[O2] Redukcja masy O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • oranje
    Ambiente
    • 2007
    • 148

    [O2] Redukcja masy O2

    Zamieszczone przez Maicroft
    Z tymi oplatami, to jak ostatnio przeliczylem ze wg. spoldzielni roczny koszt ogrzania 48m2 to ponad 3000zl to zwatpilem. Za tyle to sie samemu dom ogrzewa o powierzchni 100-140m2 jak zima slabsza.
    Hmmm, bogato... U mnie za ogrzanie prawie 60m2 (parter, szczyt) muszę co rok wydać około 2kzł...
  • sesik
    RS
    • 2006
    • 2165

    #2
    [O2] Redukcja masy O2

    Jako, że raczej z silnika swojego więcej nie osiągnę przyszła mi do głowy myśl coby zacząć redukować masę Teresy (redukcja masy kierowcy na tą chwilę jest nie realna :diabelski_usmiech )
    Teraz seria pytań

    1) Fotele kubełkowe ktoś szukał może, które by pasowały p&p do O2
    2) Ktoś może ważył seryjne fotele zwykłe bez skóry i elektryki ?
    3) Ile może ważyć seryjne wygłuszenie drzwi ? (przód i tył)
    4) Może macie jakieś pomysły co jeszcze można wyrzucić/zastąpić czymś lżejszym
    5) Może ktoś zna jakąś sprawdzoną firmę gdzie mogą zrobić przednią maskę z lekkiego tworzywa za jakieś przyzwoite pieniądze.

    Wszystkie sugestie mile widziane, no i zapraszam do dyskusji, pomóżcie koledze zejść poniżej 13.7 :diabelski_usmiech
    Best ET = 13.666
    Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
    PerfectService by DGW

    http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
    http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

    Komentarz

    • Le-Ce
      L&K
      • 2010
      • 1313
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      sesik

      co do maski, to pogadaj z żeglarzami. Na przystaniach zawiązują się t.z. "maszoperie". Jest to grupa ludzi, która buduje "kopyto" kadłłuba łodzi, by później laminować, kilka kadłubów.
      Jedno "kopyto" masz, wynik mówi za siebie :diabelski_usmiech
      Drugiego Ci chłopie, potrza :diabelski_usmiech


      [ Dodano: Wto 09 Sie, 11 11:21 ]
      a jak dogadasz sprawę z DGW, to i koszta będą, mniejsze :?:

      Paczke landrynek, za pomysła, mogą być w spirytusie :diabelski_usmiech
      Moja ADELA

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

      i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

      Komentarz

      • goralto
        Drive
        • 2011
        • 60

        #4
        4)
        Parę lat temu na sr.pl vel rf.pl rozprawiano na temat zdjęcia masy z felunku.
        Niektórzy utrzymują, że coś na tym urwali z czasu.
        => http://www.racingforum.pl/lofiversio...hp?t60697.html

        Próbowałeś startować z "napiętego" napędu?

        Komentarz

        • bohen
          L&K
          • 2009
          • 1260
          • Audi
          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

          #5
          Przykładowy fotel + mocowanie pasujące do O2:
          Akcesoria rajdowe, wyścigowe i kartingowe Sparco, OMP, Alpinestars, Stilo i innych. Najbogatsza oferta, najszybsza dostawa, największy salon sprzedażowy. Rallyshop.pl

          Akcesoria rajdowe, wyścigowe i kartingowe Sparco, OMP, Alpinestars, Stilo i innych. Najbogatsza oferta, najszybsza dostawa, największy salon sprzedażowy. Rallyshop.pl

          Mocowania foteli sportowych przeznaczone do Volkswagena Golfa V. Wykonane ze stali, posiada homologację FIA.


          a co do zdjęcia kilku kilogramów to nie mam doświadczenia w temacie ale tak na szybko przychodzi mi do głowy:
          - lżejsza kierownica bez airbagu,
          - mniejszy i lżejszy akumulator
          - płyn do spryskiwaczy w zbiorniczku :diabelski_usmiech (jak masz duży zbiorniczek zalany do pełna to jest ok. 5 kg).

          Komentarz

          • sesik
            RS
            • 2006
            • 2165

            #6
            Zamieszczone przez Le-Ce
            co do maski, to pogadaj z żeglarzami. Na przystaniach zawiązują się t.z. "maszoperie". Jest to grupa ludzi, która buduje "kopyto" kadłłuba łodzi, by później laminować, kilka kadłubów.
            O tym zapomniałem, nawet mam paru kolegów którzy się w to bawią popytam

            Zamieszczone przez Le-Ce
            Paczke landrynek, za pomysła, mogą być w spirytusie :diabelski_usmiech



            4)
            Parę lat temu na sr.pl vel rf.pl rozprawiano na temat zdjęcia masy z felunku.
            Niektórzy utrzymują, że coś na tym urwali z czasu.
            => http://www.racingforum.pl...php?t60697.html
            Na zawodach latam na stalówkach, może pomyśle nad jakimiś lżejszymi alu

            Zamieszczone przez goralto
            Próbowałeś startować z "napiętego" napędu?
            W jakim sensie "napiętego", startuje z 3-3,5 tyś obrotów jeśli o to Ci chodzi
            Best ET = 13.666
            Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
            PerfectService by DGW

            http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
            http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

            Komentarz

            • goralto
              Drive
              • 2011
              • 60

              #7
              "Napięty" napęd to bodajże patent Hondziarzy.
              Jakby to opisać... półsprzęgło? ćwierćsprzęgło?
              Utrzymując obroty na pożądanym poziomie odpuszczasz odrobinę sprzęgło, by ułamek mocy był już przenoszony na koła, a za razem, by była to zbyt mała wartość, aby pociągnąć całą masę auta.
              Napęd napięty, ale auto stoi.
              W trakcie startu, odpuszczenia sprzęgła, nie ma takiego udaru/uderzenia na skrzyni, co redukuje możliwość uślizgu kół.
              Krąży mit, że w fwd to pomaga.

              Nie wiem czy to wystarczająco jasno wytłumaczyłem :?

              Komentarz

              • sesik
                RS
                • 2006
                • 2165

                #8
                goralto, no to tak robię :diabelski_usmiech I fakt pomaga :szeroki_usmiech
                Best ET = 13.666
                Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                PerfectService by DGW

                http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                Komentarz

                • goralto
                  Drive
                  • 2011
                  • 60

                  #9
                  A na którym biegu kończysz ćwiartkę?

                  Komentarz

                  • sesik
                    RS
                    • 2006
                    • 2165

                    #10
                    Zamieszczone przez goralto
                    A na którym biegu kończysz ćwiartkę?
                    Na 5, nie czepiając się to nie temat odnośnie techniki jazdy na 1/4 ino o redukcji masy, możemy sobie założyć nowy temat o tym.

                    Może ktoś wymyśli jakąś alternatywę dla tylnej kanapy ? :diabelski_usmiech Bo mi nic sensownego nie przychodzi do głowy.
                    Best ET = 13.666
                    Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                    PerfectService by DGW

                    http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                    http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                    Komentarz

                    • goralto
                      Drive
                      • 2011
                      • 60

                      #11
                      Akurat pytanie o biegi było pod kątem modyfikacji.

                      Na 5 biegu? (nie potrafię znaleźć odpowiedniego emota, by wyrazić swoje przerażenie) :x

                      Może zamiast skupiać się na urywaniu dziesiątych części kilograma warto rozpatrzyć wymianę skrzyni lub części przełożeń?

                      Być może kojarzysz niejakiego "bullita" powożącego niegdyś A4 B5 1.8T quattro 350+ KM.
                      Miał tam zamontowaną skrzynię od S4 i dzięki temu wpadał na metę na samym końcu 3-go biegu.
                      Mimo, iż zdarzało się, że auto łapało odcinkę tuż przed metą to twierdził, że bardziej mu się to opłaca niż wbijanie 4.
                      IMO oszczędzając 1 bieg urywasz ćwierć sekundy spokojnie.
                      Może w tą stronę warto by pójść?

                      Komentarz

                      • sesik
                        RS
                        • 2006
                        • 2165

                        #12
                        Wole na razie ze skrzynią nie kombinować, bądź co bądź jest to auto do jazdy na co dzień.
                        Może kiedyś się pomyśli ale na tą chwilę zmiana skrzyni nie wchodzi w grę, no chyba, że ta się rozsypie, zresztą nie jestem jedyny który wbija 5 ;p
                        Best ET = 13.666
                        Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                        PerfectService by DGW

                        http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                        http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                        Komentarz


                        • #13
                          jeśli chodzi o felgi stalowe to popatrz na strukturalne od Opla. Są 5 ramienne i mają wycięte duże otwory - być może lżejsze niż zwykłe stalówki (nie znam rozstawu śrub Octavii)
                          Np.: http://allegro.pl/opel-corsa-astra-v...710969803.html

                          Komentarz

                          • bohen
                            L&K
                            • 2009
                            • 1260
                            • Audi
                            • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez S-E-B-E-B
                            jeśli chodzi o felgi stalowe to popatrz na strukturalne od Opla
                            Idąc w tą stronę to tu masz strukturalne stalowe 16 od vw



                            Tylko ciekawe czy są znacząco lżejsze od zwykłych stalówek...??

                            Komentarz

                            • goralto
                              Drive
                              • 2011
                              • 60

                              #15
                              Zamieszczone przez S-E-B-E-B
                              jeśli chodzi o felgi stalowe to popatrz na strukturalne od Opla. Są 5 ramienne i mają wycięte duże otwory - być może lżejsze niż zwykłe stalówki (nie znam rozstawu śrub Octavii)
                              Np.: http://allegro.pl/opel-corsa-astra-v...710969803.html
                              Przeszło 11kg sztuka - to żaden wyczyn.
                              Przykładowo ATS DTC Superlight 7,5x17 = 7,4kg (i to nie jest felga z gatunku super-drogich)

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #16
                                Zamieszczone przez S-E-B-E-B
                                jeśli chodzi o felgi stalowe to popatrz na strukturalne od Opla
                                oplowskie sie gnom szybko.
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz


                                • #17
                                  Panowie robi się powoli małe OT.
                                  Nie napisałem, że ma zakładać takie felgi - tylko, aby się przyjrzał bo BYĆ MOŻE są warte uwagi.

                                  Komentarz

                                  • sesik
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 2165

                                    #18
                                    Wydaje mi się, że na zmianie stalówek na jakieś alu czy inne stalówki to urwie się mało kg, głównie chodzi mi urwanie wielokrotności 10 kg niż kilku kilo bo to wielkiej różnicy nie zrobi.(chyba, że się mylę)

                                    Np. mimo, że nie ważyłem fotel kierowcy wydaje mi się waży ~25-30 kg zamieniając go na kubełek który waży ~8kg(można kupić takie co ważą i 5kg ale cena jest powalająca) przy 2 fotelach robi się 30-40kg różnicy a tu już jest coś
                                    Best ET = 13.666
                                    Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                                    PerfectService by DGW

                                    http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                                    http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                                    Komentarz

                                    • sew1981
                                      RS
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2009
                                      • 10917
                                      • Fiat

                                      #19
                                      a może lepiej przerobić brzuch na mięśnie i pchać teresę :wink: ?:
                                      W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                                      joke...
                                      a na serio to myślę, że idea foteli to dobry pomysł, ale chyba wywalenie tapicery też by pomogło (bo to waży), ale to już wtedy tylko auto do racingu w zasadzie

                                      Komentarz

                                      • Le-Ce
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1313
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                        #20
                                        No tak, Alzheimer i nie artysta Paweł z Bródna :diabelski_usmiech

                                        Przypomniałem, bo wiem, sobie, iż w dawnych czasach "Rzemiechy" robiły kase na plastikowych błotnikach. :!:
                                        Sam, kupowałem takowe, gdym naruszył urodę, swemu ślicznemu Garbusowi, aż mu ślipko wypadło :cry: , zaliczając barierkę na podjeździe na Grota.
                                        Śmiem twierdzić, iż załatwiło by to, też parę kilo, zbędnej masy


                                        Pozostają, jeszcze wysuwane płaty nośne i jak nic DS 19 z Fantomasa, ale z awioniką to raczej do ahmeda799 i eaglemirka, bądź co bądź Fachowcy :!:
                                        :diabelski_usmiech
                                        Moja ADELA

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                                        i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                                        Komentarz

                                        • Garret
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1196
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez sesik
                                          Wydaje mi się, że na zmianie stalówek na jakieś alu czy inne stalówki to urwie się mało kg, głównie chodzi mi urwanie wielokrotności 10 kg niż kilku kilo bo to wielkiej różnicy nie zrobi.(chyba, że się mylę)
                                          a robi rob :wink: i, musisz te koła wprawic w ruch obrotowy- moment bezwładności jest wprost zależny od masy, zdjęcie 5kg z kół da znacznie wiecej niż zdjecie 5kg gdzie indziej;-) - analogicznie stosuje się odelżone koła zamachowe (mniejszy moment bezwładnosci) by silnik się szybciej wkręcał na obroty
                                          Garret

                                          -----------
                                          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                          Komentarz

                                          • Le-Ce
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1313
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                            #22
                                            Garret
                                            jesteś, dla mnie profesor


                                            No to teraz wiem :!:
                                            Czemu, moja księgowa, drąc czsem gębę, wkręca się tak szybko w obroty!
                                            Trza, po prostu, zwiększyć jej masę! :diabelski_usmiech
                                            i to da się zrobić :wink:
                                            Moja ADELA

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                                            i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                                            Komentarz

                                            • sew1981
                                              RS
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2009
                                              • 10917
                                              • Fiat

                                              #23
                                              Le-Ce, ale jak zwiększysz księgowej masę , to może mniej się będzie drzeć, ale za to będzie gorsza wizualno-namacalnie.

                                              Komentarz

                                              • Le-Ce
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1313
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                #24
                                                sew1981

                                                E...tam, wprawię tylko w ruch obrotowy, jedynie co makeup będzie miała na dłużej i jakie kolory :!:
                                                Rimel, ich nie jest w stanie zapewnić :diabelski_usmiech
                                                i jaka oszczędność :!:
                                                kupi se, co innego i doceniać będzie :diabelski_usmiech
                                                Moja ADELA

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                                                i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                                                Komentarz

                                                • Mihau
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 7460
                                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                  #25
                                                  sesik, może bym miał kontakt na firmę co by Ci zrobiła maskę z laminatu ale to muszę się do kolegi dodzwonić.
                                                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...