[O2] FL classic\mint montaż halogenów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Maly745
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marcin607
    1K0937087p a ten będzie dobry? Superbman ma taki w ofercie do o2 fl.
    Wcześniej ktoś podał informację że 087P będzie dobry. Pierwszy post na tej stronie

    Zostaw komentarz:


  • marcin607
    odpowiedział(a)
    1K0937087p a ten będzie dobry? Superbman ma taki w ofercie do o2 fl.

    Zostaw komentarz:


  • Maly745
    odpowiedział(a)
    W kwietniu na allegro była nówka 087H za 280zł, teraz jest 087AN za 399zł, a dziś pojawił się BCM 087H za 380+ przesyłka.

    Zostaw komentarz:


  • Wojtenio
    odpowiedział(a)
    ricop01, Wiadomo że sterownik serii 86 jest łatwiej dostać i ceny ich są niższe ( choć nie zawsze ) , ale pamiętaj że trzeba rozwiązać problem zintegrowanych dzienny z halogenami i one też muszą działać jak są .
    Tu pozostają dwa rozwiązania przy zastosowaniu serii 86 .
    - zrobić dzienne na przekaźnikach ( i to będzie ewidentny drut ) ale będzie wszystko działać , łącznie z doświetlaniem przez halogeny .
    - rozwiązanie drugie , podłączyć dzienne jak w YETI . Sterownik musi być wtedy z opcją 8WB+8WD i trzeba zmieniać piny w kostkach i inne kodowanie ( tu bez schematów z YETI się nie obejdzie ) . Minusem tego będzie brak możliwości dołożenia potem podświetlenia dywaników bo właśnie z tego pinu w sterowniku jest wyjście na DRL w YETI .

    Tego drugiego nikt chyba na forum nie praktykował , rozwiązanie czysto teoretyczne nie testowane ale powinno działać .

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    ricop01, to nie znaczy, że ...087 nie będzie w tym aucie działał
    zbędne funkcje się wyłączy

    Zostaw komentarz:


  • ricop01
    odpowiedział(a)
    Ok dzięki, tylko że jemu wystarczy taki z końcówką 86 on poza halogenami nic więcej nie chce doposażać, a ten z końcówką 87 to już wysoka półka która obsługuje xenony itp

    Zostaw komentarz:


  • Wojtenio
    odpowiedział(a)
    Etka - on line bardzo dobrze chodzi na 64 bit ( to tak na marginesie ) 8) .

    Wracając do sterownika 1K0 937 086C , to nie odpowiedni sterownik .
    - po pierwsze do tej O2 FL potrzebny jest sterownik z serii 87 H,P, AB itp. ( było już wiele o tym w wątku ) , no i ze względu na oddzielne dzienne .
    - po drugie podany przez Ciebie 86C jest do aut z elektrycznymi szybami z tyłu czyli opcja 4R4 .
    A tobie potrzebny jest z opcją 4R5 ( 85L właśnie taką ma ) czyli tylne szyby bez elektryki .

    Zostaw komentarz:


  • ricop01
    odpowiedział(a)
    Witajcie mam pytanie, mianowicie mój teściu ma O IIFL w wersji classic i chciałby dołożyć halogeny ma moduł CE o numerze: 1K0 937 085 L, czy podejdzie zamiast tego modułu taki o numerze: 1K0 937 086 C
    Z góry dziękuję za informację

    Niestety ETKA mi nie chodzi na 64bitowej wersji Windowsa 7:-(

    Zostaw komentarz:


  • Maly745
    odpowiedział(a)
    Halogeny dołożone, dzienne świecą, cornery działają dzięki za tutorial dla Enriqueza
    Do poprawy tutorial:
    42. W bajcie 14 zaznaczamy bit 7 i bit 9 - jest
    42. W bajcie 14 zaznaczamy bit 7 i bit 0 - powinno być

    Zostaw komentarz:


  • Wojtenio
    odpowiedział(a)
    Jak zrobiłeś na samym przełączniku bez przekaźnika to włącznik szybko padnie , a co do zasady działania jak w Ori to steruje tym BCM i jego kodujesz jak mają świecić dzienne czy w halogenach ( nie jest to legalne -lampy bez homologacji jako DRL ) czy w lampach głównych , co do mgielnych to nie istotny jest czas tylko manualne włączenie włącznika świateł .
    Z chwila przełączenia z pozycji 0 na światła pozycyjne i wyciągniecie o jeden skok do siebie , gasną dzienne a zapalają się mgielne i świecą pozycje , przekręcenie dalej na mijania to samo + mijania .

    Chyba to powinno Ci rozjaśnić jak to działa 8) .

    Zostaw komentarz:


  • low-raider
    odpowiedział(a)
    Dołożyłem w sobotę przeciwmgielne z przodu do swojej O2 przed FL (niezgodnie ze sztuką)
    a mianowicie, zrobiłem instalację i dodatkowy przełącznik do włączania, bez żadnego przekaźnika. Załączają się i gasną po przełączeniu tego przycisku więc jest OK. Lampy mam z kornerami. Planuję odpalić kornery i jazdę dzienną na tych lampach po wymianie centralnej elektryki (moja nie dźwignie tego)- zgodnie ze sztuką.
    Wytłumaczy mi ktoś, jak po zakodowaniu halogeny będą "wiedziały", że teraz mają świecić jako dzienne, a np. za 3 godziny jako przeciwmgielne? Przełącznik w pozycji 0 będzie dawał światło jako dzienne, a dopiero po zapaleniu mijania będę mógł włączyć przeciwmgielne, tak jak jest to teraz? Nie ogarniam. Wytłumaczy mi to ktoś?

    Zostaw komentarz:


  • Maly745
    odpowiedział(a)
    Znalazłem na allegro 1K0937087H dzięki.

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    087 AN też podejdzie, pod warunkiem, że nie masz ściemniacza deski

    Zostaw komentarz:


  • Maly745
    odpowiedział(a)
    nieaktualne

    Zostaw komentarz:


  • militar
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Wojtenio
    A co do zapominania to przy dziennych nie masz podświetlonych całych zegarów a tylko wskazówki , Dzienne możesz sobie też przyciemnić do 60 % , wtedy nie będą tak siadać żarówki .
    Po pierwsze dzięki za pomoc. wersją vaga, którą miałem, to sobie mogłem... co najwyżej coś zważyć. aliexpress i 12.12.0 dało radę, ale miesiąc czekania. Owe 60%, o którym piszesz ma związek z jakimiś normami albo z przepisami? Ja bez problemu ściemniłem nawet do 15%. Ostatecznie zostawiłem 40%. Lekko żółte jak bez masy.

    [ Dodano: Czw 22 Sty, 15 09:05 ]
    Dla O2 tour 2011 z bcn 086N z dziennymi jako mijania w bajcie osiemnastym:

    39 - dzienne tylko z przodu
    37 - dzienne przód i tył

    Przydymianie dziennych działa oczywiście tylko na przednie lampy. Błąd braku ściemniacza po wymianie bcn i dołożeniu halogenów jak i działanie sensora nie wraca po odhaczeniu bitu 6 w bajcie 20. Odhaczenie powoduje brak jakiegokolwiek podświetlenia radia i przyrządów bez względu na położenie włącznika świateł.

    Zostaw komentarz:


  • Wojtenio
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez militar
    W jakim bajcie korekta do obniżenia mocy do 60%?
    Bajt 24 bit 0-6 , będziesz miał dwa okienka z wartością 92 ( tak jest domyślnie ) w lewym daj na 60 i enter , wtedy pojawi się wartość 60 w dwóch okienkach i zatwierdź .
    Piszę tak dla tego że wiele osób nie daje Enter i nie przyjmuje nowych wartości .

    Tak naprawdę będziesz widział trzy okienka ale tego ( x1) nie liczę .

    Jak nie masz opisów , to tu masz foto jak to powinno wyglądać ( ja mam na 65% ) .



    Możesz tez w linii 3 kodowania (HEX) wpisać ręcznie 41 ( dla 65% ) lub Binary01000001 , a dla 60 % - HEX 3C lub Binary 00111100 .

    Zostaw komentarz:


  • militar
    odpowiedział(a)
    Wojtenio w poniedziałek będę miał vag i kabelek. Z tego co pamiętam vag nie ma ładnego menu jak vcds z opisem co oznacza dane kodowanie i będę mógł wprowadzać zmiany tylko ręcznie w ciemno. Jak ściemnię przednie ślepia do 60% to nie będę zapominał o włączaniu świateł. Auto to taxi i latając po nocy tylko w mieście zawsze jeździłem tylko na dziennych. Świecą się tylko wskazówki i emeryci nie komentują prędkości ) Trzeba będzie się przestawić. W jakim bajcie korekta do obniżenia mocy do 60%?

    Zostaw komentarz:


  • Wojtenio
    odpowiedział(a)
    Tylko VAS-em , możesz powrócić do ustawień jakie miałeś i nie będzie potrzeba regulatora ściemniania , a jeżeli chcesz zostać przy takiej opcji jak teraz to dokładasz regulator i błędów nie będzie .
    Vas na pewno posiada ASO .
    A co do zapominania to przy dziennych nie masz podświetlonych całych zegarów a tylko wskazówki , Dzienne możesz sobie też przyciemnić do 60 % , wtedy nie będą tak siadać żarówki .

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Możesz to zrobić VASem. Podobnie jak ustawienie tyłu z dziennymi - spróbuj zakodować od 33 do 37 po nieparzystych.

    Zostaw komentarz:


  • militar
    odpowiedział(a)
    W O2 tour 2011 miałem bez halogenów CE 085L. Po założeniu 086N przez vcds elektryk bez problemu ustawił dołożone halogeny przednie i użył ich jako kornery. Dzienne są nadal oryginalnie w przednich światłach mijania. Oczywiście zaadaptował kluczyki scyzoryki. W bajcie 18 ustawił wartość 39, bo przy skopiowaniu kodowania ze starego CE wyskoczyła wartość 0, i tylnych pozycji nie było wcale i bez względu na położenie włącznika świateł. Nie mógł na szybko i nie miał czasu znaleźć, jak ustawić tylne pozycje świecące przy światłach dziennych. Teraz na dziennych świeci tylko przód i boje się, że po 3 latach jazdy praktycznie bez dotykania włącznika świateł będę się zapominał i jeździł nocą z ciemnym tyłem. Nie mam czujnika zmierzchu. Przy nowym module wyskakuje błąd braku mechanicznej regulacji podświetlenia szafy. Objaw - Szafa świeci maksymalnie bez jakiejkolwiek reakcji na oryginalny sensor natężenia światła, w radiu swing świecą tylko pokrętła, pokrętła nawiewów i inne w środkowym panelu świecą słabiej, niż na pół gwizdka. Ktoś tu podał, że poprzez VAS (zakładam, że to jakiś program posiadany przez ASO) można zmienić te adaptacje i przywrócić działanie oryginalnego sensora z szafy bez dokładania manualnego ściemniacza. Czy można to zrobić poprzez VAG albo VCDS, a jeśli tak to jak??

    086N jest w wersji 4r5, czyli do wersji z mechanicznymi oknami na rufie.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    no właśnie się zastanowiałem jak kola skomentować

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    ale tu nie ma żadnego opisu dokładania pinów do bordnetza, tylko do wtyczek po stronie samochodu

    Zostaw komentarz:


  • orlo88
    odpowiedział(a)
    Piny zostały dołożone,zgodnie z manualem ale niestety brak jakichkolwiek oznak życia halogenów i dziennych :/

    Zostaw komentarz:


  • Maly745
    odpowiedział(a)
    Rozwiazane

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    może to zasiać u Was ziarno ciekawości, ale piny można do bordnetza dołożyć :diabelski_usmiech
    bo wszystko oprócz kilku oporników - choć nie zawsze - już na nim jest

    Zostaw komentarz:

Pracuję...