:lol:
Witam
Widze że pomysł sie przyjął
Dzieki Enriquez, ze wyjaśniłeś wszystkie pytania na bieżąco mi brakuje czasu na pisanie.
Wojtenio fajny pomysł, też sobie tak zrobie, :lol:
Bedziemy po tym przycisku poznawać bywalców forum!
Zbierałem się już z rok do tematu tempomatu za 5zł (a nawet mniej) i w końcu zrobiłem
Pajączka zamontowałem w aucie, ale teraz mam problem z kodowaniem. Kodowałem 01 Engine (dodałem 11463) i 16 Steering (bajt2 bit 4-7) i wywala błędy:
Address 01: Engine (BSE) Labels: None
Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
Component: BSE S71 1.6 2VG 8459
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0044071
Shop #: WSC 00890 259 96828
VCID: 7EF7FACB55D3
2 Faults Found:
28884 - Steering Column Control Module: No Communications
U0212 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
Bin. Bits: 00000001
Hex Value: 0x0004
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 12.04 V
16952 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
P0568 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Hex Value: 0x0002
(no units): 3.0
Hex Value: 0x0001
Bin. Bits: 00001110
(no units): 0.0
Hex Value: 0x0003
Sprawdź dokładnie zrobionego pająka , czy nie ma gdzieś zimnych lutów i czy masz połączenie na białej wtyczce i kabelkach do niej wpiętej .
Jeżeli to wszystko jest OK a dalej jest problem to sprawdź czy masz kabel w sterowniku 16 , wtyczka F, 16 pinowa jest tylko jedna ( jest od dołu ) pin 5 , ma tam być kabelek czarno-biały który idzie przy twoim silniku do sterownika silnika na wtyczkę T81a na pin 69 .
Jeżeli nie masz tam kabla to trzeba go dołożyć ( ale w O2 Tourach były ), bynajmniej ja nie musiałem dokładać .
TwoB, Witam. Mam identyczny problem co Twój z tempomatem od Cici, nawet sterowniki mamy te same. Gdzie tkwił problem u Ciebie?
Kabel pomiędzy sterownikiem kolumny pin5 a sterownikiem silnika pin 69 sprawdziłem i jest ok, pajączek też wygląda ok. Już nie mam pomysłów...
Z góry dziękuję za podpowiedź.
Pinio_27, zlutowałem drugiego pajączka, podmieniłem i zadziałało (problemem musiał być jakiś "zimny lut")
Proponuję - zlutuj dokładnie drugiego pająka - trzymam kciuki :wink:
Ja w jednej z firmowych OIIFL też "zdrutowałem" wersję "średnią" tempomatu ( czyli dwa przyciski Set i Reset, bez przełącznika ON/OFF ), wyszło nawet nieźle i co najważniejsze bezproblemowo działa .
TwoB, dokładnie tak samo jak kolega pacocases. Trzeba tylko pamiętać, że większość mikrostyków ma lekko stożkowy ten plastikowy popychacz. Więc jeśli robisz otwór tak, żeby pstryczek wychodził z niego bez "szpary" dookoła ( starałem się tak zrobić ), to może się on czasem blokować. Ja poradziłem sobie w ten sposób, że od środka manetki powiększyłem otwór dużo większym wiertłem tak gdzieś do 1/2 - 2/3 głębokości tej ścianki i popychacz ma odpowiedni luz od środka a z wierzchu wygląda na idealnie spasowany.
Jednak gdybym miał pod ręką ori przełącznik kołyskowy od jakiejś manetki to poszedłbym w opcję kolegi Borsuk2.
pacocases, kowal 2002, dziękuję za odpowiedzi i jeszcze jedno pytanie się nasunęło - mam obecnie założony mikrostyk z "pstryczkiem" o długości ok 5mm, czy taki będzie odpowiedni (tzn. czy nie będzie wystawał, albo za głęboko?) ewentualnie jakiej długości pstryczek jest potrzebny ??
TwoB, o ile pamiętam to u mnie 5mm okazał się trochę za krótki ( kupiłem po dwa pstryczki z kilku długości i dałem te, które najlepiej pasowały). Mam wrażenie, że docelowo poszedł 6,8 mm, ale głowy sobie nie dam uciąć
dzieki za super pomysl z tym tempomatem. zabieralem sie do tego rok czasu az w koncu dzis to zrobilem, zajelo mi to 2 godz i wszystko dziala, a robilem wedlug opisu cici. zrobilem tylko przycisk SET a wykorzystalem przycisk od cisnienia opon z napisem SET. dzieki za pomysl, pozdrawiam!
Gaber, Proponuję skontaktować się z Koleś i popytać. Ja u niego instalowałem tempomat (tyle tylko, że oryginalną manetkę). I kasy za bardzo nie zedrze.
[ Dodano: Wto 03 Cze, 14 22:18 ]
Mam pytania.
Jak wyjąć kostki do podłączenia tempo. z za kierownicy ?
W które wolne piny kostki podpinamy zakończenia układu 1 2 3 4.
Czy po rozpięciu manetki na pół, będzie możliwość przeciągnięcia w niej kabelka pod kostki ?
Komentarz