Zamieszczone przez mrfazi
klucz do kół
Zwiń
X
-
klucz do kół
zbliża się wymiana kół na letnie i znowu mam problem z odkręceniem kół. tak zapieka mi śruby koła że zwykłym kluczem nie pójdzie - oryginalny skodowski mi pękła nasadka, a w innym tanim nasadka całkiem odpadła - ten problem pojawia się co sezon mimo dokręcania ręcznie czy pneumatycznie. dlatego mam pytanie jaki klucz polecacie ??? bo nie ma sensu jechac do mechanika wymieniać kół skoro moge pod domem bez problemu wymienić tylko jaki klucz polecacie ??? cena tak od 50 do 150 bo tańszych nie ma sensu kupować
-
-
Zamieszczone przez krzychuuu80znowu mam problem z odkręceniem kół. tak zapieka mi śruby koła że zwykłym kluczem nie pójdzie
Przed montażem śruby muszą być czyściutkie jak i gniazda w piastach. Nie smarujemy śrub oraz gniazd :!: Bo właśnie przez to, smar+woda+piach+temperatura=problemy
Pooglądaj jak wyglądają śruby, czy powierzchnia kulista przylegania nie jest zdeformowana. Wtedy warto wymienić śruby.
A moment dokręcania 120-130 Nm to spokojnie fabryczny z zapasem jest wystarczający :idea: Dokręcając ręcznie przekraczamy ten moment. Ja sprawdzałem u siebie dokręcają fabrycznym kluczem z "czuciem" i było ok 150 Nm
500 Nm powinno wystarczyć https://www.narzedziowy.pl/38180_YAT...9x21x23mm.html
Największy internetowy sklep z narzędziami. Ponad 50000 produktów. Promocyjne ceny. Darmowa wysyłka.
Albo tańsze, które też powinny sobie poradzić z problemem
Największy internetowy sklep z narzędziami. Ponad 50000 produktów. Promocyjne ceny. Darmowa wysyłka.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
klucz teleskopowy miałem zapłaciłem coś ok 30 zł - wiem że tani i dlatego jednorazowy - po odkręceniu jednego koła nasadka odpadła - tak myślałem nad tym Yato tylko nie wiem czy ta grzechotka wytrzyma długo chociaż za tą cene to powinna kilka kół wymienić
miałem śruby niby wyczyszczone i próbowałem na smarze jak i bez i ten sam efekt - po kilku miesiącach cięzko odkręcić
Komentarz
-
-
ostatnio miałem kluczem ręcznym dokręcane i po zimie ciężko odkręcić u niby "fachowca" bo tak jak mówię chciałem pod domem zimówki założyć i się nie dało bo kluczem pneumatycznym mi wcześniej tak dokręcili że ciężko było odkręcić. dzisiaj próbowałem i klucz oryginalny skodowski nie wytrzymał dlatego szukam jakiegoś porządnego klucza bo nawet jak by przyszło gdzieś na drodze wymieniać koło to wtedy bym nie dał sam rady jakimś zwykłym kluczem
Komentarz
-
-
krzychuuu80, 8 lat temu kupiłem klucz ;krzyżak; i mam go do dziś.Przekładam z auta do auta i jestem zadowolony a klucz dynamometryczny mam w łapach.Przez 27 lat jeżdżenia różnymi autami troche wyczucia się wyrobiło.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Te zapiekające się śruby są dla mnie ciekawostką :?:
Ja nie miałem takiej "przyjemności" w mojej praktyce z wieloma autkami i ich śrubami, nakrętkami kół odkręcanymi-dokręcanymi ręcznie i nie tylko :szeroki_usmiechO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
krzychuuu80, Do zapieczonych śrub najlepszy jest pneumatycznyhttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez samtech84Ja bym nie przesadzał tylko kupił normalny oryginalny klucz np. na szrocie. Jak śruby postraszone są smarem to nigdy żadnych problemów z odkręceniem nie miałem.
Chyba że chcesz żeby sruby same ci się luzowały, a wtedy nawet klucz pneumatyczny Ci nie pomoże. Dokręć z czuciem i nie ma problemu (nic na siłę). Przed dokręceniem polecam wyczyścić śruby zwykłą szczotką drucianą.
Komentarz
-
-
grzegorz_, Gwint srub od zawsze smaruje lekko i NIGDY zadna sruba sie nie odkrecila.
Jak ja lubie teoretyzowanie na temat srub od kol. Same to sie odkrecaja, jak ktos ich nie dokreci, albo kola kradna.
Sruba przegubu plywa w smarze i co, tez sie odkreca ?? A jest jedna sama, a obciazenia przenosi nie male
Komentarz
-
-
Ja zawsze dokręcam koła kluczem dynamometrycznym, z siłą 120Nm i potem nie ma problemów, żeby takie koło odkręcić zwykłym skodowskim kluczem. Dodatkowo raz na jakiś czas gwint smaruję smarem grafitowym. Przy dokręcaniu kluczem dynamometrycznym ważne jest, aby gwinty śrub nie były zardzewiałe, bo wtedy stawiają opór i jest przekłamanie. Ojciec kiedyś przykręcił sobie koła kluczem dynamometrycznym gdzie śruby miał zardzewiałe i w trasie poczuł, że koła ma niedokręcone :shock:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftgrzegorz_, Gwint srub od zawsze smaruje lekko i NIGDY zadna sruba sie nie odkrecila.
Jak ja lubie teoretyzowanie na temat srub od kol. Same to sie odkrecaja, jak ktos ich nie dokreci, albo kola kradna.
Sruba przegubu plywa w smarze i co, tez sie odkreca ?? A jest jedna sama, a obciazenia przenosi nie male
Komentarz
-
Komentarz