Yarwa, to był przegląd przy okresie między przeglądowym stałym czy zmiennym? Różnica wynika ze stawki za roboczogodzinę - z moich obliczeń wynika (zakładamy że nie doliczali nigdzie filtra powietrza i pyłkowego) - 128 zł Elcar, 253 GALL, TMT 281. Dla porównania ja robilem przegląd przy stawce 105 zł za rbh.
[O2] DSG6 czy manual
Zwiń
X
-
[O2] DSG6 czy manual
Witam,
Trzeba zamówić autko w przyszłym tygodniu no i ten tego ....
Wątpliwość dotyczy skrzyni DSG i kosztów jej eksploatacji. Wiem, że wymieniać należy olej co 60 000 km i orientacyjny koszt to 800 pln (ASO). Nad zaletami i przyjemnością jazdy nie trzeba się rozwodzić. Jechałem na próbę (co prawda Tiguanem 2.0 TDI DSG7) i wiem co potrafi. Czy warto zawracać sobie głowę DSG? Wiem, że zdarzają się wśród użytkowników DSG problemy ze skrzynią - np stuki, padnięta mechatronika, szybciej dostający w tyłek dwumas itd. Jak to jest przy większych przebiegach? To, że ktoś ma na liczniku 60 000 km i żadnych problemów - sprawa oczywista. Interesuje mnie, czy jest na forum ktoś, kto zrobił 200 000 km z DSG i może z czystym sumieniem powiedzieć "brać, nie ma z nią żadnych problemów"?
Zamierzam samochód posiadać około 5-6 lat, zrobić nim w granicach 250 000 km - czyli dużo. Stąd mój dylemat. Wziąć w DSG, czy machać lewarkiem i spać spokojnie najbliższych 6 lat.
Może Koledzy coś podpowiecie?
-
-
dsg w porownaniu do asb to zabawka, a do tego skomplikowana i droga w naprawach, nie mowiac o fachowcach, ktorzy sie na tym znaja, to tak naprawde nie zaden automat, tylko zwykla skrzynia manualna (czy nawet dwie) z elektronicznym przelaczaniem. moze ktos kto zawsze jezdzil autami z manualna skrzynia jest zachwycony dsg, ja jezdzilem kilkoma zwyklymi autoamtami (czyt. prawdziwymi) i wedlug mnie dsg nie jest zadna rewelacja, w prownaniu do asb, zaznaczam, ze wyrazilem tylko wlasne zdanie. od siebie nie polecam dsg
Komentarz
-
-
ja za to mam ciągłe problemy z manualem ( a to łożyska, a to dwumasa) a auto ma 24tyś przejechane. Skrzynie ASO rozbierało 3 razy i po trzeciej rozbiórce pojawiły się inne problemy bliżej nieodgadnione dla ASO.
Dlatego wątpie żeby nawet zwykły manual przetrwał bez problemów 200tyś z 1,8TSI.AniaM
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)
Komentarz
-
-
od 2003 sprzedano ponad 3,5 mln skrzyń DSG to nie tak mało i po 8-miu latach na rynku nie wydaje się żeby było to rozwiązanie wycofywane
Zamieszczone przez patrykLja jezdzilem kilkoma zwyklymi autoamtami (czyt. prawdziwymi) i wedlug mnie dsg nie jest zadna rewelacja, w prownaniu do asb
właśnie to osiągnięto - mniejszy komfort kosztem mniejszych strat momentu
Komentarz
-
-
Jeżdżę samochodami z automatycznymi skrzyniami od wielu lat. Jestem typem kierowcy który nie uznaję manuala do cywilno/typowej eksploatacji samochodu. Wiem jak pracują skrzynie asb. DSG to inna para butów. Znacznie sprawniejsza i ekonomiczniejsza. Przejechałem na niej ponad 180.000km. Bez zarzutu. Przeciwnie. Ewidentnie jest to automat który sprawniej zmienia biegi niż gdybym to robił sam, w tym samym aucie na manualu.
Polecam szczerze.
PS. Dwumasa pada niezależnie od rodzaju skrzyni. Ja swoją wymieniłem po 140.000.Hokus-Pokus i dwumasa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez patrykLo to chodzi, ze w asb dwumasy nie ma
dwumasa jest tłumikiem drgań dlatego w doładowanych dieslach czy benzynach generujących wysokie momenty na przy niskich prędkościach obrotowych jest swego rodzaju zabezpieczeniem
Komentarz
-
-
patrykL, Tylko to sa stare kiblowate skrzynie - taka prawda.
Zamieszczone przez KriSSo(co prawda Tiguanem 2.0 TDI DSG7)
Przejechalem nie cale 140kkm DSG 6. Wymieniona byla dwumasa, ktora padala u prawie wszystkich miedzy 100-150kkm. Generalnie jak komus nie przeszkadzalo, to mozna bylo jezdzic i dalej. Poza tym nic sie ze skrzynia nie dzialo, a bylo to pierwsze albo drugie auto z DSG jakies sprzedal ten salon w tamtym czasie
Do tego widze, ze dwumasy w zwyklych skrzyniach padaja tak samo, wiec wielkiej roznicy nie ma.
Do minusow trzeba zaliczyc zwiekszone zapotrzebowanie na paliwo. Wg moich obserwacji smiem twierdzic ze jest to 0,5l w trasie wiecej i po miescie 1l. Moze moje auto tak mialo.
Zmniejszenie zuzycia paliwa przed dwumase - a niby czemu, to jest przeciez jedynie tlumik drgan miedzy skrzynia a silnikiem. :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez VoldemortPrzejechałem na niej ponad 180.000km. Bez zarzutu.
Zamieszczone przez VoldemortPS. Dwumasa pada niezależnie od rodzaju skrzyni. Ja swoją wymieniłem po 140.000.
Zamieszczone przez abstinentja bym jednak się nie zdecydował z powodu czasu i ilości km jakie zamierzasz zrobić samochodem
Komentarz
-
-
od miesiaca jezdze 1.8 tsi 160km DSG i zamiast wydawc te 9 tyś. zł na dsg lepiej wziasc wiekaszy silnik.
sprawdza sie glownie w miescie, na trasie , to jak dla mnie porazka, szczegolnie przy wyprzedzaniu (chyba na ten manewr bede sobie wybierat mozliwosc tiptronika)
NIE MA TO JAK WLASNA INTUICJA PRZY ZMIANIE BIEGOW.
zawsze chcialem miec automat, ale dzis wiem, ze nie ma to jak manual))))))))
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftpatrykL, Tylko to sa stare kiblowate skrzynie - taka prawda.
to ja nie wiem... :roll:
W roznych niemieckich porownaniach DSG wypada blado w porownaniu do tych skrzyn.
Miedzy innymi za szarpanie przy manewrowaniu,oraz ''niechetne ,oporne''redukowanie
biegow w dol.
Jedyny plus DSG 7 to zmniejszenie zuzycia paliwa.
A poza tym asb 8 ZF maja blokade sprzegiel,tak wiec po plynnym ruszeniu nastepuje zblokowanie sprzegiel...i mamy bezstratne przeniesienie napedu jak w DSG 7Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzys301sprawdza sie glownie w miescie, na trasie , to jak dla mnie porazka, szczegolnie przy wyprzedzaniu (chyba na ten manewr bede sobie wybierat mozliwosc tiptronika)
Druga sprawa, to trzeba sie nauczyc jezdzic z ta skrzynia i tyle. Jakos nie widzialem problemu i przy 140 na 6 biegu auto normalnie przyspieszalo, mozna bylo zrobic kick-down robilo redukcje i na 5 biegu szedl do konca obrotomierza jak trzeba bylo. A co to za problem, ze skrzynia wrzucila wyzszy bieg jak ponoc te 1.8TSI takie mocne, wiec co za roznice czy leci na 5,6,7 biegu :twisted:
Zamieszczone przez gebekJedyny plus DSG 7 to zmniejszenie zuzycia paliwa.Zamieszczone przez gebekJesli 8 biegowe automaty firmy ZF stosowane w aktualnych modelach BMW to kible....
to ja nie wiem... :roll:
W roznych niemieckich porownaniach DSG wypada blado w porownaniu do tych skrzyn.
Miedzy innymi za szarpanie przy manewrowaniu,oraz ''niechetne ,oporne''redukowanie
biegow w dol.
W skrzyniach PDK BMW mowi ze nie ma potrzeby wymieniac oleju, a ZF mowi zeby wymienic co te 90kkm. I tu ciekawostka - koszt ponad 2tys, filtr oleju zintegrowany z miska i takie tam ciekawostkiA mowia, ze DSG drogie w obsludze
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gebekJesli 8 biegowe automaty firmy ZF stosowane w aktualnych modelach BMW to kible....
automat ze sprzęgłem hydrokinetycznym to mimo wszytko wygoda nad efektywnością przenoszenia napędu
dlatego w M-kach są montowane "DSG" bo są szybsze i efektywniejsze od tradycyjnej skrzyni automatycznej
Komentarz
-
-
Mogę powiedzieć tylko tyle DSG + łopatki = :serduszka: Po przesiadce z 4 biegowego automatu w P12 do BXE z manuałem męczyłem się strasznie, na szczęście trwało to tylko niecały rok.
Zawsze jestem pełen podziwu dla grupy wrogów automatów, którzy nigdy nimi nie jeździli lub jeździli... po kilkaset kilometrów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroft... Zmniejszenie zuzycia paliwa przez dwumase - a niby czemu, to jest przeciez jedynie tlumik drgan miedzy skrzynia a silnikiem. :roll:Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz