[O1] Wycinanie Katalizatora w TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Wycinanie Katalizatora w TDI

    a czy w o1 tez trzeba przeprogramowywac ten sterownik czy tylko w o2?

  • #2
    [O1] Wycinanie Katalizatora w TDI

    prosta rzecz a jakos nie ma jednoznacznych informacji u nas na forum...



    Chce wyciac bo....

    - podobno warto (dlaczego?)
    - podobno pare koników zabiera gdyz gazy wylotowe sa hamowane a jak go nie bedzie to...
    - turbinka ladniej sie bedzie wkrecac - takie male czesciowe zrobienie wydechu..


    CO to faktycznie daje ? Jakie sa niebezpieczenstwa ? Wiem ze Nexus wycinal i ze po DD byl zdumiony wynikiem ale uciekl od odpowiedzi co faktycznie mu to dalo....

    Moze byc na przykladzie mojego AHF.

    Ciac , nie ciąć ? Wiem zeby zostawiac puszke a w srodek rurke dac...


    Czy ktos ma jakies namacalne za i przeciw a nie takie "gdzie czytalem" , "ktos mowil", "podobno...." ? :P

    ps
    moj target ~190KM, w sumie juz niedlugo. Katalizatorem chcialem sie zajac jakos na dniach....

    Komentarz

    • b-bar01
      Elegance
      • 2007
      • 985
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      poszukaj na forum, masters o tym pisał. generalnie chodzi o to że po jakimś czasie, chcąc niechcąc, przytyka się katalizator sadzami, spaliny mają mniejszą dynamikę i turbina gorzej pompuje, czujnik to widzi i ogranicza dawkę paliwa, silnik robi się mułowaty i może pojawiać się notlauf.
      wolny przelot przez kat. pozbawia nas w/w atrakcji, są mniejsze opory i teoretycznie powinna , w niewielkim stopniu, wzrosnąć moc.
      jeżeli coś źle zrozumiałem to proszę mnie poprawić.
      *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

      Komentarz

      • Bouli
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 739

        #4
        lec, przepraszam za lekki OT bo nie o to pytasz, ale jak wyglad sprawa trzymania sie po tym norm zanieczyszczen i co za tym idzie badan technicznych :?:
        Bouli
        Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
        Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora
        Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)

        Komentarz

        • elemenateur
          Elegance
          • 2007
          • 803

          #5
          podobno z wyciętym katem na zachodzie trzeba uważać.... dlatego jeszcze u mnie siedzi bo w wakacje planuje inwazje jak miliony polaków na wyspy.

          Komentarz

          • dariuspolo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1168

            #6
            Zamieszczone przez elemenateur
            podobno z wyciętym katem na zachodzie trzeba uważać
            ...w niemczech (jezeli auto nie jest zamulone przez ciagla jazde po miescie lub ciagle na niskich obrotach) przechodzi przeglad bez problemu, o wiele gorzej jest przejsc przez przeglad z zamknieta recyrkulacja niz wypruznionym katem.

            Jak juz Masters pisal konikow z tego nie przybedzie, jedyny senst tej operacji to obnizenie temperatury wydechu( czytaj na wylocie goracej strony turbiny) co przeklada sie na wieksza zywotnosc zmiennej geometrii turbiny.

            Darek
            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
            Zuzycie paliwa

            Komentarz

            • Nexus6
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4847
              • Volkswagen

              #7
              Zamieszczone przez dariuspolo
              ak juz Masters pisal konikow z tego nie przybedzie
              wycięcie po ok. 100 kkm przynosi wymierny efekt w KM i Nm

              Zamieszczone przez lec
              Nexus wycinal i ze po DD byl zdumiony wynikiem ale uciekl od odpowiedzi co faktycznie mu to dalo....
              ~10 KM i ~10 Nm na tym samym sofcie, przy tym samym setupie motorowni,
              jedyna różnica - wybity wkład kata
              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

              Komentarz

              • dariuspolo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1168

                #8
                Zamieszczone przez Nexus6
                wycięcie po ok. 100 kkm przynosi wymierny efekt w KM i Nm
                ...ja pisalem o sprawnym katalizatoze (po ok.80-100kkm nie spelnia on juz swojej roli).

                Darek
                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                Zuzycie paliwa

                Komentarz

                • Piter
                  Drive
                  • 2006
                  • 93

                  #9
                  Nie znam się na tym, ale po sąsiedzku mam Ultera i rozmawiałem razu jednego z nimi na ten temat. Radzili, żeby nie palić się do wycięcia kata, bo to wcale nie musi pomóc. Wręcz zmienia się wtedy rozkład ciśnień w układzie wydechowym (czy coś takiego), co w pewnych przypadkach może wręcz pogorszyć sprawę - i oni w Ulterze mieli takie przypadki.
                  Ja sprawę olałem i jak auto się zamuli, to wtedy pomyślę...


                  123KM/264Nm by VW... 133KM/323Nm by VTech. :szeroki_usmiech

                  Komentarz


                  • #10
                    czyli wymiana kata na nowy da mi taki sam rezultat ?

                    Komentarz

                    • cook
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 181

                      #11
                      zawsze możesz wymienić na tzw. sportowy, nie wiem tylko czy nie wiąże się to z modyfikacją całego wydechu. Bo sam katalizator o zwiększonym przepływie przy ori wydechu może nie wiele zmieni?.
                      Były posiadacz 1.8 Turbo

                      Nikt nie tańczy na trzeźwo, chyba że oszalał..

                      Komentarz

                      • kmink
                        L&K
                        • 2007
                        • 1360
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        Ja wywaliłem kata - auto ma juz prawie 200k km, nie czuje zeby samochód dostał mega kopa ale lepiej sie wkręca, podejżewam że turbinka też trosze oddychnie bo katalizator miałem zawalony sadzą że hej

                        W dieslu wywalenie kata ni ema takiego wpływu na przelot gazów ja w benzyniaku, zresztą jak ktos chce to może zamiast kata wstawic rurke np 3mm wezszą niż cały wydech i będzie git
                        Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                        https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                        www.tuneforce.pl
                        www.dpfserwis.pl

                        Komentarz

                        • MiKruS
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7976

                          #13
                          Zamieszczone przez Piter
                          Nie znam się na tym, ale po sąsiedzku mam Ultera i rozmawiałem razu jednego z nimi na ten temat. Radzili, żeby nie palić się do wycięcia kata, bo to wcale nie musi pomóc. Wręcz zmienia się wtedy rozkład ciśnień w układzie wydechowym (czy coś takiego), co w pewnych przypadkach może wręcz pogorszyć sprawę - i oni w Ulterze mieli takie przypadki.
                          Ja sprawę olałem i jak auto się zamuli, to wtedy pomyślę...
                          Ale to dotyczy samochodów wolnossących.
                          W autach doładowanych problem nie wystepuje.

                          [ Dodano: Sro 13 Cze, 07 08:58 ]
                          BTW: Zmienilem tytul, bo nie tylko TDI są na naszym forum...
                          TDI 205PS

                          Komentarz

                          • kmink
                            L&K
                            • 2007
                            • 1360
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            qrde ja też napisałem że w benzyniakach a chodziło mi o N/A :?
                            Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                            https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                            www.tuneforce.pl
                            www.dpfserwis.pl

                            Komentarz

                            • Piter
                              Drive
                              • 2006
                              • 93

                              #15
                              Zamieszczone przez MiKruS
                              Ale to dotyczy samochodów wolnossących.
                              W autach doładowanych problem nie wystepuje.
                              O widzisz! Jak mówiłem - nie znam się...


                              123KM/264Nm by VW... 133KM/323Nm by VTech. :szeroki_usmiech

                              Komentarz

                              • Adamu
                                L&K
                                • 2006
                                • 1384

                                #16
                                ja właśnie wybiłem. hamowałem się na DD w Wawie i hamował się będę niedługo w Łodzi. Dwój wykres uzupełnie w dziale wykresy - będą dwa przed i po.
                                będzie można sobie porównać :diabelski_usmiech

                                wrażenia - wydaje mi się że jakoś lepiej jeździ i nie jest wcale głośniej.

                                2h roboty koszt 50zł. z czego najwięcej zajęło wywalanie wkładu katalizatora. puszke sobie zostawiłem dla zmylenia przeciwnika.

                                ps jeszcze nigdy na przeglądzie nie zdarzyło mi się żeby sprawdzali spaliny.

                                Komentarz

                                • kmink
                                  L&K
                                  • 2007
                                  • 1360
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  mi koles wyciął kata i wspawał rurke w 20min wziął 40zł a katalizator sprzedam za 100zł
                                  Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                  https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                  www.tuneforce.pl
                                  www.dpfserwis.pl

                                  Komentarz

                                  • KruPin
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 517

                                    #18
                                    Zdecydowanie zwawsze auto po wycieciu. Z dolu lepiej i ciagnie o te 500obr wyzej bez puchnięcia u mnie. Przy zapchanym kacie jest to logiczne - sprezarka ma wolne miejsce.
                                    Forum Leasing.pl

                                    Komentarz

                                    • kmink
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1360
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      wczoraj juz po wycięciu kata jechałem a4 gdy wjeżdzałem na autostrade do depem mocno żeby przd tirami zdażyć wiechać - w lusterku zobaczyłem że pusciłem dymka - czy po wycieciu kata będzie bardziej kopcić??
                                      Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                      https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                      www.tuneforce.pl
                                      www.dpfserwis.pl

                                      Komentarz

                                      • Adamu
                                        L&K
                                        • 2006
                                        • 1384

                                        #20
                                        kmink, "diesel musi dymić" :szeroki_usmiech

                                        Komentarz

                                        • kmink
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1360
                                          • Superb III (3V3)

                                          #21
                                          jedni mówią że tak inni ze nie-jak program dobry - przy upałach jak testy robilismy to nic zero dymka
                                          Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                          https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                          www.tuneforce.pl
                                          www.dpfserwis.pl

                                          Komentarz

                                          • KruPin
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 517

                                            #22
                                            Diesel, jak nie dymi, to wyje! :lol: :lol: :lol:



                                            Nie, zartuje! Moj ani nie dymi, ani nie wyje, jak sowa I zap.......la :twisted:
                                            Forum Leasing.pl

                                            Komentarz

                                            • kmink
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1360
                                              • Superb III (3V3)

                                              #23
                                              czyli nie powinna octavia dymyć - więc chyba program trzeba dopracować
                                              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                              www.tuneforce.pl
                                              www.dpfserwis.pl

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                KruPin, W Płocku pośród tych kominów to nawet 20-letni Kamaz nie dymi :P

                                                Komentarz

                                                • jaro4444
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 508

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez kmink
                                                  wczoraj juz po wycięciu kata jechałem a4 gdy wjeżdzałem na autostrade do depem mocno żeby przd tirami zdażyć wiechać - w lusterku zobaczyłem że pusciłem dymka - czy po wycieciu kata będzie bardziej kopcić??
                                                  Masz słabe turbo z AGR i seryjny SMIC, wczoraj było pewnie ok 30*C to co się dziwisz, że bąka puścił jak w dolocie pewnie miałeś 80-90*C :P

                                                  Taki chwilowy nadmiar sadzy zatrzywał kat a teraz go wypluwasz (i dobrze) :diabelski_usmiech
                                                  Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...