wybor pomiedzy TDI a LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Geralt
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 589

    #26
    coz - 1.8T + LPG sredni przebieg miesieczny ok 3500km, co do kosztow to srednio spala 11L gazu na 100 (70%trasa 30% miasto), rano przy ok -3'C potrzebuje przejechac ok 1~1,5km aby przelaczylo na gaz przy +5'C juz jakies 800m wiec w miesiacu zurzywa powiedzmy 5~7L benzyny.
    Z instalacja od mniej wiecej tygodnia po zalozeniu (gdzie konieczna byla korekta map LPG) nie mam najmniejszych problemow.
    Poprzednio mialem passta VR6 ktorym na LPG zrobilem ok 100k km, sklamalbym mowiac ze instalacja LPG byla bezawaryjna ale nauczylem sie sam ja regulowac i ogolnie w 700zł na 100 000km się zmieściłem z naprawami instalacji. (polaszczylem sie na kase przy montarzu i choc byla 4 generacji to gazownik dal ciala) Teraz mam VSI PRINs i zapominam o jakichkolwiek problemach - jedyna wada: kolo zapasowe musze wozic w bagazniku a nie w tej wnece pod oslona/tapicerka wiec zabiera troche przestrzeni bagazowej. Zbiornik starcza na ok 400km (najwiecej przejechalem 435km).

    Dla kolegi co mowi ze gaz tylko do zapalniczek: proponuje przejzec historie samochodow Volvo - sprawdz od kiedy fabrycznie wypuszczają wersje zasilane LPG (zbiornik benzyny ma tam znikoma pojemnosc).

    Ogolnie o LPG: paliwo jak paliwo - jezdzi sie dobrze pod warunkiem ze dbasz o auto i o instalacje, jelsi wychodzisz z zalozenia ze "dopuki ejzdzi to niech jezdzi - niec nie wymieniam" to nie polecem
    pozdrawiam
    Adam W.

    Komentarz

    • zeza1
      Classic
      • 2007
      • 31

      #27
      A ja nie mogę złego słowa powiedzieć o LPG. Instalację założyłem jak tylko wyjechałem nowym autem z salonu u najlepszego (moim zdaniem) gazownika w okolicy,serwisuję ją i wymieniam co trzeba. Przejechałem prawie 150kkm i nie ma problemu.Na LPG przełączam od razu.Różnica między kolegami którzy jeżdżą TDi wynosi 4do5 PNZ/100km na moją korzyść, zależy kto gdzie kupuje paliwko.
      teraz AEE
      I Skoda Ofelia BSE

      Komentarz

      • vivvaldi
        Drive
        • 2007
        • 56

        #28
        No więc tak. Na LPG jeździłem przez 7 lat. Przejechałem łącznie prawie 230 000 km na LPG na dwóch autach Seat Toledo i Ford Mondeo i nie narzekałem, chociaż różne były sytuacji, wkurzenie i złość. Jak się pilnuje przeglądów i wymiany filtrów, świec i przewodów napięcia to autko fajnie lata. Jednakże jeżeli instalować to tylko instalację IV lub V generacji a to wydatek od 4000 w zwyż. Nie każdego na to stać i nie każdemu to się opłaca.
        Teraz mam TDI 110 KM i miodzio w porównaniu z gazem.
        Jednakże przy przebiegach rocznych rzędu 10 000 km postawiłbym na benzynę

        Komentarz

        • borut
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 299

          #29
          Zamieszczone przez huwe
          borut, a proszę zrób rozliczenie 100 km z uwzględnieniem benzyny potrzebnej na uruchomienie, ( szczególnie na zimnym silniku, kiedy do przejścia na gaz potrzebujesz określonej temp). Nie jeździsz na samym gazie.
          Tak żeby nikogo już nie drażnić. Generalnie mamy 3 rodzaje zasilan w naszych skodach:

          PB - najdroższe
          LPG, ON - porównywalne ( można się sprzeczać o grosze )

          Mam gaz w 2 samochodach, od momentu zainstalowania do dnie dzisiejszego jestem 12kPLN do przodu ( czysty zysk ) względem benzyny. Do mnie to przemawia.

          A tak wogóle to nie mówmy w ten sposób LPG czy TDI tylko: LPG 150 KM czy TDI 150 KM. Bo mówienie że TDI jest lepsze jeśli porównuje się z zagazowanym seicento to banał - bo tak jest, ale żeby w TDI obecnie sprzedawanym 105 KM mieć te 150 KM to trzeba niezłą kasę wydać i różne są tego efekty ( jak z gazownikami ). Wtedy możemy powiedzieć co jest lepsze a co gorsze ( lub tańsze i droższe ).
          Nie chce powiedzieć, i tego nie robie, z LPG jest the best, jest takie samo jak inne paliwa. Po prostu to kolejna alternatywa i dobrze, że jest.
          Powered by VSI PRINS

          Komentarz

          • eb2603
            Classic
            • 2007
            • 10

            #30
            Symulacja na 10.000 km - koszty

            1.benzyna sr. 8 l x 100 x 4,20 = 3360 zł
            2.LPG 11 x 100 x 2,30 = 2530 zł do tego ok 250-500 zł (1-2 zbiorniki benzyny na
            rozruch)
            3.ON 6 l x 100x 4,0 = 2400 zł


            Trzeba sobie wybrać samemu, bo najniższe koszty są przy TDI.Ja miałem Audi na gazie 3 lata to musiałem myśleć o benzynie w baku i gazie w zbiorniku.Paliła 11-12 l i wcale nie zbiłem na tym kokosów jeśli policzysz koszt instalacji gazowej.Trzeba jeździć co najmnie 40 kkm rocznie.Jak się jedzie w dłuższą trasę to się szuka stacji LPG co 300 km i wiezie się koło w bagazniku.Jak kupisz używany samochód to cena będzie podobna przy TDI i benzynie z inst.gazową, ale uważam że przy TDI jest mniej biegania.
            eb2603

            Ambiente

            Komentarz

            • misiekwaw
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7715
              • Ford

              #31
              Zamieszczone przez borut
              A tak wogóle to nie mówmy w ten sposób LPG czy TDI tylko: LPG 150 KM czy TDI 150 KM. Bo mówienie że TDI jest lepsze jeśli porównuje się z zagazowanym seicento to banał - bo tak jest, ale żeby w TDI obecnie sprzedawanym 105 KM mieć te 150 KM to trzeba niezłą kasę wydać
              noooo... ze 2000zł :lol: i to tylko jak tuner będzie miał zły dzień i nie będzie skłonny do żadnych negocjacji :lol:
              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
              http://www.disi-tune.pl
              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
              Był WRX
              Była Octa

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #32
                Zamieszczone przez eb2603
                Symulacja na 10.000 km - koszty

                1.benzyna sr. 8 l x 100 x 4,20 = 3360 zł
                2.LPG 11 x 100 x 2,30 = 2530 zł do tego ok 250-500 zł (1-2 zbiorniki benzyny na
                rozruch)
                3.ON 6 l x 100x 4,0 = 2400 zł
                ta benzyna (8l/100) to 1.6 100KM w trasie :?: :szeroki_usmiech
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • Jabar1975
                  RS
                  • 2006
                  • 3331

                  #33
                  do tego doliczcie roznice w cenie zakupu, przeglady gazowe, koszty rozpedzania sie przy ruszaniu ze stacji (bo ze zbiornikiem w kole trzeba co 150km tankowac)
                  nasza droga: www.wpzs.pl

                  Komentarz

                  • djczas
                    RS
                    • 2005
                    • 9612

                    #34
                    Ja powiem tak koszty liczy się w ren sposób

                    LPG -> cena zakupu auta + cena instalacji + przeglądy okresowe + przeglądy instalacji + eksploatacja części + paliwo

                    Benzyna -> zakup auta + przeglądy okresowe + eksploatacja części + paliwo

                    Diesel -> zakup auta + przeglądy okresowe + eksploatacja części + paliwo

                    do tego trzeba sobie wziąć pod uwagę ile kto jeździ i jakie trasy robi

                    i tak wychodzi że po podliczeniu ogólnie kosztów
                    to do 10000 tys rocznie opłaca się mieć benzyne (suma wszystkich kosztów)
                    powyżej 30tys diesel

                    co do lpg to trzeba założyć że instalka zwróci sie po około 25tys do 40 tys lub więcej km
                    w zależności od jakości i generacji instalacji

                    Komentarz

                    • Jabar1975
                      RS
                      • 2006
                      • 3331

                      #35
                      djczas,
                      + utrata wartosci przy odsprzedazy
                      nasza droga: www.wpzs.pl

                      Komentarz

                      • djczas
                        RS
                        • 2005
                        • 9612

                        #36
                        Jabar1975, właśnie to tym zapomniałem

                        Komentarz

                        • misiekwaw
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7715
                          • Ford

                          #37
                          Zamieszczone przez djczas
                          i tak wychodzi że po podliczeniu ogólnie kosztów
                          to do 10000 tys rocznie opłaca się mieć benzyne (suma wszystkich kosztów)
                          powyżej 30tys diesel
                          słowo klucz to opłaca się bo są jeszcze takie oszołomy jak Jabar które mają centralnie gdzieś co się opłaca i takie trochę mniejsze oszołomy jak ja :szeroki_usmiech które opłaca się starają się odsunąc nieco dalej :szeroki_usmiech
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz

                          • Jabar1975
                            RS
                            • 2006
                            • 3331

                            #38
                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                            słowo klucz to opłaca się bo są jeszcze takie oszołomy jak Jabar które mają centralnie gdzieś co się opłaca i takie trochę mniejsze oszołomy jak ja :szeroki_usmiech które opłaca się starają się odsunąc nieco dalej :szeroki_usmiech
                            Nam tez sie to opalaca tyle ze niekoniecznie finansowo na stacji paliw :diabelski_usmiech
                            nasza droga: www.wpzs.pl

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #39
                              Zamieszczone przez MisiekWAW
                              słowo klucz to opłaca się
                              no właśnie to jest najważniejsze, albo się kupuję auto, żeby się opłacało, albo...
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • djczas
                                RS
                                • 2005
                                • 9612

                                #40
                                szkoda, dla Funu :diabelski_usmiech

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #41
                                  no właśnie, oczywiscie jak sie nie ma co się lubi itd. i aspekt ekonomiczny nie jest bez znaczenia, ale nie ma co z tego robić ideologii...
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • borut
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 299

                                    #42
                                    Zamieszczone przez eb2603
                                    1.benzyna sr. 8 l x 100 x 4,20 = 3360 zł
                                    2.LPG 11 x 100 x 2,30 = 2530 zł do tego ok 250-500 zł (1-2 zbiorniki benzyny na
                                    rozruch)
                                    3.ON 6 l x 100x 4,0 = 2400 zł
                                    Musiałem

                                    Takie symulacje to moge przyrównać wprost do tekstów gazetki jak 'fakty i mity'.

                                    a propos BP Tychy wczoraj wieczorem:

                                    PB - 4,17
                                    ON - 4,11
                                    LPG - 2,19

                                    8l/100km nigdy mi sie nie udało osiągnąć takiego rezultatu a 11l LPG / 100 km też nie. Wegług twoich kalkulacji to aż 38% wiecej. Jeśli tyle paliło Ci Twoje audi to:
                                    - paenie była to 15 letnia 80'tka
                                    - pewnikiem z gaźnikiem
                                    - a instalacja II generacji

                                    I co my tu kalkulujemy ( jakie dane taka kalkulacja ). Matematyka ta sama a wyniki takie jakie chcemy zobaczyć

                                    W sprawnych układach spalanie to max 20% więcej ( u mnie pali 1l gazu więcej ).
                                    Butla w kole ma 37 l pojemności faktycznej ( 47 tzw. wodnej ) i spokojnie wystarcza na 350 km, ja tankuję co około 300 i faktycznie jak sporo się jezdzi to jest to upierdliwe...

                                    I jeszcze jedno: słowo opłaca w przypadku samochodu można używać tylko w przypadku pojazdów które na siebie zarabiają, jeśłi mówimy o prywatnych samochodach to żaden się nie opłaca, wartość spada, paliwo kosztuje, naprawy, ubezpieczenia itd - porażka... ale co zrobić jak tu nie mieć.

                                    A propos tych niskich kosztów eksploatacji TDI zapraszam do postu: AWARIA TDI - AHF 110 KM - ja dziękuję za taki numer, szczerze współczuję właścicielowi. Co do częstotliwości, pewnie neiwielka ale na forum już kilka przypadków było...
                                    Powered by VSI PRINS

                                    Komentarz

                                    • huwe
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 976

                                      #43
                                      ups.... temat zszedł na tory "co jest lepsze masło czy margaryna" kolega zakładając topic prosił nas o poradę, a mu tu juz zaczynamy prawie sie kłócic o wyższość TDI nad LPG, lub tez odwrotnie LPG nad TDI. każde zasilanie ma swoje zalety i wady. Jest takie powiedzenie: diesel dymi, czadzi, ale nigdy nie zdradzi. co do LPG nie słyszalem takowych powiedzonek, ale:
                                      jesli nie przeszkadza ci
                                      - rechot TDI
                                      - ciut głosniej wewnątrz ( to też urok TDI)
                                      - nie lubisz kręcić wysoko silnika ( max w TDI to )4tys rpm)
                                      - latasz więcej jak 10 tys na rok
                                      : to bierz TDI

                                      jeśli wszystko powyżej Ci przeszkadza , to dyskusja toczona powyżej jest stricte akademicka. Moja rada : znajdz jednak autko bez gazu, i zagazuj je sam. Dlaczego : zajrzyj do off topica - tam założyłem temat o kupnych autach z gazem.

                                      borut, odniose się do twojego zarzutu nt AHF i jego awarii. ostatnio gazowałem AEE. wiadomo co jest przyczyną wachlowania obrotów na biegu jałowym? brudny TPS. Natomiast mechanior, u którego auto było robione najpierw odpiłą sondę lambda ( calkowicie :shock: ), potem steiwrdził, że TPS to trzeba nowy :shock: . Klient, że zielony to pojechał do ASO, i zakupił nowa przepustnice za bagatela 1200 zł. i Co ,mechanior załozył, odpalił bez adaptacji i radośnie stwierdził, że ta nowa to jeszcze gorsza od starej. Oczywiście ja nie mogłem zaprogramowac gazu przy latających obrotach - więc wqrwiony zadzwoniłem do tej gwiazdy mechaniki samochodowej i zapytałem się, czy może wpadł na pomysł wykonania adaptacji TPS po jego zamontowaniu. Ręce mi opadły, jak usłyszałem w słuchawce: O co chodzi??. I co - benzyna a koszty też spore.
                                      Reasumując: każdy silnik może się zepsuc, w dowolnym momencie. i nie ma co wskazywac jednego konkretnego przypadku dosyc poważnej awarii AHF, bo ja przytoczę Ci przykład kolegi, który miesiąc temu szukał porady - 1,8T po zagazowaniu zasypało go błędami , i nie chciało jechać.( głównie usterki pt "short to ground" ).
                                      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #44
                                        Drugi silnik do AHF-a czyli blok i jakas glowica bo osprzet zostaje to koszt ok 2-3 tys, zalezy co sie kupi. Koszt 20 popychaczy do 1.8T to koszt ~1,5-2tys zl, wiec koszty w sumie podobne :twisted: Do tego ile mamy 1.8T na forum a ile AHF-ow, kiedys byla taka statystyka na forum Druga sprawa, nie widzialem jeszcze tu oficjalnie kogos na forum z 1.8T o przebiegu 300-350kkm, byly 2.0 w benzynie /LPG

                                        Z gory mowie, ze nie twierdze ze TDI jest najlepsze, bo wcale nie jest i nie bedzie, z pojemnosci 1.9 cudow sie nie uzyska :twisted:
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • superspeedo
                                          Drive
                                          • 2007
                                          • 80

                                          #45
                                          Jeden powie tak, drugi powie inaczej Ja mam benzyne i jestem zadowolony, jak zarobię na mieszkanie (część mieszkania) - wrócę do kraju to kupię diesela, bo będę mieszkał 30km od Wrocławia, czyli minimum 30km od pracy więc będę robił spore przebiegi i wtedy 1.9TDi będzie mam nadzieję zdawał egzamin. Praca, wyjazdy, snowboard, zakupy to się ponad 40kkm uzbiera rocznie, wtedy widzę sens dla TDi. Najgorsze jest to, że się boję samochodów sprowadzanych a TDi krajowe, w dobrym stanie ciężko upolować, choćby przykład utopionej O2 w "promocyjnej" cenie.

                                          Komentarz

                                          • borut
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 299

                                            #46
                                            Nie taki diabeł straszny ja go malują.

                                            Dobra chłopaki - kończymy.
                                            Powered by VSI PRINS

                                            Komentarz

                                            • kmink
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1360
                                              • Superb III (3V3)

                                              #47
                                              Ja w maju 2007 stanąlem przed takim samym dylematem - co bedzie tańsze....po wyliczeniach okazało się ze TDI a że akurat miałem przywiezioną na handel octavie to ja zostawiałem, poddałem lekkiemu tunigowi i tak z 90KM zrobiło sie 160KM i 210Nm 330(na lato 350) koszty takie jak markowej sekwencyjnej instalacji LPG samochodem od maja do teraz zrobiłem 38000km z tego na mocnym sofcie 17tyś i wsio jest ok wymieniam tylko oliwe co 8-10tys km filtry itp. w zależności jak czesto w Polsce jestem przy -10 odpala bez problemu .... jak dla mnie to teraz tylko TDI lub ICTDi istnieje innego silnika do cywilnego robiacego 40-50tyś km rocznie nie chcę a jak wybiore Turbo beznyne to na bank jej nie zagazuje...
                                              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                              www.tuneforce.pl
                                              www.dpfserwis.pl

                                              Komentarz

                                              • dariuspolo
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 1168

                                                #48
                                                ...jezdzilem Oplem Omega B 2,0 z instalacja gazowa, pozniej mialem 3 diesle (2xtdi i 1dti).
                                                Odnosnie gazola nie moglem nic zlego powiedziec auto smigalo bez problemu (jedyny mankament to dosyc krotki zasieg ok.350km i ograniczone miejsce w bagazniku), zrobilem 200kkm na gazie i z calkowitym przebiegiem 300kkm auto sprzedalem.
                                                Pozniej byl tdi 90ps (polo clasik variant) silnik super( zrobilem 100kkm i z przebiegiem 200kkm sprzedane) zasieg tez, lecz malo wygodny.
                                                Po dobrych doswiadczeniach z Omega przyszla mi ochota na Zafire diesla i tu byla tragedia: malo elastyczny, palil wszystko co popadlo (paliw i olej z silnika), awaryjny, korozja na budzie, jedyny plus to byla wygoda( duzo miejsca i dobre wyposazenie).
                                                Autem zrobilem ok.30-40kkm i sprzedalem z przebiegiem 160kkm (to byla ulga jak odjezdzal mi z podworka).
                                                Teraz jest Octa i Ibiza tdi nie moge narzekac wszystko pasuje (swego rodzaju kompromis) wygoda zasieg zuzycie i awaryjnosc.

                                                Rozwazanie Diesel czy Benzyna+LPG zalezy przedewszystkim od profilu kierowcy,
                                                sa dobre benzyny, dobre gazole lecz rowniesz dupiate diesle.
                                                Kazdy musi przekalkulowac co mu sie bardziej oplaca.
                                                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                                Zuzycie paliwa

                                                Komentarz

                                                • Adamu
                                                  L&K
                                                  • 2006
                                                  • 1384

                                                  #49
                                                  mam to "szczęscie" ze mam dwa pojazdy

                                                  benzynkę i octavię TDI.

                                                  octa chodzi jak marzenie, benzynka 1.4 może do dynamicznych nie należy ale po mieście jak znalazł.

                                                  TDI cenię za radochę z jazdy (thx to Masters), jednak widzę co się z nią dzieję jak żona zaczyna uskuteczniać jazdy do sklepu (tj 2-3 km w jedną stronę) auto się zamula.

                                                  benzyniak - całkowicie bez problemu. absolutnie nic!

                                                  benzyniak z gazem - siostra ma, nie polecam nie dośc że muł to jeszcze coś zawsze do wyregulowania, przepięcia wysterowania, masakra i częste tankowanie

                                                  Komentarz

                                                  • superspeedo
                                                    Drive
                                                    • 2007
                                                    • 80

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Adamu
                                                    ....benzyniak z gazem - siostra ma, nie polecam nie dośc że muł to jeszcze coś zawsze do wyregulowania, przepięcia wysterowania, masakra i częste tankowanie
                                                    Z tego co czytam, to piszesz o Instalacji max. 2 generacji, a takich do Octy się nie wkłada :wink:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...