ricop01, Wiadomo że sterownik serii 86 jest łatwiej dostać i ceny ich są niższe ( choć nie zawsze ) , ale pamiętaj że trzeba rozwiązać problem zintegrowanych dzienny z halogenami i one też muszą działać jak są .
Tu pozostają dwa rozwiązania przy zastosowaniu serii 86 .
- zrobić dzienne na przekaźnikach ( i to będzie ewidentny drut ) ale będzie wszystko działać , łącznie z doświetlaniem przez halogeny .
- rozwiązanie drugie , podłączyć dzienne jak w YETI . Sterownik musi być wtedy z opcją 8WB+8WD i trzeba zmieniać piny w kostkach i inne kodowanie ( tu bez schematów z YETI się nie obejdzie ) . Minusem tego będzie brak możliwości dołożenia potem podświetlenia dywaników bo właśnie z tego pinu w sterowniku jest wyjście na DRL w YETI .
Tego drugiego nikt chyba na forum nie praktykował , rozwiązanie czysto teoretyczne nie testowane ale powinno działać .
Ok dzięki, tylko że jemu wystarczy taki z końcówką 86 on poza halogenami nic więcej nie chce doposażać, a ten z końcówką 87 to już wysoka półka która obsługuje xenony itp
Etka - on line bardzo dobrze chodzi na 64 bit ( to tak na marginesie ) 8) .
Wracając do sterownika 1K0 937 086C , to nie odpowiedni sterownik .
- po pierwsze do tej O2 FL potrzebny jest sterownik z serii 87 H,P, AB itp. ( było już wiele o tym w wątku ) , no i ze względu na oddzielne dzienne .
- po drugie podany przez Ciebie 86C jest do aut z elektrycznymi szybami z tyłu czyli opcja 4R4 .
A tobie potrzebny jest z opcją 4R5 ( 85L właśnie taką ma ) czyli tylne szyby bez elektryki .
Witajcie mam pytanie, mianowicie mój teściu ma O IIFL w wersji classic i chciałby dołożyć halogeny ma moduł CE o numerze: 1K0 937 085 L, czy podejdzie zamiast tego modułu taki o numerze: 1K0 937 086 C
Z góry dziękuję za informację
Niestety ETKA mi nie chodzi na 64bitowej wersji Windowsa 7:-(
Halogeny dołożone, dzienne świecą, cornery działają dzięki za tutorial dla Enriqueza
Do poprawy tutorial:
42. W bajcie 14 zaznaczamy bit 7 i bit 9 - jest
42. W bajcie 14 zaznaczamy bit 7 i bit 0 - powinno być
Jak zrobiłeś na samym przełączniku bez przekaźnika to włącznik szybko padnie , a co do zasady działania jak w Ori to steruje tym BCM i jego kodujesz jak mają świecić dzienne czy w halogenach ( nie jest to legalne -lampy bez homologacji jako DRL ) czy w lampach głównych , co do mgielnych to nie istotny jest czas tylko manualne włączenie włącznika świateł .
Z chwila przełączenia z pozycji 0 na światła pozycyjne i wyciągniecie o jeden skok do siebie , gasną dzienne a zapalają się mgielne i świecą pozycje , przekręcenie dalej na mijania to samo + mijania .
Dołożyłem w sobotę przeciwmgielne z przodu do swojej O2 przed FL (niezgodnie ze sztuką)
a mianowicie, zrobiłem instalację i dodatkowy przełącznik do włączania, bez żadnego przekaźnika. Załączają się i gasną po przełączeniu tego przycisku więc jest OK. Lampy mam z kornerami. Planuję odpalić kornery i jazdę dzienną na tych lampach po wymianie centralnej elektryki (moja nie dźwignie tego)- zgodnie ze sztuką.
Wytłumaczy mi ktoś, jak po zakodowaniu halogeny będą "wiedziały", że teraz mają świecić jako dzienne, a np. za 3 godziny jako przeciwmgielne? Przełącznik w pozycji 0 będzie dawał światło jako dzienne, a dopiero po zapaleniu mijania będę mógł włączyć przeciwmgielne, tak jak jest to teraz? Nie ogarniam. Wytłumaczy mi to ktoś?
A co do zapominania to przy dziennych nie masz podświetlonych całych zegarów a tylko wskazówki , Dzienne możesz sobie też przyciemnić do 60 % , wtedy nie będą tak siadać żarówki .
Po pierwsze dzięki za pomoc. wersją vaga, którą miałem, to sobie mogłem... co najwyżej coś zważyć. aliexpress i 12.12.0 dało radę, ale miesiąc czekania. Owe 60%, o którym piszesz ma związek z jakimiś normami albo z przepisami? Ja bez problemu ściemniłem nawet do 15%. Ostatecznie zostawiłem 40%. Lekko żółte jak bez masy.
[ Dodano: Czw 22 Sty, 15 09:05 ]
Dla O2 tour 2011 z bcn 086N z dziennymi jako mijania w bajcie osiemnastym:
39 - dzienne tylko z przodu
37 - dzienne przód i tył
Przydymianie dziennych działa oczywiście tylko na przednie lampy. Błąd braku ściemniacza po wymianie bcn i dołożeniu halogenów jak i działanie sensora nie wraca po odhaczeniu bitu 6 w bajcie 20. Odhaczenie powoduje brak jakiegokolwiek podświetlenia radia i przyrządów bez względu na położenie włącznika świateł.
Bajt 24 bit 0-6 , będziesz miał dwa okienka z wartością 92 ( tak jest domyślnie ) w lewym daj na 60 i enter , wtedy pojawi się wartość 60 w dwóch okienkach i zatwierdź .
Piszę tak dla tego że wiele osób nie daje Enter i nie przyjmuje nowych wartości .
Tak naprawdę będziesz widział trzy okienka ale tego ( x1) nie liczę .
Jak nie masz opisów , to tu masz foto jak to powinno wyglądać ( ja mam na 65% ) .
Możesz tez w linii 3 kodowania (HEX) wpisać ręcznie 41 ( dla 65% ) lub Binary01000001 , a dla 60 % - HEX 3C lub Binary 00111100 .
Wojtenio w poniedziałek będę miał vag i kabelek. Z tego co pamiętam vag nie ma ładnego menu jak vcds z opisem co oznacza dane kodowanie i będę mógł wprowadzać zmiany tylko ręcznie w ciemno. Jak ściemnię przednie ślepia do 60% to nie będę zapominał o włączaniu świateł. Auto to taxi i latając po nocy tylko w mieście zawsze jeździłem tylko na dziennych. Świecą się tylko wskazówki i emeryci nie komentują prędkości ) Trzeba będzie się przestawić. W jakim bajcie korekta do obniżenia mocy do 60%?
Tylko VAS-em , możesz powrócić do ustawień jakie miałeś i nie będzie potrzeba regulatora ściemniania , a jeżeli chcesz zostać przy takiej opcji jak teraz to dokładasz regulator i błędów nie będzie .
Vas na pewno posiada ASO .
A co do zapominania to przy dziennych nie masz podświetlonych całych zegarów a tylko wskazówki , Dzienne możesz sobie też przyciemnić do 60 % , wtedy nie będą tak siadać żarówki .
W O2 tour 2011 miałem bez halogenów CE 085L. Po założeniu 086N przez vcds elektryk bez problemu ustawił dołożone halogeny przednie i użył ich jako kornery. Dzienne są nadal oryginalnie w przednich światłach mijania. Oczywiście zaadaptował kluczyki scyzoryki. W bajcie 18 ustawił wartość 39, bo przy skopiowaniu kodowania ze starego CE wyskoczyła wartość 0, i tylnych pozycji nie było wcale i bez względu na położenie włącznika świateł. Nie mógł na szybko i nie miał czasu znaleźć, jak ustawić tylne pozycje świecące przy światłach dziennych. Teraz na dziennych świeci tylko przód i boje się, że po 3 latach jazdy praktycznie bez dotykania włącznika świateł będę się zapominał i jeździł nocą z ciemnym tyłem. Nie mam czujnika zmierzchu. Przy nowym module wyskakuje błąd braku mechanicznej regulacji podświetlenia szafy. Objaw - Szafa świeci maksymalnie bez jakiejkolwiek reakcji na oryginalny sensor natężenia światła, w radiu swing świecą tylko pokrętła, pokrętła nawiewów i inne w środkowym panelu świecą słabiej, niż na pół gwizdka. Ktoś tu podał, że poprzez VAS (zakładam, że to jakiś program posiadany przez ASO) można zmienić te adaptacje i przywrócić działanie oryginalnego sensora z szafy bez dokładania manualnego ściemniacza. Czy można to zrobić poprzez VAG albo VCDS, a jeśli tak to jak??
086N jest w wersji 4r5, czyli do wersji z mechanicznymi oknami na rufie.
może to zasiać u Was ziarno ciekawości, ale piny można do bordnetza dołożyć :diabelski_usmiech
bo wszystko oprócz kilku oporników - choć nie zawsze - już na nim jest
Zostaw komentarz: