Zamieszczone przez jago7270
[O2] Multifunkcje mam i ja :)
Zwiń
X
-
Odgrzewam temat, ale niestety mam problemy z wymianą kierownicy na multifunkcję. Mam Ambiente z 2005 roku (modelowy 2006), moduł wymieniłem z 1K0-953-549-AF na 1K0-953-549-AQ, pierścień pod air bag to 1K0 959 653C i na razie starą taśmę tylko do poduszki. Po podłączeniu modułu AQ nie mogę pozbyć się błędu czujnika kąta skrętu:
2546 Położenie krańcowe układu kierowniczego Brak lub złe nastawy podstawowe
778 Czujnik kąta skrętu kierownicy -G85- Brak lub złe nastawy podstawowe
Jeśli ponownie założę moduł AF, błędy wyglądają tak:
2546 Położenie krańcowe układu kierowniczego Brak lub złe nastawy podstawowe
778 Czujnik kąta skrętu kierownicy -G85- Lamp OFF
Po skręceniu kierownicą w prawo i lewo, i przejechaniu kilku metrów na wprost pozostaje jedynie pierwszy błąd, który po kalibracji znika.
Z tego, co przeczytałem na forum kilka osób borykało się z podobnymi problemami, i może ktoś znalazł sposób kalibracji czujnika skrętu, lub potrafi stwierdzić, że moduł AQ nie nadaje się do mojego auta i powinienem rozejrzeć się za innym modułem?
[ Dodano: Pon 21 Cze, 10 17:18 ]
Dzisiaj zamontowałem nową taśmę do poduszki i zaprogramowałem sterownik. Działa klakson, podświetlenie przycisków i klawisze obsługi radia z wyjątkiem wyciszania. Niestety błędy czujnika kąta skrętu pozostały. W module AF aby się pozbyć błędu 778 wystarczyło do oporu skręcić kołami w prawo, w lewo i przejechać kilka metrów na wprost, niestety w sterowniku AQ ten sposób nie działa. Może ktoś wie, czy jest jeszcze jakaś inna metoda wykasowania błędu 778?
Komentarz
-
-
Panowie odgrzebie troszkę temat.
Cy komuś z O2 Ambiente 2008 udało się zainstalować MF z powodzeniem?? Tzn. tak żeby obsługiwała Columbusa???
Chciałem kupić kierę od Superbmana (oczywiście wszystko przed FL) i nie wiem czy się w to ładować?
Rozumiem że zapewne najlepiej zacząć od sprawdzenia VCDS-em jaki posiadam moduł kierownicy??
Pozdrawiam 8)
Komentarz
-
-
maxpaynemm, musisz przede wszystkim sprawdzić rodzaj modułu pod kierownicą, ale standardowo w Ambiente były montowane moduły z serii midline, więc z tylko z obsługą tempomatu i komputera, więc na 90% trzeba będzie go wymienić. Zrób autoscana VCDS-em i wrzuć symbol sterownika to napiszę Ci jakiego masz szukać aby obsłużył Ci MF.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez michonasZrób autoscana VCDS-em i wrzuć symbol sterownika to napiszę Ci jakiego masz szukać aby obsłużył Ci MF
Poniżej autoscan.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 BN HW: 1K0 953 549 BN
Component: J0527 051 0101
Coding: 0000012
Shop #: WSC 31414 790 00001
No fault code found.
Komentarz
-
-
maxpaynemm, moduł 1K0 953 549 BN według RossTech to midline czyli nie obsłuży... czeka cie wymiana
twój sterownik jest z grupy II także
Type II (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653-C, 1K0-959-653-D)
Lowline
Part Numbers: 1K0-953-549-E, 1K0-953-549-AE
Supported Features: None
Midline
Part Numbers: 1K0-953-549-F, 1K0-953-549-AF, 1K0-953-549-AH, 1K0-953-549-AP, 1K0-953-549-BC, 1K0-953-549-BF, 1K0-953-549-BN, 1K0-953-549-CA
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
Highline
Part Numbers: 1K0-953-549-G, 1K0-953-549-AG, 1K0-953-549-AK, 1K0-953-549-AL, 1K0-953-549-AQ, 1K0-953-549-BD, 1K0-953-549-BK, 1K0-953-549-CC, 1K0-953-549-CD
Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel
szukaj czegoś z highline z tymi końcówkami
ja zmieniałem moduł AF na AQ
Komentarz
-
-
zajas, dzięki czyli rozumiem że nie obsłuży kiery MF?
Dobra to powiedzcie co powinienem kupić żeby do mnie pasowało i obsłużyło kierę MF??
Dzięki
[ Dodano: Sob 23 Paź, 10 22:39 ]
Zamieszczone przez Mr0cznyPart Numbers: 1K0-953-549-G, 1K0-953-549-AG, 1K0-953-549-AK, 1K0-953-549-AL, 1K0-953-549-AQ, 1K0-953-549-BD, 1K0-953-549-BK, 1K0-953-549-CC, 1K0-953-549-CD
Możesz coś polecić? Gdzie kupić żeby nie było drogo??
Dzięki
[ Dodano: Sob 23 Paź, 10 22:58 ]
Na allegro takie moduły dostanę za około 180 PLN
1K0-953-549-G
1K0-953-549-BD
1K0-953-549-BK
Warto kupić i spróbować?? Czym one wogóle się różnią??
Dzięki za pomoc.
Komentarz
-
-
misiek^wro, ok to bym zarezerwował tylko mi powiedzcie czy to u mnie ruszy? Czym wogóle różnią się te moduły, skoro mają inne oznaczenia (AQ, BD, BK....) a są z tej samej linii "highline" :?: :roll:
[ Dodano: Nie 24 Paź, 10 09:12 ]
Maru 123, a Ty uruchomołeś kierę u siebie?? Wystarczyła wymiana moduły czy coś jeszcze??
Komentarz
-
-
na twoim miejscu szukałbym tego z końcówką BK ze względu na ten sam jak to jest napisane w zestawieniu na RossTech Software level...
twój ori jest SW 0100/0101
BK ma - SW 0100/0101
a AQ ma SW 0070
Nie wiem co to jest ale wymieniłem swój AF (SW 0070) na AQ ( też SW 0070) i nie było żadnych problemów).
do wymiany kiery wystarczy wymiana modułu + kodowanie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mr0cznyna twoim miejscu szukałbym tego z końcówką BK ze względu na ten sam jak to jest napisane w zestawieniu na RossTech Software level...
twój ori jest SW 0100/0101
BK ma - SW 0100/0101
a AQ ma SW 0070
Nie wiem co to jest ale wymieniłem swój AF (SW 0070) na AQ ( też SW 0070) i nie było żadnych problemów).
do wymiany kiery wystarczy wymiana modułu + kodowanie.Teraz już konkretnie wiem czego szukać
(wybacz misiek^wro
).
Jak wszystko zadziała to wirtualnedla Ciebie
Komentarz
-
-
maxpaynemm,
Twój sterownik jest w wersji SW 0101, tak więc spokojnie możesz szukać sterowników o symbolach:
1K0 953 549 BG
1K0 953 549 BP
1K0 953 549 BS
ewentualnie może być też sterownik z końcówką BK, ale jak trafisz na sterownik w wersji SW 0100 to może się coś gryźć. Niestety seria sterowników o końcówkach zaczynających się na A i C, nie jest dla Ciebie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maxpaynemmZaczynać od ASO czy można spokojnie kupować na alledrogo za 150 PLN??
decyzja należy do Ciebie, ale chyba warto cierpliwie szukać na alledrogo 8)Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422
Komentarz
-
-
tak jak pisał El Zygmunto, koszt w ASO ok 800 zł
ja swój kupiłem na allegro
Tu masz aukcje
1K0 953 549 BG
1K0 953 549 BS
1K0 953 549 BS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mr0cznyTu masz aukcje
1K0 953 549 BG
1K0 953 549 BS
1K0 953 549 BS
1. Czy mogę wymienić moduł przed wymianą kiery MF (kiera będzie za około 2 tyg.)
2. Ma ktoś na forum jakąś instrukcje wymiany?? (nie znalazłem).
3. Na co powinienem uważać podczas wymiany modułu i czy wymiana wymaga zakodowania VCDS-em??
Dzięki
Komentarz
-
-
maxpaynemm, podobno kodowanie sprowadza sie do wykonywania polecen VAGa
U mnie wlasnie juz lezy modul CH i czekam na wolny moment i dostep do kablaByła Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek^wropodobno kodowanie sprowadza sie do wykonywania polecen VAGa
Na stronie którą podał Enriquez, jest opisane kodowanie ale ono zdaje się dotyczy kodowania już po wymianie kierownicy, a ja chce po wymianie samego modułu
Komentarz
-
Komentarz