[O2] FL>2010 Climatic dołożenie czujnika temperatury
Zwiń
X
-
Nie zapomnij dołożyć dwóch czujników temperatury i podłączyć pod panel.
Zostaw komentarz:
-
-
Jak najbardziej podejdzie bo właśnie u siebie taki wrzuciłem i działa super .
Zostaw komentarz:
-
-
Sorry że odgrzewam starego kotleta , ale czy ktoś się orientuje czy panel 047M podejdzie?. Ma temp na skali...
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez drodar9000Dziękuję bardzo za wszystkie rady i porady.
Szczególne podziękowania dla JASIEK2905.
Wszystko złożone i co najważniejsze działa, oraz nie generują błędów.
Zobaczymy jak będzie w czasie użytkowania.
VCDS pokazał że pomiędzy założonymi czujnikami jest 3 stopnie różnicy, czy ten rozrzut mieści się w granicy błędu, czy tez należy szukać innego czujnika aby rozrzut był mniejszy ?
Zostaw komentarz:
-
-
Dziękuję bardzo za wszystkie rady i porady.
Szczególne podziękowania dla JASIEK2905.
Wszystko złożone i co najważniejsze działa, oraz nie generują błędów.
Zobaczymy jak będzie w czasie użytkowania.
VCDS pokazał że pomiędzy założonymi czujnikami jest 3 stopnie różnicy, czy ten rozrzut mieści się w granicy błędu, czy tez należy szukać innego czujnika aby rozrzut był mniejszy ?
Zostaw komentarz:
-
-
Witam, sterownik to wtyczka T20 pin 3 i pin 18 to czujnik G191 środek a wtyczka T16 pin 4 i pin 8 to czujnik G192 na stopy.
[ Dodano: Sob 20 Kwi, 13 22:11 ]
Do pinu 8 musisz dolutować przewód z czujnika.
[ Dodano: Sob 20 Kwi, 13 22:32 ]
kolor przewodu T16 pin 8 to brązowo-biały do niego dolutuj przewód z pinu 1 czujnika a pin 2 czujnika do pinu 4 T16 w sterowniku. T20 pin 3 z pinem 2 czujnika i T20 pin 18 z pinem 1 czujnika. Tak podłączone powinno wszystko działać.
Zostaw komentarz:
-
-
Cóż znów robię podejście do montażu panela climatica.
Dotychczas brak było czasu, ale robi sie gorąco i trzeba ruszyć z robotą.
Dzięki Jasiek2905 nie ma już problemu z zamontowaniem środkowego czujnika.
Jednakże na 3 stronie jest opis podłączenia czujników:
środkowy:
czujnik 1 - 28 panel
2 - 3
na stopy: 1 - 8
2 - 4
Na panelu nie ma jednak pinu nr 28. Są dwie kostki jedna ma piny od 1do 16 (mniejsza) i druga od 1 do 20 (większa). Jak prawidłowo podłączyć dodatkowe czujniki temperatury ?
Sprawdziłem w mniejszej kostce mam wolne piny 4,6,14,15,16
zaś w wiekszej 1-4,6,9,10-15,17,18
Zostaw komentarz:
-
-
Z wiercenia wiórki nie wpadną do środka, lecz trochę pyłu z piłowania pilniczkiem iglakiem. Po włączeniu nawiewu na 4 pył wyleci lewym górnym nawiewem obok kierownicy. Co do gąbek to trudno określić co przestawiłeś, masz jakąś fotkę?
Zostaw komentarz:
-
-
jasiek2905, faktycznie przeoczyłem te fotki sposób dobry bo i tak trzeba gdzieś wywiercić otwory.
Jednak podczas wiercenia tworzą się wióry i pewnie spadną do środka nawiewu, czy nie są one jakimś problemem? Czy jest jakis pomysł aby temu zaradzić ?
Dla mnie pozostaje jeszcze problem ułożenia z powrotem tej części plastiku, tak aby gąbki pasowały. Wie ktoś jak to zrobić?
Zostaw komentarz:
-
-
drodar9000, Witam, zobacz trochę wcześniej są dwa linki do zdjęć jak zamontowałem czujnik w środkowym nawiewie, nie trzeba nawet demontować radia
Zostaw komentarz:
-
-
Wojtenio Dzięki za informację.
Wczoraj zabrałem się za przeróbkę klimy i niestety poległem (ale za to zrobiłem budżetowy tempomat by CICI który też był w planach).
Problemem okazało się zamontowanie czujnika temperatury w środkowej kratce nawiewu.
Miejsce znalazłem bez trudu, ale za żadne skarby nie byłem w stanie wywiercić tam otworu, próbowałem wyciągnąć tą część, ale tylko po części rozszczelniłem ten kawałek nawiewu.
Proszę o informacje jak wywiercić otwór w tym miejscu i jak ustawić ten plastik aby był szczelny (chodzi o gąbki po bokach i na górze), mam nadzieję że tych łopatek w środku nie poprzestawiałem.
Może jakaś serwisówka.
Zostaw komentarz:
-
-
Czujnik tak montowany był w ori przy climatronicu , a u nas chyba za bardzo nie ma gdzie wiec troszkę niżej nie robi problemu , tak jak to zrobił kolega misiu i też działa , co do wymiany panelu to w instrukcji serwisowej nawet zalecają ustawienie panelu przed wymianą lub demontażem : temperaturę na max w lewo obroty dmuchawy na 0 i nawiew na nogi . Po zamontowaniu jeżeli by nie funkcjonowało właściwie adaptacja klap .
Zostaw komentarz:
-
-
Okazało się że zmieniając panel, należy go ustawić w takie same pozycje jak ma stary przy odłączeniu. Wówczas klapy działają OK.
Dodatkowo, wertując forum znalazłem u kolegi KRZYNOL zdjęcie z zamontowanym czujnikiem od klimatronika w nadmuchu na nogi, ale w innym miejscu.
Czy u nas nie da się zamontować czujnika w tym miejscu, czy też jest to mega utrudnione lub nadmuch został zmieniony i brak tam tego miejsca.
Zostaw komentarz:
-
-
w klimatroniku adaptację robisz naciskając AC + nadmuch na twarz, nie wiem, czy to zadziała u Ciebie, ale co Ci szkodzi spróbować.
Zostaw komentarz:
-
-
Udało mi się kupić okazyjnie na ebayu w Niemczech panel 3T0820047H
Nie mam jeszcze dodatkowych czujników, ale postanowiłem zamontować go na próbę czy działa.
Wpiąłem go i na początek wyrzucił mi następujące błędy
Address 08: Auto HVAC (J301) Labels: 3C8-907-336.lbl
Part No SW: 3T0 820 047 H HW: 3T0 820 047 H
Component: Climatic 130 0203
Revision: 00005001
Coding: 0000000000
Shop #: WSC 73430 790 09999
ASAM Dataset: EV_Climatic A01001
ROD: EV_Climatic_SK35.rod
VCID: 346318E32B1F
4 Faults Found:
9477141 - Position Sensor for Air Distribution Flap Motor
B109C 15 [008] - Open or Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 142
Mileage: 156369 km
Date: 2000.00.00
Time: 14:18:11
9471253 - Temperature Sensor for Footwell Vent
B1085 15 [009] - Open or Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 102
Mileage: 156369 km
Date: 2000.00.00
Time: 14:17:43
9471509 - Temperature Sensor for Driver Side Vent in Dashboard
B1086 15 [009] - Open or Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 102
Mileage: 47539 km
Date: 2023.14.29
Time: 16:40:50
9472533 - Temperature Sensor for Evaporator Vent
B108A 15 [008] - Open or Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 142
Mileage: 156369 km
Date: 2000.00.00
Time: 14:17:43
Po ich wykasowaniu pokazały się tylko dwa prawdopodobnie dotyczące brakujących czujników, niestety zrzut się gdzieś zapodział i ponownie będę mógł go zrobić dopiero jutro.
Ogólnie wszystkie funkcje pokręteł i przycisków działają, klapy chodzą, obieg wewnętrzny się zamyka.
Problem mam w tym że, gdy wszedłem w VCDS w zaawansowane wartości pomiarowe i włączyłem wyświetlanie temperatur, dostałem następujące wartości (zrzut poniżej).
Mam dylemat czy są one poprawne, gdyż czujnik z panela wewnątrz nie pokazuje właściwej temperatury (przynajmniej tak mi się wydaje) w porównaniu do tego co jest na zrzucie (strona 5) od użytkownika MISIUL.
U niego temperatura z centralnego czujnika panela wyświetlana jest w lokalizacji 004 u mnie 006. U niego jest wartość 22,7 C, u mnie zaś 85 C, jak gdyby był to obwód otwarty bez czujnika (podobnie jak w lokalizacji 003).
Czyżby czujnik w panelu był uszkodzony, a może temperatura z tego panela podawana jest w lokalizacji 012.
Sprawdzając kodowanie które podał ENRIQUEZ (strona 8), zauważyłem że jego panel ma wersję 00004001, zaś mój 00005001, czyżby w tym tkwił problem z innymi lokalizacjami temperatur.
Jeszcze jednym problemem jest to że w połączeniu z nowym panelem przy przejściu do nadmuchu na przednia szybę, w pobliżu podszybia słychać przez chwilę takie głośniejsze rzężenie prawdopodobnie klap nadmuchu, przy starym panelu problem nie występuje.
Czyżby potrzebna była jakaś dodatkowa adaptacja klap nadmuchu ?
Jeżeli tak to jak należy to zrobić ?
Zna ktoś może rozwiązanie tych problemów i potrafi potwierdzić czy panel jest OK ?Załączone pliki
Zostaw komentarz:
-
-
W sterowniku silnika nic nie mieszasz , zostaje tak jak jest , wszystko robi panel do Climatica .
[ Dodano: Nie 17 Lut, 13 15:27 ]
w tym wątku jest dość dokładnie opisane jak dokonać zmiany panelu i dołożenie czujników G191 i G192 , wystarczy poczytać
Zostaw komentarz:
-
-
Jeszcze mam takie pytanko CLIMATIC jest zrobiony ale nurtuje mnie że nie mogę zmienić w sterowniku silnika że mam klimatyzację półautomatyczną jest cały czas zaznaczona że jest manualna. Oczywiście loguję i wpisuję kod 12233 i wyskakuje że jest dostęp i gdy próbuje w adaptacjach dokonać zmiany to pisze że polecenie poza zakresem Czy taką zmianę to tylko w ASO czy coś robię nie tak. Pozdrawiam
Zostaw komentarz:
-
-
Dzięki Panowie! Teraz czekam juz jedynie na kabelki serwisowe bo coś pokręcili w centrali i nie przyszły te co powinny...
[ Dodano: Pon 04 Lut, 13 06:31 ]
Mam jeszcze jedną prośbę. Czy ktoś z wiedzowładnych mógł by podesłać schematy połączeń dla półautomatycznego Climatika?
Zostaw komentarz:
-
-
Kodowanie same zera jest prawidłowe dla climatica. W manualu zera i 2 oznacza tylko tą różnicę LC,04,1~3,02,Humidity Sensor NOT installed
Zostaw komentarz:
-
-
tu masz:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC (J301) Labels: 3C8-907-336.clb
Part No SW: 3T0 820 047 H HW: 3T0 820 047 H
Component: Climatic 130 0203
Revision: 00004001
Coding: 0000000000
Shop #: WSC 31414 790 00001
ASAM Dataset: EV_Climatic A01001
ROD: EV_Climatic_SK35.rod
No fault code found.
Zostaw komentarz:
-
-
A tak z ciekawości... Ma ktoś może oryginalnie, fabrycznie climatica półautomatycznego i mógłby zrobić skan kodowania? Założyłem dzisiaj sam panel żeby zobaczyć czy działa (nigdy nie wiadomo jak to z używanymi częściami) no i zostało kodowanie samymi zerami. Wcześniej w wersji manualnej miałem kodowanie same zera i dwa na końcu... Ale niestety, nie wiem co dokładnie oznaczało tamto kodowanie i czy pasuje do nowego panelu.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: