Pierwsze opinie o 1.8 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leszekmw
    RS
    • 2005
    • 5356

    #76
    plaga69, jakos sporo Ci to pali , może faktycznie musi sie dotrzeć , do 120powinno byc poniżej 7 , chyba że podczas przyśpieszania masz gaz wciśnięty dość mocno. ja w tej chwili , jeżdżąc do pracy z działki bocznymi drogami naprawdę pustymi, nie ścigam sie bo niema z kim , jeżdząc rekreacyjnie 90-110 ops: , powolne rozpędzanie na kompie mam 5,3-5,7 powtarzalne prawie co dzień . 7,6 to mi pali jak cisnę i jadę do 150.

    olej fabryczny wylałem po 4tyś i zalałem motulem , ale nie pamiętam czy spalanie było dużo mniejsze , na pewno pierwsze 2-3tysiące spalnie było troszke podwyższone , musiałem się nauczyć troszkę jazdy z dsg ale kolega szkoda mi wyjasnił jedną rzecz którą faktycznie robiłem i od razu spalanie spadło.
    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
    GVI 1.4TSI
    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

    Komentarz

    • yanooshiiik
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2007
      • 172

      #77
      hmmm ... ja jechalem w sznurku samochodow trasa Tarnow-Krakow i wyszlo mi spalanie 5.1. Jazda caly czas kole 80-90 km/h na 5-tce. klima jeszcze mocno chlodzila. Wiec spalanie podawane przez producenta jest do osiagniecia ale kto tak jezdzi ? Ja pierwszy raz od 2 lat .

      Aha dodam jeszcze ze mam przebieg 26tys. Fele 225x45x17 - co napewno nie pomaga w spalaniu.

      Normalnie jak butuje na tej trasie to mi wychodzi miedzy 6.0 a 6.3 - ale to przy jezdzie z ciaglym wyprzedzaniem i hamowaniem przed fotoradarami

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #78
        Zamieszczone przez yanooshiiik
        spalanie 5.1. Jazda caly czas kole 80-90 km/h
        przy tej prędkości mi schodzi na 4,7-4.9 komputerowo , po prostu na 6 jadę , a w zasadzie moja żona... , kiedyś na trasie 40km wyszło jej 4,3 i tez była jazda w okolicach 90km/h.
        ale nie o tym mowa w tym temacie , choc rzucając ostatnie słowo zauważyłem ze diesel mniej pali jak powoli sie rozpędza , przynajmniej tak wynika z moich obserwacji mojej skody i primery 1,9dci kolegi.
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • maciejk77
          Drive
          • 2007
          • 88

          #79
          przez ostatnie kilka dni jezdze bmw e39 3.0 diesel, automat, dlubniety na 230km
          ta sama trasa, ktora pokonuje skoda do pracy (10km) i spalanie jakby wyzsze niz w tsi
          wczoraj bylo 18l/100km ale jechalem dosc dynamicznie jednak na drodze bylo pusto, dzis niesamowity korek wiec i jazda adekwatna do warunkow no i nie wierzylem wlasnym oczom (do kiedy nie skonczyl sie korek - 6km - 25l/100) na zakonczenie 20l/100km
          tyle to ja mam jak jezdze ogien nie odpuszczajac gazu w tsi

          milleniusz, ceny paliwa mnie nie odstraszaja poszalec trzeba i tak robie ale tym samochodem tez mozna jezdzic ekonomicznie
          Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #80
            Zamieszczone przez maciejk77
            tyle to ja mam jak jezdze ogien nie odpuszczajac gazu w tsi
            tylko mocy coś brakuje do tych 230KM :lol:

            [ Dodano: Pią 18 Lip, 08 12:29 ]
            no i powietrza w środku troche mniej
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #81
              Zamieszczone przez maciejk77
              przez ostatnie kilka dni jezdze bmw e39 3.0 diesel, automat, dlubniety na 230km
              ta sama trasa, ktora pokonuje skoda do pracy (10km) i spalanie jakby wyzsze niz w tsi
              Ale co w tym dziwnego ? Porównujesz silnik o pojemnosci 1.8 a 3.0 nawet niech te BMW bedzzie w dieslu to i tak przy takiej mocy i pojemnosci będzie dużo palił.
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • metrotest
                Rider
                • 2006
                • 506
                • Volkswagen
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                #82
                Zamieszczone przez maciejk77
                ceny paliwa mnie nie odstraszaja poszalec trzeba i tak robie ale tym samochodem tez mozna jezdzic ekonomicznie
                Turbinkę trzeba co jakiś czas przedmuchać bo się zatrze :szeroki_usmiech.

                Pytanka a spalanie i nie tylko:
                1) krótki odcinek miejski /ok. 10km/ częściowo w korku:
                2) jazda drogą typu niebezpieczna 8-ka: zabudowany zwalniamy do prawie przepisowej, potem niezabudowany trochę poganiamy, zabudowany i znowu w tempie furmanki:
                3) autostrada - prędkość przelotowa 150-160 km/h okazjonalnie momentami szybciej:
                4) czy czuć "kopa" przy przyśpieszaniu, niektórzy narzekają że przyśpieszenie jest bardzo równomierne,
                5) co z akustyką pracy, czy przyjemna dla ucha

                /kiedyś jechało się Mitsubishi 3000GT i to był Mozart wśród silników/ :P

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #83
                  Zamieszczone przez metrotest
                  4) czy czuć "kopa" przy przyśpieszaniu, niektórzy narzekają że przyśpieszenie jest bardzo równomierne
                  niektórzy uważają to za wielką zaletę :szeroki_usmiech
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • milleniusz
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 186

                    #84
                    metrotest, turbiny nie trzeba wietrzyć, bo nie ma zmiennej geometrii, jak w większości dieslów. Więc jeśli się zatrze, to znaczy, że bóg tak chciał. Albo że nie należy lać oleju do frytek. :szeroki_usmiech

                    Płaska charakterystyka momentu to zdecydowanie zaleta. Choć pomimo płaskiego wykresu ja czasem odczuwam skok na pierwszym biegu w okolicy 2500 obrotów (na pełnym bucie). Na innych biegach tego nie zaobserwowałem. Może któryś z kolegów potwierdzi, czy mi się nie przywidziało.

                    Co do spalania - jakby jechać 8-ką przepisowo (70-100) i trochę z głową, to by spalił poniżej sześciu. W mieście różnie pali - zależy od trasy i korków. Pytałeś o Wrocław - raz miałem z Krzyków do wylotu na Warszawę 15 l/100, czy jakoś tak. Ale to była masakra, 10 km jechałem chyba z półtorej godziny. Zwykle w Warszawie na trasach powyżej 10 km i nie w szczycie mam poniżej 10. W szczycie koło 12.

                    Akustyka jest słaba, bo te auta nie mają wygłuszeń. Ale jak się jeździ normalnie, to silnika nie słychać zza cicho grającego radia. Jak się jeździ mniej normalnie, no to czego oczekiwać po 1.8 turbo - nie jest to rasowy bas, raczej donośna szlifierka (ale to kwestia gustu pewnie, może ja się nie znam).

                    Komentarz

                    • Hanz2k
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 522

                      #85
                      milleniusz, przy pełnym bucie to na 1 pewnie gdzieś koło 2500 będziesz miał już pełne pompowanie. Nie wierz za bardzo wykresom - niby w moim 1,8T też moment był od 1750 ale w rzeczywistości pełnia momentu jest koło 2000-2250 obr/min z właśnie takim kopnięciem (i utratą przyczepności) - po prostu wtedy silniczek wytwarza już wystarczający wolumen gazów do napełnienia całego układu turbo. Nie miało znaczenia czy silnik był seryjny czy po MT. Jak dokręcisz na 1 do koło 4000 to po zmianie na 2 obroty nie spadną poniżej 2500 czyli od razu masz wystarczająco dużo spalin do napompowania układu + przełożenie skrzyni biegów już trochę łagodzi skutki przeniesienia dużego momentu. A swoją drogą 1,8T, 1,8TSI i 2,0 TSI to moi faworyci, szkoda że VW nie pomyślał dla tych nowych TSI o turbo z VTG albo TwinScroll - miałyby jeszcze lepszy start z niskich.
                      Hanz2k
                      1,8 T by MT
                      :admin: bo nie użyłem Szukaj

                      Komentarz

                      • maciejk77
                        Drive
                        • 2007
                        • 88

                        #86
                        Zamieszczone przez metrotest
                        Turbinkę trzeba co jakiś czas przedmuchać bo się zatrze :szeroki_usmiech.
                        Lubie poszalec, po to bralem tsi nie tdi

                        Zamieszczone przez metrotest
                        Pytanka a spalanie i nie tylko:
                        1) krótki odcinek miejski /ok. 10km/ częściowo w korku:
                        2) jazda drogą typu niebezpieczna 8-ka: zabudowany zwalniamy do prawie przepisowej, potem niezabudowany trochę poganiamy, zabudowany i znowu w tempie furmanki:
                        3) autostrada - prędkość przelotowa 150-160 km/h okazjonalnie momentami szybciej:
                        4) czy czuć "kopa" przy przyśpieszaniu, niektórzy narzekają że przyśpieszenie jest bardzo równomierne,
                        5) co z akustyką pracy, czy przyjemna dla ucha
                        1. roznie 9-13 wszystko zalezy kiedy ten korek czy na poczatku trasy, czy na koncu
                        2-3. w trasie jezdze sporadycznie wiec od 6 w gore
                        4. czy czuc? ja juz nie czuje, widac, ze przyspiesza po predkosciomierzu. generalnie nie jest zle, ja czuje niedosyt dlatego w najblizszym czasie robie moda.
                        5. przyjemnie cicho, szczegolnie jak wlaczone jest radio zdarza mi sie zamknac obroty na 7000. nie zgodze sie z milleniuszem, ze jest slaba akustyka. jezdzac sluzbowa panda przy maksymalnych obrotach jest zdecydowanie glosniej, podobnie w e39 diesel. chyba ze jestem gluchy i nie slysze silnika
                        Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                        Komentarz

                        • gelox
                          Drive
                          • 2008
                          • 53

                          #87
                          maciejk77,
                          Maciek, bardzo się cieszę, że tak fachowo opisujesz swój samochód Z racji obecnej ceny ja czekam na Nowy Rok, może coś taniej będzie. Powiedz mi na początek, czy jednym z głównych powodów tego, że kupiłeś Ambiente (a nie np. Elegance) była cena czy też brałeś inne rzeczy pod uwagę? Czy dodawałeś coś do tej wersji czy kupiłeś dokładnie taką jaka jest w specyfikacji?

                          Pozdrawiam,

                          Grzesiek

                          P.S. No i czekam na nowe newsy z jazdy

                          Komentarz

                          • metrotest
                            Rider
                            • 2006
                            • 506
                            • Volkswagen
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                            #88
                            Ja też czekam :szeroki_usmiech Filmiki też mogą być

                            A'propos wersji gdzieś na forum było że wkrótce ma zniknąć wersja Mint, a wyższe zostaną wzbogacone. Co do czekania to nie wiadomo jaka będzie octavia po FL. Choć jakby połączyć ofertę wyprzedaży aut z zeszłego roku z bonusem za model sprzed FL to rabacik może wyjdzie całkiem przyjemny

                            Wadą /jak zawsze/ będzie ograniczony wybór dostępnych egzemplarzy. :

                            Komentarz

                            • gelox
                              Drive
                              • 2008
                              • 53

                              #89
                              Z tego co się orientowałem w październiku, gdy wejdzie lifting Octavii, mają wypaść silniki MPI i FSI a ma wejść 1,2 TSI i 1,4 TSI (chyba jakieś 120-140 KM). Widziałem nowe zdjęcia w necie, całkiem całkiem, ale tym bardziej liczę na jakąś obniżkę w styczniu.

                              Pozdr.

                              Komentarz

                              • milleniusz
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2008
                                • 186

                                #90
                                maciejk77, chyba różnie rozumiemy akustykę. Silnik słychać, ale nie tak znowu bardzo. Choć jeździłem już autami, w których po odpaleniu żeby sprawdzić czy silnik chodzi, trzeba było zerknąć na obrotomierz. Tu tak nie jest.

                                Ale może tak musi być, bo jeździłem też Audi A6 2.0 TFSI i tam ten silnik również słychać, a nie sądzę, żeby w A6 tak samo zaoszczędzono na wygłuszeniach.

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #91
                                  Zamieszczone przez gelox
                                  a ma wejść 1,2 TSI i 1,4 TSI
                                  1.4 od biedy ujdzie bo wyglada ze to dobre silniki, ale 1.2, niech bedzie mial i dwie turbiny to smierdzi mi to Fabia 1.2 HTP :|
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • maciejk77
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 88

                                    #92
                                    Zamieszczone przez gelox
                                    maciejk77,
                                    Maciek, bardzo się cieszę, że tak fachowo opisujesz swój samochód Z racji obecnej ceny ja czekam na Nowy Rok, może coś taniej będzie. Powiedz mi na początek, czy jednym z głównych powodów tego, że kupiłeś Ambiente (a nie np. Elegance) była cena czy też brałeś inne rzeczy pod uwagę? Czy dodawałeś coś do tej wersji czy kupiłeś dokładnie taką jaka jest w specyfikacji?
                                    Powod wyboru Ambiente byl dosc prosty - jedyne auto w Polsce dostepne od ręki. Chcialem kupic przed świętami wiec bralem co było. Nie bardzo mi sie usmiechalo czekac niewiadomo jak dlugo na samochod. Co do wyposazenia dodatkowego dorzucilem stream'a, lakier byl juz metalizowany, felgi aluminiowe, komplet stalowek + opony zimowe. Generalnie tyle o zakupie.
                                    Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                                    Komentarz

                                    • kkn2007
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 5

                                      #93
                                      Mam te autko od 3 tygodni. W ciągu 2 tyg. na urlopie przejechałem jakieś 1350km.
                                      Spalanie przy zmianie biegów przeważnie przy 2500obr./min. (ale było też do 4500) wynosiło na odcinku około 250km jakieś 9,3l/100km.
                                      Głownie był to obszar niezabudowany i przejazd przez kilka miast.
                                      Średnia prędkość w niezabudowanym 130-160km/h.
                                      Średnia prędkość na ww. odcinku to 89km/h.
                                      Autko ciche w środku w porównaniu z dislem, ale do bmw jeszcze mu trochę brakuje.

                                      P.s.
                                      przy bardziej oszczędnej jeździe na odcinku 100km z prędkością w obszarze zabudowanym 100-130km/h autko spaliło mi 8,8l/1000km. Ale przejeżdżałem też przez kilka miast w drobnych korkach i często na światłach.

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #94
                                        Zamieszczone przez kkn2007
                                        przy bardziej oszczędnej jeździe na odcinku 100km z prędkością w obszarze zabudowanym 100-130km/h autko spaliło mi 8,8l/1000km. Ale przejeżdżałem też przez kilka miast w drobnych korkach i często na światłach.
                                        Nie pisz takich rzeczy, bo tu zaraz obroncy zwierzat zabiora glos
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • kkn2007
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 5

                                          #95
                                          Aha dodam jeszcze,że klimę miałem ustawioną non stop na 21 stopni i pełne obciążenie w bagażniku + bagaże w samochodzie. W środku trzy osoby (dwie dorosłe).

                                          Maicroft, te prędkości to wtedy jak było dobrze widoczne pobocze

                                          Komentarz

                                          • maciejk77
                                            Drive
                                            • 2007
                                            • 88

                                            #96
                                            kkn2007, pojezdzisz jeszcze troche to zacznie palic mniej
                                            w miescie mam srednio 9,5 i niekoniecznie jezdze delikatnie

                                            [ Dodano: Pią 08 Sie, 08 13:45 ]
                                            Zamieszczone przez kkn2007
                                            Autko ciche w środku w porównaniu z dislem, ale do bmw jeszcze mu trochę brakuje.
                                            to chyba zalezy do jakiego bmw
                                            Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                                            Komentarz

                                            • kkn2007
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 5

                                              #97
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Zamieszczone przez kkn2007
                                              przy bardziej oszczędnej jeździe na odcinku 100km z prędkością w obszarze zabudowanym 100-130km/h autko spaliło mi 8,8l/1000km. Ale przejeżdżałem też przez kilka miast w drobnych korkach i często na światłach.
                                              Nie pisz takich rzeczy, bo tu zaraz obroncy zwierzat zabiora glos
                                              Sorry dopatrzyłem się dopiero błędu - oczywiście chodziło mi o szczędniejszą jazdę w OBSZARZE NIEZABUDOWANYM 100-130 km/h.
                                              W zabudowanym to tylko do 100km/h na dobrej ścieżce.

                                              Komentarz

                                              • leszekmw
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5356

                                                #98
                                                chorobcia to faktycznie mało palą ...., czy już ktoś próbował sie pościgać z dieslem jakimś :?:
                                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                GVI 1.4TSI
                                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                Komentarz

                                                • maciejk77
                                                  Drive
                                                  • 2007
                                                  • 88

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                                  chorobcia to faktycznie mało palą ...., czy już ktoś próbował sie pościgać z dieslem jakimś :?:
                                                  do diesla mimo wszystko daleka droga szczegolnie do 1.9
                                                  Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                                                  Komentarz

                                                  • leszekmw
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5356

                                                    maciejk77, ale w czym :?:
                                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                    GVI 1.4TSI
                                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...