[O2] DSG6 czy manual

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #26
    A co to ma wspolnego. Przeciez najwieksze drgania sa jedynie przy ruszaniu, potem nie ma juz zadnej roznicy.

    Trzeba pojezdzic autem bez dwumasy zeby odczuc roznice.

    Eko jazda nie polega na jezdzie z obrotami 1000obr/min lub redukcja na nizszy bieg hamujac silnikiem kiedy juz silnik zaczyna podskakiwac pod maska

    Zysk na zuzyciu paliwa, to mozna sobie w dupe wsadzic mowiac dosadnie, bo ile to bedzie na przestrzeni 100kkm, kiedy kolo dwumasowe podda sie. I jestesmy na zero, bo ile zaoszczedziny 3zl na 100km ??
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • Polon
      Rider
      • 2010
      • 315

      #27
      Zamieszczone przez Maicroft
      ... Zysk na zuzyciu paliwa, to mozna sobie w dupe wsadzic mowiac dosadnie, bo ile to bedzie na przestrzeni 100kkm, kiedy kolo dwumasowe podda sie. I jestesmy na zero, bo ile zaoszczedziny 3zl na 100km ??
      Z tym się zgodzę. Dopóki dwumasa będzie słabym punktem układu napędowego, dopóty przy dużym koszcie jej wymiany ewentualne oszczędności na paliwie będą iluzoryczne.
      Pozdrawiam

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        #28
        Zamieszczone przez Maicroft
        A co to ma wspolnego. Przeciez najwieksze drgania sa jedynie przy ruszaniu, potem nie ma juz zadnej roznicy.
        no oprócz drgań dwumasa jeszcze redukuje gwałtowny wzrost momentu obrotowego, przez co chroni pozostałe elementy, co niby ma pozwolić na normalną jazdę na niskich obrotach.
        (Tyle że wtedy ciężko pracuje a jak pracuje to się zużywa, jak się zużywa to trzeba wymienić a to koszt większy niż oszczędności z paliwa)
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • patrykL
          Rider
          • 2009
          • 588

          #29
          Dopóki dwumasa będzie słabym punktem układu napędowego, dopóty przy dużym koszcie jej wymiany ewentualne oszczędności na paliwie będą iluzoryczne
          dopoki, ten niby automat, DSG bedzie mial wogole sprzeglo, zawsze bedzie w tyle za prawdziwa asb

          Komentarz

          • krzysn
            Rider
            • 2007
            • 515

            #30
            patrykL, mógłbyś rozwinąć wypowiedź ? Czym DSG ustępuje typowym skrzyniom automatycznym ?

            Komentarz

            • ketivv
              L&K
              • 2011
              • 1155

              #31
              Zamieszczone przez patrykL
              DSG bedzie mial wogole sprzeglo, zawsze bedzie w tyle za prawdziwa asb
              DSG i tradycyjny automat to 2 różne rozwiązania jedno ma być "ekonomiczne" w użyciu drugie nastawione na wygodę

              dlatego skrzynie typu DSG będą stosowane tam gdzie liczy się szybkość pracy, niskie opory wewnętrzne kosztem łagodności pracy "tradycyjnego" automatu

              Komentarz

              • patrykL
                Rider
                • 2009
                • 588

                #32
                wedlug mnie tym, ze posiada elementy zwyklego sprzegla, ktore jak widac z opisow, ulegaja stosunkowo czesto/szybko awariom, a samo sprzeglo ma tendencje do jakiegos "przegrzewania sie"

                jezdzilem asb i dsg, i twierdze, ze dsg przy niskich predkosciach w warunkach miejskich nie jest w stanie zmienic tak plynnie biegu jak asb, to jest fakt niezaprzeczalny

                kiedys czytalem artykul (nie moge go w tej chwili odszukac), w ktorym autor twierdzil, ze w dsg "panuja" okrutne przeciazenia (uginanie elementow stalowych) i chocby dlatego tego typu skrzynie ustepuja (jesli chodzi o trwalosc) asb

                Komentarz

                • krzysn
                  Rider
                  • 2007
                  • 515

                  #33
                  Zamieszczone przez patrykL
                  wedlug mnie tym, ze posiada elementy zwyklego sprzegla, ktore jak widac z opisow, ulegaja stosunkowo czesto/szybko awariom, a samo sprzeglo ma tendencje do jakiegos "przegrzewania sie"
                  Masz DSG ? Ja mam DSG7 od pół roku i z eksploatacyjnego punktu widzenia jest suuuuuper. Każde nastepne auto, jeśli mnie będzie nadal stać, to automat. Trudno opisać słowami spokój i komfort prowadzenia auta z automatyczną skrzynią. MANUALNI, nawet nie zdajecie sobie sprawy ile uwagi wymaga wysprzęglanie i podświadoma kontrola aktualnego biegu na jakim jedzie samochód. Przynajmniej ja przez kilkanaście lat jazdy samochodami z manualną skrzynią nie zdawałem sobie z tego sprawy. IMHO automat tak jak ESP i ABS powinien być obowiązkowym wyposażeniem samochodu :diabelski_usmiech

                  Sprzęgło prze pół roku eksploatacji, czasem ponad pół godziny w korku, nie przegrzało mi się. Awarii boję się, ale gdyby to była klasyczna skrzynia asb strach byłby taki sam. Koledzy piszą o przebiegach ok. 200 tys km podczas których konieczna była wymiana koła dwumasowego. To aż tak źle ? Brat ma volvo v70 z uszkodzonym automatem, przebieg pewnie 200-300 tys, myśli o nowej skrzyni...

                  Komentarz

                  • patrykL
                    Rider
                    • 2009
                    • 588

                    #34
                    Trudno opisać słowami spokój i komfort prowadzenia auta z automatyczną skrzynią. MANUALNI, nawet nie zdajecie sobie sprawy ile uwagi wymaga wysprzęglanie i podświadoma kontrola aktualnego biegu na jakim jedzie samochód. Przynajmniej ja przez kilkanaście lat jazdy samochodami z manualną skrzynią nie zdawałem sobie z tego sprawy.
                    mowisz o rzeczach, ktorych ja i z pewnoscia wielu z Kolegow nie neguje, komfort komfortem, ale zaglebilismy sie juz w troche inne sprawy, niz stwierdzenie, ze "super chodzi"

                    Masz DSG ?
                    tak jak napisalem nie mam, ale jezdzilem, i chodzilo mi o porownanie

                    Brat ma volvo v70 z uszkodzonym automatem, przebieg pewnie 200-300 tys, myśli o nowej skrzyni...
                    niestety wiekszosc awarii asb wynika z nieprawidlowej, wrecz glupiej eksploatacji, kierowca wsiada i zaczyna sie "szarpac", bo mysli, ze jest madrzejszy od radia, a pozniej slyszy sie stwierdzenie: "poprostu sie zepsula"
                    a prawda jest taka, ze automat odpowiednio uzywany dorownuje wytrzymaloscia silnikowi (mam na mysli remont)

                    Komentarz

                    • lampion
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 198
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                      #35
                      Podzielam opinię krzysn Mam O2 FL TDI CR z DSG. Od około roku. przebieg 26000km najdłuższa trasa jaką zrobiłem to podróż z Maroka do Polski ok. 3800km Przejechałem to w 2 dni i 6h oczywiście z przystankami na spanie. Jazda automatem po autostradzie to po prostu bajka. Bardzo się to przydaje jak się zatrzymacie żeby zapłacić za bramkę. Jeżeli wcześniej ustawiliście tempomat to wystarczy przekroczyć 30km/h potem resume i sam jedzie trzeba się tylko trzymać kierownicy. Aha żeby uzmysłowić innym jak dużo tracimy cennej energii na mieszaniu zwykłym manualem to dodam, że pierwszego dnia przejechałem 1700km. Ta skrzynia to naprawdę rewelacja. Jeździłem również mercedesem z automatem i tutaj już bym jej nikomu nie polecił.
                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • patrykL
                        Rider
                        • 2009
                        • 588

                        #36
                        IMHO automat tak jak ESP i ABS powinien być obowiązkowym wyposażeniem samochodu
                        bzdura, gdybym jezdzil w trasy, na pewno nie chcialbym automatu, jest niepotrzebny, wrecz utrudnia i odbiera czesc frajdy z takiej jazdy, piszesz tak, bo wsiadles do auta a nibyautomatem i jestes zachwycony, ze jakas czynnosc odbywa sie samoistnie, a to nie o to chodzi, to ma ulatwiac jazde po miescie, trasa to zupelnie inna para kaloszy

                        niektore auta nigdy nie beda montowane z asb, i bardzo dobrze

                        Komentarz

                        • lampion
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 198
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                          #37
                          patrykL nie opowiadam bzdur tylko swoje wrażenia z pokonania tak długiej trasy. Oczywiście w mieście ta skrzynia również się sprawdza. Tylko, że po mieście wolę tryb manualny bądź sportowy ponieważ czasami potrzeba gwałtownie przyspieszyć a ta skrzynia w trybie "D" dąży do osiągnięcia jak najwyższego biegu aby obroty były jak najniższe. Przekłada się to na spalanie. Nie wiem dlaczego jesteś takim przeciwnikiem DSG skoro nie miałeś sposobności testowania jej przez dłuższy czas. To tak jak byś opisywał smak lizaka próbując go przez polizać przez folię.

                          Komentarz

                          • krzysn
                            Rider
                            • 2007
                            • 515

                            #38
                            Zamieszczone przez patrykL
                            niektore auta nigdy nie beda montowane z asb, i bardzo dobrze
                            Pewnie myślisz o porsche :lol: Niedawno czytałem oświadczenie, że nie zrezygnują z produkcji skrzyni manualnej, stale są na nią chętni...

                            Kilka postów wcześniej pytałem, czym tradycyjny automat przewyższa DSG? Naprawdę nie wiem, na czym polega różnica (poza aspektem technicznym) ? Nie miałem okazji przejechać się autem z tradycyjną asb. Czasem jako pasażer trafi mi się jazda audi quatro a8 4,2 litra, automat. Może dziwne, ale również czuję (a może tylko słyszę) jak zmienia biegi. Może kierowca ma za ciężką nogę ?

                            [ Dodano: Czw 27 Paź, 11 23:38 ]
                            Zamieszczone przez lampion
                            patrykL To tak jak byś opisywał smak lizaka próbując go polizać przez folię.
                            Też mam takie wrażenie :wink:

                            Komentarz

                            • patrykL
                              Rider
                              • 2009
                              • 588

                              #39
                              zeby byla jasnosc sytuacji, nie jestem przeciwnikiem dsg, ani tym podobnych, chodzi tylko i wylacznie o to, ze moim zdaniem asb ma nad nimi przewage w postaci kilku konkretow, zaznaczam, ze wyrazilem wlasne zdanie i nikt nie musi sie ze mna zgadzac
                              jesli poczules sie urazony jakims moim stwierdzeniem to zupelnie niepotrzebnie, bo nie mam zamiaru Cie obrazac, ani na sile przekonywac

                              Komentarz

                              • krzysn
                                Rider
                                • 2007
                                • 515

                                #40
                                Zamieszczone przez patrykL
                                gdybym jezdzil w trasy, na pewno nie chcialbym automatu, jest niepotrzebny, wrecz utrudnia i odbiera czesc frajdy z takiej jazdy
                                W czym utrudnia ? Chyba rzeczywiście nie wiesz, o czym piszesz...

                                Komentarz

                                • patrykL
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 588

                                  #41
                                  najprostszy przyklad: w manualnej skrzyni, przy np. wyprzedzaniu, to ja decyduje czy ciagne silnik na konkretnym biegu do odciecia, czy juz wlaczam wyzszy, dla asb natomiast "najwazniejsze jest bezpieczenstwo" silnika, tzn. skrzynia chodzi wedle jakiegos ustalonego programu/schematu, o zadnej inicjatywie ze strony kierowcy nie ma mowy, ma chodzic tak jak zaprogramowali w fabryce, czy jedziesz po lodzie, piachu, suchej jezdni, czy tez slizgasz sie w zakrecie

                                  Komentarz

                                  • lampion
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 198
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #42
                                    patrykL Przy DSG masz możliwość ręcznej zmiany biegów tzn. kiedy np.przygotowujesz sie do wyprzedzania i widzisz, że będziesz miał mało miejsca i czasu to wtedy odpychasz od siebie wolant i masz tryb manualny. W ciągu 0,6 sekundy możesz zredukować o 2 biegi niżej uzyskując dzięki temu więcej mocy. Co do ciągnięcia do odcięcia to co zyskasz robiąc coś takiego? W jakich sytuacjach to Ci się przydaje? DSG w trybie manualnym jeśli silnik dochodzi do odcięcia przerzuca na wyższy. Jak dla mnie jest to logiczne bo po co ciągnąć do odcięcia skoro nie uzyskujesz żadnego przyspieszenia, a możesz jedynie uszkodzić silnik. Jest tylko jedna wada DSG jaką wykryłem i to uważam tylko w dieslu tzn. moment w którym pierścienie będą tak zużyte, że silnik zacznie spalać olej na którym pracuje i problem jest tego typu jak wtedy zdławić silnik?

                                    Komentarz

                                    • Northeusz
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1677
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                      #43
                                      Tak czytam, ponieważ również myślę nad O2 z DSG (1.4 lub 1.8 TSI ). Manualem jeżdżę, z DSG prowadziłem samochód w mieście i to była po prostu bajka. Ale to było lato, a powiedzcie Koledzy, czy DSG jest tak samo czarująca zimą? Nie pytam tutaj o oczyszczone ulice miasta, ale wyjazd z kopnego śniegu albo możliwość "rozbujania" samochodu w zaspie, po prostu jakieś cięższe niż standard warunki?
                                      W manualu wrzuca się wyższy bieg niż 1-ka i jakoś można wyjechać (chociaż też nie zawsze), a w DSG?...
                                      Pozdrawiam
                                      Northeusz

                                      Komentarz

                                      • TomekRs
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1670

                                        #44
                                        wlaczasz tryb zimowy i dasz rade. Kiedys jezdzilem oplowskim automatem 1.6 w zime i w sumie tylko raz sie zakopalem ale to na kraweznik chcialem wjechac i sie zeslizgiwaly kola a byla to wina letnich opon

                                        Komentarz

                                        • Puchacz
                                          Moderator
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 1192
                                          • Superb III (3V3)

                                          #45
                                          Zamieszczone przez krzysn
                                          Kilka postów wcześniej pytałem, czym tradycyjny automat przewyższa DSG? Naprawdę nie wiem, na czym polega różnica (poza aspektem technicznym) ? Nie miałem okazji przejechać się autem z tradycyjną asb. Czasem jako pasażer trafi mi się jazda audi quatro a8 4,2 litra, automat. Może dziwne, ale również czuję (a może tylko słyszę) jak zmienia biegi. Może kierowca ma za ciężką nogę ?
                                          Jako, ze mam raczej spore doswiadczenie z ASB, chociaz glownie amerykanskimi - czy bardziej dopracowanymi niz europejskie, nie wiem, bo nie jezdzilem europejskim automatem - pozwole sobie dorzucic 3 grosze.

                                          Kazda skrzynia ma swoje wady i zalety - manual z pewnoscia sprawdza sie na torze, bo pozwala w pelni kontrolowawac obroty, a co za tym idzie moc/moment i predkosc.

                                          Klasyczny automat w porownaniu z DSG jest o wiele bardziej delikatny - plynniej rusza, plynniej redukuje biegi zwlaszcza jesli to 3 biegowa skrzynia polaczona z jakims duzym V8. Ale wtedy tez przelozenia inne. Ale tez nie jest tak, ze nie czuc zmian - to wystepuje wylacznie w skrzyniach bezstopniowych. Dla mnie to akurat zaleta, bo jadac musze czuc zmiany i wiedziec na jakim biegu aktualnie jedzie samochod. W bezstopniowej jest totalna dezinformacja pod tym wzgledem. Mnie to osobiscie denerwowalo, ale pewnie tez sie mozna przyzwyczaic i nauczyc z tym zyc.

                                          W DSG6 da sie odczuc mocne hamowanie silnikiem na biegach 2 i 3, lekkie szarpniecia przy redukcji, polsprzeglo przy delikatnym ruszaniu. Dziala to dokladnie tak jakby ktos wprawiony manualem ruszal, wiec szalu nie ma - chyba, ze to kwestia zuzycia sprzegiel, nie jezdzilem DSG od nowosci. Za to w klasycznych automatach (hydrokinetycznych) to zupelnie inna bajka, plynniej ruszanie i tyle.

                                          Co do:
                                          Zamieszczone przez patrykL
                                          najprostszy przyklad: w manualnej skrzyni, przy np. wyprzedzaniu, to ja decyduje czy ciagne silnik na konkretnym biegu do odciecia, czy juz wlaczam wyzszy, dla asb natomiast "najwazniejsze jest bezpieczenstwo" silnika, tzn. skrzynia chodzi wedle jakiegos ustalonego programu/schematu, o zadnej inicjatywie ze strony kierowcy nie ma mowy, ma chodzic tak jak zaprogramowali w fabryce, czy jedziesz po lodzie, piachu, suchej jezdni, czy tez slizgasz sie w zakrecie
                                          To jakies straszne bzdury, chyba nie jezdziles zbyt dlugo ani automatem ani DSG. Ja tam zarowno w automatach jak i DSG sam decyduje czy przeciagam do odcinki czy moze zmieniam tuz po wyprzedzeniu. Tak samo wykonywalem kontrolowane poslizgi i skrzynia zawsze sie podporzadkowuje, na dodatek taka prawie bez elektroniki dziala jeszcze lepiej.

                                          A i elektronika w DSG swietnie odczytuje Twoje zamiary. Wszystko co trzeba umiec to "operowac gazem". Moze powinni zaczac na kursach na PJ uczyc tez obslugi skrzyn automatycznych, bo jak widac nawet z tym ludzie moga miec problemy.

                                          Skrzynie automatyczne nie chodza wedle "jakiegos magicznego, tajemnego schematu", wszystko co robia to reakcja na zmiany polozenia pedalu przyspieszania i predkosci auta w czasie.

                                          Za to warto poruszyc inny aspekt, warto montowac takie np. DSG do zwyklych aut bo poprawia to plynnosc jazdy w miescie! O ile szybciej musza ruszac ze swiatel w USA majac same automaty... U nas slamazary zanim wrzuca 3 bieg to dwa razy prawie sie zatrzymaja wysprzeglajac, a i cykl swiatel zdarzy sie zmienic.

                                          DSG ma dziwne i krotkie te swoje biegi, ale klasyczne amerykanskie automaty sa nastawione na jak najszybsze rozpedzenie do tych ich 35 mil, 1,2 i jest. Jezdzac po Polsce z automatem mozna dostac bialej goraczki jak ludzie ruszaja tymi swoimi zajebistymi manualami. To mnie zawsze zastanawialo, czemu nie kupia sobie automata jak nie potrafia zmieniac biegow w manualu???
                                          Ja tu tylko sprzątam...

                                          Komentarz

                                          • dwaoka
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 927

                                            #46
                                            patrykL, Co się tak uparłeś z tym "niby automatem"? Zmienia sam biegi? No to chyba automat
                                            Okrutne przeciążenia? Kto pisał ten artykuł? W dsg są dwa sprzęgła, nie widziałem na forum wątku w którym ktoś pisał, że mu padły sprzęgła. Dwumasy tak, i to hurtowo w usa, była jakaś felerna seria wyprodukowana. Ludzie naczytają się przypadków zaspawania dwumasy ze skrzynią, wywala dziurę w obudowie, jeżdżą bez zmiany oleju, skrzynia się przegrzewa i rozłącza napęd świecąc jak choinka na blacie :lol: Niestety nic nie jest idiotoodporne...

                                            Wyczucie skrzyni i jej reakcji na pedał gazu jest kluczowy. Jeżdżę od ponad roku i wiem jak docisnąć, np. żeby z 6 na 4 zredukował... Zresztą ja osobiście zrzucam na S jak mam trudniejsze wyprzedzanie... Jeżeli chodzi o płynność to jestem bardziej niż zadowolony. Jeżeli chodzi o szybkość rozpędzania, polecam poczytać wątek o 1/4mili i jedym VW Scirocco z dsg, o którym chłopaki tam piszą
                                            bkc+dsg

                                            Komentarz

                                            • Northeusz
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1677
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Puchacz
                                              A i elektronika w DSG swietnie odczytuje Twoje zamiary. Wszystko co trzeba umiec to "operowac gazem". Moze powinni zaczac na kursach na PJ uczyc tez obslugi skrzyn automatycznych, bo jak widac nawet z tym ludzie moga miec problemy.
                                              Są już takie kursy. Jeździ się na automacie i zdaje się na automacie. Często bywa tak, że w ośrodku egazminacyjnym nie ma automatów, więc się zdaje na tym co się jeździło podczas kursu. Ale żeby nie było tak różowo ... w prawko dostaje się wlepkę (kod "78"), że można jeździć tylko automatami . O manualach można zapomnieć z takim prawem jazdy.
                                              Pozdrawiam
                                              Northeusz

                                              Komentarz

                                              • Zorr
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2110

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Puchacz
                                                Kazda skrzynia ma swoje wady i zalety - manual z pewnoscia sprawdza sie na torze, bo pozwala w pelni kontrolowawac obroty, a co za tym idzie moc/moment i predkosc.
                                                a oprócz tego automat ma większe straty.

                                                Zamieszczone przez Puchacz
                                                Za to warto poruszyc inny aspekt, warto montowac takie np. DSG do zwyklych aut bo poprawia to plynnosc jazdy w miescie! O ile szybciej musza ruszac ze swiatel w USA majac same automaty... U nas slamazary zanim wrzuca 3 bieg to dwa razy prawie sie zatrzymaja wysprzeglajac, a i cykl swiatel zdarzy sie zmienic....
                                                Jezdzac po Polsce z automatem mozna dostac bialej goraczki jak ludzie ruszaja tymi swoimi zajebistymi manualami. To mnie zawsze zastanawialo, czemu nie kupia sobie automata jak nie potrafia zmieniac biegow w manualu??
                                                nie sądzę, aby było to związane ze zmianą biegów, "ślamazarność" to po prostu dla niektórych drugie imię i ani automat ani manual tego nie zmienią.

                                                Zamieszczone przez Puchacz
                                                DSG ma dziwne i krotkie te swoje biegi, ale klasyczne amerykanskie automaty sa nastawione na jak najszybsze rozpedzenie do tych ich 35 mil, 1,2 i jest. ?
                                                wystarczy popatrzeć na spalanie aut, aby wiedzieć dlaczego biegi są krótkie. DSG mniej spala niż manual, amerykańskie znacznie więcej od manuala. (Duża ilość krótkich biegów szybko zmienianych, powoduje, iż zawsze jedziesz w zakresie eko)
                                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                Komentarz

                                                • Northeusz
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1677
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez octaviars1
                                                  wlaczasz tryb zimowy i dasz rade
                                                  A to nie wiedziałe, że jest taki tryb . To znacznie ułatwia sprawę w takim razie.
                                                  Pozdrawiam
                                                  Northeusz

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Zorr
                                                    DSG mniej spala niż manual
                                                    Nie wpisuj takich glupot, bo chocbym stanal na rzesach to mniej nie wychodzi. 100kg wagi za darmo nie jezdzi dla przykladu.
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...