[O2] FL>2010 Climatic dołożenie czujnika temperatury

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pepedealer
    odpowiedział(a)
    Wojtenio,
    już teraz wiem o co chodzi. G191 mam źle podłączone. W opisie na początku wątku było napisane "dolutować" ja pinu 18 w kostce nie znalazłem i wykombinowałem: literówka w opisie. To się dolutowałem do pin 8. A tu najnormalniej w świecie dołożyć do kostki trzeba kabel z konektorem w wolne miejsce.

    Zostaw komentarz:


  • Wojtenio
    odpowiedział(a)
    Czujnik G192 ten na stopy
    pin 1 czujnika ( jest oznaczenie na nim ) do masy ( w tym przypadku do lutować do przewodu kostka sterownika 16 pinowa pin 8 .
    pin 2 czujnika do kostki 16 pinowej na pin 4 ( sterownik klimatyzacji )


    Czujnik G191 ten w kratce :
    pin 1 czujnika do kostki 20 pinowej na pin 18 ( sterownik klimatyzacji )
    pin 2 czujnika do kostki 20 pinowej na pin 3

    Zostaw komentarz:


  • pepedealer
    odpowiedział(a)
    TwoB, wiem że było napisane
    Tylko jak teraz (po złożeniu) sprawdzić który to "1"? Da się to zrobić jakoś miernikiem? Jak nie to tylko podmiana kabelków we wtyczce.

    Zostaw komentarz:


  • TwoB
    odpowiedział(a)
    pepedealer, "1" do masy (jeśli dobrze pamiętam) w tym temacie było to opisane.

    Zostaw komentarz:


  • pepedealer
    odpowiedział(a)
    Wojtenio, dziękuję za instrukcję adaptacji klap, jutro to sprawdzę. Widziałem ten zrzut ekranu z temperaturami czujników. Z czujników wychodzą po dwa przewody do kostek. Czy ma znaczenie, który przewód z czujnika jest podłączony do masy, a który jest wpięty w wolne miejsce w kostce? Wieczorem postaram się wykręcić panel od klimatyzacji i zrobię zdjęcie kostek żeby bardziej oblatani w elektronicznych tematach zweryfikowali poprawność podłączenia.

    Zostaw komentarz:


  • Wojtenio
    odpowiedział(a)
    pepedealer, Adaptacje klap musisz zrobić kablem w sterowniku klimatyzacji i jest tam opcja ustawienia początkowe , po uruchomieniu tej procedury jest słyszalny ruch klap w klimatyzacji , potem możesz sprawdzić wszystkie wartość z poszczególnych czujników i klap i będziesz wiedział co i jak .
    Jest też taka możliwość że któryś z czujników jest uszkodzony i dlatego masz takie objawy .
    Parę wątków do góry masz foto jak wyglądają ( wartości z czujników ).

    Zostaw komentarz:


  • pepedealer
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Enriquez
    adaptacje klap zrobiłeś?
    Trzeba nacisnąć AC i nawiew na twarz.
    Podczas wymiany panela pokrętła były ustawione tak samo jak w starym. Adaptacje, po sugestii Enriquez, zrobiłem w następujący sposób:

    - kluczyk w stacyjkę i przekręcenie do zapalenia kontrolek
    - ustawienie kierunku nawiewu na twarz
    - wciśnięcie i trzymanie przez kilkanaście sekund przycisku od klimatyzacji.
    Za pierwszym razem coś lekko zabuczało a przy kolejnych próbach już nie.

    Sprawdziłem wszystkie kierunki nawiewu i jest wszystko ok.

    Nie daje mi spokoju jedna rzecz. Ustawieniu kierunku szyba- nogi (godzina 9 00).

    Dziś rano się temu przyjrzałem. Przez jakieś 20-25 minut jazdy ze wszystkich kratek leciało ciepłe powietrze.
    Po tym czasie na szybę i z kratki kierowcy leciało coraz zimniejsze powietrze. Sprawdziłem powietrze lecące na nogi i było znacznie cieplejsze niż to co szło na szybę i kratki przy drzwiach. Z nawiewów na tył cały czas leci powietrze o tej samej temperaturze.

    Jak już pisałem w piątek podłącze wóz pod komputer. Jeśli okaże się że czujniki podłączone dobrze i to to ma tak działać to chyba w ogłoszeniach pojawi się cały zestaw do przerobu manualnej klimatyzacji na tego całego climatica.

    Zostaw komentarz:


  • kapi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez TwoB
    Jednak ...AB nie podejdzie do climatica - nie ma piktogramów temperatury przy pokrętle.
    obecnie posiadam taki jak podajesz (wizualnie) - numeru nie sprawdzałem na nim
    jak będę "na chodzie" to sprawdze nr jaki mam założony.
    podany AB wynikał z katalogu... :roll:

    --------------------------------------------------------
    znalazłem swoje zdjęcia, AB był fabrycznie zamontowany w OIIT. - panel bez skali.

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    adaptacje klap zrobiłeś?
    Trzeba nacisnąć AC i nawiew na twarz.

    Zostaw komentarz:


  • pepedealer
    odpowiedział(a)
    Ja jestem już po grzebaniu przy klimatyzacji. Czujniki dołożone i panel podmieniony. Klimatyzacja startuje, szyba tylna grzeje, sterowanie prędkością wentylatora w porządku, kierunki nawiewu zmienia jak trzeba nawet na wstecznym obieg wewnętrzny włącza. Ale powiem tak. Jak na razie to mi to tyłka nie urwało a wręcz przechłodziło. Niby ustawione 22-23 stopnie (lekko ponad połowa skali) a z nawiewów chłodne powietrze leci przy temperaturze zew +6 stopni. Na zwykłej klimatyzacji przy takim samym ustawieniu pokrętła było w aucie cieplej. W piątek jadę do znajomego żeby podłączyć wóz do komputera i sprawdzimy jakie są odczyty temperatury z czujników. Czy podczas takiej diagnozy coś jeszcze trzeba przy klimatyzacji sprawdzić/ustawić?

    Zostaw komentarz:


  • TwoB
    odpowiedział(a)
    Jednak ...AB nie podejdzie do climatica - nie ma piktogramów temperatury przy pokrętle.

    Zostaw komentarz:


  • kapi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez TwoB
    kapi, czyli obsłuży funkcje climatica w O2Tour 2011...
    dokładnie.
    ja miałem "pełny" - z grzanymi stołkami, ogrzewaniem postojowym, z Yeti-ka, i działał znakomicie.
    obecnie posiadam taki jak podajesz (wizualnie) - numeru nie sprawdzałem na nim, i działa.

    Zostaw komentarz:


  • TwoB
    odpowiedział(a)
    kapi, czyli obsłuży funkcje climatica w O2Tour 2011...

    Zostaw komentarz:


  • kapi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez TwoB
    Koledzy czy panel 3T0820047AB będzie dobry?
    pasuje do :

    Octavia 2009 - 2013
    SuperB 2008 - 2013
    Yeti 2010 - 2013

    od 05.2012 zastąpiony modelem AF

    Zostaw komentarz:


  • TwoB
    odpowiedział(a)
    Koledzy czy panel 3T0820047AB będzie dobry?

    Zostaw komentarz:


  • Wojtenio
    odpowiedział(a)
    Mtracingpro, Kolego na twoje pytanie jest już odpowiedź w tym wątku , przy climatiku nastawy początkowe robisz w adaptacjach sterownika ( opcja klawiszowa to do climatronica ) , no i będzie potrzebny kabel .

    Zostaw komentarz:


  • Mtracingpro
    odpowiedział(a)
    Witam serdecznie,
    Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć krótko na pytanie czy w climaticu (nie climatronicu) można zrobić adaptacje klap nadmuchu np: wciskając kombinacje klawiszy albo przez vaga ? Jeżeli tak to jak :?:
    Z góry dziękuję za odpowiedz.

    Zostaw komentarz:


  • The_playa
    odpowiedział(a)
    obrus, 2 na koncu oznacza brak czujnika wilgoci czy tam wilgotnosci (humidity sensor).

    Zostaw komentarz:


  • obrus
    odpowiedział(a)
    U mnie jest tak:
    Address 08: Auto HVAC (J301) Labels: 3C8-907-336.clb
    Part No SW: 3T0 820 047 H HW: 3T0 820 047 H
    Component: Climatic 130 0203
    Revision: 00004001
    Coding: 0000000000
    Poza panelem i dwoma czujnikami temperatury - jak w temacie - nie dokładałem nic innego.

    [ Dodano: Nie 03 Sie, 14 23:16 ]
    Zamieszczone przez Wojtenio
    Coding: 0000000002
    Wojtenio, co ta 2 na końcu daje. Twój panel ma grzane fotele?

    Zostaw komentarz:


  • The_playa
    odpowiedział(a)
    Wiesz być moze, tak jest ze przy mocno wgrzanym aucie zamyka obieg powietrza nad tym sie nie skupiałem, być może nawet robi to samo na wstecznym biegu, chociaz w to juz mniej wierze, ale na pewno nie zamyka obiegu przy spryskiwaniu szyb...bo mam teraz po zimie tak smierdzacy plyn, ze koza by puscila pawia i jak tylko myje szyby to cale ato wypelnia mi sie tym zapaszkiem. Stad zainteresował mnie ficzer o ktorym pisze Obrus.

    Z ciekawości jutro podlacze sie VCDS-em i sprawdze czy zamyka czy nie.

    Thnx Wojtenio za feedback.

    Zostaw komentarz:


  • Wojtenio
    odpowiedział(a)
    The_playa, Może to kwestia softu w panelu :

    Address 08: Auto HVAC (J301) Labels: 3C8-907-336.lbl
    Part No SW: 3T0 820 047 M HW: 3T0 820 047 M
    Component: Climatic 150 0303
    Revision: 00006001
    Coding: 0000000002

    , tez dokładałem ( z yeti ) i u mnie jest tak samo jak u obrusa , teraz w wysokie temperatury to dobrze wyczuć a nawet jak jest wnętrze wychłodzone i nastąpi nagły wzrost temperatury przez wysokie nasłonecznienie to znowu zmienia samoczynnie na obieg zamknięty ( wyraźnie słychać ruch klapy obiegu zamkniętego ) .
    Myślałem że wszystkie climatiki tak mają .

    Zostaw komentarz:


  • The_playa
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez obrus
    No i z automatu działa obieg wewnętrzny przy włączeniu wstecznego biegu i ruszenia do tyłu oraz przy spryskiwaniu przedniej szyby, choć tu to tylko przy włączonym AC.

    [ Dodano: Sob 27 Lip, 13 21:12 ]
    Zauważyłem także, że climatic chcąc schłodzić wnętrze do zadanej temperatury podczas pracy klimy przełączą sam na obieg wewnętrzny, chyba że nawiew ustawiony jest na szybę.
    Sorry za kotlecik, ale ciekawe rzeczy napisales...zachowanie twojej klimy wskazuje na czujnik jakosci powietrza....dokladaleś go i udalo sie go zakodowac?? A jesli nie to kopsnij numer sterownika ktory wstawiles, U mnie bangla 47M z SII takich gratisów jak ty nie mam.

    Pozdro.

    Zostaw komentarz:


  • obrus
    odpowiedział(a)
    U mnie też climatic na pokładzie. 2 dni testów i wszystko działa ok. Dzięki wskazówkom z tego postu montaż trwał ok. godziny. Wystąpiły jednak pewne straty: wylane piwo :evil: oraz posiany gdzieś wkręt od schowka pasażera.
    No i z automatu działa obieg wewnętrzny przy włączeniu wstecznego biegu i ruszenia do tyłu oraz przy spryskiwaniu przedniej szyby, choć tu to tylko przy włączonym AC.

    [ Dodano: Sob 27 Lip, 13 21:12 ]
    Zauważyłem także, że climatic chcąc schłodzić wnętrze do zadanej temperatury podczas pracy klimy przełączą sam na obieg wewnętrzny, chyba że nawiew ustawiony jest na szybę.

    Zostaw komentarz:


  • jasiek2905
    odpowiedział(a)
    Daje bardzo dużo. Miałem manualną mam teraz climatic półautomatyczną i naprawdę nie żałuje, że zmieniłem sterownik i dołożyłem dwa czujniki. Ustawisz 20* stopni i jeździsz nie musisz kręcić że za ciepło lub za zimno. Warto polecam osobiście.

    Zostaw komentarz:


  • kapi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez lu5asz
    Co daje ten mod?ze trzymana jest dana temperatura? Warty montazu?
    na skali masz cyfry 18 - 22 - xx ( nie pamiętam)
    jak ustawisz sobie np. 20* to tak trzyma i na prawde komfort jest znacznie większy niż przy manualu gdzie jest "czerwone - niebieskie" i sam celujesz w wartość jaka ci odpowiada.

    wg mnie warto zainwestować.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...