klucz do kół

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mikas88
    Classic
    • 2015
    • 8
    • Volkswagen

    klucz do kół

    Zamieszczone przez mrfazi
    nareszcie jesteś wśród nas
    YES YES
    VW Golf V
  • krzychuuu80
    Drive
    • 2013
    • 93

    #2
    klucz do kół

    zbliża się wymiana kół na letnie i znowu mam problem z odkręceniem kół. tak zapieka mi śruby koła że zwykłym kluczem nie pójdzie - oryginalny skodowski mi pękła nasadka, a w innym tanim nasadka całkiem odpadła - ten problem pojawia się co sezon mimo dokręcania ręcznie czy pneumatycznie. dlatego mam pytanie jaki klucz polecacie ??? bo nie ma sensu jechac do mechanika wymieniać kół skoro moge pod domem bez problemu wymienić tylko jaki klucz polecacie ??? cena tak od 50 do 150 bo tańszych nie ma sensu kupować

    Komentarz

    • mkielcem
      Classic
      • 2014
      • 26

      #3
      Klucz teleskopowy daje radę.

      Komentarz

      • krzychuuu80
        Drive
        • 2013
        • 93

        #4
        a jakieś linki do allegro lub innych sklepów bym prosił

        Komentarz

        • d00lar
          Rider
          • 2014
          • 366

          #5


          ja zawsze wymieniając prewencyjnie smaruję śruby smarem miedziowym
          i nigdy niema problemu
          czipek by me >140 kucy
          OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

          Komentarz

          • mkielcem
            Classic
            • 2014
            • 26

            #6
            Smar miedziowy + alufelgi to zły pomysł, gdyż miedź reaguje z aluminium.

            Komentarz

            • endryu
              RS
              • 2006
              • 3773
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Zamieszczone przez krzychuuu80
              znowu mam problem z odkręceniem kół. tak zapieka mi śruby koła że zwykłym kluczem nie pójdzie
              To przeanalizuj temat dokręcania śrub Chyba rączki montera nie nadają się do tego
              Przed montażem śruby muszą być czyściutkie jak i gniazda w piastach. Nie smarujemy śrub oraz gniazd :!: Bo właśnie przez to, smar+woda+piach+temperatura=problemy
              Pooglądaj jak wyglądają śruby, czy powierzchnia kulista przylegania nie jest zdeformowana. Wtedy warto wymienić śruby.
              A moment dokręcania 120-130 Nm to spokojnie fabryczny z zapasem jest wystarczający :idea: Dokręcając ręcznie przekraczamy ten moment. Ja sprawdzałem u siebie dokręcają fabrycznym kluczem z "czuciem" i było ok 150 Nm
              500 Nm powinno wystarczyć https://www.narzedziowy.pl/38180_YAT...9x21x23mm.html
              Największy internetowy sklep z narzędziami. Ponad 50000 produktów. Promocyjne ceny. Darmowa wysyłka.

              Albo tańsze, które też powinny sobie poradzić z problemem
              Największy internetowy sklep z narzędziami. Ponad 50000 produktów. Promocyjne ceny. Darmowa wysyłka.

              Największy internetowy sklep z narzędziami. Ponad 50000 produktów. Promocyjne ceny. Darmowa wysyłka.
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz

              • d00lar
                Rider
                • 2014
                • 366

                #8
                hmm mówicie ?
                od paru lat czy alu na lato czy stal na zimę smarowałem trochę sruby
                i zawsze gitara
                czipek by me >140 kucy
                OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                Komentarz

                • krzychuuu80
                  Drive
                  • 2013
                  • 93

                  #9
                  klucz teleskopowy miałem zapłaciłem coś ok 30 zł - wiem że tani i dlatego jednorazowy - po odkręceniu jednego koła nasadka odpadła - tak myślałem nad tym Yato tylko nie wiem czy ta grzechotka wytrzyma długo chociaż za tą cene to powinna kilka kół wymienić
                  miałem śruby niby wyczyszczone i próbowałem na smarze jak i bez i ten sam efekt - po kilku miesiącach cięzko odkręcić

                  Komentarz

                  • endryu
                    RS
                    • 2006
                    • 3773
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    A jak, czym dokręcasz śruby :?: Dokręć dynamometrycznym 120-130 Nm (np u gumiarza) i testuj odkręcanie
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz

                    • krzychuuu80
                      Drive
                      • 2013
                      • 93

                      #11
                      ostatnio miałem kluczem ręcznym dokręcane i po zimie ciężko odkręcić u niby "fachowca" bo tak jak mówię chciałem pod domem zimówki założyć i się nie dało bo kluczem pneumatycznym mi wcześniej tak dokręcili że ciężko było odkręcić. dzisiaj próbowałem i klucz oryginalny skodowski nie wytrzymał dlatego szukam jakiegoś porządnego klucza bo nawet jak by przyszło gdzieś na drodze wymieniać koło to wtedy bym nie dał sam rady jakimś zwykłym kluczem

                      Komentarz

                      • adamwwy
                        Drive
                        • 2014
                        • 87

                        #12
                        Ja kiedyś w Lidlu kupiłem klucz teleskopowy i okazał się bardzo dobry. Dokupiłem później jeszcze 2 do każdego auta i kilka razy przy odkręcaniu skakałem po nim (ważę 84kg) i wytrzymywał to bez problemu.

                        Komentarz

                        • krzychuuu80
                          Drive
                          • 2013
                          • 93

                          #13
                          jak na razie to ten Yato. macie jeszcze jakieś inne propozycje ???

                          Komentarz

                          • aniol
                            RS
                            • 2012
                            • 5228
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            krzychuuu80, 8 lat temu kupiłem klucz ;krzyżak; i mam go do dziś.Przekładam z auta do auta i jestem zadowolony a klucz dynamometryczny mam w łapach.Przez 27 lat jeżdżenia różnymi autami troche wyczucia się wyrobiło.
                            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                            Pozdrawiam ANIOL

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3773
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #15
                              Te zapiekające się śruby są dla mnie ciekawostką :?:
                              Ja nie miałem takiej "przyjemności" w mojej praktyce z wieloma autkami i ich śrubami, nakrętkami kół odkręcanymi-dokręcanymi ręcznie i nie tylko :szeroki_usmiech
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz

                              • samtech84
                                Elegance
                                • 2008
                                • 988
                                • Octavia I (1U2)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez mkielcem
                                Smar miedziowy + alufelgi to zły pomysł, gdyż miedź reaguje z aluminium.
                                Dlatego najlepiej użyć smaru ceramicznego

                                Komentarz

                                • Rico40
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 135
                                  • Fabia (6Y2)

                                  #17
                                  Używam smaru grafitowego i nie mam problemu z odkręceniem, a smaruje delikatnie łepek śruby. Dokręcane kluczem dynamometrycznym.

                                  Komentarz

                                  • krzychuuu80
                                    Drive
                                    • 2013
                                    • 93

                                    #18
                                    co myslicie o tym

                                    no albo ten Yato cena zbliżona

                                    lub


                                    który jest najlepszy do odkręcania zapieczonych śrub ??? nie wiem jak ten przekładniowy działa

                                    Komentarz

                                    • aniol
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 5228
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      krzychuuu80, Do zapieczonych śrub najlepszy jest pneumatyczny
                                      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                      Pozdrawiam ANIOL

                                      Komentarz

                                      • krzychuuu80
                                        Drive
                                        • 2013
                                        • 93

                                        #20
                                        ale pneumatycznego w trase nie wezme. trzeba mi taki żeby schować do bagażnika i w każdej chwili będę go mógł użyć

                                        Komentarz

                                        • samtech84
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 988
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                          #21
                                          Ja bym nie przesadzał tylko kupił normalny oryginalny klucz np. na szrocie. Jak śruby postraszone są smarem to nigdy żadnych problemów z odkręceniem nie miałem.

                                          Komentarz

                                          • grzegorz_
                                            Drive
                                            • 2015
                                            • 99

                                            #22
                                            Zamieszczone przez samtech84
                                            Ja bym nie przesadzał tylko kupił normalny oryginalny klucz np. na szrocie. Jak śruby postraszone są smarem to nigdy żadnych problemów z odkręceniem nie miałem.
                                            Od kiedy śruby smaruje się smarem!!!
                                            Chyba że chcesz żeby sruby same ci się luzowały, a wtedy nawet klucz pneumatyczny Ci nie pomoże. Dokręć z czuciem i nie ma problemu (nic na siłę). Przed dokręceniem polecam wyczyścić śruby zwykłą szczotką drucianą.
                                            O3 => http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...6256f596d19eed

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              grzegorz_, Gwint srub od zawsze smaruje lekko i NIGDY zadna sruba sie nie odkrecila.

                                              Jak ja lubie teoretyzowanie na temat srub od kol. Same to sie odkrecaja, jak ktos ich nie dokreci, albo kola kradna.

                                              Sruba przegubu plywa w smarze i co, tez sie odkreca ?? A jest jedna sama, a obciazenia przenosi nie male
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • aronus
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 643
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Ja zawsze dokręcam koła kluczem dynamometrycznym, z siłą 120Nm i potem nie ma problemów, żeby takie koło odkręcić zwykłym skodowskim kluczem. Dodatkowo raz na jakiś czas gwint smaruję smarem grafitowym. Przy dokręcaniu kluczem dynamometrycznym ważne jest, aby gwinty śrub nie były zardzewiałe, bo wtedy stawiają opór i jest przekłamanie. Ojciec kiedyś przykręcił sobie koła kluczem dynamometrycznym gdzie śruby miał zardzewiałe i w trasie poczuł, że koła ma niedokręcone :shock:

                                                Komentarz

                                                • grzegorz_
                                                  Drive
                                                  • 2015
                                                  • 99

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  grzegorz_, Gwint srub od zawsze smaruje lekko i NIGDY zadna sruba sie nie odkrecila.

                                                  Jak ja lubie teoretyzowanie na temat srub od kol. Same to sie odkrecaja, jak ktos ich nie dokreci, albo kola kradna.

                                                  Sruba przegubu plywa w smarze i co, tez sie odkreca ?? A jest jedna sama, a obciazenia przenosi nie male
                                                  Tak czy owak śrub nie smaruje się smarami. A lekka rdza na śrubach lepiej ją trzyma. Dokręcanie z czuciem, a nie nogą i na siłe. Stosuje od lat i nigdy mnie nie zawiodły. Bez smaru.
                                                  O3 => http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...6256f596d19eed

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...