zbliża się wymiana kół na letnie i znowu mam problem z odkręceniem kół. tak zapieka mi śruby koła że zwykłym kluczem nie pójdzie - oryginalny skodowski mi pękła nasadka, a w innym tanim nasadka całkiem odpadła - ten problem pojawia się co sezon mimo dokręcania ręcznie czy pneumatycznie. dlatego mam pytanie jaki klucz polecacie ??? bo nie ma sensu jechac do mechanika wymieniać kół skoro moge pod domem bez problemu wymienić tylko jaki klucz polecacie ??? cena tak od 50 do 150 bo tańszych nie ma sensu kupować
znowu mam problem z odkręceniem kół. tak zapieka mi śruby koła że zwykłym kluczem nie pójdzie
To przeanalizuj temat dokręcania śrub Chyba rączki montera nie nadają się do tego
Przed montażem śruby muszą być czyściutkie jak i gniazda w piastach. Nie smarujemy śruboraz gniazd :!: Bo właśnie przez to, smar+woda+piach+temperatura=problemy
Pooglądaj jak wyglądają śruby, czy powierzchnia kulista przylegania nie jest zdeformowana. Wtedy warto wymienić śruby.
A moment dokręcania 120-130 Nm to spokojnie fabryczny z zapasem jest wystarczający :idea: Dokręcając ręcznie przekraczamy ten moment. Ja sprawdzałem u siebie dokręcają fabrycznym kluczem z "czuciem" i było ok 150 Nm 500 Nm powinno wystarczyć https://www.narzedziowy.pl/38180_YAT...9x21x23mm.html
klucz teleskopowy miałem zapłaciłem coś ok 30 zł - wiem że tani i dlatego jednorazowy - po odkręceniu jednego koła nasadka odpadła - tak myślałem nad tym Yato tylko nie wiem czy ta grzechotka wytrzyma długo chociaż za tą cene to powinna kilka kół wymienić
miałem śruby niby wyczyszczone i próbowałem na smarze jak i bez i ten sam efekt - po kilku miesiącach cięzko odkręcić
ostatnio miałem kluczem ręcznym dokręcane i po zimie ciężko odkręcić u niby "fachowca" bo tak jak mówię chciałem pod domem zimówki założyć i się nie dało bo kluczem pneumatycznym mi wcześniej tak dokręcili że ciężko było odkręcić. dzisiaj próbowałem i klucz oryginalny skodowski nie wytrzymał dlatego szukam jakiegoś porządnego klucza bo nawet jak by przyszło gdzieś na drodze wymieniać koło to wtedy bym nie dał sam rady jakimś zwykłym kluczem
Ja kiedyś w Lidlu kupiłem klucz teleskopowy i okazał się bardzo dobry. Dokupiłem później jeszcze 2 do każdego auta i kilka razy przy odkręcaniu skakałem po nim (ważę 84kg) i wytrzymywał to bez problemu.
krzychuuu80, 8 lat temu kupiłem klucz ;krzyżak; i mam go do dziś.Przekładam z auta do auta i jestem zadowolony a klucz dynamometryczny mam w łapach.Przez 27 lat jeżdżenia różnymi autami troche wyczucia się wyrobiło.
Te zapiekające się śruby są dla mnie ciekawostką :?:
Ja nie miałem takiej "przyjemności" w mojej praktyce z wieloma autkami i ich śrubami, nakrętkami kół odkręcanymi-dokręcanymi ręcznie i nie tylko :szeroki_usmiech
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Ja bym nie przesadzał tylko kupił normalny oryginalny klucz np. na szrocie. Jak śruby postraszone są smarem to nigdy żadnych problemów z odkręceniem nie miałem.
Ja bym nie przesadzał tylko kupił normalny oryginalny klucz np. na szrocie. Jak śruby postraszone są smarem to nigdy żadnych problemów z odkręceniem nie miałem.
Od kiedy śruby smaruje się smarem!!!
Chyba że chcesz żeby sruby same ci się luzowały, a wtedy nawet klucz pneumatyczny Ci nie pomoże. Dokręć z czuciem i nie ma problemu (nic na siłę). Przed dokręceniem polecam wyczyścić śruby zwykłą szczotką drucianą.
Ja zawsze dokręcam koła kluczem dynamometrycznym, z siłą 120Nm i potem nie ma problemów, żeby takie koło odkręcić zwykłym skodowskim kluczem. Dodatkowo raz na jakiś czas gwint smaruję smarem grafitowym. Przy dokręcaniu kluczem dynamometrycznym ważne jest, aby gwinty śrub nie były zardzewiałe, bo wtedy stawiają opór i jest przekłamanie. Ojciec kiedyś przykręcił sobie koła kluczem dynamometrycznym gdzie śruby miał zardzewiałe i w trasie poczuł, że koła ma niedokręcone :shock:
grzegorz_, Gwint srub od zawsze smaruje lekko i NIGDY zadna sruba sie nie odkrecila.
Jak ja lubie teoretyzowanie na temat srub od kol. Same to sie odkrecaja, jak ktos ich nie dokreci, albo kola kradna.
Sruba przegubu plywa w smarze i co, tez sie odkreca ?? A jest jedna sama, a obciazenia przenosi nie male
Tak czy owak śrub nie smaruje się smarami. A lekka rdza na śrubach lepiej ją trzyma. Dokręcanie z czuciem, a nie nogą i na siłe. Stosuje od lat i nigdy mnie nie zawiodły. Bez smaru.
Komentarz