[O2] DSG6 czy manual

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Janusz Indyk
    Classic
    • 2010
    • 9

    [O2] DSG6 czy manual

    Yarwa, to był przegląd przy okresie między przeglądowym stałym czy zmiennym? Różnica wynika ze stawki za roboczogodzinę - z moich obliczeń wynika (zakładamy że nie doliczali nigdzie filtra powietrza i pyłkowego) - 128 zł Elcar, 253 GALL, TMT 281. Dla porównania ja robilem przegląd przy stawce 105 zł za rbh.
  • KriSSo
    Rider
    • 2008
    • 285

    #2
    [O2] DSG6 czy manual

    Witam,

    Trzeba zamówić autko w przyszłym tygodniu no i ten tego ....

    Wątpliwość dotyczy skrzyni DSG i kosztów jej eksploatacji. Wiem, że wymieniać należy olej co 60 000 km i orientacyjny koszt to 800 pln (ASO). Nad zaletami i przyjemnością jazdy nie trzeba się rozwodzić. Jechałem na próbę (co prawda Tiguanem 2.0 TDI DSG7) i wiem co potrafi. Czy warto zawracać sobie głowę DSG? Wiem, że zdarzają się wśród użytkowników DSG problemy ze skrzynią - np stuki, padnięta mechatronika, szybciej dostający w tyłek dwumas itd. Jak to jest przy większych przebiegach? To, że ktoś ma na liczniku 60 000 km i żadnych problemów - sprawa oczywista. Interesuje mnie, czy jest na forum ktoś, kto zrobił 200 000 km z DSG i może z czystym sumieniem powiedzieć "brać, nie ma z nią żadnych problemów"?

    Zamierzam samochód posiadać około 5-6 lat, zrobić nim w granicach 250 000 km - czyli dużo. Stąd mój dylemat. Wziąć w DSG, czy machać lewarkiem i spać spokojnie najbliższych 6 lat.

    Może Koledzy coś podpowiecie?

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      KriSSo, ja bym jednak się nie zdecydował z powodu czasu i ilości km jakie zamierzasz zrobić samochodem
      DSG 7 jest "suche" i nie trzeba wymieniać oleju
      DSG 6 tak zgadza się ok 800zł w ASO

      Komentarz

      • patrykL
        Rider
        • 2009
        • 588

        #4
        dsg w porownaniu do asb to zabawka, a do tego skomplikowana i droga w naprawach, nie mowiac o fachowcach, ktorzy sie na tym znaja, to tak naprawde nie zaden automat, tylko zwykla skrzynia manualna (czy nawet dwie) z elektronicznym przelaczaniem. moze ktos kto zawsze jezdzil autami z manualna skrzynia jest zachwycony dsg, ja jezdzilem kilkoma zwyklymi autoamtami (czyt. prawdziwymi) i wedlug mnie dsg nie jest zadna rewelacja, w prownaniu do asb, zaznaczam, ze wyrazilem tylko wlasne zdanie. od siebie nie polecam dsg

        Komentarz

        • aniam111
          Rider
          • 2009
          • 436

          #5
          ja za to mam ciągłe problemy z manualem ( a to łożyska, a to dwumasa) a auto ma 24tyś przejechane. Skrzynie ASO rozbierało 3 razy i po trzeciej rozbiórce pojawiły się inne problemy bliżej nieodgadnione dla ASO.

          Dlatego wątpie żeby nawet zwykły manual przetrwał bez problemów 200tyś z 1,8TSI.
          AniaM
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
          O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

          Komentarz

          • ketivv
            L&K
            • 2011
            • 1155

            #6
            od 2003 sprzedano ponad 3,5 mln skrzyń DSG to nie tak mało i po 8-miu latach na rynku nie wydaje się żeby było to rozwiązanie wycofywane

            Zamieszczone przez patrykL
            ja jezdzilem kilkoma zwyklymi autoamtami (czyt. prawdziwymi) i wedlug mnie dsg nie jest zadna rewelacja, w prownaniu do asb
            tu nie chodziło o zrobienie kolejnej automatycznej skrzyni - w zamyśle chciano pogodzić wygodę automatu z wydajnością manualnej skrzyni co więcej sprawiając by biegi przełączane były szybciej

            właśnie to osiągnięto - mniejszy komfort kosztem mniejszych strat momentu

            Komentarz

            • Voldemort
              Ambiente
              • 2006
              • 134

              #7
              Jeżdżę samochodami z automatycznymi skrzyniami od wielu lat. Jestem typem kierowcy który nie uznaję manuala do cywilno/typowej eksploatacji samochodu. Wiem jak pracują skrzynie asb. DSG to inna para butów. Znacznie sprawniejsza i ekonomiczniejsza. Przejechałem na niej ponad 180.000km. Bez zarzutu. Przeciwnie. Ewidentnie jest to automat który sprawniej zmienia biegi niż gdybym to robił sam, w tym samym aucie na manualu.

              Polecam szczerze.

              PS. Dwumasa pada niezależnie od rodzaju skrzyni. Ja swoją wymieniłem po 140.000.
              Hokus-Pokus i dwumasa

              Komentarz

              • patrykL
                Rider
                • 2009
                • 588

                #8
                Dwumasa pada niezależnie od rodzaju skrzyni
                i wlasnie o to chodzi, ze w asb dwumasy nie ma

                Komentarz

                • ketivv
                  L&K
                  • 2011
                  • 1155

                  #9
                  Zamieszczone przez patrykL
                  o to chodzi, ze w asb dwumasy nie ma
                  "Ponadto, koło dwumasowe pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o ok. 5%[3] oraz wydłuża czas życia skrzyni biegów i synchronizatorów"



                  dwumasa jest tłumikiem drgań dlatego w doładowanych dieslach czy benzynach generujących wysokie momenty na przy niskich prędkościach obrotowych jest swego rodzaju zabezpieczeniem

                  Komentarz

                  • patrykL
                    Rider
                    • 2009
                    • 588

                    #10
                    koło dwumasowe pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o ok. 5%[3]
                    ktore i tak nadplacisz przy jego zakupie (wymianie)

                    Komentarz

                    • dwaoka
                      Elegance
                      • 2010
                      • 927

                      #11
                      patrykL, dwumasa jest zarówno w manualu i w dsg...
                      bkc+dsg

                      Komentarz

                      • patrykL
                        Rider
                        • 2009
                        • 588

                        #12
                        dwaoka, wiem

                        ale nie ma w asb

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          patrykL, Tylko to sa stare kiblowate skrzynie - taka prawda.


                          Zamieszczone przez KriSSo
                          (co prawda Tiguanem 2.0 TDI DSG7)
                          To jest skrzynia jakies w Skodzie nie ma, bo oprocz 4x4 przenosi w serii ponad 330Nm jak mysle, a te nasze 7-ki mialy pasc przy 250Nm :twisted:


                          Przejechalem nie cale 140kkm DSG 6. Wymieniona byla dwumasa, ktora padala u prawie wszystkich miedzy 100-150kkm. Generalnie jak komus nie przeszkadzalo, to mozna bylo jezdzic i dalej. Poza tym nic sie ze skrzynia nie dzialo, a bylo to pierwsze albo drugie auto z DSG jakies sprzedal ten salon w tamtym czasie

                          Do tego widze, ze dwumasy w zwyklych skrzyniach padaja tak samo, wiec wielkiej roznicy nie ma.

                          Do minusow trzeba zaliczyc zwiekszone zapotrzebowanie na paliwo. Wg moich obserwacji smiem twierdzic ze jest to 0,5l w trasie wiecej i po miescie 1l. Moze moje auto tak mialo.

                          Zmniejszenie zuzycia paliwa przed dwumase - a niby czemu, to jest przeciez jedynie tlumik drgan miedzy skrzynia a silnikiem. :roll:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • KriSSo
                            Rider
                            • 2008
                            • 285

                            #14
                            Zamieszczone przez Voldemort
                            Przejechałem na niej ponad 180.000km. Bez zarzutu.
                            No i to jest pierwszy konkret. Ciekawe, czy inni posiadacze DSG mają podobne odczucia i zrobiony przebieg. Poczekam jeszcze może na parę wypowiedzi.

                            Zamieszczone przez Voldemort
                            PS. Dwumasa pada niezależnie od rodzaju skrzyni. Ja swoją wymieniłem po 140.000.
                            I to jest drugi konkret. Ja osobiście słyszałem, że dwumas dostaje szybciej z DSG. Aftamat DSG rzekomo w mieście ostro miesza tymi biegami i wrzuca wysoki bieg dość wcześnie, przy niskich obrotach, a każda redukcja i ponowna zmiana przy niewielkich wahaniach prędkości obciąża to wszystko dodatkowo i męczy dwumas mocniej, niż roztropny kierowca manuala. Jeśli to tylko MIT, to dzięki za ten konkret.

                            Zamieszczone przez abstinent
                            ja bym jednak się nie zdecydował z powodu czasu i ilości km jakie zamierzasz zrobić samochodem
                            Ano właśnie i to też jest argument. Czy przy moich "kryteriach" będę miał spokój. Ja wiem doskonale, że nikt z Was mi nie zagwarantuje, że akurat mój aftamat będzie żył tak samo wiecznie, jak trzech czy czterech innych forumowiczów, stąd te wątpliwości. No ale poczekam jeszcze, może ktoś coś ciekawego w temacie dopisze.

                            Komentarz

                            • krzys301
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 244
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              od miesiaca jezdze 1.8 tsi 160km DSG i zamiast wydawc te 9 tyś. zł na dsg lepiej wziasc wiekaszy silnik.
                              sprawdza sie glownie w miescie, na trasie , to jak dla mnie porazka, szczegolnie przy wyprzedzaniu (chyba na ten manewr bede sobie wybierat mozliwosc tiptronika)

                              NIE MA TO JAK WLASNA INTUICJA PRZY ZMIANIE BIEGOW.
                              zawsze chcialem miec automat, ale dzis wiem, ze nie ma to jak manual))))))))

                              Komentarz

                              • gebek
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1214

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                patrykL, Tylko to sa stare kiblowate skrzynie - taka prawda.
                                Jesli 8 biegowe automaty firmy ZF stosowane w aktualnych modelach BMW to kible....
                                to ja nie wiem... :roll:
                                W roznych niemieckich porownaniach DSG wypada blado w porownaniu do tych skrzyn.
                                Miedzy innymi za szarpanie przy manewrowaniu,oraz ''niechetne ,oporne''redukowanie
                                biegow w dol.
                                Jedyny plus DSG 7 to zmniejszenie zuzycia paliwa.
                                A poza tym asb 8 ZF maja blokade sprzegiel,tak wiec po plynnym ruszeniu nastepuje zblokowanie sprzegiel...i mamy bezstratne przeniesienie napedu jak w DSG 7
                                Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                Nie synku...to diesel PD.

                                Honda...the power of dreams.
                                Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Zamieszczone przez krzys301
                                  sprawdza sie glownie w miescie, na trasie , to jak dla mnie porazka, szczegolnie przy wyprzedzaniu (chyba na ten manewr bede sobie wybierat mozliwosc tiptronika)
                                  To sobie trzeba bylo sterowanie z kierownicy zamowic

                                  Druga sprawa, to trzeba sie nauczyc jezdzic z ta skrzynia i tyle. Jakos nie widzialem problemu i przy 140 na 6 biegu auto normalnie przyspieszalo, mozna bylo zrobic kick-down robilo redukcje i na 5 biegu szedl do konca obrotomierza jak trzeba bylo. A co to za problem, ze skrzynia wrzucila wyzszy bieg jak ponoc te 1.8TSI takie mocne, wiec co za roznice czy leci na 5,6,7 biegu :twisted:

                                  Zamieszczone przez gebek
                                  Jedyny plus DSG 7 to zmniejszenie zuzycia paliwa.
                                  Jestem ciekaw w ktorym miejscu jest to mniejsze spalanie :roll:
                                  Zamieszczone przez gebek
                                  Jesli 8 biegowe automaty firmy ZF stosowane w aktualnych modelach BMW to kible....
                                  to ja nie wiem... :roll:
                                  W roznych niemieckich porownaniach DSG wypada blado w porownaniu do tych skrzyn.
                                  Miedzy innymi za szarpanie przy manewrowaniu,oraz ''niechetne ,oporne''redukowanie
                                  biegow w dol.
                                  Moja uwaga tyczyla sie starych skrzyn. One tez byly ASB.

                                  W skrzyniach PDK BMW mowi ze nie ma potrzeby wymieniac oleju, a ZF mowi zeby wymienic co te 90kkm. I tu ciekawostka - koszt ponad 2tys, filtr oleju zintegrowany z miska i takie tam ciekawostki A mowia, ze DSG drogie w obsludze
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • abstinent
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4842
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    A co to za problem, ze skrzynia wrzucila wyzszy bieg jak ponoc te 1.8TSI takie mocne, wiec co za roznice czy leci na 5,6,7 biegu :twisted:
                                    no to pojechałeś

                                    Komentarz

                                    • ketivv
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1155

                                      #19
                                      Zamieszczone przez gebek
                                      Jesli 8 biegowe automaty firmy ZF stosowane w aktualnych modelach BMW to kible....
                                      w BMW M3 czy nowym M5 jaka jest skrzynia ?

                                      automat ze sprzęgłem hydrokinetycznym to mimo wszytko wygoda nad efektywnością przenoszenia napędu

                                      dlatego w M-kach są montowane "DSG" bo są szybsze i efektywniejsze od tradycyjnej skrzyni automatycznej

                                      Komentarz

                                      • dwaoka
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 927

                                        #20
                                        u mnie właśnie wybiło 135.000km, dwie zmiany oleju, jedna dwumasa

                                        Z tymi wymianami co 90.000km to trochę jak z Long Life w silniku
                                        bkc+dsg

                                        Komentarz

                                        • jlupino
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 362

                                          #21
                                          Zamieszczone przez patrykL
                                          dwaoka, wiem

                                          ale nie ma w asb
                                          Kurde,do dziś myślałem,ze mam dwumasę :roll:
                                          Po zgłębieniu lektury okazuje sie ,ze faktycznie asb nie potrzebują.
                                          Dzięki,za info :wink:
                                          Jaro

                                          Komentarz

                                          • dontak
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 586
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            #22
                                            Ostatnio rozmawiałem z kolesiem który jeździ Pasatem z DSG i ma nalatane 215kkm i bez problemów. Tylko wymiana oleju i jest ok. Także gorąco polecał.
                                            OIII 1.2 TSI 105 KM

                                            Komentarz

                                            • Ayu
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 4154

                                              #23
                                              Mogę powiedzieć tylko tyle DSG + łopatki = :serduszka: Po przesiadce z 4 biegowego automatu w P12 do BXE z manuałem męczyłem się strasznie, na szczęście trwało to tylko niecały rok.
                                              Zawsze jestem pełen podziwu dla grupy wrogów automatów, którzy nigdy nimi nie jeździli lub jeździli... po kilkaset kilometrów

                                              Komentarz

                                              • patrykL
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 588

                                                #24
                                                Dzięki,za info
                                                no problemo

                                                Komentarz

                                                • Polon
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 315

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  ... Zmniejszenie zuzycia paliwa przez dwumase - a niby czemu, to jest przeciez jedynie tlumik drgan miedzy skrzynia a silnikiem. :roll:
                                                  Dwumasa tłumiąc drgania pozwala jeździć z mniejszą prędkością na wyższych biegach. Zysk w zużyciu paliwa zauważalny podczas jazdy w warunkach miejskich.
                                                  Pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...