kupiłem już tylko ma końcówkę G, ma osłonę i niby pasuje do OII ale wolałem mieć pogląd na ori rozwiazanie
[ Dodano: Nie 03 Kwi, 11 16:37 ]
Dzisiaj podmieniłem lampy i utknąłem na kodowaniu, szafa krzyczy że jest przepalona żarówka, i ni diabła nie da się zakodować modułu samopoziomowania ( jest z literą A a powinien wg etki być C ) wiąc wydaje mi się że to jego sprawka. Prośba do Kowal 2002 jeżeli masz możliwość podłączenia vcds-a to podaj ustawienia z sekcji 55 xenon range ( najlepiej screenshoty ) Same xenony działają a kontrolkę przepalonej żarówki uciszyłem wyjmując bezpiecznik od zasilania modułu skrętu
[ Dodano: Nie 03 Kwi, 11 16:54 ]
i jeszcze jedno czy na maxi-dot jest jakaś opcja xenon?
[O2] Ksenony O2 FL
Zwiń
X
-
samin, pamiętaj, że czujnik z tyłu powinien mieć dodatkowo taką blaszaną osłonę termiczną. Jak przeglądałem kiedyś allegro to wiele z tych tylnych czujników jej nie miało.
Zostaw komentarz:
-
-
będzie bardzo potrzebny, bo nie mam jeszcze czujnika na tył i muszę coś dobrać
Zostaw komentarz:
-
-
samin no i pięknie. Rozumiem, że widok tyłu nie będzie Ci już potrzebny, ale na wszelki wypadek wrzucam jakby ktoś inny chciał sobie podejrzeć...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4Hgl9N9SoGA[/youtube]
Zostaw komentarz:
-
-
przedstawiam fotorelację z instalacji sterownika i okablowania do xenonów Octavia II FL 2010 elegance
wykaz materiałów:
reflektor xenonowy lewy i prawy skrętny
wtyczka do reflektora xenon 14 pinowa 2 szt
moduł samopoziomowania i skrętu 5M0 907 357 C
czujnik przedni samopoziomowania 1K0 941 274 C
czujnik tylny samopoziomowania 1K0 941 273 N
wiązka elektryczna łącząca czujniki z modułem i reflektorami ( ja użyłem produktu Kufatec jednak nie jest w pełni kompatybilna z Octavia II FL i wymaga drobnych przeróbek- zmiana pinów w kostce, i przedłużenia ( szczególnie do prawej lampy ) do zrobienia we własnym zakresie.
małe piny do kostki reflektora ( skoda sprzedaje je już na kabelkach więc trzeba je przelutowywać )
Czas wykonania:
przeróbka wiązki ok 1-2 godziny
ułożenie wiązki w aucie ok 5 godzin
1. Instalację rozpoczynamy od odłączenia akumulatora i zdemontowania go
strzałka wskazuje miejsce przejścia przewodów z kabiny do czujnika przedniego i lamp
następnie zdejmujemy osłonę bezpieczników, wyjmujemy wyłącznik świateł i zdejmujemy pociągając delikatnie do siebie listwy ozdobne przy kierownicy, odkręcamy 5 śrub T20 ( dwie od spodu, 2 pod ozdobnymi listwami i jedna pod osłoną bezpieczników.
Kolejny etap to demontaż dźwigni otwierania maski ( zawleczka jest z tyłu rączki )
Następnie zdejmujemy osłonę i odpinamy złącze diagnostyczne ( lekko podważamy 3 zaczepy dwa z tyłu i jeden z przodu
wyjmujemy osłonę nad pedałami – jest przyczepiona z prawej strony – nabita na pręt
tędy przepuszczamy naszą dodatkową wiązkę do lamp i czujnika przedniego
przewody do czujnika przedniego przepuszczamy razem z kablem do ABS i mocujemy go do niego
Zakładamy czujnik ( otwory są fabrycznie w wahaczu ), zakładamy kostkę i podpinamy czujnik
Następnie doprowadzamy przewody do lewej i prawej lampy i zakładamy nowe 14 pinowe kostki
przekładamy piny ze starej do nowej kostki i izolujemy nie używane już przewody manualnej regulacji reflektorów.
Zakładamy nowe lampy i podpinamy kostki
Kolejny etap to podpięcie się do centralnego modułu elektryki – złącze C pin 52 ( żółty kabel )
następnie przypinamy zasilania do skrzynki bezpieczników i podłączamy masę.
Następnie dobieramy się do modułu Gateway, który znajduje się po prawej stronie pod kierownicą – wtyczka z niebieską osłoną
zdejmujemy osłonę i podpinamy nasze przewody ( 2 szt High i Low Can ) do pinów 6 i 16
Podpinamy nowy moduł – sterownik i umieszczamy go za panelem klimatyzacji – na umocowałem go do wiązki can gateway ponieważ wiązka Kufatec okazała się po raz kolejny przykrótka!!!
Pozostaje nam tylko przeciągnięcie przewodów do czujnika tylnego zawieszenia
to już koniec pierwszego etapu instalacji, pozostaje kodowanie i regulacja ale to jeszcze przede mną.
Zostaw komentarz:
-
-
rafik11, a jesteś w stanie naocznie stwierdzić, czy wahacz jest tak jak u mnie z blachy, czy wykonany w formie odlewu jak na fotce poniżej. Ja w poprzedniej OII bez poziomowania miałem odlewany.
Zostaw komentarz:
-
-
wczoraj popatrzyłem sobie na wahacz który jest zamontowany u mnie i widzę ze sa tam dwa małe otworki mniej więcej pasujące do miejsca pokazanym na filmiku. Wydaje mi sie ze sa na śruby/nakretki ale moze sie myle. W zwiazku z tym chyba mam wahacze do wersji z samopoziomowaniem.
Zostaw komentarz:
-
-
Czy w przypływie wspaniałomyślności kolega Kowal2002 mógłby zrobić to samo ale z tyłem - mocowanie czujnika???
Zostaw komentarz:
-
-
Wahacz musi mieć takie dwa małe ( 3-4mm ) otworki w których mocuje się czujnik. Widać je na fotkach w fotorelacji TUTAJ. Zresztą w ETKA oba wahacze ( ten do ksenonów i nie ) mają takie samo oznaczenie więc nie wiem o co im "kaman"... Wieczorkiem postaram się zajrzeć u siebie...
EDIT
OK. U mnie ( ori ksenon ) wahacz wygląda tak:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OXCfLQ4G4aA[/youtube]
Zostaw komentarz:
-
-
to załóżmy że niestety mam standardowe i jak rozumiem niestety będę musiał wtedy wymienić na te z pasujące do samopoziomowania? To jeszcze jedno pytanie jak łopatologicznie mogę poznać który to whacz ja mam, chodzi mi o to zeby bez podnoszenia auta skręcić kołami i patrząc na wahacz okreslic, ktory typ jest u mnie?
Zostaw komentarz:
-
-
rafik11, to zależy jakie masz akurat założone. W OII zdarzało się różnie, ale często przy zwykłych lampach H7 były te wahacze gotowe pod czujniki...
Zostaw komentarz:
-
-
patrzyłem ostatnio w etce na przednie zawieszenie czy rzeczywiście jest drążek stabilizatora razem z tulejami i zauważyłem ze wahacze przednie są w dwóch wersjach.
pirwsza normalna a druga do wersji z samopoziomowaniem. Stąd moje pytanie czy montując sobie ksenony musze zmienić z przodu wahacze aby wpiąć w nie samopoziomowanie, czy jedna da sie do standardowych podpiąć te czujniki?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez samin1. czy nowa wtyczka kupowana w serwisie ma już piny czy to tylko obudowa?
Zostaw komentarz:
-
-
Witam
podepnę się pod temat, rozpocząłem kompletację niezbędnych do przeróbki elementów, ale mam kilka pytań:
1. czy nowa wtyczka kupowana w serwisie ma już piny czy to tylko obudowa?
2. tylny czujnik wysokości - czy można kupić same blachy montażowe- na aledrogo jest kilka czujników ale nie konkretnie do FL-ki
3. gdzie powinien w ori znajdować się sterownik samo-poziomowania ( wiązkę zamówiłem w Kufatec-u) doczytałem że za popielniczką więc chodzi mi tylko o potwierdzenie
4. masa z wtyczki gdzie jest w ori podpięta- czy w skrzynce bezpieczników jak 12V
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez rafik11wielkie dzięki Kowal 2002. Mam pytanie gdzie można nabyć tę przelotkę do reflektorów? Czy ta na stronie kufateca
http://www.kufatec.de/sho...r-VW-Jetta.html
[ Dodano: Pon 21 Lut, 11 23:48 ]
A jednak nie jest tak jak myślałem, pogrzebałem trochę w kufatec`u i okazuje się iż zdjęcie tych przejściówek jest tylko poglądowe i dla różnych modeli z vag jest takie samo, ale nr części się zmienia...
Zostaw komentarz:
-
-
rafik11, to co znalazłeś 1J0 973 737 to wtyczka 14 pinowa, taka jaka jest oryginalnie w instalacji z Xenonami. Czyli tak jak pisałem ta strona "przejściówki" jest dostępna oddzielnie. Problem ( prawdopodobnie ) będzie z gniazdkiem, w które przypasuje oryginalna wtyczka jaka jest przy instalacji z lampą H7. Ta ori wtyczka H7 ma numer 6R0 973 735 i do niej trzeba by znaleźć gniazdko.
BTW. Określenie gniazdko i wtyczka może być trochę mylące jeśli ktoś będzie to oceniał "na oko", bo zakładam, że to co kończy wiązkę to wtyczka ( choć tak naprawdę są tam piny "żeńskie" ) a to co siedzi w lampie to gniazdko ( choć tam wystają piny męskie ).
Tak wygląda wtyczka 14 pinowa
EDIT
OK. w takim razie gniazdko 14 pinowe to będzie prawdopodobnie 1J0 973 837 ( ale to trzeba by potwierdzić bo na fotce nie widać na 100% czy jest tam miejsce na piny, czy to tylko obudowa.
Zostaw komentarz:
-
-
w etce nie jestem biegły ale znalazłem taka 14 pinową oprawę 1J0973737, natomiast jesli chodzi o wtyczke 10 pinową to faktycznie nic takiego nie znalazłem ale pomyślałem ze moze wiązke od lampy(tylko ile ona bedzie kosztowała?)i nr 1Z0 941 813D.
Zostaw komentarz:
-
-
rafik11, to raczej nie jest ta przejściówka ( nie ma dokładnie rozpiski ilości pinów ), podejrzewam, że skoro jest do Jetty to jest to 10pin <-> 12pin. Przejściówkę do Skody trzeba by zrobić samemu, ale pojawia się problem, bo prawdopodobnie nie dostaniesz nigdzie w ASO gniazdka 10 pin, bo nie występuje ono oddzielnie, tylko jako kpl. z lampą H7.
Z wtyczką 14 pin nie powinno być problemu, bo występuje chyba jako oddzielna część.
Rozwiązania są trzy.
Pierwsze to kupujesz gdzieś rozbite/połamane ori lampy H7, wyciągasz z nich gniazdka i robisz przejściówkę ( prawdopodobnie takie samo gniazdo 10pin jest tez w lampach OII przed FL, ale to trzeba by sprawdzić, bo tylko tak spekuluje ).
Drugie to zdobywasz gdzieś numer/typ tego gniazda i szukasz go na wolnym rynku.
Trzecie to olewasz przejściówkę, kupujesz tylko wtyczkę 14 pinową i przekładasz odpowiednie kabelki z wtyczki 10 pin do 14 pin + dokładasz dodatkowo te których fabrycznie w H7 nie ma. To trzecie rozwiązanie oznacza niestety, że nie będziesz mógł "w razie czego" łatwo "wrócić" do H7. W dwóch pierwszych przypadkach "powrót" jest dużo łatwiejszy.
Zostaw komentarz:
-
-
wielkie dzięki Kowal 2002. Mam pytanie gdzie można nabyć tę przelotkę do reflektorów? Czy ta na stronie kufateca
Zostaw komentarz:
-
-
Guest repliedPanowie w ASO nie opłaca się tego robić, stawka za godzinę pracy to 170zł. Mi dzisiaj oszacowali że koszt założenia BT to uwaga 700zł :shock: :shock: :!: :!: :!:
Myślę że lepiej poczekać do końca gwarancji i wtedy zrobić to sobie samemu
Zostaw komentarz:
-
-
Obiecana rozpiska ( mam nadzieje, że się nigdzie nie pomyliłem )
I jeszcze przekroje przewodów:
Przekrój 0,35mm2
- pin 24 sterownika zasięgu ( masa ),
oraz przewody pomiędzy sterownikiem zasięgu a
- Can Gateway,
- czujnikami poziomu przód i tył,
- pinami 1 i 2 ( CAN do lamp ) we wtyczkach 14 pinowych
Przekrój 0,5 mm2
- przewód pomiędzy sterownikiem zasięgu a Centralną Elektryką,
- zasilanie +12V sterownika zasięgu ( pin 23 )
- piny 9 i 10 w złączce 14 pinowej
Przekrój 1 mm2
- piny 4, 8, 14 w złączce 14 pinowej
Przekrój 1,5 mm2
- piny 5, 6, 7,
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002OK. Wiem, że nie wszyscy ogarniają ori schematy więc po południu wrzucę rozpiskę połączeń.
Z góry dzięki
Zostaw komentarz:
-
-
OK. Wiem, że nie wszyscy ogarniają ori schematy więc po południu wrzucę rozpiskę połączeń.
Zostaw komentarz:
-
-
kolego Kowal 2002 to ja poprosze w imieniuch innych kącikowiczów o rozpiskę :lol:
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: