Max moc w 2.0TDI DPF 170KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fernando
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 1890

    A może dałoby się więcej wycisnąć z TDI 140 km, skoro problemem jest tu filtr? Zdawało mi się, że są to te same silniki, różniące sie tylko ECU... Jak się mylę, to wdzięczny byłbym za odpowiedzi (ewentualnie odesłanie), bo sam jeżdżę taką furą i myślę sobie nad virusem i to coraz intesywniej, zwłaszcza od czasu, kiedy spod świateł łyknął mnie E36.

    Komentarz

    • QBA
      RS
      • 2004
      • 2646

      Zamieszczone przez fernando
      kiedy spod świateł łyknął mnie E36.
      Wiesz, z 328, to nawet zawirusowana bedziesz mial problemy :szeroki_usmiech

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        fernando, A w ktorym miejscu przeczytales ze Twoj 2.0TDI 140KM ma filtr czasteczek stalych w skrocie FAP, oraz ze roznica jest tylko ECU.

        Na tym forum zalozylem taki dosc ciekawy temat, polecam tez zagladniecie tu: http://forum.tdi-tuning.pl/index.php?redir=1 i w szukajce zadanie 2.0TDI i wyskoczy cos o silniku 170KM, a potem spoglądniecie, choćby na turbinę u Siebie
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • fernando
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1890

          Właśnie nie mam filtra cząsteczek stałych, dlatego myślałem, że ten silnik będzie można bardziej "wysilić". Niestety nie potrafię podać źródła, w którym wyczytałem, że silnik od RS ma tylko inny komputer, ale zdawało mi się, że tak jest. W końcu Forum jest po to, żeby ludzie, którzy się lepiej na czymś znają pomagali tym, którzy są w danej dziedzinie mniej poinformowani, nie? Dlatego mimo wszystko liczę na Twoją cierpliwość i wyrozumiałość w przyszłości, Maicroft. I dziękuję za linka, rzeczywiście jest napisane, że "wiele układów zostało zmienionych".

          Zamieszczone przez QBA
          fernando napisał/a:
          kiedy spod świateł łyknął mnie E36.


          Wiesz, z 328, to nawet zawirusowana bedziesz mial problemy
          Pewnie tak... Teraz to było właśnie 328i, ale przy 120 brakowało mi nieco ponad długość samochodu, więc odpuściłem. Moje szanse były pewnie większe dzięki śliskiej nawierzchni, ale na pewno gdybym miał pod maską 200 zamiast 140KM, byłoby jeszcze łatwiej.

          Komentarz

          • misiekwaw
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7715
            • Ford

            Zamieszczone przez fernando
            Zamieszczone przez QBA
            fernando napisał/a:
            kiedy spod świateł łyknął mnie E36.


            Wiesz, z 328, to nawet zawirusowana bedziesz mial problemy
            Pewnie tak... Teraz to było właśnie 328i, ale przy 120 brakowało mi nieco ponad długość samochodu, więc odpuściłem. Moje szanse były pewnie większe dzięki śliskiej nawierzchni, ale na pewno gdybym miał pod maską 200 zamiast 140KM, byłoby jeszcze łatwiej.
            zdrowe E36 328i jezdzi prawie rowno z Fabia RS zrobiona na 190KM ktora robi 400 metrow w 14.6 a chipowana 2.0TDI przejezdza ten dystans powyzej 15.5 sekundy... jedno do drugiego nie za bardzo mi pasuje :szeroki_usmiech
            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
            http://www.disi-tune.pl
            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
            Był WRX
            Była Octa

            Komentarz

            • Jabar1975
              RS
              • 2006
              • 3331

              Zamieszczone przez MisiekWAW
              a chipowana 2.0TDI przejezdza ten dystans powyzej 15.5 sekundy
              przy naprawde dobrym starcie :diabelski_usmiech
              nasza droga: www.wpzs.pl

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                Byłem dziś u Mastersa, posiedzialem sobie troche i posluchalem ciekawostek na temat 2.0 170PS.

                Generalnie moje obawy zostaly w duzej mierze rozwiane, a przy okazji dowiedzialem sie, ze 170-ka to "troche" inna bajka niz wersja 140-konna.
                No i Masters porobil juz tyle doswiadczen z tym silnikiem, ze raczej mozna powiedziec, ze ma go w miare obcykanego.

                Lacznie z ewentualnymi fiku-miku z filtrem jesli zajdzie taka potrzeba.
                TDI 205PS

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  Zamieszczone przez MiKruS
                  Generalnie moje obawy zostaly w duzej mierze rozwiane, a przy okazji dowiedzialem sie, ze 170-ka to "troche" inna bajka niz wersja 140-konna.
                  no i
                  mozesz cos zdradzic, czy to nieudostepnialne know-how Marka :?: :twisted:
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    no i
                    mozesz cos zdradzic, czy to nieudostepnialne know-how Marka :?: :twisted:
                    Ciezko mi mowic o szczegolach, bo niechcialbym czegos blednie napisac.

                    Ogolnie rzecz biorac silnik 170 dosc znacznie rozni sie od 140 - podobno na korzysc.
                    TDI 205PS

                    Komentarz

                    • Iron
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 281

                      Zamieszczone przez MiKruS
                      Lacznie z ewentualnymi fiku-miku z filtrem jesli zajdzie taka potrzeba.
                      Co masz na myśli fiku-miku z FAP :?: :?: Jestem zaciekawiony. Czy chodzi ci o wywalenie go czy okłamanie komputera :?: :?:

                      Pytam ponieważ mam już przejechane ponad 4000km i tylko raz mi się zaświeciła kontrolka. 2 minuty 80KM/h na 3 biegu i wszystko jest wporząsiu Ogólnie nie mam problemów z tym silnikiem.


                      Oczekuje:
                      Superb III L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 DSG - niedługo będzie

                      Obecnie:
                      Citigo Style ASG
                      Kymco Downtown 300i ABS

                      Komentarz

                      • Masmo
                        L&K
                        • 2005
                        • 1145

                        Zamieszczone przez MiKruS
                        Ogolnie rzecz biorac silnik 170 dosc znacznie rozni sie od 140 - podobno na korzysc.
                        Z tego co kojarzę to pompowtryskiwacze w 170-ce dają sporo wyższe ciśnienie, pewnie turbina też się różni.
                        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          tam są chyba piezowtryski, no nie?
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratoRS
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi



                            Skany
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              heh, wygląda na to, że Marek ma to rzeczywiście obcykane
                              ja bym sie nie marwił tym motorem
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • djczas
                                RS
                                • 2005
                                • 9612

                                Iron, w serwisie w krakowie ci zdezaktywują

                                Komentarz

                                • MiKruS
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7976

                                  Co masz na myśli fiku-miku z FAP :?: :?: Jestem zaciekawiony. Czy chodzi ci o wywalenie go czy okłamanie komputera :?: :?:
                                  Chodzi o to, ze mozna programowo zmieniac parametry jego pracy. Np. zeby sie wlaczal czesciej, itd.
                                  Lacznie z programowa mozliwoscia jego deaktywacji, np. przy wycieciu.

                                  Po prostu nie jest to sytuacja w ktorej jesli są jaja z filtrem, to jestes bezradny i samochod Ci checkuje non-stop, tylko w ostatecznosci mozesz zrobic z nim rozne rzeczy.

                                  Zamieszczone przez Iron
                                  Pytam ponieważ mam już przejechane ponad 4000km i tylko raz mi się zaświeciła kontrolka. 2 minuty 80KM/h na 3 biegu i wszystko jest wporząsiu Ogólnie nie mam problemów z tym silnikiem.
                                  Ona sie podobno zapala w momecie kiedy filtr jest zanieczyszczony w 50% i w ciagu ostatnich kilku razy nie mogl rozpoczac procedury oczyszczania, np. samochod byl niedogrzany na krotkich trasach, itp.
                                  W momencie kiedy dojdzie do 75% i nie bedzie mogl sie oczyscic, to silnik zostaje unieruchomiony i pozostaje mozliwosc jedynie oczyszczenia go poprzez procedure serwisowa. Zreszta jest to napisane w linku, ktory wrzucil Maicroft.

                                  Teraz mam pytanie do Ciebie, Iron.

                                  Jak Ci sie zaswiecil check, to jak jezdziles w dniach poprzedzajacych jego zaswiecenie? Czy byly to rzeczywiscie jakies krotkie przejazdy, itp.?
                                  TDI 205PS

                                  Komentarz

                                  • Iron
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 281

                                    Zamieszczone przez MiKruS
                                    Jak Ci sie zaswiecil check, to jak jezdziles w dniach poprzedzajacych jego zaswiecenie? Czy byly to rzeczywiscie jakies krotkie przejazdy, itp.?
                                    Może tak ... od Poniedziałku do Piątku byłem w trasie W-wa - Kraków - Wrocław - Warszawa. W czasie tej jazdy nie oszczędzałem go ... przyspieszenia na maksa czasami 180KM/h :szeroki_usmiech W sobotę stał, w niedzielę pojechałem spokojnie ale bardzo krotka trasa, w poniedziałek korki rano i wieczorem (trasa Białołęka - Okęcie) ... jak dojechałem do domu i miałem parkować zapaliła się kontrolka. Tak jak pisałem 2 minuty 80 na 3-cim biegu i po strachu.

                                    Super wiedzieć, że kwestia FAP jest rozgryziona :szeroki_usmiech


                                    djczas wiem, wiem ... w razie czego się uśmiechnę do ciebie o namiary do tego serwisu ale na razie chcę zobaczyć jak będzie wyglądała jazda oraz maks dowiedzieć się o tym :szeroki_usmiech

                                    [ Dodano: Wto 13 Lut, 07 19:51 ]
                                    Właśnie przeczytałem sobie te zrzuty z linku od Miacroft i wszystko się wyjaśniło. Nie było odpowiednich warunków na regenerację pasywną przy takiej wariackiej jeździe jaką miałem :szeroki_usmiech oraz spokojnej w weekend :szeroki_usmiech


                                    Oczekuje:
                                    Superb III L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 DSG - niedługo będzie

                                    Obecnie:
                                    Citigo Style ASG
                                    Kymco Downtown 300i ABS

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Iron
                                      2 minuty 80KM/h na 3 biegu i wszystko jest wporząsiu
                                      Jakie są to obroty ?

                                      [ Dodano: Wto Lut 13, 2007 20:14 ]
                                      Zamieszczone przez Iron
                                      Tak jak pisałem 2 minuty 80 na 3-cim biegu i po strachu.
                                      Uruchamiałeś jakoś tą procedurę czyszczenia FAP'a ?

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        bezduszny, A czytales link, ktory zamiescilem - to poczytaj rozwieje to duzo Twoich problemow

                                        Iron, Na jakim paliwie jezdzisz :?:
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • MiKruS
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7976

                                          Zamieszczone przez Iron
                                          Właśnie przeczytałem sobie te zrzuty z linku od Miacroft i wszystko się wyjaśniło. Nie było odpowiednich warunków na regenerację pasywną przy takiej wariackiej jeździe jaką miałem :szeroki_usmiech oraz spokojnej w weekend :szeroki_usmiech
                                          THX za odpowiedz.

                                          Czyli trzeba przyjac, ze kontrolka to nie jakis błąd i nie sygbalizuje usterki, tylko jest to jakby wskaznik, tego, ze filtr juz sie zapelnil i istnieje koniecznosc jego oczyszczenia, zeby uniknac "przypchania".
                                          TDI 205PS

                                          Komentarz

                                          • Iron
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 281

                                            Zamieszczone przez bezduszny
                                            Zamieszczone przez Iron
                                            2 minuty 80KM/h na 3 biegu i wszystko jest wporząsiu
                                            Jakie są to obroty ?

                                            [ Dodano: Wto Lut 13, 2007 20:14 ]
                                            Zamieszczone przez Iron
                                            Tak jak pisałem 2 minuty 80 na 3-cim biegu i po strachu.
                                            Uruchamiałeś jakoś tą procedurę czyszczenia FAP'a ?
                                            Na 3-cim biegu 80KM/s to 3000 obr/min. Nie trzeba nic uruchamiać tylko poprostu jedziesz stałą prędkością aż kontrolka zgaśnie.

                                            [ Dodano: Sro 14 Lut, 07 08:17 ]
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Iron, Na jakim paliwie jezdzisz :?:
                                            Zazwyczaj na zwykłym diesel z Jet (i tutaj nigdy nic mi się nie zaświeciło) ale jak bylem na trasie to wlałem jeden bak Orlen (zwykły) i jeden bak Shell (zwykły). Po tych a raczej po Shell wyskoczyła ta kontrolka.

                                            [ Dodano: Sro 14 Lut, 07 08:19 ]
                                            Zamieszczone przez MiKruS
                                            Zamieszczone przez Iron
                                            Właśnie przeczytałem sobie te zrzuty z linku od Miacroft i wszystko się wyjaśniło. Nie było odpowiednich warunków na regenerację pasywną przy takiej wariackiej jeździe jaką miałem :szeroki_usmiech oraz spokojnej w weekend :szeroki_usmiech
                                            THX za odpowiedz.

                                            Czyli trzeba przyjac, ze kontrolka to nie jakis błąd i nie sygbalizuje usterki, tylko jest to jakby wskaznik, tego, ze filtr juz sie zapelnil i istnieje koniecznosc jego oczyszczenia, zeby uniknac "przypchania".
                                            Dokładnie tak ... dopiero jak jedziesz aby przepchać filtr i nic się nie dziej to zaświeca się kontrolka silnika i wtedy dopiero na lawete ale to chyba ostateczność :szeroki_usmiech


                                            Oczekuje:
                                            Superb III L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 DSG - niedługo będzie

                                            Obecnie:
                                            Citigo Style ASG
                                            Kymco Downtown 300i ABS

                                            Komentarz

                                            • djczas
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 9612

                                              Zamieszczone przez Iron
                                              Na 3-cim biegu 80KM/s
                                              kurka wodna ale power w sekunde pokonuje 80 km :lol: :lol: :lol: :lol: to ja sie boje spytać co jest na pozostałych 3 biegach na 6 prędkość śwaitła :wink:

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                Zamieszczone przez djczas
                                                Zamieszczone przez Iron
                                                Na 3-cim biegu 80KM/s
                                                kurka wodna ale power w sekund pokonuje 80 km :lol: :lol: :lol: :lol: to ja sie boje spytać co jest na pozostałych 3 biegach na 6 prędkość śwaitła :wink:
                                                :lol:

                                                ciekaw jestem (tak zupelnie teoretycznie), czy takie oczyszczanie mozna zrobic na postoju - ze zwiekszonymi obrotami, czy trzeba jechac (inne obciazenie silnika) a jesli jechac to czy koniecznie na tym 3 biegu, czy mozna jakos inaczej kombinowac...
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz


                                                • szkoda, no właśnie też mnie interesuje czy zależy to tylko od utrzymania przez pewien okres określonych obrotów...

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    Zamieszczone przez bezduszny
                                                    szkoda, no właśnie też mnie interesuje czy zależy to tylko od utrzymania przez pewien okres określonych obrotów...
                                                    wydaje mi sie, ze trzeba jechac - sklad spalin, temperatura, bedą zupelnie inne, ale nie wiem tego :roll:
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...