kapi, czyli obsłuży funkcje climatica w O2Tour 2011...
dokładnie.
ja miałem "pełny" - z grzanymi stołkami, ogrzewaniem postojowym, z Yeti-ka, i działał znakomicie.
obecnie posiadam taki jak podajesz (wizualnie) - numeru nie sprawdzałem na nim, i działa.
Ja jestem już po grzebaniu przy klimatyzacji. Czujniki dołożone i panel podmieniony. Klimatyzacja startuje, szyba tylna grzeje, sterowanie prędkością wentylatora w porządku, kierunki nawiewu zmienia jak trzeba nawet na wstecznym obieg wewnętrzny włącza. Ale powiem tak. Jak na razie to mi to tyłka nie urwało a wręcz przechłodziło. Niby ustawione 22-23 stopnie (lekko ponad połowa skali) a z nawiewów chłodne powietrze leci przy temperaturze zew +6 stopni. Na zwykłej klimatyzacji przy takim samym ustawieniu pokrętła było w aucie cieplej. W piątek jadę do znajomego żeby podłączyć wóz do komputera i sprawdzimy jakie są odczyty temperatury z czujników. Czy podczas takiej diagnozy coś jeszcze trzeba przy klimatyzacji sprawdzić/ustawić?
adaptacje klap zrobiłeś?
Trzeba nacisnąć AC i nawiew na twarz.
Podczas wymiany panela pokrętła były ustawione tak samo jak w starym. Adaptacje, po sugestii Enriquez, zrobiłem w następujący sposób:
- kluczyk w stacyjkę i przekręcenie do zapalenia kontrolek
- ustawienie kierunku nawiewu na twarz
- wciśnięcie i trzymanie przez kilkanaście sekund przycisku od klimatyzacji.
Za pierwszym razem coś lekko zabuczało a przy kolejnych próbach już nie.
Sprawdziłem wszystkie kierunki nawiewu i jest wszystko ok.
Nie daje mi spokoju jedna rzecz. Ustawieniu kierunku szyba- nogi (godzina 9 00).
Dziś rano się temu przyjrzałem. Przez jakieś 20-25 minut jazdy ze wszystkich kratek leciało ciepłe powietrze.
Po tym czasie na szybę i z kratki kierowcy leciało coraz zimniejsze powietrze. Sprawdziłem powietrze lecące na nogi i było znacznie cieplejsze niż to co szło na szybę i kratki przy drzwiach. Z nawiewów na tył cały czas leci powietrze o tej samej temperaturze.
Jak już pisałem w piątek podłącze wóz pod komputer. Jeśli okaże się że czujniki podłączone dobrze i to to ma tak działać to chyba w ogłoszeniach pojawi się cały zestaw do przerobu manualnej klimatyzacji na tego całego climatica.
pepedealer, Adaptacje klap musisz zrobić kablem w sterowniku klimatyzacji i jest tam opcja ustawienia początkowe , po uruchomieniu tej procedury jest słyszalny ruch klap w klimatyzacji , potem możesz sprawdzić wszystkie wartość z poszczególnych czujników i klap i będziesz wiedział co i jak .
Jest też taka możliwość że któryś z czujników jest uszkodzony i dlatego masz takie objawy .
Parę wątków do góry masz foto jak wyglądają ( wartości z czujników ).
Wojtenio, dziękuję za instrukcję adaptacji klap, jutro to sprawdzę. Widziałem ten zrzut ekranu z temperaturami czujników. Z czujników wychodzą po dwa przewody do kostek. Czy ma znaczenie, który przewód z czujnika jest podłączony do masy, a który jest wpięty w wolne miejsce w kostce? Wieczorem postaram się wykręcić panel od klimatyzacji i zrobię zdjęcie kostek żeby bardziej oblatani w elektronicznych tematach zweryfikowali poprawność podłączenia.
TwoB, wiem że było napisane
Tylko jak teraz (po złożeniu) sprawdzić który to "1"? Da się to zrobić jakoś miernikiem? Jak nie to tylko podmiana kabelków we wtyczce.
Czujnik G192 ten na stopy
pin 1 czujnika ( jest oznaczenie na nim ) do masy ( w tym przypadku do lutować do przewodu kostka sterownika 16 pinowa pin 8 .
pin 2 czujnika do kostki 16 pinowej na pin 4 ( sterownik klimatyzacji )
Czujnik G191 ten w kratce :
pin 1 czujnika do kostki 20 pinowej na pin 18 ( sterownik klimatyzacji )
pin 2 czujnika do kostki 20 pinowej na pin 3
Wojtenio,
już teraz wiem o co chodzi. G191 mam źle podłączone. W opisie na początku wątku było napisane "dolutować" ja pinu 18 w kostce nie znalazłem i wykombinowałem: literówka w opisie. To się dolutowałem do pin 8. A tu najnormalniej w świecie dołożyć do kostki trzeba kabel z konektorem w wolne miejsce.
Wczoraj sprawdziłem, że poza zamykaniem obiegu wewnętrznego przy cofaniu, zamyka także po użyciu spryskiwacza. Wcześniej tego nie mogłem wyłapać, wczoraj się udało. Słychać przy wyłączonym radiu.
Po użyciu spryskiwacza szyby przedniej, obieg zamyka się na około 25sekund.
Wczoraj sprawdziłem, że poza zamykaniem obiegu wewnętrznego przy cofaniu, zamyka także po użyciu spryskiwacza. Wcześniej tego nie mogłem wyłapać, wczoraj się udało. Słychać przy wyłączonym radiu.
Po użyciu spryskiwacza szyby przedniej, obieg zamyka się na około 25sekund.
Ale tylko przy pracującej klimie, przynajmniej u mnie. W zimie niestety czuć smrodek płynu do spryskiwacza.
TwoB napisał/a:
leonn, jaki numer ma Twój sterownik?
Wczoraj sprawdziłem, że poza zamykaniem obiegu wewnętrznego przy cofaniu, zamyka także po użyciu spryskiwacza. Wcześniej tego nie mogłem wyłapać, wczoraj się udało. Słychać przy wyłączonym radiu.
Po użyciu spryskiwacza szyby przedniej, obieg zamyka się na około 25sekund.
Ale tylko przy pracującej klimie, przynajmniej u mnie. W zimie niestety czuć smrodek płynu do spryskiwacza.
leonn, Czyżby kolega miał park assistance ? oddawaj a co jest najlepsze, przeglądam neta i nie mogę znaleźć podobnego sterownika do tego znalazłem jeden ale bez wskaźników temperatury
oczywiście szukałem nie tylko na allegro, żeby nie było
btw. co to za przycisk między obiegiem zamkniętym a grzaniem tylnej szyby ?
Dziękuję i sorki za głupie pytanie.
Komentarz