, kto miał lepszą argumentacją i sami dokonać ewentualnego wyboru. I aby była jasność nie twierdzę, że Octavia 1.4 16V nie nadaje się do użytkowania i jak to niektórzy określają "nie jedzie". Trzeba mieć jednak świadomość co się kupuję i nie wmawiać ludziom, że nie ma różnicy pomiędzy 80 a 102 KM. To jest fakt a nie spekulacja.
                                        I pod tą opinią podpisuję się w 100%, niech każdy sam zdecyduje czym chce jeździć i co mu odpowiada.
                                        Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                        Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                        Komentarz

                                        • theOne
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 177

                                          Ja bym jednak kombinował od kogoś "jazdę testową", żeby podjąć decyzję, bo z tego co się orientuje takowej w salonie się nie uświadczy.
                                          Witam

                                          Passat 1.8 TSI R-Line MY2010

                                          Komentarz

                                          • OCPtaxi
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 383

                                            jeździłem dziś po raz pierwszy (z komisją na tyle) łącznie 4 osoby moją Octavią II tour 1,6 LPG.
                                            Co usłyszałem "ale cicho". Więc bzdurą jest głośna praca silnika. Głośno to może będzie za 150000.

                                            Co do dynamiki jazdy, 4 osoby i klima nawet daje radę, ale rajdówką nie jest. Mniejszego silnika bym nie chciał. Chciałem napisać, nie zaryzykowałbym, ale to ze względu na to że lubię mieć zapas mocy.
                                            W 1,6 nawet go nie będę miał za dużo, ale z dwojga złego wolę większy motor i gazownię, 1,4 nawet nie rozpatrywałem.

                                            P.S. Przyjechałem na jazdę próbną dieslem 1,9dci 120 parę kucy. Jak to pewnie powiedziałoby kilku właścicieli Octy z 1,9 czy 2.0 tdi... Diesel to diesel...mam na myśli "zbieranie się".

                                            Nie jeździłem 1,4 i nawet nie chcę.
                                            Była Octavia II Tour kombi (sprzedana)

                                            Komentarz

                                            • Agamek12
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 9943
                                              • Ford

                                              Maciek81, skończ Waść, wstydu oszczędź...
                                              Mówisz o różnicy hałasu pomiędzy 1.4i i 1.6i... Z tego co wiem, to jest taka dośc prosta zależność: im więcej jest części ruchomych, tym więcej powodują one hałasu... W 1.4i jest tych ruchomych części nieco więcej niż w 1.6i (16V ma więcej zaworów), więc (jakby z automatu) przy tej samej prędkości obrotowej jest on głośniejszy niż 1.6i - wzrost prędkosci obrotowej o około 400obr może (według mnie) spowodować co najwyżej to, że wartość hałasu (odczuwana wewnątrz auta) oby tych jednostek będzie porównywalna. Co więcej - jeśli sie nie mylę, to w 1.4i nie ma (części) wygłuszenia przegrody czołowej, która w 1.6i jednak wstępuje - a to wygłuszenie jednak czemuś służy... No i nie zapominaj, że przy 100km/h to już hałas od wiatru owiewającego karoserię ma znaczenie nie mniejsze, niż hałas od silnika - a tu już O2Tour hałasuje tak samo niezależnie do rodzaju silnika...
                                              A ponadto: jadąc 100km/h swoją Toyotą na biegu V-tym mam około 3.000obr, a na IV -tym około 3.700 - fakt, na IV-ce jest głośniej, ale to nie jest wzrost hałasu na tyle duży, aby móc mówić, że jest wtedy głośno... :!:
                                              Reasumując: podejrzewam, że wartość hałasu wyrażona w dB przy tej samej prędkości jazdy raczej by się (znaczaco) nie różniła w obu tych silnikach... Sama różnica prędkości obrotowej jest daleko idącym uproszczeniem w mówieniu o tym, że któryś z silników jest głosniejszy (PS: co jest głośniejsze: 1.9TDI Pd przy 2.000obr/min, czy 1.6i przy 3.000obr/min?)!
                                              Reasumując2: 1.6i będzie dynamiczniejszy niż 1.4i, niekoniecznie będą się one rózniły hałasem (choć ja wolałbym dwa razy głośniejsze amerykańskie V8 niż R2 z Cinquecento),,,

                                              Maciek81, napisz w końcu, że ten silnik Tobie odpowiada i że nie jest lepszy niż 1.6i (co napisałeś na początku) a wtedy skończy się to głupio-mądre bezargumentacyjne przekonywanie...
                                              Adam... Używam:
                                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                              Passek: B6 175KM/366Nm

                                              Komentarz

                                              • eroberto1
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 350

                                                Wiem że moja wypowiedź nic nie wniesie w temacie który śledziłem przez pierwsze dwie strony ale nie mogę się powstrzymać i muszę podsumować że to jest "moda na sukces" i za następne 100 odcinków będzie to samo, Maciek itak nie zostanie przekonany że 1,6 lepsze od 1,4 no bo jak tu skrytykować swój wybór :diabelski_usmiech a pozatym komuś wkońcu żyłka pęknie jak będzie na siłe przekonywał nieprzekonanego :diabelski_usmiech
                                                2.0 TDI BKD http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39508

                                                Komentarz

                                                • Northeusz
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1677
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                  Zamieszczone przez eroberto1
                                                  Wiem że moja wypowiedź nic nie wniesie w temacie który śledziłem przez pierwsze dwie strony ale nie mogę się powstrzymać i muszę podsumować że to jest "moda na sukces" i za następne 100 odcinków będzie to samo, Maciek itak nie zostanie przekonany że 1,6 lepsze od 1,4 no bo jak tu skrytykować swój wybór :diabelski_usmiech a pozatym komuś wkońcu żyłka pęknie jak będzie na siłe przekonywał nieprzekonanego :diabelski_usmiech
                                                  Coś na zasadzie, że moje jest najmojsze . Nie ma co chyba ciągnąć tych dyskusji, bo i tak do niczego ona nie prowadzi. Mamy w Skodach różne silniki, każdy swoje zdanie o silnikach ma, bo wiele osób jeździ innymi samochodami oprócz tych z profilu/stopki. Temat od samego początku pomiędzy wierszami zawierał zaczepkę - odrzucenie 1.6 jak silnika gorszego, słabszego, głośniejszego i w ogóle do niczego.
                                                  Całość do złudzenia zaczyna przypominać http://www.joemonster.org/art/7128/T...ka_w_9_scenach
                                                  Maciek, i tak na poważnie, ja mam LPG u siebie i zapewniam Cię, że jazda ze wszystkim "hiperdrogimi serwisami, przeglądami i pit-stopami" wychodzi taniej niż Twoje 1.4 - zapewniam Cię . Z jednego powodu, a w zasadzie dwóch: jakbyś chciał jechać moim tempem, to zapomnij o 6 z hakiem u siebie, a jak ja z kolei chciałbym jechac Twoim tempem, przy którym uzyskujesz to 6 z hakiem to turbina padłaby albo z nudów, albo ze śmiechu, a spalanie by spadło oczywiście. I w jednym i w drugim przypadku jeżdżę taniej mając do dyspozycji zawsze to kilka kuni więcej - wot ekonomia .
                                                  Pozdrawiam
                                                  Northeusz

                                                  Komentarz

                                                  • jacekzat1
                                                    Drive
                                                    • 2011
                                                    • 87
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez Maciek81
                                                    ... Ja szukałem informacji o 1,4 i NIKT nie napisał, że 1,4 i 1,6 mają zupełnie inaczej zestopniowaną skrzynię biegów, co objawia się tym, że w 1,6 przy 100 km/h słychać silnik, a w 1,4 praktycznie nie. To jest fakt, nie interpretacja...
                                                    Fakt? Na pewno? Czym poparty? "U mnie w firmie" Takie "fakty" popiera się protokołami pomiarowymi z podpisami osób mających prawo podpisywać takie "fakty" i wtedy "fakt" staje się faktem. Poza tym rzadko zdarza mi się jechać więcej niż 100km/h.
                                                    Przeszkadza Ci w 1.6 o ile pamiętam:
                                                    -duże spalanie benzynki,
                                                    -hałas
                                                    -ciężka instalacja LPG
                                                    -cena
                                                    -...
                                                    I co z tego, że Ci przeszkadza? Przecież kupiłeś 1.4.
                                                    Jeśli 95% społeczeństwa będą stanowić debile to debilizm będzie normą, bo większość wyznacza standardy (demokracja). Jeśli większość wybiera 1.6 +LPG to pewnie dlatego, że...
                                                    PS.
                                                    U mnie słychać silnik już po przekręceniu kluczyka. Ile dB nie wiem. Radio ma więcej. 8)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...