Nie ma tanich kabelkow do OII jak i OII FL. Tzn zalezy co kto uwaza za tanie. Jak tanio jest zalac dwa baki do pelna to kabelek jest tez tani, a jak tanio to jest kupic 4l plynu do spryskiwacza to wychodzi ze kabelek jest bardzo drogi :diabelski_usmiech
Zatem
1700zł to dużo
170zł to cena do zaakceptowania.
No to jeszcze jedno info w temacie sterowników i funkcji. Dowiedziałem się ostatnio z "pierwszej ręki", że w ASO program (urządzenie) który podłączają do auta łączy się z jakąś tam zdalną bazą i na podstawie numeru VIN "wie" co to za auto i jaka wersja - TO akurat wiedziałem.
Natomiast problem w tym, że ICH program (tzw. VAS) na podstawie powyższej informacji ma całkiem wyłączone możliwości uruchomienia niektórych opcji, np. doświetlania w MINT (takie porównanie, nawet nie wiem czy poprawne), bo po prostu ta wersja auta kosztowała tyle, własnie dlatego, że nie ma doświetlania. Ale sterownik POSIADA taką opcję. Dlatego własnie VCDS ma tą przewagę, że pokazuje WSZYSTKIE możliwe opcje (znane autorom programu, bo to, że są luki w opisach sterowników, to wynika tylko z niewiedzy do czego coś służy). PRAWDOPODOBNIE istnieje u nich opcja ręcznego wpisania ustawienia kodowania, ale to już po prostu trzeba wiedzieć, ze bit taki w tym bajcie, uruchamia np. "komfortowy kierunkowskaz", ale bez tej BARDZO konkretnej i szczegółowej wiedzy nie mogą nic zrobić, bo nawet nie wiedzą jak - to tak samo jak Ci, którzy posiadają VAG'a (stara wersja VCDS'a) nie mają programu LCODE, który pomaga korzystać z opisów, tylko trzeba znać wersję 'bitową" (1000010) i wtedy zaprogramować (chociaż sam nie wiem jak wyglada VAG 7.x ).
Jeśli się mylę co do tego ostatniego (kodowanie w VAG 7.x) to jestem otwarty na krytykę :-)
... udało mi się jeszcze nikomu nie spieprzyć fury :-))))))) a na swojej przetestowałem WSZYSTKO na co tylko pozwala VCDS )))
Nto tak samo jak Ci, którzy posiadają VAG'a (stara wersja VCDS'a) nie mają programu LCODE, który pomaga korzystać z opisów, tylko trzeba znać wersję 'bitową" (1000010) i wtedy zaprogramować (chociaż sam nie wiem jak wyglada VAG 7.x ).
Jeśli się mylę co do tego ostatniego (kodowanie w VAG 7.x) to jestem otwarty na krytykę :-)
LCode jest niezależnym programem. Można ściągnąć ze strony adeko najnowszy VCDS, zainstalować na innym kompie i wtedy ma się najnowsze LCode z opisami. Potem wystarczy tylko sam program i labelki skopiować do swojego folderu i wszystko gra. Ja tak robię do 7.x
Poza tym nie ma co się opisywać co u mnie, a co u innych, bo to zależy od sterownika. Ja nie mam opcji doświetlania zakrętów, a kolega z takiej samej O2 już ma sterownik, który na to pozwala - jeśli chcesz się dowiedzieć co można u Ciebie, to po prostu trzeba się do Ciebie podłączyć i wtedy będzie jasne. O pozostałych, albo wielu innych, jest w powyższym poście.
Witam, czy udało się komuś wyłączyć na zimę automatyczną wycieraczkę tylną i spryskiwacze w O2 FL? co za debil to konstruował,muszę pamiętać aby lód usunąć ze wszystkiego, mam maxi dot i tam to powinno być wyłączanie kiedy chce i jak chce (poprzednio w 307SW z poziomu komputera wł/wył miałem). Autko niby fajne ale .... :roll:
Autko fajne, zmiana przymusowa bo poprzedni pojazd ktoś pożyczył i nie oddał ,... lód należy usuwać ale nie z każdego zakamarka, podgrzewanie tylnej szyby nie usuwa z wycieraczki...
Koledzy i koleżanki, ja bardzo przepraszam, że swoim pytaniem rozdmucham wątek (mimo, zwykłem wpierw korzystać z opcji Szukaj), ale nurtuje mnie taka rzec, jak już taki kabelek posiadać będę:
Czy połączanie się do interfejsu ODBII i zmiany wykonywane metodami chałupniczymi są gdzieś logowane w pamięci Szkodnika? Innymi słowy czy jest możliwość dotarcia przez serwis, co i kiedy było wykonywane w przeszłości? Nie mam na myśli tego, czy coś jest włączone (wg konfiguracji auta w bazie danych Skosy nie powinno) i serwis to wykrywa, bo to temat na osobną dyskusję, która na dodatek już i tak pewnie była
kolego Big. jak coś kupuje za 90 tys zl to ma to chodzić !!!!!!! a nie jak w PRL'u panie to tak ma być, do ch... wacława, płacę żądam !!! i nie ma tłumaczenia, to kupa siana jak na taki samochód. Wycieraczka tylna - błąd że tak działa i już tak samo spryskiwacze bo nie mam ochoty latać ze skrobaczką i co mam po lakierze skrobać, błąd błąd błąd konstrukcyjny i tyle nie ma tłumaczenia. Powinna być możliwość wyłączenia w takich przypadkach.
antasso, nigdy nie mam lodu na tylniej wycieraczce choć dosć często jej uzywam a po nocy wysparczy po prostu mocniej uderzyć piórem wycieraczki o szybę i ... po kłopocie z lodem Uprzedzając pytanie - nie wycieraczka się od tego nie niszczy. Moja O II ma 2,5 roku i tylnia wycieraczka zbiera idealnie
równie dobrze mozna napisać że na przedniej szybie i na przednich wycieraczkach tworzy sie lód co uniemożliwia korzystanie z nich po dłużym postoju.
Co do spryskiwaczy - nie wiem jaki ty masz z nimi problem, ale u mnie nic nie zamarza. Płyn spływa z reflektora i zamarza na zderzaku. Nawet jeśli po nocy reflektory są zmrożone, to wystraczy włączyc światła i po ok. 1-2 min szkło reflektora nagrzewa się do tego stopnia, że lód po prostu spływa z niego w postaci wody i gdzie tu problem ??
Nie rozumiem po co stwarzac sobie sztuczne problemy ??
co zaś sie tyczy możliwosci wyłaczenia sprywskiwaczy - nie raz juz o tym pisałem !!! wystarczy uaktywnić sobie tzw. tryb skandynawski i problem ze spryskiwaczami zniknie (będą działały TYLKo wtedy gdy przełacznik świateł będzie w pozycji ON).
kolego Big. jak coś kupuje za 90 tys zl to ma to chodzić !!!!!!! a nie jak w PRL'u panie to tak ma być, do ch... wacława, płacę żądam !!!
no to są dwie możliwości albo za mało płacisz, albo za dużo żądasz :szeroki_usmiech
co do spryskiwaczy i wycieraczki, - jest to funkcja którą da się dezaktywować w oprogramowaniu samochodu (co prawda nie przez Maxi-Dot ale się da).
Rożne samochody maja różne rozwiązania, jedne są lepsze inne gorsze - można by długo na ten temat. Nie ma samochodów idealnych dlatego każdy kupuje co innego bo co innego jest dla niego ważne w samochodzie - Skoda ma więcej błędów projektowych (porównując do Corolli z 1997 r!) ale to już nie w tym wątku. Jednak ma też bardzo wiele zalet które są decydujące.
Wizyty na zlocie w celu personalizacji samochodu jak widać są nieuniknione ;-)
Czy połączanie się do interfejsu ODBII i zmiany wykonywane metodami chałupniczymi są gdzieś logowane w pamięci Szkodnika? Innymi słowy czy jest możliwość dotarcia przez serwis, co i kiedy było wykonywane w przeszłości? Nie mam na myśli tego, czy coś jest włączone (wg konfiguracji auta w bazie danych Skosy nie powinno) i serwis to wykrywa, bo to temat na osobną dyskusję, która na dodatek już i tak pewnie była
Zmiany ECU (cziptuning) tak są, pozostałe (np: włączenie opcji ryglowania zamka i inne tego typu) nie.
Inna sprawa że Skoda ma informacje co w aucie jest a co nie więc jeśli ktoś włączy ci jakąś funkcję (np: doświetlanie zakrętów - za które to w nowszych autach trzeba słono zapłacić a to tylko kilka minut zabawy VAG'iem*) i nie wpisze w ewidencję auta to będą wiedzieli że masz to włączone "na lewo"
Przy czym to "na lewo" nie powoduje utraty gwarancji bo może gdzieś poprosiłeś o włączenie a ktoś nie wpisał do systemu.
* - no ale w sumie to za odblokowanie wyciągania płyty ze zmieniarki (bo jest opcja programowego zabezpieczenia) życzą sobie również sporo (za każdą rozpoczętą godzinę pracy VAS'a 250zł a całość trwa z 30-40sekund )
Big, ja wszystko rozumiem, wiem jak lód z wycieraczki odkruszyć i że lampki się nagrzewają itp, przejechałem autami myślę 300-400 tys więc... a jeżdżę od 97r., nową octavią od czerwca 2009 26tys, to pierwsza moja skoda, chodziło mi w tym poście głównie o to że źle to pepiczki wymyślili i już
Czy połączanie się do interfejsu ODBII i zmiany wykonywane metodami chałupniczymi są gdzieś logowane w pamięci Szkodnika? Innymi słowy czy jest możliwość dotarcia przez serwis, co i kiedy było wykonywane w przeszłości? Nie mam na myśli tego, czy coś jest włączone (wg konfiguracji auta w bazie danych Skosy nie powinno) i serwis to wykrywa, bo to temat na osobną dyskusję, która na dodatek już i tak pewnie była
Zmiany ECU (cziptuning) tak są, pozostałe (np: włączenie opcji ryglowania zamka i inne tego typu) nie.
Inna sprawa że Skoda ma informacje co w aucie jest a co nie więc jeśli ktoś włączy ci jakąś funkcję (np: doświetlanie zakrętów - za które to w nowszych autach trzeba słono zapłacić a to tylko kilka minut zabawy VAG'iem*) i nie wpisze w ewidencję auta to będą wiedzieli że masz to włączone "na lewo"
Przy czym to "na lewo" nie powoduje utraty gwarancji bo może gdzieś poprosiłeś o włączenie a ktoś nie wpisał do systemu.
* - no ale w sumie to za odblokowanie wyciągania płyty ze zmieniarki (bo jest opcja programowego zabezpieczenia) życzą sobie również sporo (za każdą rozpoczętą godzinę pracy VAS'a 250zł a całość trwa z 30-40sekund )
A u mnie jak wykryli funkcje ktore aktywowalam dzieki uprzejmnosci kolegi z forum, wpisali do ewidencji przy przegladzie inst. LPG i zadnego problemu nie robili
kolego Big. jak coś kupuje za 90 tys zl to ma to chodzić !!!!!!! a nie jak w PRL'u panie to tak ma być, do ch... wacława, płacę żądam !!! i nie ma tłumaczenia, to kupa siana jak na taki samochód
uuuuuuuuu, ja tu przewiduję wiele różnorakich problemów w czasie eksploatacji, obym się mylił :!:
(bardzo wiele )
ale trzymam kciuki, żeby było bezawaryjnie, bo ta wycieraczka to na razie pryszcz no i żadna awaria.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz