Tempomat bez manetek, za kilka zł :-))

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Enriquez
    RS
    • 2009
    • 7685
    • Superb III (3V3)

    micho_m,

    a jak już kompletnie nie masz ochoty tych oporniczków lutować, to kupujesz to:

    wydłubujesz z tego płytkę drukowaną i podłączasz 4 kabelki jak wyżej kolega Wojtenio pisze.
    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz

    • micho_m
      Rider
      • 2011
      • 528
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Enriquez, tez dobra opcja, ale z lutowaniem nie ma problemu. Nie wiem dlaczego nie moglem w ogole zajarzyc schematu (wiem, ze jest zajebisice prosty). Ciagle mi sie cos walilo ze ida 4 kabelki do przycisku i 4 do wtyczki. I tak kminilem jak to zrobic

      Teraz wymyslilem ze ma to isc tak:

      Biore kabelek, wkladam go o wtyczki w nr 3, wlutowuje w niego rezystor, lacze go z kablem, ktoru wkladam do wtyczki w nr 4 i nr 1.

      Biore kabelek, wkladam go do wtyczki w nr 2 i wlutowuje w niego 2 rezystorki, lacze z pozostalymiw tym samym miejscu (umownie). Na tym kabelku pomiedzy rezystorki dolutowuje kabelek, ktory idzie do przycisku a z przycisku idzie do wtyczki w nr 1.

      Taki ze mnie elektryk wysokich napiec :szeroki_usmiech

      [ Dodano: Czw 23 Maj, 13 19:19 ]
      Zrobilem i dziala Dzieki wszystkim za pomoc, mod roku
      Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
      www.nawmar.pl

      Komentarz

      • gązo
        Classic
        • 2013
        • 27

        Zamieszczone przez exportsubripp
        Zamieszczone przez cici
        Ten na zdjęciu, z napisem OFF
        ja myslalem ze to jest przycisk do wyłączenia ESP.
        Mniejsza o to , generalnie patent zajebisty i gdybym nie mial u sibie ori tempomatu to bym sobie takie cos zamontowal bo faktycznie te manetki do niczego sie nie przydają, guzik dodawania gazu na manetkach dziala tak powolnie i z opóźnieniem ze itak zawsze gazu dodaje pedałem a hamuje też nogą tak wiec ten jeden guzik w zupelnosci wystarczy. Bardzo fajny MOD , i nieskomplikowany
        Taki przycisk lepszy http://allegro.pl/przelacznik-set-do...276041205.html

        Komentarz

        • Enriquez
          RS
          • 2009
          • 7685
          • Superb III (3V3)

          Zamieszczone przez gązo
          tylko oponkę zamalować
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz

          • micho_m
            Rider
            • 2011
            • 528
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            Ja oponki nie malowałem bo napis SET nie bylby na srodku centralnie :szeroki_usmiech
            Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
            www.nawmar.pl

            Komentarz

            • madmac
              Classic
              • 2010
              • 17

              Czy może ktoś podać numer katalogowy kostki połączeniowej do tego przycisku z poprzedniego postu.Kupiłem go w serwisie ale miły Pan z obsługi nie był zainteresowany w pomocy klientowi...

              Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
              MM

              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                4D0 971 636 B
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • pacocases
                  Rider
                  • 2011
                  • 576
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Enriquez, Kosma pisze że przycisk do uruchomienia tempomatu musi być impulsowy (nie stały)
                  Czy tak jest faktycznie?
                  Czy zdjęcie pokazane na początku wątku przez cici pokazuje już dołożony kabelek 4-ro żyłowy czy to jest stan początkowy?
                  pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                  Komentarz

                  • kosma
                    Classic
                    • 2012
                    • 32

                    W momencie gdy rozpędzę samochód do odpowiadającej mi prędkości impulsowo naciskam przycisk tempomatu. Jeśli warunki drogowe zmuszą mnie do naciśnięcia hamulca lub sprzęgła to kontrolka tempomatu gaśnie i na nowo muszę impulsowo go włączyć. Jeśli byłby tam przycisk przełączający na stałe to prawdopodobnie na nowo musiałbyś go wyłączyć i załączyć celem aktywacji tempomatu. Po 10 miesiącach od założenia tempomatu uważam, że to dobry pomysł. Tempomat najlepiej sprawdza się na płaskim terenie. Na pagórkowatej drodze niepotrzebnie z górki hamuje a pod górę dodaje bardzo dużo gazu, czyniąc jazdę nieekonomiczną. Często używam tempomat jadąc przez wioski, wtedy włączam go przy rzeczywistej prędkości około 57 km/h i nie muszę obawiać się mandatu. Załączam go wtedy jak na prędkościomierzu mam równo 60 km/h, ponieważ licznik auta zawyża trochę szybkość. Tempomat najlepiej się sprawdza w czasie, gdy chcesz spokojnie jechać do celu, przy dynamicznej jeździe nie ma kiedy go włączyć.

                    Komentarz

                    • Enriquez
                      RS
                      • 2009
                      • 7685
                      • Superb III (3V3)

                      pacocases,

                      Musi być impulsowy, gdyż jest to przycisk SET a nie ON/OFF. Na schemacie jest on na stałe na ON.
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • pacocases
                        Rider
                        • 2011
                        • 576
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        kosma, Enriquez, dzięki za wyjaśnienia.
                        Tempomat zamontowany, jutro programowanie
                        pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                        Komentarz

                        • rymeks
                          Drive
                          • 2007
                          • 93
                          • Octavia III (5E3)
                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          Działa super.
                          Zamiast nowych manetek wyszło 10gr za oporniki +46zł za przycisk w ASO i tempo działa jak należy.
                          Super "wynalazek" - dzięki cici
                          Octavia 3 RS TSI
                          Octavia 2 BXE +

                          Komentarz

                          • pacocases
                            Rider
                            • 2011
                            • 576
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Dzięki koledze cici (pomysł) oraz koledze kecaj (kodowanie), budżetowy tempomat pięknie działa
                            Trzy rezystory lutowane na płytce są niewiele większe niż spinacz. Do tego taśma przewodowa i koszulki termokurczliwe. Czekam na oryginalny przycisk więc chwilowo zastosowałem zwykły (niepiękny ale działa) który zamontowałem na dolnej obudowie kierownicy w okolicy wajchy od ustawiania kierownicy.
                            Kilka fotek
                            Załączone pliki
                            pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                            Komentarz

                            • Wojtenio
                              L&K
                              • 2012
                              • 1095
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Można też zamiast włącznika na konsoli centralnej użyć miro-włącznika wmontowanego w manetkę kierunkowskazów , jest bardziej poręcznie i łatwiej go używać .

                              Komentarz

                              • pacocases
                                Rider
                                • 2011
                                • 576
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                Wojtenio, że też nie pomyślałem ops:
                                Czy jest problem z przeprowadzeniem przewodów?
                                Na co jeszcze zwrócić uwagę :?:
                                pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                Komentarz

                                • kecaj
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1511
                                  • Superb II (3T4)

                                  Wojtenio,
                                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                  Komentarz

                                  • Wojtenio
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1095
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Zamieszczone przez pacocases
                                    Wojtenio,
                                    Czy jest problem z przeprowadzeniem przewodów?
                                    No myślę że po tej fotce ocenisz to sam , miejsca dużo , a otwarcie manetki bardzo łatwe , wystarczy lekko podważyć nożykiem , przewody też przechodzą bez problemu , wszystko przygotowane do oryginalnego rozwiązania . A jak umocować mikro-włącznik ? , to już pomysłowość dowolna .

                                    Komentarz

                                    • pacocases
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 576
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Wojtenio, dzięki, jak zrobię to się pochwalę :szeroki_usmiech
                                      pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                      Komentarz

                                      • Enriquez
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7685
                                        • Superb III (3V3)

                                        Wojtenio,

                                        Fajny patent.
                                        Pozdrawiam
                                        Marcin

                                        Komentarz

                                        • ravas
                                          Drive
                                          • 2013
                                          • 81
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Witam,

                                          A czy ktoś próbował sposób kolegi cici zastosować w manetce niezespolonej. U mnie właśnie taka jest i się zastanawiam czy da się to tak zrobić. Tylko nie wiem gdzie się wpiąć. Tempomatu używał będę sporadycznie więc po co wywalać 200 zł na manetkę jak można za parę złociszy przycisk nabyć i też powinno hulać.
                                          Jeśli ktoś ma instrukcję podłączenia dla manetki pojedynczej, gdzie i jak się wpiąć to będę wdzięczny.

                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • piotrex
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1116
                                            • Volkswagen

                                            Dzisiaj uruchomiłem tempomat w swoim szkodniku, pomimo, że nie można było dobrać go dla silnika 1.4 MPI.

                                            Dzięki cici za pomysł

                                            Zdjęcie poruszone, ale widać że działa

                                            Piotrek

                                            Fabia III Combi 1.0 CHYB
                                            Rapid Spaceback 1.2 CGPC

                                            Komentarz

                                            • pacocases
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 576
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Wojtenio, obiecałem to pokazuję
                                              Mikrowyłącznik (za 50gr.) wsunąłem w otwór (fi4mm) i zablokowałem kawałkiem sztywnej pianki technicznej. Po zamknięciu obodowy wszystko się ładnie usztywniło. Trochę mało estetycznie uciąłem nadmiar przycisku ale działa znakomicie. Uważam za najlepsze rozwiązanie - zawsze pod palcem lewej ręki. Nie trzeba podświetlenia ani odrywania rąk od kierownicy. Koszt całości tak mały że pomijalny :
                                              Cici, nawet nie wiesz jaką nam frajdę sprawiłeś - szkoda że nie odwiedzasz już naszego forum.

                                              [ Dodano: Sob 05 Paź, 13 21:04 ]
                                              Wojtenio,
                                              Załączone pliki
                                              pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                              Komentarz

                                              • Wojtenio
                                                L&K
                                                • 2012
                                                • 1095
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                pacocases, Skróć jeszcze troszkę ten przycisk przez przy szlifowanie i zrób większym wiertłem fazę na tym otworze i będzie i estetycznie i funkcjonalnie . Inaczej możesz zahaczać o niego .
                                                Ale przyznaj sam że włączanie tempomatu w tym miejscu to bajka :szeroki_usmiech .

                                                Komentarz

                                                • piotrex
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1116
                                                  • Volkswagen

                                                  Wojtenio, pacocases, a może warto dodać też drugi przycisk tempomatu RES/+ ? Wystarczy nieco zmodyfikować rezystorowego pająka a funkcjonalność wzrośnie.
                                                  Piotrek

                                                  Fabia III Combi 1.0 CHYB
                                                  Rapid Spaceback 1.2 CGPC

                                                  Komentarz

                                                  • Wojtenio
                                                    L&K
                                                    • 2012
                                                    • 1095
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    Tylko , po co ? . Obecna forma jest naprawdę praktyczna 8) .

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...