[O1] Wycinanie Katalizatora w TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mar33
    Classic
    • 2007
    • 28

    #26
    Jeśli wywalacie katalizator to zróbcie jakAdamu, rurka w środek puszkę
    zostawić dla zmyłki. Upierdliwy diagnosta nie przepuści samochodu bez kata
    i to nie z powodu spalin tylko jak stwierdzi wzrokowo-takie są przepisy.
    mar33

    Komentarz

    • Adamu
      L&K
      • 2006
      • 1384

      #27
      z tą rurą to nie jest tak prosto
      wlot i wylot są w różnych miejscach (nie ma równoległego przelotu przez kata, przynajmniej u mnie)

      Komentarz

      • neck99
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1326

        #28
        mar33, Dokładnie .. Sam mam tak zrobione .. :wink:

        [ Dodano: Sro 13 Cze, 07 15:35 ]
        Adamu, da sie spoko. Pod kątem lekko rura idzie i tyle
        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

        Komentarz

        • Adamu
          L&K
          • 2006
          • 1384

          #29
          a co byłoby gdyby tej rury nie było i sama puszka tylko?

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #30
            Zamieszczone przez Adamu
            a co byłoby gdyby tej rury nie było i sama puszka tylko?
            Spaliny by sie rozprezaly i "szukaly" ujscia.

            Teoretycznie jest duza szansa, ze bylaby kupa.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • Techno200
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 782
              • Tesla

              #31
              Ja u siebie wywalilem i polecam. Tylko u mnie bylo nalatane tak z 130k km i i turbo bylo jedno wysyrane , tzn ze olej z turbiny poszedl wydechem, wiec byl niezle zapchany. Po wycieciu byla ZAUWAZALNA poprawa osiagow. Ale to pewnie dla tego ze: - mialem juz ponad 100k km i to ze przez olej byl zalany kat. Na samochodzie przy mniejszym przebiegu i bez przezyc z turbo pewnie nie bylo by pewnie zadnych zmian.
              Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

              Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

              Komentarz


              • #32
                ja przekroczylem juz 210kkm wiec pierwszej mlodosci nie jest

                Komentarz

                • Techno200
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 782
                  • Tesla

                  #33
                  lec:

                  mysle ze jak go wytniesz to bedziesz sie czul jak po malej korekcie. banan na twarzy sie pojawi.
                  Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                  Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                  Komentarz

                  • Tymon
                    RS
                    • 2004
                    • 2970

                    #34
                    Ja myślę że szału nie będzie.
                    Lepiej zrobić cały wydech i będzie ok.
                    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                    BMW serii 3... Radość z jazdy.

                    Komentarz

                    • elemenateur
                      Elegance
                      • 2007
                      • 803

                      #35
                      jako że studiuję ekonomię i bez kombinowania to by była kaszanka to wykombinowałem że kata nie trzeba wybebeszać,jak jest zdrowy to czemu mamy go rozpierdzielać kiedy można go sprzedać?


                      Kupię do siebie chyba jakąś gównianą strumienice która będzie tylko imitowała puszkę od kata a w środku poleci rurka pod kątem . Co o tym myślicie panowie?


                      myślałem np o takim ścierwostanie



                      w to rurkę wpawać.Ktoś wie jakiej średnicy jest rurka co leci do kata? Zakładam że w toledo jest taka sama jak w Octach skoro kat jest ten sam.

                      Komentarz

                      • Tymon
                        RS
                        • 2004
                        • 2970

                        #36
                        elemenateur, strumienica to syf.
                        Słyszałem o przypadkach.....czytałem.... że potrafiło rozwalić nawet silnik. :roll:
                        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                        BMW serii 3... Radość z jazdy.

                        Komentarz

                        • elemenateur
                          Elegance
                          • 2007
                          • 803

                          #37
                          Tymon ja wiem że to jest impreza gówno warta - ja chce ją tylko użyć jako obudowy - żeby nie było tylko rurki tylko ona(ta strumienica) będzie mi robiła(wizualnie)za kata


                          w środku ma być rurka taka sama jak się wspawuje do katalizatora wybebeszonego.Rozumisz?

                          Komentarz

                          • Tymon
                            RS
                            • 2004
                            • 2970

                            #38
                            elemenateur, si senior 8)
                            Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                            Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                            BMW serii 3... Radość z jazdy.

                            Komentarz

                            • elemenateur
                              Elegance
                              • 2007
                              • 803

                              #39
                              a stary za przeproszeniem praktycznie gówno warty katalizator mogę dostać 150 zł u katalizatoro mena . Może to być chyba ciekawe rozwiązanie , szczególnie dla studentów :szeroki_usmiech

                              Komentarz

                              • Adamu
                                L&K
                                • 2006
                                • 1384

                                #40
                                150 zeta za zuzyty kat? a ja go tak dłutowałem na kawałki kurna miałbym na paliwo na jakiegos spota odległego

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #41
                                  Tymon, Odezwal sie ten, co to mowil ze jemu wydech nie jest potrzebny, bo jego spokojnie wystarcza i wystarczal, do momentu jak silnik wyprodukowal za duzo spalin :twisted:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Tymon, Odezwal sie ten, co to mowil ze jemu wydech nie jest potrzebny, bo jego spokojnie wystarcza i wystarczal, do momentu jak silnik wyprodukowal za duzo spalin :twisted:

                                    :haha:

                                    Tymek, ponadto delikatna roznica w kosztach. Kat a wydech

                                    Komentarz

                                    • KruPin
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 517

                                      #43
                                      Moj zostal wylicytowany na Allegro.pl za 210PLN :shock: Ale nie sprzedalem, bo akurat wyjechalem i nie bylo ze mna kontaktu :lol: ops: STUPID :!:
                                      Wlasnie, kto chce kupic katalizator? :lol:
                                      Forum Leasing.pl

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #44
                                        KruPin, A ile kg ma wklad :twisted: Bo wydaje mi sie ze 210zl to byla bardzo dobra cena Wystaw znow
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • DGW
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 2330

                                          #45
                                          W moim przypadku kat był przeszkodą tego typu iż podniesienie dawki czy dmuchanie turbiną nie przynosiło żadnych przyrostów a nawet po którymś pomiarze auto znacznie osłabło. Masters swierdził że coś jest nie tak a moje podejrzenie padło od razu na kat-a. Wywaliłem go całkowicie a w jego miejsce zawitała rura 2.5 cala (akurat taką miałem pod ręką i powiedzmy że to dobry początek planowanego wydechu). Efekt był taki że przybyło 6KM i ok.10Nm i wskaźnik turbo zaczął znacznie szybciej się poruszać. Minusem jest oczywiście smród jak z ikarusa a dodatkowo właśnie wspomniane wcześniej dymienie. Sadza która zostawała w kat-cie taraz wylatuje bez problemu i "bąk" nie jest już ciemno szary tylko wyraziście czarny :diabelski_usmiech

                                          Ogólnie, usuwanie kat-a jeśli nie sprawia on problemów, moim zdaniem jest zbędne jednak przy pewnych modach (mocach, ciśnieniach doładowania, dawkach paliwa) seryjny kat nie jest w stanie przepuścić odpowiedniej ilości spalin :idea:
                                          NFPNorth-West
                                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                          WARSZTAT www.dsize.pl
                                          ->
                                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            dobrygrzeswawa, jak sie dzis okazalo moj jest w stanie puscic bardzo duzo. Taakiego baka to nawet Aligatora AGR na hamowaniu nie puscil

                                            Komentarz

                                            • elemenateur
                                              Elegance
                                              • 2007
                                              • 803

                                              #47
                                              dobrygrzeswawa, jak sie dzis okazalo moj jest w stanie puscic bardzo duzo. Taakiego baka to nawet Aligatora AGR na hamowaniu nie puscil
                                              \



                                              tylko się cieszyć LEC - masz zdrowy egzemplarz a jak takiego bąka zamontujesz na objechanym samochodzie to tylko pogratulować. Ja jak tylko przyjade do rodzinnego miasta to katowi po 160k mówie out i wspawam rurkę


                                              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                              Wywaliłem go całkowicie a w jego miejsce zawitała rura 2.5 cala (akurat taką miałem pod ręką i powiedzmy że to dobry początek planowanego wydechu). Efekt był taki że przybyło 6KM i ok.10Nm i wskaźnik turbo zaczął znacznie szybciej się poruszać.

                                              Grzesiu po jakim przelocie kat był już w takim stanie że po ładnych modach dał Ci takie gratisy? To po tym już jak miałeś zamontowane wtryski od R5 czy to jeszcze było na wtryskiwaczach ASV? 8)

                                              Komentarz

                                              • DGW
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 2330

                                                #48
                                                Zamieszczone przez lec
                                                dobrygrzeswawa, jak sie dzis okazalo moj jest w stanie puscic bardzo duzo. Taakiego baka to nawet Aligatora AGR na hamowaniu nie puscil
                                                jeśli po tym parametry nie spadły to tylko się cieszyć ponieważ to chyba te bąki najbardziej zakitowywują kat-a i jak widać kat kat-owi nie równy :|

                                                [ Dodano: Pią 15 Cze, 07 11:05 ]
                                                dobrygrzeswawa napisał/a:
                                                Wywaliłem go całkowicie a w jego miejsce zawitała rura 2.5 cala (akurat taką miałem pod ręką i powiedzmy że to dobry początek planowanego wydechu). Efekt był taki że przybyło 6KM i ok.10Nm i wskaźnik turbo zaczął znacznie szybciej się poruszać.



                                                Grzesiu po jakim przelocie kat był już w takim stanie że po ładnych modach dał Ci takie gratisy? To po tym już jak miałeś zamontowane wtryski od R5 czy to jeszcze było na wtryskiwaczach ASV?
                                                Kat miał około 140 kkm i było to jeszcze na wtryskach od ASV. Może wpływ miało to, że u mnie nigdy nie było setapu bezdymnego a na virusie latam już ponad 40kkm. Cóż taki egzemplaż ops:
                                                NFPNorth-West
                                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                                ->
                                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                Komentarz

                                                • daneczek76
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 3642
                                                  • Toyota

                                                  #49
                                                  Przeczytałem od odechy do dechy i widze że mój to ma 300 tyś i chyba najwyższy czas powiedzieć mu papa czy ta? A w dodatku szfagier dał gratis chiptronik także może cos z tego wyjdzie.(wiem wiem box ale na poczatek za darmo moge przetestowac) Jeśli chodzi o puszczanie baka lub chmurki nie widze czegos takiego u siebie .
                                                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                                  Komentarz

                                                  • bernardo
                                                    L&K
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1083

                                                    #50
                                                    Był sobie katalizator i u mnie.... :lol:

                                                    Wczoraj wyciąłem kata pokonując wszelkie wątpliwości co do słuszności tego posunięcia (nie było łatwo :lol: ) i praktycznie od razu odczułem pozytywną zmianę sprawności motorowni polegającą na poprawie reakcji na wciskanie pedału gazu oraz na szybszym wkręcaniu się na wyższych obrotach. Dodam, że po wybiciu kat zapchany był maksymalnie :shock: czego objawów wcześniej nie zauważyłem - auto wystrojone bez problemu osiągnęło prawie 150 kucy i 335 Nm.
                                                    Postanowiłem sprawdzić na hamowni co tak naprawdę na dzień dzisiejszy w trawie piszczy i mieć potwierdzenie tej "nibypoprawy" na piśmie.

                                                    Fakty:

                                                    1. Przed wycięciem kata - auto było modowane i hamowane dnia 14.12.2006 z osiągami o których wcześniej pisałem w warunkach wówczas panujących (zima):
                                                    - temperatura otoczenia 16 C
                                                    - temperatura powietrza zasysanego 12 C
                                                    - wilgotność powietrza 48,5%
                                                    - ciśnienie atmosferyczne 1012 hPa
                                                    - ciśnienie pary 9,1 hPa
                                                    - temperatura oleju 86 C
                                                    - max. temperatura w dolocie 64 C

                                                    2. Po wycięciu kata - auto poszło na rolki dzisiaj (16.06.2007) przy parametrach otoczenia:
                                                    - temperatura otoczenia 25,1 C
                                                    - temperatura powietrza zasysanego 27,7 C
                                                    - wilgotność powietrza 100%
                                                    - ciśnienie atmosferyczne 1004 hPa
                                                    - ciśnienie pary 31,9 hPa
                                                    - temperatura oleju 89 C
                                                    - max. temperatura w dolocie 80 C

                                                    W obu przypadkach parametry przyrostu mocy i momentu praktycznie się nie zmieniły! Oba wykresy poza minimalnymi różnicami praktycznie się pokrywają
                                                    Tak więc wycięcie zapchanego kata po przeszło 150 kkm przebiegu w tym 130 kkm na zmodowanej jednostce wyrównuje w moim przypadku różnice zachowania się motorowni i jej osiągów między zimą a latem. Wydech zaczął oddychać.
                                                    Można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że kilka kucy (około 5-6) i parę niutów przybyło (tyle ile wynosi różnica między osiągami spuchniętej latem a wyluzowanej zimą jednostki).
                                                    I tyle w temacie :szeroki_usmiech
                                                    aczkolwiek...
                                                    NajtFukinPatrol North-West
                                                    Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                                                    WhitePride :smokedevil

                                                    6,92 s do setki by DGW

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...